Helsinki

  • 617 001
  • 3 726

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kävin kauppakeskus Puhoksessa. Järkyttävä paikka.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin kauppakeskus Puhoksessa. Järkyttävä paikka.

Siellähän on yksi Helsingin hinta-laatusuhteeltaan parhaista ravintoloista eli Kirkuk sekä tietysti pääkaupunkiseudun paras urheilukauppa ainakin mikäli hiihto tai yleisurheilu kiinnostavat.

Edit: Tässä Kirkukin arvio Nyt-liitteestä, jonne siis linkki johtaa: Nyt.fi: Tässä on yksi parhaista Lähi-idän ruokia tarjoavista ravintoloista Suomessa – Kirkukissa rohkeille on tarjolla myös lampaanpäätä
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Siellähän on yksi Helsingin hinta-laatusuhteeltaan parhaista ravintoloista eli Kirkuk sekä tietysti pääkaupunkiseudun paras urheilukauppa ainakin mikäli hiihto tai yleisurheilu kiinnostavat.

Edit: Tässä Kirkukin arvio Nyt-liitteestä, jonne siis linkki johtaa: Nyt.fi: Tässä on yksi parhaista Lähi-idän ruokia tarjoavista ravintoloista Suomessa – Kirkukissa rohkeille on tarjolla myös lampaanpäätä

Paras hiihtokauppa pk-seudulla (ja koko maassa) on Kalle Sport, mutta kyllä Puhoksen Intersportkin laadukas hiihtokauppa on.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siellähän on yksi Helsingin hinta-laatusuhteeltaan parhaista ravintoloista eli Kirkuk sekä tietysti pääkaupunkiseudun paras urheilukauppa ainakin mikäli hiihto tai yleisurheilu kiinnostavat.

Edit: Tässä Kirkukin arvio Nyt-liitteestä, jonne siis linkki johtaa: Nyt.fi: Tässä on yksi parhaista Lähi-idän ruokia tarjoavista ravintoloista Suomessa – Kirkukissa rohkeille on tarjolla myös lampaanpäätä
Jaahans, kiitos. Se tietää reissua Itäkeskukseen tässä syksyn mittaan.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Poliisi kiertelee ympäri Kalliota tällä hetkellä tuolla samalla tai samanlaisella panssaripoliisiautolla kun mitä tuolla Porvoon jutussa nähtiin. En tiedä mitä puuhaavat ja mistä on kyse, mutta vähän tuo ihmetyttää. Onko poliisit vain perusajelulla mageella äijäautolla, vai kokevatko että tuo on tarpeellinen siihen mitä ikinä nyt puuhaavatkaan? Pitääkö meidän muiden olla nyt huolissaan että kohta paukkuu vai mistä on kyse?

Jos tuolla ei ole mitään muuta tarkoitusperää kuin näyttäytyminen, niin minusta huono veto koska voimannäytön sijaan tuon näkeminen enemmänkin korostaa asukkaiden turvattomuuden tunnetta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Poliisi kiertelee ympäri Kalliota tällä hetkellä tuolla samalla tai samanlaisella panssaripoliisiautolla kun mitä tuolla Porvoon jutussa nähtiin.

Aiemminhan tuota ei ole näkynyt täällä kuin Stadin Derbyissä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Poliisi kiertelee ympäri Kalliota tällä hetkellä tuolla samalla tai samanlaisella panssaripoliisiautolla kun mitä tuolla Porvoon jutussa nähtiin. En tiedä mitä puuhaavat ja mistä on kyse, mutta vähän tuo ihmetyttää. Onko poliisit vain perusajelulla mageella äijäautolla, vai kokevatko että tuo on tarpeellinen siihen mitä ikinä nyt puuhaavatkaan? Pitääkö meidän muiden olla nyt huolissaan että kohta paukkuu vai mistä on kyse?

Jos tuolla ei ole mitään muuta tarkoitusperää kuin näyttäytyminen, niin minusta huono veto koska voimannäytön sijaan tuon näkeminen enemmänkin korostaa asukkaiden turvattomuuden tunnetta.
”Uusilla autoilla tullaan suorittamaan näkyvää partiointia katukuvassa säännöllisesti vuoden 2019 alkukeväästä alkaen. Panssaroidun poliisiauton näkyminen liikenteessä ei yleensä tarkoita sitä, että jotain erityistä tai vaarallista olisi tapahtumassa. Autoja käytetään partioinnin lisäksi muun muassa valtiovierailuiden, yleisötapahtumien ja muiden tilaisuuksien turvaamistehtävissä, poliisin hälytystehtävillä sekä tietyissä erityistehtävissä”, poliisihallitus kertoo.

Panssariajoneuvoja sijoitetaan Suomen kaikkiin yhteentoista poliisilaitokseen.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Itse oon tuota bongannut steissin tienoilla. Ihan rauhallista näytti olevan, ei siis mikään karhuryhmä väijynyt nurkan takana tms. Eli ilmeisesti noihin pitää tottua osana kaupunkikuvaa. Paseilla sitten seuraavaksi.....
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jaahans, kiitos. Se tietää reissua Itäkeskukseen tässä syksyn mittaan.

Samalla tai seuraavalla reissulla kannattaa tsekata vieressä olevan Puotilan ostarin Com Viet ja Suomen ehkä paras phở-keitto, jos ei ole jo tuttu. Lista on lyhyt ja atmosfääri kuin kasarin kouluruokalassa, mutta keitto on hyvää.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itäkeskuksesta puheen ollen tarkastajat eivät ilmeisesti enää 550-linjan busseihin nouse ilman vartijoita. En tiedä, onko yleisempikin ilmiö julkisissa nykyään.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Onko Helsingissä keskustan hoodeilla jotain sporttipubia, jossa olis riittävästi lupia ja ruutuja väijyä Jukurit-HPK Liigamatsia? HIFK pelaa vieraissa, joten se matsi lienee priorisoitu kaikkialla, mutta jos useempaa sais samaan aikaan ?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Onko Helsingissä keskustan hoodeilla jotain sporttipubia, jossa olis riittävästi lupia ja ruutuja väijyä Jukurit-HPK Liigamatsia? HIFK pelaa vieraissa, joten se matsi lienee priorisoitu kaikkialla, mutta jos useempaa sais samaan aikaan ?
Casinon sporttibaarissa on myös "loosseja" ja mahdollisuus näyttää useaa eri peliä. Sieltä voi ainakin käydä kysymässä.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä paljonko olet @disco-stu Helsingissä pyörinyt mutta keskusta ja halpa keitto ei kuulu samaan lauseeseen. Kalliossa sitten tuopin hinta tippuu puoleen keskustasta, vähän paikasta riippuen toki.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
En tiedä paljonko olet @disco-stu Helsingissä pyörinyt mutta keskusta ja halpa keitto ei kuulu samaan lauseeseen. Kalliossa sitten tuopin hinta tippuu puoleen keskustasta, vähän paikasta riippuen toki.
Oon mä täällä useemman vuoden asunut, eli tuttua huttua kaljan osalta. Joku häppäri saattaa joskus olla, nykyään, tarjolla keskustassakin, vaikka pääsääntösesti onkin pöyristyttävät hinnat. Joku Roskapankki tietysti sitten ihan erikseen, mutta ei sinne asti nyt taida jaksaa lähtee leffan ja Tavastian välissä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Joku häppäri saattaa joskus olla, nykyään, tarjolla keskustassakin....
Nuoremmille jäsenille tiedoksi, että häppäri tunnetaan nykyään nimellä teatteri. Siis se ravintola missä itsellä oli tapana ottaa pohjaa ennnen alibiin siirtymistä. Sekin oli ravintola missä listalla taisi olla kaksi vaihtoehtoa, keppana tai lonkero. Ai ai noita aikoja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Helsinkiin oli tarkoitus - taas - rakentaa keskustatunneli, jonka demarit kaatoivat. Vapaavuorelta asiallista kommenttia:


Julkisuudessa on hyvin epä-älyllisesti viestitetty, että koko keskustelussa kyse on autoilun ja toisaalta joukkoliikenteen ja kevyen liikenteen suosijoiden välisestä vastakkainasettelusta. Tämä ei tietenkään pidä paikkansa.

Vapaavuoren mukaan Helsingissä on tehty merkittäviä virheitä niin liikennesuunnittelussa kuin yleisemmin kaupunkisuunnittelussa. Hyvin ideologisesti johdetulla suunnittelulla on aina kääntöpuolensa. Viimeisin esimerkki on Jätkäsaaren puuroutunut liikenne, joka perustuu huonoihin ratkaisuihin, jotka näkyvät jo nyt, vaikka alueen rakentaminen on vielä pahasti kesken. Kaupunki hakee nyt kilvan kalliita hätäratkaisuja tilanteen korjaamiseksi siinä vaiheessa, kun maito on jo maassa.

Täyttä asiaa Vapaavuorelta. Valitettavasti.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsinkiin oli tarkoitus - taas - rakentaa keskustatunneli, jonka demarit kaatoivat.
Tälläkin kertaa tunnelin kaatoivat ihan kaikki muut. Aivan kuten aiemminkin. Syykin on sama: ihan kiva idea, mutta aivan liian kallis.

Vapaavuorelta asiallista kommenttia:
<klips>
Täyttä asiaa Vapaavuorelta. Valitettavasti.
Täyttä tuubaa Vapaavuorelta. Ainoa taho, joka yrittää vääntää asiasta jotain ideologista on kokoomus. Se on ymmärrettävää. Hanke ei ole millään muulla tavalla perusteltavissa.

Osmo Soininvaaran selvittää asian perinpohjaisesti blogissaan: Keskustatunneli olisi niin kallis, ettei halukasta maksajaa löydy – Soininvaara

Katsotaanpa, mitä nimimerkki @Cobol oli mieltä hankkeesta tammikuussa:
Kustannuksiin on paha ottaa kantaa ennen uuden version esittelyä, mutta kallishan se on. Noin miljardi, jotkut sanovat. Oleellista on, kuka sen maksaa. Jos on Vapaavuoreen uskominen, käyttäjät maksavat eli raskas liikenne. Tällöin tunnelia on vaikea torpata järkiperusteilla, koska ruuhkat vähenevät ja ilmanlaatu paranee ja kävelykeskusta tulee ja raskas liikenne maksaa. Mutta en itse usko tuohon ilman faktoja.
Nyt on uusi versio selvillä. Miljardi ei riittänyt. On nykyään 1,4 miljardia (mikä sekään tuskin riittäisi). Olin siinä uskossa, että kokoomuksella on joku ässä hihassa tuon maksajan suhteen. Kuten itsekin kirjoitit: "Jos on Vapaavuoreen uskominen, käyttäjät maksavat eli raskas liikenne". Juu ei ollut ässää hihassa. Selvityksen mukaan käyttäjämaksut eivät kattaisi edes ylläpitokustannuksia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Osmo Soininvaaran selvittää asian perinpohjaisesti blogissaan:

Hyvä teksti Soininvaaralta, mutta en usko Vapaavuorenkaan olevan väärässä. Soininvaara kannatti tunnelia, mutta hintalappu pelotti. Vapaavuoren mukaan kustannuksia ei ole laskettu oikein ja valmistelua olisi tullut edelleen tehdä.

Nyt on uusi versio selvillä. Miljardi ei riittänyt. On nykyään 1,4 miljardia (mikä sekään tuskin riittäisi). Olin siinä uskossa, että kokoomuksella on joku ässä hihassa tuon maksajan suhteen. Kuten itsekin kirjoitit: "Jos on Vapaavuoreen uskominen, käyttäjät maksavat eli raskas liikenne". Juu ei ollut ässää hihassa. Selvityksen mukaan käyttäjämaksut eivät kattaisi edes ylläpitokustannuksia.

Eikä ylikorkeita käyttäjämaksuja voi periä. Vapaavuoren mukaan "Helsingin keskustan työpaikat ovat 2000-luvulla vähentyneet noin 15 000:lla, mikä on järkyttävän suuri määrä. Jo tämä selittää sitä, miksi liikenne ei ole lisääntynyt. Se selittää ikävä kyllä myös sitä, miksi liikenne kehäteillä lisääntyy vielä enemmän. Tukholmassa keskustan työpaikat ovat samana aikana lisääntyneet vastaavalla määrällä, joten kyse ei ole yleisestä metropolitrendistä. Kyse on Helsingin erityisongelmasta, jonka juurisyitä ei ole kyetty ratkaisemaan".

Ongelma on ratkaistava tavalla tai toisella. Itse kannatan mm. kävelykeskustaa ja senkin takia tunneli voisi olla hyvä ratkaisu. En sido näitä toisiinsa, koska tunnelin valmistuminen vie 20-30 vuotta. Jos sitä koskaan tehdään. Minä päättäisin ottaa rahat autoilun veroista, joita voisi korottaa. En siis kajoaisi koulutukseen tms. Vähän outoa, ettei tällaista lisähaittaverotus vaihtoehtoa edes valmisteltu.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vapaavuoren mukaan "Helsingin keskustan työpaikat ovat 2000-luvulla vähentyneet noin 15 000:lla, mikä on järkyttävän suuri määrä. Jo tämä selittää sitä, miksi liikenne ei ole lisääntynyt. Se selittää ikävä kyllä myös sitä, miksi liikenne kehäteillä lisääntyy vielä enemmän. Tukholmassa keskustan työpaikat ovat samana aikana lisääntyneet vastaavalla määrällä, joten kyse ei ole yleisestä metropolitrendistä. Kyse on Helsingin erityisongelmasta, jonka juurisyitä ei ole kyetty ratkaisemaan".

Ongelma on ratkaistava tavalla tai toisella. Itse kannatan mm. kävelykeskustaa ja senkin takia tunneli voisi olla hyvä ratkaisu. En sido näitä toisiinsa, koska tunnelin valmistuminen vie 20-30 vuotta. Jos sitä koskaan tehdään. Minä päättäisin ottaa rahat autoilun veroista, joita voisi korottaa. En siis kajoaisi koulutukseen tms. Vähän outoa, ettei tällaista lisähaittaverotus vaihtoehtoa edes valmisteltu.
Voi olla, että keskustan työpaikat ovat vähentyneet. Siellähän esim tasaiseen tahtiin muutetaan liiketiloja asunnoiksi. Koska se kannattaa taloudellisesti. Tuokin kohta Vapaavuoren tekstissä kuitenkin vaikutti varsin tarkoitushakuiselta ja valikoidulta. Koko Helsingin alueella ja pääkaupunkiseudulla työpaikkojen määrä on 2000 luvulla kasvaneet. Lisäksi esim "Uusien toimistojen ja liiketilojen rakentamisen myötä Pasilan työpaikkamäärä kaksinkertaistuu vuoteen 2040 mennessä noin 50 000:een". Kalasatamassa työpaikkoja vuoteen 2040 mennessa 10 000 jne.

Ylipäänsä tunnelin merkitys työpaikkojen määrälle keskustassa olisi vähäinen. Enemmänkin se helpottaisi läpiajoa ja sen sellaista. Mä teen tätä nykyä töitä Helsingin keskustassa ja autolla töihin tulijat on suhteellisen harvassa mun työpaikoissa. Kun aiemmin tein töitä laitakaupungilla, niin sinne kyllä suhattiin autolla sekä läheltä, että kaukaa. Keskustaan ei tarvitse, eikä kannata, kun joukkoliikenne aidosti toimii Helsingin keskustassa. Keskustaan autolla töihin tuloa rajoittanee enemmän parkkipaikkojen puute, kuin ruuhkaiset tiet. Tunneli ei tuo yhtään parkkipaikkaa ja parkkitaloja voidaan niin haluttaessa rakentaa ilman puolentoista miljardin tunneliakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös