Sanainen arkku
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@Sanainen arkku Ei mun ainakaan ole Helsingissä tarvinnut miettiä asuinpaikkaa työpaikan mukaan tai toisinpäin. Matka-ajat ovat kuitenkin hyvin inhimillisiä julkisilla melkein mistä vain melkein minne vain. Tälläkin hetkellä olen siitä onnellisessa asemassa, että työmatkani kestää dösä+metro yhdistelmällä alle puoli tuntia ovelta ovelle. Lähes täsmälleen sama aika minulla menee pyörällä, jota käytän keväästä syksyyn.
Siitä olen toki samaa mieltä, että asuminen on täällä liian kallista ja oma palkkani liian pieni. On jo enemmän sääntö kuin poikkeus, että oman alani työntekijät hakevat sivutuloja keikkailemalla vakkariduuninsa vapaapäivät. Sitä en pidä oikein hyvänä mallina. Kyllä yhdellä vakituisilla työllä pitäisi itsensä pystyä elättämään.
Itsehän keikkailen sivuduunia vaikka asun Lahdessa. Koska mä voin. Ja just nyt vähän pakosta, kun vaimolla täytyy olla kämppä stadissa.
Toki se "duuni" on harrastus ja intohimo, mutta silti. Mielestäni töihin käytetty aika menee aniharvoin hukkaan. Työmatkaan käytetty sen sijaan periaatteessa aina.
Pitäisiköhän alkaa maanviljelijäksi :)