Helsinki

  • 599 051
  • 3 635

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itselläni ei ole kovinkaan laaja-alaista kokemusta, mutta noilla parilla käyttämälläni reitillä tämä on ollut jokavuotinen vitsaus jo jonkin aikaa aina koulujen alkujen jälkeen. Meillä kävi viitisen vuotta sitten niin, että tuosta parvekkeen alta menneistä kolmesta bussilinjasta yksi lopetettiin ja toisen reittiä muutettiin kilometrien päähän. Se yksi jäljelle jäänyt tulee aina aivan milloin sattuu; syksyllä myöhässä ja viimeistään loppukeväästä aivan liian aikaisin - vain jäädäkseen seuraavalle pysäkille "tasaamaan aikataulua". Onneksi nykyään jopa HSL:n mobiilisovellus näyttää bussin sijainnin kartalla.
Tässähän olen oppinut kantapään kautta ottamaan aina sen vartin tyhjää toisessa päässä. Mieluummin sitä istuu tyhjänpanttina ja puhelinta näpräten lääkärin vastaanotolla, kuin katselee kuinka se bussi johon sinun piti vaihtaa lähtee pysäkiltä koska toinen on myöhässä ja toinen ajoissa.

Toki kun kyse on useiden eri linjojen yhteensovittamisesta niin joku myöhästyminen voi johtua ties mistä. Joku asiakas sählää matkakortin kanssa, vauvakärryjä otetaan kyytiin, onnettomuus jne. niin se on kaiketi vain osa elämää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Hsl:n matkakortinlukijat ovat aivan hanurista. Varsinkin jos olet ladannut korttia netin kautta ja ensin täytyy "siirtää" arvo kortille pitämällä sitä lukijassa ja sen jälkeen klikkailtava oikea alue ja sitten maksettava kortilla... Ei voi olla näin hidasta ja vaikeaa vuonna 2024. Aivan kuin olisi jokin neuvostoajan laatikko istutettu siihen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hsl:n matkakortinlukijat ovat aivan hanurista. Varsinkin jos olet ladannut korttia netin kautta ja ensin täytyy "siirtää" arvo kortille pitämällä sitä lukijassa ja sen jälkeen klikkailtava oikea alue ja sitten maksettava kortilla... Ei voi olla näin hidasta ja vaikeaa vuonna 2024. Aivan kuin olisi jokin neuvostoajan laatikko istutettu siihen.
Varsinkin kun uusissa lukijoissa tuo siirto ei toimi lainkaan. Puhumattakaan siitä, ettei pankkikortilla voi vieläkään maksaa. Siksihän nuo lukijat uudistettiin. HSL (sekään) ei saa näitä kerralla kuntoon.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tää on kyllä jännittävä kuvio, joka kieltämättä on tällä viikolla muuttanut ns. kaiken idän suunnasta - sekä bussin ikkunasta että autosta tätä katsoneena.

Pitkänsillan tienoon remontti on tähän asti mennyt oikein hyvin ja huomattavan vähin liikenneongelmin, jonoutumista aiheutunut remonttiin nähden hyvin vähän, mutta tämä täysin puun takaa tehty kahteen kaistaan jako Hakaniemen torin etelälaidalla jumii konkreettisesti koko itäliikenteen kumipyörillä ja vaikutus tosiaan näkyy pitkälle Hämeentielle - jossa siis saa myös yksityisautoliikenne kulkea, muttei koko matkaa.

Voi olla, että vaihtoehtoa ei ole, mutta todella hämmentänyt muutaman päivän, miten tämä on pitkittänyt kaiken liikenteen kulkua ruuhkan ulkopuolellakin jopa vartin odotteluihin Hakaniemen suunnalla. Mikään siltarempan vaihe tai muu ei aiemmin ole tämän luokan jumia aiheuttanut, vähän jää tästä nyt vasen käsi-oikea käsi -fiilis, kun jonoutumista lisää samalla jopa se, että HY:n metroaseman Rautatientorin puoleinen jalankulku ohjautuu valottomaan suojatiehen, mikä näytti eilen jonouttavan lisää idän/koillisen suunnasta bussi- ja muuta liikennettä jopa puolen kilometriä.

Tulee tunne koordinaation totaalisesta puutteesta, mikä kyllä paistaa jutustakin.

 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Maanantaina pitäisi olla Rautatieaseman metropysäkki sitten käytössä. Tai siis onhan se. Kaikki alkaa olla paria akustolevyn pulttaamista vaille valmis ja koeajojakin on jo ehditty tehdä.


Mutta myös ensi vuonna on luvassa pitkä katkos Itäkeskuksen ja Vuosaaren välisellä metro-osuudella.

 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vuosaaressa on ensi kesänä myös Kehä III:n tunneli suljettuna remontin vuoksi.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Vuosaaressa on ensi kesänä myös Kehä III:n tunneli suljettuna remontin vuoksi.
No eihän Vuosaaressa asu, kuin jotain...40 000 ihmistä? Yksi Raumallinen? Kyllä ne ihan kätevästi busseihin sopii jos metro ei kulje, ja satamakin on nyt vähän nii ja näi. Mistä sinne muuten sitten kuljetaan? Vuosaaren läpi?

Toki kamoja pitää välillä huoltaakin, semmoistahan se on.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No eihän Vuosaaressa asu, kuin jotain...40 000 ihmistä? Yksi Raumallinen? Kyllä ne ihan kätevästi busseihin sopii jos metro ei kulje, ja satamakin on nyt vähän nii ja näi. Mistä sinne muuten sitten kuljetaan? Vuosaaren läpi?

Toki kamoja pitää välillä huoltaakin, semmoistahan se on.
Olihan tuossa Mellunkylän suuntakin metroilla vähän kusessa, mutta ei mitään hirveämpiä traumoja sieltä tainnut jäädä ihmisille, tai en ainakaan ole ihmeempiä kuullut. Siinä oli hetkellisesti Mellunmäen, Kontulan ja Myllypuron asemat kiinni. Tietöitä nyt ei tainnut ihmeemmin olla, mitä nyt tuossa Lahdenväylän liittymää fiksailevat ja se voi aiheuttaa vähän ongelmia.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Hyvänen aika, millä näkemyksellä Helsingissä kehitetään joukkoliikennettä. Olen sanaton.
Mitä hittoa juuri luin? Todellakin sanattomaksi vetää. Helsinki siis haluaa olla jälkeenjäänyt takapajula. Mikäs siinä, mutta kun Suomea yleisesti ottaen pidetty käsittääkseni teknologian kehityksen yhtenä kärkimaana niin tuo ei mene yhtään jakeluun. Lontoon mallista varmaan turha ikinä haaveilla (siis päivä- ja viikkokohtaisista maksukatoista kun lähimaksulla painelee menemään).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös