Helsinki

  • 616 890
  • 3 726

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkiin maailman kaupunkeihin. Maaseudullahan näitä ongelmia ei tietenkään ole.

Kyllähän tuota autoilua on syytäkin vähän rajoittaa. Minä en ainakaan haluaisi nähdä, että Suomen kaupungeista tulisi uusia "dallaseja" tai "houstoneja", jotka ovat yhtä isoa parkkipaikkaa koko kaupunki
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikkiin maailman kaupunkeihin. Maaseudullahan näitä ongelmia ei tietenkään ole.

Kyllähän tuota autoilua on syytäkin vähän rajoittaa. Minä en ainakaan haluaisi nähdä, että Suomen kaupungeista tulisi uusia "dallaseja" tai "houstoneja", jotka ovat yhtä isoa parkkipaikkaa koko kaupunki
Kun tuota edellistä sivua (nro49) luin, niin juurikin nämä pointit tulivat mieleeni. Ainakin Lontoossa, Tukholmassa, Oslossa ja muutamassa pienemmässäkin kaupungissa jossa olen viime vuosina autolla ollut, on joutunut tsekkaamaan parkkeeraamiseen liittyvät detaljit etukäteen. Toisaalta on helvetin hyvä, ettei ihan ytimeen saa tulla mielin määrin autolla ilman maksua. Mutten touhu menisi aivan mauttomaksi.

Käyttäkäähän landet julkisia kun tulette keskustaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kun tuota edellistä sivua (nro49) luin, niin juurikin nämä pointit tulivat mieleeni. Ainakin Lontoossa, Tukholmassa, Oslossa ja muutamassa pienemmässäkin kaupungissa jossa olen viime vuosina autolla ollut, on joutunut tsekkaamaan parkkeeraamiseen liittyvät detaljit etukäteen. Toisaalta on helvetin hyvä, ettei ihan ytimeen saa tulla mielin määrin autolla ilman maksua. Mutten touhu menisi aivan mauttomaksi.

Käyttäkäähän landet julkisia kun tulette keskustaan.

Ei viitsi käyttää julkisia, kun se edellyttäisi toiminnan suunnittelua. Ennalta suunniteltu vapaa-aika ei ole varsinaisesti elämää. Tai on sillä tavalla, että se on sen suunnitelman toistoa käytännössä. Kuka sellaisesta nauttii? Joku insinööri varmaan.

Täällä landellakin menee hermo, kun on bussireittejä muutettu niin ettei enää välttämättä tästä maantieteellisestä pisteestä ehdi töihin ajoissa kunhan vain lonnii jossain vaiheessa pysäkille.

Ai niin. Aika usein sitä autoa käyttää kantamusten vuoksi. Aika usein ne kantamukset johtuvat siitä Helsingin asunnon fasiliteettien rajallisuudesta. Onhan tää nyt yksi helvetinkoneikiliikkuja: aina romahtaa jonnekin suuntaan. Joku nurkka vuotaa, jos ei ole miljonääri ja jos on, voikin asua missä haluaa tai maksaa pysäköinnit vaikka parkkisakkoina.

Mutta nämä on toki yksityisiä murheita. Logiikka niiden takana tosin on yleistä laatua.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ai niin. Aika usein sitä autoa käyttää kantamusten vuoksi. Aika usein ne kantamukset johtuvat siitä Helsingin asunnon fasiliteettien rajallisuudesta. Onhan tää nyt yksi helvetinkoneikiliikkuja: aina romahtaa jonnekin suuntaan. Joku nurkka vuotaa, jos ei ole miljonääri ja jos on, voikin asua missä haluaa tai maksaa pysäköinnit vaikka parkkisakkoina.

Mitä sä oikein käyt ytimestä ostamassa ja kuinka paljon, jos se on saatava nimenomaan ytimestä ja sen lisäksi ei ole esim kymppiä laittaa parkkimaksuihin? Stokkan kortilla saa pysäköidä isoon halliin tunniksi ilmaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mitä sä oikein käyt ytimestä ostamassa ja kuinka paljon, jos se on saatava nimenomaan ytimestä ja sen lisäksi ei ole esim kymppiä laittaa parkkimaksuihin? Stokkan kortilla saa pysäköidä isoon halliin tunniksi ilmaiseksi.

En mä mitään käy ostamassa. Kyse on usein kahden kodin välillä tehtävästä huoltoliikenteestä.
Tilanne on hiukan monimutkainen, vaikea selittää. Edelleenkin kyseessä on varsin etuoikeutetun ihmisen murheista, eli ei varsinaisesti murheista ollenkaan. Mutta kyllä joka kerta vituttaa se kaiken hankaluus kun on normaaliin tottunut.

Kaikkien edun mukaista olisi, että vaimoni saisi töitä jostain järkevämmästä osoitteesta jolloin stadissa ei tarvitsisi koskaan käydä muuten varustautuneena kuin lompakko povarissa poimimassa rusinat pullasta. Silloin se olisikin jees.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo oletushan on ettei kaupungissa tarvitse autoa, ellei sitten ole jotain erityistä syytä. Joillain tietty on tai no monillakin.

Julkiset vaan on niin stressitön vaihtoehto. Ei tarvitse itse vaihdella vaihteita tai polkea polkimia eikä varsinkaan keskittyä liikenteeseen, mitkä kaupunkilaiselle tuntuu aika kaukaa haetuilta ajatuksilta kun pitäisi liikkua kävelyetäisyyttä pidemmälle. Etkä sä myöskään esimerkiksi kotimatkan takia joudu pidättäytymään juomasta vaikkapa lätkämatsissa. Noista jutuista pitäisi saada jotain hyvityksiä, mutta ei. Sun pitää itse maksaa verot ja vakuutukset ja parkkimaksut ja sakot ja bensat ja huollot ja varaosat ja vaikka mitkä ja lisäksi sen autonkin arvo laskee joka vuosi jne. Siis tosi paska diili.

Tietty maalaisille autolla on joku muukin merkitys, mitä me ei ymmärretä. Eikä ne välttämättä ymmärrä sitä hienoa fiilistä kun on vaikkapa metrossa tai ratikassa. Siis autossa sä joudut olemaan yksin tai jonkun oman muijan kanssa eristyksissä muista.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Joo oletushan on ettei kaupungissa tarvitse autoa, ellei sitten ole jotain erityistä syytä. Joillain tietty on tai no monillakin.

Julkiset vaan on niin stressitön vaihtoehto. Ei tarvitse itse vaihdella vaihteita tai polkea polkimia eikä varsinkaan keskittyä liikenteeseen, mitkä kaupunkilaiselle tuntuu aika kaukaa haetuilta ajatuksilta kun pitäisi liikkua kävelyetäisyyttä pidemmälle. Etkä sä myöskään esimerkiksi kotimatkan takia joudu pidättäytymään juomasta vaikkapa lätkämatsissa. Noista jutuista pitäisi saada jotain hyvityksiä, mutta ei. Sun pitää itse maksaa verot ja vakuutukset ja parkkimaksut ja sakot ja bensat ja huollot ja varaosat ja vaikka mitkä ja lisäksi sen autonkin arvo laskee joka vuosi jne. Siis tosi paska diili.

Tietty maalaisille autolla on joku muukin merkitys, mitä me ei ymmärretä. Eikä ne välttämättä ymmärrä sitä hienoa fiilistä kun on vaikkapa metrossa tai ratikassa. Siis autossa sä joudut olemaan yksin tai jonkun oman muijan kanssa eristyksissä muista.

Se merkitys on vapaus liikkua silloin kun huvittaa, sillä varustuksella kun huvittaa lähes minne vapaa-ajan puitteissa on mahdollista mennä.

Voi olla katsomatta kelloa, eikä tarvitse palella pysäkillä. Lisäksi on relevantti syy pidättäytyä päihteistä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se merkitys on vapaus liikkua silloin kun huvittaa, sillä varustuksella kun huvittaa lähes minne vapaa-ajan puitteissa on mahdollista mennä.

Voi olla katsomatta kelloa, eikä tarvitse palella pysäkillä. Lisäksi on relevantti syy pidättäytyä päihteistä.
Niin sä puhut maaseudun julkisista. Täällähän just ei tarvitse katsella kelloa eikä palella pysäkillä. Ja sitä paitsi kaupunkilaiselle julkiset on se vapaus. Tietty täälläkin on vaikka millaista porukkaa ja vaikka mitä ajatuksia. Eikä mikään ajatus ole sen parempi kuin joku toinen.

Joo oon mäkin asunut maalla neljä vuotta + inttivuoden. Ja lisäksi penskana oltiin kaikki kesät mummolassa ja myöhemminkin oon vieraillut paljon sukulaisten luona jne.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Niin sä puhut maaseudun julkisista. Täällähän just ei tarvitse katsella kelloa eikä palella pysäkillä. Ja sitä paitsi kaupunkilaiselle julkiset on se vapaus. Tietty täälläkin on vaikka millaista porukkaa ja vaikka mitä ajatuksia. Eikä mikään ajatus ole sen parempi kuin joku toinen.

Joo oon mäkin asunut maalla neljä vuotta + inttivuoden. Ja lisäksi penskana oltiin kaikki kesät mummolassa ja myöhemminkin oon vieraillut paljon sukulaisten luona jne.

En varsinaisesti puhunut maaseudulla asumisesta paitsi vuorotiheyden osalta. Vaikka asuisin Kampin keskuksessa, niin jos elämääni kuuluisi samat harrastukset ja ihmissuhteet kuin nyt tarvitsisin autoa. En välttämättä joka päivä, mutta useasti kuitenkin. Toisin sanoen joutuisin ilman autoa typistämään elämästäni tärkeimmistä asioista todella paljon pois. Tietysti voisin vaihtaa harrastukset vaikkapa taidenäyttelyissä käymiseen ja ihmissuhteet pääosin skypeen... No, todella offtopicia. Kuitenkin siksi tartuin tähän, kun vihjailit sen auton merkitsevän landelaisille jotain itseisarvoista. Jos voisin valita, pitäisinkö elämässäni kaiken tärkeän ilman autoa ja käyttäisin vuositasolla rahaa tuhansia euroja enemmän vaikkapa palkattomiin vapaisiin tai matkusteluun tai mihin ikinä, luopuisin autosta silmää räpäyttämättä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
En mä mitään käy ostamassa. Kyse on usein kahden kodin välillä tehtävästä huoltoliikenteestä.
Tilanne on hiukan monimutkainen, vaikea selittää. Edelleenkin kyseessä on varsin etuoikeutetun ihmisen murheista, eli ei varsinaisesti murheista ollenkaan. Mutta kyllä joka kerta vituttaa se kaiken hankaluus kun on normaaliin tottunut.

Kaikkien edun mukaista olisi, että vaimoni saisi töitä jostain järkevämmästä osoitteesta jolloin stadissa ei tarvitsisi koskaan käydä muuten varustautuneena kuin lompakko povarissa poimimassa rusinat pullasta. Silloin se olisikin jees.

Joo, selittäähän toi kyllä osaltaan asiaa ja kyllä myönsitkin sen olevan lähinnä omaa vitutustasi. Stadin normaalihan on jo pitkään ollut nykyinen tilanne ja kääntäen toki olisi sama, jos valittelisi landella, kun ei julkisilla pääse yhtä kätevästi kuin Stadissa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt ollaan juurikin ongelman ytimessä. Mihin muualle mennessä joutuu miettimään pysäköintiä jo etukäteen?
Missä muualla ilmaisen parkkipaikan löytyminen aiheuttaa samanlaista raha-arpavoittajan riemua?
Omat kokemukset pysäköintiongelmista osuvat yllättävää kyllä Jyväskylään. Firmalla ei ole vieraspaikkoja. Kadunvarsipaikkojen metsästys on tosiaan täyttä lottoa. Melkein tekisi mieli kysyä neuvoa vaikka Jatkoajan sekalaisissa kysymyksissä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun pointtini olikin juuri Helsingin keskusta. Jos haluaa tai on pakko käyttää autoa paljon (kuten mm. minun tapauksessani), ei kannata asua keskustassa, vaan jossain keskustan ulkopuolella. Helsingissä keskustan suuntainen julkinen liikenne on oikeastaan kaikkialla kiitettävää (joskin lännessä sitä voisi parantaa, koska esim. Munkinseudulta ei pääse yhtä nopeasti kuin muualla pääsee junalla tai metrolla). Sen sijaan poikittainen liikenne on melko usein perseestä, jolloin auton käyttö on kätevämpää.

Ts. kannattaa hoitaa keskusta-asiat julkisilla, koska se on helpompaa kuin autolla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mun pointtini olikin juuri Helsingin keskusta. Jos haluaa tai on pakko käyttää autoa paljon (kuten mm. minun tapauksessani), ei kannata asua keskustassa, vaan jossain keskustan ulkopuolella. Helsingissä keskustan suuntainen julkinen liikenne on oikeastaan kaikkialla kiitettävää (joskin lännessä sitä voisi parantaa, koska esim. Munkinseudulta ei pääse yhtä nopeasti kuin muualla pääsee junalla tai metrolla). Sen sijaan poikittainen liikenne on melko usein perseestä, jolloin auton käyttö on kätevämpää.

Ts. kannattaa hoitaa keskusta-asiat julkisilla, koska se on helpompaa kuin autolla.

Mä taas ihmettelen, miten ihminen voi suunnitellusti asua osoitteessa, josta keskusta-asiointi ei onnistu jalan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä taas ihmettelen, miten ihminen voi suunnitellusti asua osoitteessa, josta keskusta-asiointi ei onnistu jalan.
Siinä tapauksessa sun kannattaisi joko olla asumatta kaupungissa tai kokeilla asumista jossain oikeasti tosi isossa kaupungissa kuten nyt vaikkapa Pariisi, Lontoo tai Pietari. Yksi kaikkein keskeisimpiä urbaanin elämänmuodon lainalaisuuksia on keskusta-alueen ja sen ulkopuolisten alueiden väliset identiteettierot. Joku Jyväskylä tai Mikkeli ovat helpostikin sellaisia paikkoja, joissa kaupungin keskus on siinä ihan viiden minuutin kävelyn päässä mutta kaupungeissa tilanne on tietysti toinen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Käyttäkää jalkoja. Esimerkkinä vaikkapa Töölön seutu. Ajaa auton rantaan, ilmainen parkki. Hallille noin 10min kävellen, hietsusta kamppiin se sama noin 10min. Monesta muustakin suunnasta pääsee hyvin jos käyttää vaikka sporaa välineenä jatkaa ytimeen. Ei tartte ajaa aina sinne keskustan 3 maksualueelle autoa jos ei ole invalidi tai halua käydä Stockan Herkussa ostamassa parin viikon ruokia. Jos ryypätään silloin mennään julkisilla/taksilla. Tämä siis nopea vinkki stadista.
Ai niin lätkäpalstalla kun ollaan niin Kisiksen seutu on sitten tuplannut parkkihinnat jos sinne halajaa autoa nordikselle mentäessä, eli 2€ tunti edellisen yhden euron sijaan.

_
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Siinä tapauksessa sun kannattaisi joko olla asumatta kaupungissa tai kokeilla asumista jossain oikeasti tosi isossa kaupungissa kuten nyt vaikkapa Pariisi, Lontoo tai Pietari. Yksi kaikkein keskeisimpiä urbaanin elämänmuodon lainalaisuuksia on keskusta-alueen ja sen ulkopuolisten alueiden väliset identiteettierot. Joku Jyväskylä tai Mikkeli ovat helpostikin sellaisia paikkoja, joissa kaupungin keskus on siinä ihan viiden minuutin kävelyn päässä mutta kaupungeissa tilanne on tietysti toinen.

Niin, että kurjuuden maksimointia Härski Hartikaisen tyyliin? Mulle urbaanius ei ole mikään itseisarvo. Tarvitsen monia kaupunkeihin liittyviä asioita, mutta periaatteessa kaikki yli oman tarpeen menevä on haitaksi.

Helppouden tavoittelu on ihanteeni. Esimerkiksi Tampere meni jo siihen rajoille, onko elämä riittävän helppoa. No, siellä ihmismassa on juuri kriittisesti suurempi kuin Lahdessa sille, että tiettyjä palveluita joita tarvitsen tai "tarvitsen" on saatavilla. Toki asumisen hinta on myös tarpeettoman korkealla.

Miksi hitossa muuttaisin ikinä Lontooseen, Pariisiin tai puhumattakaan Pietarista?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, että kurjuuden maksimointia Härski Hartikaisen tyyliin? Mulle urbaanius ei ole mikään itseisarvo. Tarvitsen monia kaupunkeihin liittyviä asioita, mutta periaatteessa kaikki yli oman tarpeen menevä on haitaksi.
Se on tietysti kurkkijan silmistä kiinni mitä näkee, mutta urbaani ympäristö on minulle nimenomaan ihanteellinen asumisen muoto, ja nimenomaan helppouden näkökulmasta. 13 minuuttia stogella keskustaan ei ole millään tapaa vaikeaa.

Esimerkiksi Tampere meni jo siihen rajoille, onko elämä riittävän helppoa. No, siellä ihmismassa on juuri kriittisesti suurempi kuin Lahdessa sille, että tiettyjä palveluita joita tarvitsen tai "tarvitsen" on saatavilla.
Ei me nyt ihan oikeasti voida puhua jostain Lahdesta. Ihan totta, hei! Tai jos helppous on sitä että ei tarvitse tehdä valintoja ja että missään ei ole mitään, niin ok. Mutta Lahden ja Helsingin vertaaminen elämisen monimuotoisuuden suhteen on sama kuin vertaisi soutuvenettä ja Silja Linea.

Miksi hitossa muuttaisin ikinä Lontooseen, Pariisiin tai puhumattakaan Pietarista?
Pietariin nyt ei todellakaan kannata muuttaa, Lontoo sen sijaan on aivan saakelin kliffa kaupunki. Sen kehoitukseni tarkoitus oli yllyttää ajattelemaan sitä, mistä kaupungeissa on kysymys, ei niinkään suositella sinulle oikeasti muuttoa johonkin noista kolmesta. Sinulla kun tuntui minun näkökulmastani olevan hieman hakusessa se, miksi kaupunki (tässä tapauksessa Helsinki) on sellainen kuin on, eli monimuotoinen urbaani ympäristö, jonka tavat, käytännöt, maisemat ja kulttuuri poikkeavat selvästi kylistä ja pitäjistä. Niitähän sinä tuolla helppous-argumentilla kuvailit, eikö? Lahti, Seinäjoki, Rovaniemi ja sen sellaiset eivät täytä kaupungin määritelmää siten kuin se tulee Helsingissä asuessa ja asioidessa käsittää.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Helsinkiläiset ovat ison asian edessä tulevissa kuntavaaleissa, kun samalla päätetään tuleva pormestari. Ehdolla ovat ainakin Jan Vapaavuori, Anni Sinnemäki, Tuula Haatainen ja Eva Biaudet. Tämähän taitaa mennä niin, että suurimman puolueen ehdokas saa tuon paikan. Jos Vihreät olisivat asettaneet Pekka Saurin ehdokkaakseen, niin olisin toivonut voittoa siihen osoitteeseen, mutta nyt täytyy toivoa Vapaavuorelle menestystä. Ammattipöyristyjä-Eva olisi silti hauska vaihtoehto, siinä jäisi kaupungin etu aina toiseksi, jos se on ristiriidassa kaksikielisyyden kanssa. Toivon pääkaupungin äänestäjiltä järjenkäyttöä, mutta pelkään pahinta, että maaltamuuttaneet wannabe-stadilaiset lähtevät tiedostavien toisenpolvenhesalaisten kelkkaan ja Sinnemäki tulee valituksi.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Mulle on jo ainakin ihan selvää, että Helsingin kiinnostavuus kokee kuplautumisen. Segregaatio jyskyttää ja maailma muuttuu. Osa kaupungista muuttuu väkisin paljon huonompaan suuntaan, osaan haluaisi kaikki. Varsinkin lapsiperheet, koska koulut. Käytännössä se muutos vaan voimistuu. Itseäni maailma kyllä odottaa muutenkin, mutta ei vielä.

Ja sen verran lisään, että on lopoutulema vaaleissa mitä vaan, jatkaa kehitys samaan suuntaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Näinhän se menee, mutta miten Sinnemäen ja Saurin politiikka eroavat toisistaan?
En enää ole ollut kahdeksaan vuoteen helsinkiläinen, mutta toivottavasti osaatte äänestää. Espoolaisena tiedän jo ehdokkaani.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
En enää ole ollut kahdeksaan vuoteen helsinkiläinen, mutta toivottavasti osaatte äänestää. Espoolaisena tiedän jo ehdokkaani.

Mjaa, omasta mielestäni vähään joka puolue on vuorollaa päässyt näyttämään persettä äänestäjille Helsingissä. Pitää kai vaalien lähestyessä paremmin tutkia, mikä puolue sitä pienimmän pahan periaatetta parhaiten tukisi. Oa äänestyksen onnistumiselle ja henkilön/puolueen toivotuille valinnoille on kuitenkin minimaalinen.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Sananen tuosta liikenteestä ja siihen käytetystä ajasta ja rahasta... Kaikki on toki suhteellista... tosiasissa Helsinki on vielä todella helppo (eli hyvä) paikka kaikin tavoin liikenteen suhteen, matkustipa sitten julkisilla tai omalla kulkuneuvolla.

Aika harvassa ovat ne maailman pääkaupungit, joissa keskustaan pääsee puolessa tunnissa jostain kuusenperseestä, eli keskeltä metsää. Tiedän ihmisiä, jotka ovat muuttaneet takaisin Suomeen ja Helsinkiin maailman eri metropoleista ja tinkien palkasta/elintasosta, koska elämä (varsinkin lapsiperheenä) on vaan paljon helpompaa Helsingissä ja päivittäiseen kulkemiseen menee vain vähäinen osa siitä ajasta, mitä se on esimerkiksi isommissa ja/tai huonomman liikenne-infran omaavissa kaupungeissa. Monissa maailman metropoleissa ei ole mitenkään tavatonta, että päivittäiseen työmatkaan menee puolestatoista kahteen tuntia suunta, matkustipa sitten julkisilla tai omalla pirssillä. Siinä olisi jo kyllä v-käyrä tapissa.

Jos minä asuisin Helsingissä/pääkaupunkiseudulla, niin asuisin varmaankin siellä "kuusen perseessä", josta pääsisi puolessa tunnissa ytimeen tarpeen tullen.. Siinä yhdistyisi (minun tarpeisiini) kaikki oleellinen Mutta ymmärrystä riittää kyllä ihmisille, jotka asuvat ydinkeskustassakin. Näin olen itsekin tehnyt viimeiset 10+ vuotta. Onhan siinä oma hohtonsa ja helppoutensa, kun 90% aktiviteeteistä (työ- tai vapaa-ajan) voi halutessaan vaikka kävellä. Minulla on sekä auto ja moottoripyörä. Autoa en käytä (tätänykyä) edes viikottain ja prätkääkään en joka päivä.Itse asiassa järkevintä olisi hankkiutua autosta kokonaan eroon, jos en olisi niin kermaperse. Valintoja valintoja... kaikkea ei voi saada ilman, että sillä on hinta maksettavana.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näinhän se menee, mutta miten Sinnemäen ja Saurin politiikka eroavat toisistaan?
Tässä kohtaa tapa tehdä sitä politiikkaa on se ero. Mielestäni Sauri on vähemmän kiihkomielinen vihreä ja täten yhteistykykyisempi kuin Sinnemäki. Tämä vain omana mielikuvana heistä. Maalaisena Helsingin asiat eivät suoraan kosketa, mutta en itse toivo kaupungin muuttuvan liikaa vihreäksi. Siellä on kuitenkin erilaista yritystoimintaa ihan keskustan lähellä, joten esim. yhdistelmien liikkuminen noilla alueilla pitäisi pystyä mahdollistamaan jatkossakin
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mjaa, omasta mielestäni vähään joka puolue on vuorollaa päässyt näyttämään persettä äänestäjille Helsingissä. Pitää kai vaalien lähestyessä paremmin tutkia, mikä puolue sitä pienimmän pahan periaatetta parhaiten tukisi. Oa äänestyksen onnistumiselle ja henkilön/puolueen toivotuille valinnoille on kuitenkin minimaalinen.
Aika hyvin Kokoomus/demarit -akselilla mentiin pitkään, sitten vihreät tulivat messiin ja nythän kolkuttavat kunnolla vallankahvaa.

En mä neuvoa halua, mutta kepun jättäisin väliin... köh.

Meillä täälläpäin on niin paljon sontaa kuntapolitiikassa, siitä riittäisi tarinaa, joten en kuitenkaan besserwisseröintiin viitsi enkä edes halua lähteä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös