On myös selvää, että autoiluunkin kuuluu sisäänrakennetusti liikennesääntöjen noudattamatta jättäminen: hyvin moni ajaa stop-merkin ohi pysähtymättä (28 %) ja vielä useampi ajaa ylinopeutta (43 %). Aika paljon myös autoilijat ajavat punaisia päin, vaikka ei varmastikaan niin usein kuin pyöräilijät. Toisaalta taas, ajavatko pyöräilijät niin usein esimerkiksi ylinopeutta kuin autoilijat?En oikein lähtisi argumentoimaan tällä "bad people on both sides" -retoriikalla. On ihan selvää, että pyörilyyn kuuluu sisäänrakennetusti liikennesääntöjen noudattamatta jättäminen. Mulle voi soitella sitten, kun tulee tilastotietoa autoilijoiden punaisia päin ajamisista samassa mittakaavassa kuin pyöräilijöillä on tapana
Liian moni ajaa stop-merkin ohi pysähtymättä - Liikenneturva
Liikenneturvan seurantojen mukaan lähes kolme kymmenestä kuljettajasta ajaa stop-merkin ohi pysähtymättä.
www.liikenneturva.fi
Kurja käytös lisääntyy Suomen teillä: "Enemmänkin maan tapa kuin poikkeus"
Suuret, sakkorangaistukseen johtavat yli 21 tuntikilometrin ylinopeudet vähenivät kesällä 2020 edelliskesään verrattuna. Sen sijaan törkeiden liikenneturvallisuuden vaarantamisten määrä on kasvussa.
www.mtvuutiset.fi
Liikenneturvan tarkkailu osoitti Oulussa, että punaisista valoista livahtaa usein autoilijoita läpi
Tarkkailussa oli mukana neljä valoristeystä keskustassa ja sen tuntumassa. Punaisia päin ajaminen oli yleistä, sillä keskimäärin joka viides punainen valo ei pysäyttänyt kaikkia autoilijoita.
yle.fi
Eli en nyt ihan osta tuota väitettäsi siitä, että "pyöräilyyn kuuluu sisäänrakennetusti liikennesääntöjen noudattamatta jättäminen". Ellet sitten sano ihan samaa autoilijoistakin?