Keskustan varsinaisen liikenteen ja Kaivokadun ratkaisun suhteen oleellinen ei ole keskustatunneli vaan jo olemassaoleva keskustan _huoltotunneli_. Koko ytimen yhtiöt, parkkihallit jne. pitäisi pakottaa liittymään siihen. Läpiajoliikenne on oma juttunsa, mutta se on oikeasti aika niché, keskustan markkinan autojen kannalta se huoltotunneli riittäisi hyvin pitkälle. Ongelma on, ettei Helsinki ole halunnut pakottaa (miten tulee tuttu tunne yhden hallin kohdalla) omistajia ja kiinteistöjä siihen mukaan, jolloin tunneli on jäänyt etenkin idän suunnasta täysin torsoksi.
Tämä ~15 vuotta aivan ytimessä töissä olleena, autoilevana henkilönä, ja käytän erittäin paljon keskustan palveluita. Tämä tunneli on nytkin osa suunnitelmaa, mutta toivottavasti sille tulee nyt keppi ja/tai porkkana keinona siihen, että kaikki keskustan hallit kytketään.
(Toki Kaivokadun sulku aidosti haittaa kaikkia niitä neljää päivittäistä Krunikassa asuvaa, Espooseen autoilevaa, mutta se on sitten vähän asia, jonka ehdoilla ei liikennettä suunnitella.)