Helsinki

  • 581 200
  • 3 539

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Areenan tilanne on kurja. Toisaalta jotain kertoo sekin, että naapurilla on 50 000 kapasiteetilla operoiva huippumoderni monitoimiareena. Ja meille huippumoderni Areena tarkoittaa jotain 13 000 kapasiteetilla operoivaa 30 vuotta vanhaa latoa jota on remontoitu venäläisellä rahalla kun ei meillä kurjilla ollut itse varaa. Me taas laitoimme vähät rahamme hartiavoimin 80 vuotta sitten rakennettuun muistojen Nooan arkkiin.

Just näin. Ja meillä väännetään uuden Areenan rakentamisesta jo kohta kymmenettä vuotta (vai joko Garden-suunnitelma on 10-vuotias)? On kyllä uskomatonta puuhastelua välillä tässä maassa (kaupungissa).
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä taida Suomesta ylipäätään löytyä areenaa, joka olisi riittävä Swiftille. Esiintyköhän ollenkaan alle 50k kapasiteetin murjuissa?

Noin muutenhan Olympiastadionille on tulossa kova kattaus esiintyjiä tänä vuonna, mikä on erittäin hienoa. Silti, sen kivikasan olisi voinut räjäyttää Wembleyn tapaan sileäksi ja rakentaa kokonaan uusi tilalle.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suomessahan ei taidettu käydä todellista keskustelua, että olympiastadion olisi korvattu modernilla, vaikka toden totta Lontoossa ihan yhtä historiallinen stadion sai väistyä uuden tieltä parikymmentä vuotta sitten. Toisaalta, mikäli purkamiseen olisi päädytty, oletettavimmin tontille olisi noussut moderni yleisurheilustadion, missä tunnetusti hehtaaria riittää juoksuratojen ympärillä, mikä olisi jalkapallokäyttöön saattanut olla nykyistä käytännössä uudelleenrakennettua olympiastadionia huonompi vaihtoehto.

Yhtä lailla en muista suljetulla katolla varustettua maajoukkuekäyttöön soveltuvaa stadionia olleen missään vaiheessa varsinaisesti edes vielä (valitettavasti) kaavaillunkaan Helsinkiin ja luonnollisesti, mikäli vaihtoehtona nykytilanteen sijaan olisi ollut ei mitään, niin parempi näinkin.

Siltikin Helsingillä olisi paljon petrattavaa tapahtumakaupunkina. Jos suomalaiset ovat valmiita lähtemään Ruotsiin keikalle, niin mikseivät myös ruotsalaiset ja vaikka virolaiset tänne?

"Käymistila" kuvannee rakasta Helsinkiä tietyllä tapaa. Kaupunki kasvaa ja on elinvoimainen, mutta isot hankkeet etenevät hitaasti ja muutenkin tulevaisuudenvisio näyttää välillä olevan hukassa. Tukholma, Oslo ja Kööpenhamina karkaavat.
 

Jeffrey

Jäsen
Omien muistikuvien mukaan tuosta käytiin ihan keskusteluja, mutta olihan maailma silloin hyvin erilainen ja Stadionin käyttöä perustelevat fundamentit olivat hyvin eri. 2010-luvun alkupuolella kun päätöstä tehtiin ei kukaan voinut haaveillakaan Huuhkajien myyvän stadionia loppuun jotain San Marinoa vastaan. Jalkapallo otteluissa Stadika oli myyty loppuun kerran vuosikymmenessä jotain Saksaa vastaan.

Ei oikein ollut jalkapalloa, mutta ei muutakaan. Stadikan tapahtumissa kävi esiintymässä maailmantähtiä harvakseltaan. Nyt uudella vuosikymmenellä siellä on yhtäkkiä Kaija Koot, JVG:t ja ties sun kuka myynyt Stadikan jos ei loppuun niin ainakin melko täyteen. Samalla urheilupyhätöstä on tullut monenlaisen yritystapahtuman mahdollistaja ja lisäksi sinne kaavaillaan suurempiakin festivaaleja. Maailma on muuttunut myös niiden maailmantähtien osalta. Siinä missä aikaisemmin Metallicat kävi kerran vuosikymmenessä, nyt Coldplay vetää 4 päivää tuvan täyteen.

Stadikan kohdalla Suomessa tähtiin jälleen kerra säilyttävä, ei kasvattava investointipäätös. Toki maailma on muuttunut suhteellisen lyhyessä ajassa aivan valtavasti, mitä tulee Stadikan potentiaaliseen käyttöön Helsingissä. Taisin itsekin aikanaan kääntyä säilyttämisen kannalle, mutta nyt jälkikäteen on selvää, että olisihan se pitänyt jonkinlainen oikeasti moderni, ja oikeasti monitoimiareena Helsinkiin tuolla rahalla rakentaa. Ei se remonttikaan silti huono ole.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En muista koska viimeksi kesäinen Helsinki on ollut yhtä ruma. Ihan järkyttävä määrä rakennustöitä joka paikassa.
Joukkoliikennettä kuritetaan nyt. Steissin ja Mellunmäen metroasemat ovat koko kesän rempassa ja ainakin idästä tullessa voisi olla hyvä idea vaihtaa vaikka runkobussiin, jos haluaa mennä junalla Pasilan kautta jonnekin. Mutta Itäväylältä tulee heti suma vastaan, kun Teollisuuskadulle on vain yksi kaista käytössä. Eikä varmaan Manskullakaan kaikki ole vielä reilassa, jos siellä suunnalla liikennöi. En ole tosin viime aikoina tarkistanut tilannetta.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Manskulla jatkuu samaan malliin, nyt siis raitiovaunut eivät voi ajaa Oopperan risteyksen läpi, mikä on johtanut varsin mielenkiintoisiin poikkeusreitteihin. Jos jotain hyvää tästä haluaa hakea, niin maanantaina kaikki julkiset olivat tupaten täynnä kiroilevia ja stressaantuneita ihmisiä. Tiistaina valehtelematta puolet näistä oli keksinyt jonkin vaihtoehtoisen matkustustavan, todennäköisesti pyöräilyn, skuutin tai kävelyn. Kontrasti oli hämmentävä täysin saman aikataulun vuorolla kahtena eri päivänä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1313

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
En muista koska viimeksi kesäinen Helsinki on ollut yhtä ruma. Ihan järkyttävä määrä rakennustöitä joka paikassa.
Tämä tuli eilen mieleen, kun olin pikku kävelylenkillä rakkaassa pääkaupungissa. Joka puolella joku pätkä auki. En tietenkään ole asunut täällä kuin vasta reilun pari vuotta, mutta vieraillut hyvin ahkerasti aiemmin, en kuitenkaan muista ennen kuulua Hämeentien remonttia kaupungin olleen näin "revitty". Ja edelleen, vaikka jotain junantuomaa harmittaa, niin ei se ole syy pitäytyä remonteista, mutta onko näitä nyt sitten vain kasaantunut? Sillan rakennusta siellä, Mannerheimintien peruskorjausta tuolla ja ne kaikki muut päälle.

Tai sitten näin nämä koetaan ja nyt asukkaana vielä voimallisemmin.

Ruoholahdessa pääosin työskentelevänä ja Kalliossa asuvana tämä julkisen liikenteen uudelleenjärjestely vaatii vähän totuttelemista, mutta kaipa tämä tästä suttaantuu. Sen toki sanon, jos 8 meinataan jatkossakin korvata saman vaihtovälin bussilla, niin voi olla vähän liikaa vitsihuumoria. Ainakin aamu- ja iltapäivään voisivat melkein ajaa yhtä tiheästi kuin metrolla.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Kyllä näin kivan kelin aikaan työmatka Länsi-Vantaalta Kalasatamaan on aivan jees fillarilla / skootterilla. Skopalla pääsee aika kivasti huitaisemaan Teollisuuskadun ruuhkassakin pientareen kautta.

Toivottavasti metron remontti valmistuu aikataulussaan / ratikka Pasilasta Kalasatamaan alkaa piakkoin kulkea. Rospuuttokelilläkin pääsee toki fillarilla, mutta joskus pitää mennä suoraan töistä jonnekin, eikä aina ole paras hetki kulkea fillarikamoissa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Ruoholahdessa pääosin työskentelevänä ja Kalliossa asuvana tämä julkisen liikenteen uudelleenjärjestely vaatii vähän totuttelemista, mutta kaipa tämä tästä suttaantuu. Sen toki sanon, jos 8 meinataan jatkossakin korvata saman vaihtovälin bussilla, niin voi olla vähän liikaa vitsihuumoria. Ainakin aamu- ja iltapäivään voisivat melkein ajaa yhtä tiheästi kuin metrolla.
Saman yhteyden käyttäjänä alkaa 100% etätyöskentely tuntua kaiken mökkihöperyyden riskilläkin ihan kivalta vaihtoehdolta. Aamut skulaa hyvin, iltapäivät on sitten ilmestyskirjasta.
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti metron remontti valmistuu aikataulussaan / ratikka Pasilasta Kalasatamaan alkaa piakkoin kulkea.
Ratikan koeajoja kaiketi ajetaan jo?
Pitäisi kai liikennöidä joskus syksyllä.
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ajot loppui jo. Kunhan syysaikataulut tulee, niin eiköhän sporakin. Ihmetyttää vain tuo noin pitkä käyttöönotto.
Ok.
Samaa ihmettelin itsekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös