Ostitko Halal-lihaa?Kävin kauppakeskus Puhoksessa. Järkyttävä paikka.
Ei kyllä tullut mieleen ostaa tuolta mitään.Ostitko Halal-lihaa?
Kävin kauppakeskus Puhoksessa. Järkyttävä paikka.
Siellähän on yksi Helsingin hinta-laatusuhteeltaan parhaista ravintoloista eli Kirkuk sekä tietysti pääkaupunkiseudun paras urheilukauppa ainakin mikäli hiihto tai yleisurheilu kiinnostavat.
Edit: Tässä Kirkukin arvio Nyt-liitteestä, jonne siis linkki johtaa: Nyt.fi: Tässä on yksi parhaista Lähi-idän ruokia tarjoavista ravintoloista Suomessa – Kirkukissa rohkeille on tarjolla myös lampaanpäätä
Jaahans, kiitos. Se tietää reissua Itäkeskukseen tässä syksyn mittaan.Siellähän on yksi Helsingin hinta-laatusuhteeltaan parhaista ravintoloista eli Kirkuk sekä tietysti pääkaupunkiseudun paras urheilukauppa ainakin mikäli hiihto tai yleisurheilu kiinnostavat.
Edit: Tässä Kirkukin arvio Nyt-liitteestä, jonne siis linkki johtaa: Nyt.fi: Tässä on yksi parhaista Lähi-idän ruokia tarjoavista ravintoloista Suomessa – Kirkukissa rohkeille on tarjolla myös lampaanpäätä
Poliisi kiertelee ympäri Kalliota tällä hetkellä tuolla samalla tai samanlaisella panssaripoliisiautolla kun mitä tuolla Porvoon jutussa nähtiin.
Poliisi kiertelee ympäri Kalliota tällä hetkellä tuolla samalla tai samanlaisella panssaripoliisiautolla kun mitä tuolla Porvoon jutussa nähtiin. En tiedä mitä puuhaavat ja mistä on kyse, mutta vähän tuo ihmetyttää. Onko poliisit vain perusajelulla mageella äijäautolla, vai kokevatko että tuo on tarpeellinen siihen mitä ikinä nyt puuhaavatkaan? Pitääkö meidän muiden olla nyt huolissaan että kohta paukkuu vai mistä on kyse?
Jos tuolla ei ole mitään muuta tarkoitusperää kuin näyttäytyminen, niin minusta huono veto koska voimannäytön sijaan tuon näkeminen enemmänkin korostaa asukkaiden turvattomuuden tunnetta.
”Uusilla autoilla tullaan suorittamaan näkyvää partiointia katukuvassa säännöllisesti vuoden 2019 alkukeväästä alkaen. Panssaroidun poliisiauton näkyminen liikenteessä ei yleensä tarkoita sitä, että jotain erityistä tai vaarallista olisi tapahtumassa. Autoja käytetään partioinnin lisäksi muun muassa valtiovierailuiden, yleisötapahtumien ja muiden tilaisuuksien turvaamistehtävissä, poliisin hälytystehtävillä sekä tietyissä erityistehtävissä”, poliisihallitus kertoo.
Panssariajoneuvoja sijoitetaan Suomen kaikkiin yhteentoista poliisilaitokseen.
Jaahans, kiitos. Se tietää reissua Itäkeskukseen tässä syksyn mittaan.
Casinon sporttibaarissa on myös "loosseja" ja mahdollisuus näyttää useaa eri peliä. Sieltä voi ainakin käydä kysymässä.Onko Helsingissä keskustan hoodeilla jotain sporttipubia, jossa olis riittävästi lupia ja ruutuja väijyä Jukurit-HPK Liigamatsia? HIFK pelaa vieraissa, joten se matsi lienee priorisoitu kaikkialla, mutta jos useempaa sais samaan aikaan ?
Oon mä täällä useemman vuoden asunut, eli tuttua huttua kaljan osalta. Joku häppäri saattaa joskus olla, nykyään, tarjolla keskustassakin, vaikka pääsääntösesti onkin pöyristyttävät hinnat. Joku Roskapankki tietysti sitten ihan erikseen, mutta ei sinne asti nyt taida jaksaa lähtee leffan ja Tavastian välissä.En tiedä paljonko olet @disco-stu Helsingissä pyörinyt mutta keskusta ja halpa keitto ei kuulu samaan lauseeseen. Kalliossa sitten tuopin hinta tippuu puoleen keskustasta, vähän paikasta riippuen toki.
Nuoremmille jäsenille tiedoksi, että häppäri tunnetaan nykyään nimellä teatteri. Siis se ravintola missä itsellä oli tapana ottaa pohjaa ennnen alibiin siirtymistä. Sekin oli ravintola missä listalla taisi olla kaksi vaihtoehtoa, keppana tai lonkero. Ai ai noita aikoja.... Joku häppäri saattaa joskus olla, nykyään, tarjolla keskustassakin....
Nuoremmille jäsenille tiedoksi, että häppäri tunnetaan nykyään nimellä teatteri.
Ajattelin, että ei jäänyt kenellekään epäselväksi.Tällä kertaa kuitenkin happy hour?
Tälläkin kertaa tunnelin kaatoivat ihan kaikki muut. Aivan kuten aiemminkin. Syykin on sama: ihan kiva idea, mutta aivan liian kallis.Helsinkiin oli tarkoitus - taas - rakentaa keskustatunneli, jonka demarit kaatoivat.
Täyttä tuubaa Vapaavuorelta. Ainoa taho, joka yrittää vääntää asiasta jotain ideologista on kokoomus. Se on ymmärrettävää. Hanke ei ole millään muulla tavalla perusteltavissa.Vapaavuorelta asiallista kommenttia:
<klips>
Täyttä asiaa Vapaavuorelta. Valitettavasti.
Nyt on uusi versio selvillä. Miljardi ei riittänyt. On nykyään 1,4 miljardia (mikä sekään tuskin riittäisi). Olin siinä uskossa, että kokoomuksella on joku ässä hihassa tuon maksajan suhteen. Kuten itsekin kirjoitit: "Jos on Vapaavuoreen uskominen, käyttäjät maksavat eli raskas liikenne". Juu ei ollut ässää hihassa. Selvityksen mukaan käyttäjämaksut eivät kattaisi edes ylläpitokustannuksia.Kustannuksiin on paha ottaa kantaa ennen uuden version esittelyä, mutta kallishan se on. Noin miljardi, jotkut sanovat. Oleellista on, kuka sen maksaa. Jos on Vapaavuoreen uskominen, käyttäjät maksavat eli raskas liikenne. Tällöin tunnelia on vaikea torpata järkiperusteilla, koska ruuhkat vähenevät ja ilmanlaatu paranee ja kävelykeskusta tulee ja raskas liikenne maksaa. Mutta en itse usko tuohon ilman faktoja.
Osmo Soininvaaran selvittää asian perinpohjaisesti blogissaan:
Nyt on uusi versio selvillä. Miljardi ei riittänyt. On nykyään 1,4 miljardia (mikä sekään tuskin riittäisi). Olin siinä uskossa, että kokoomuksella on joku ässä hihassa tuon maksajan suhteen. Kuten itsekin kirjoitit: "Jos on Vapaavuoreen uskominen, käyttäjät maksavat eli raskas liikenne". Juu ei ollut ässää hihassa. Selvityksen mukaan käyttäjämaksut eivät kattaisi edes ylläpitokustannuksia.
Voi olla, että keskustan työpaikat ovat vähentyneet. Siellähän esim tasaiseen tahtiin muutetaan liiketiloja asunnoiksi. Koska se kannattaa taloudellisesti. Tuokin kohta Vapaavuoren tekstissä kuitenkin vaikutti varsin tarkoitushakuiselta ja valikoidulta. Koko Helsingin alueella ja pääkaupunkiseudulla työpaikkojen määrä on 2000 luvulla kasvaneet. Lisäksi esim "Uusien toimistojen ja liiketilojen rakentamisen myötä Pasilan työpaikkamäärä kaksinkertaistuu vuoteen 2040 mennessä noin 50 000:een". Kalasatamassa työpaikkoja vuoteen 2040 mennessa 10 000 jne.Vapaavuoren mukaan "Helsingin keskustan työpaikat ovat 2000-luvulla vähentyneet noin 15 000:lla, mikä on järkyttävän suuri määrä. Jo tämä selittää sitä, miksi liikenne ei ole lisääntynyt. Se selittää ikävä kyllä myös sitä, miksi liikenne kehäteillä lisääntyy vielä enemmän. Tukholmassa keskustan työpaikat ovat samana aikana lisääntyneet vastaavalla määrällä, joten kyse ei ole yleisestä metropolitrendistä. Kyse on Helsingin erityisongelmasta, jonka juurisyitä ei ole kyetty ratkaisemaan".
Ongelma on ratkaistava tavalla tai toisella. Itse kannatan mm. kävelykeskustaa ja senkin takia tunneli voisi olla hyvä ratkaisu. En sido näitä toisiinsa, koska tunnelin valmistuminen vie 20-30 vuotta. Jos sitä koskaan tehdään. Minä päättäisin ottaa rahat autoilun veroista, joita voisi korottaa. En siis kajoaisi koulutukseen tms. Vähän outoa, ettei tällaista lisähaittaverotus vaihtoehtoa edes valmisteltu.