Helsingin jäähalli

  • 495 090
  • 2 382

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Hymyilyttää narrien HPJ:n voivottelut Hesarissa Nordiksen ravintolamyynnistä.

"”Tällä hetkellä, niin kuin viime vuonnakin, tilanne on se, että me ei saada siitä mitään”, Jokerien hallituksen puheenjohtaja Mikko Saarni kertoo".

Koettavat siis neuvotella jotain osuutta myynnistä, mutta veikkaan että pelimerkit on kovin vähissä. Jos katsoo narrien tulevan perjantain matsin lipunmyyntiä, niin voi juuri 3000 lippua ehkä myydä. Omalla tavallaan tässä tilanteessa hupaisaa on se, että aikanaan juuri Hjalliksen vedätys ravintolamyynneissä oli yksi iso tekijä, joka
pysäytti HIFK:n siirtymisen Jokereiden mukana Hartwallille.

Joku voisi kyllä pitää esitelmän tästä, että minkä ihmeen takia IFK:n pitäisi omasta liiketoiminnastaan antaa siivu muualle ihan vain reiluuden eleenä.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Muistan erittäin hyvin sen kevään 1999, jolloin SaiPa laittoi sen play offsien kovimman yllärin aikaan, kun se pudotti narrit ulos pleijareista suoraan voitoin 3-0. Siellä Jaffa-arenalla taisi olla silloin jotain muuta tapahtumaa, kun SaiPa sai vielä sen edun tonne pudotuspeleihin, että he saivat ekat kaksi kotipeliä kolmesta ottelusta, vaikka Jokerit olikin runkosarjassa paremmin sijoittunut joukkue. Onneksi SaiPa tosiaan onnistui tämän tarjotun edun hyödyntämään ja pudotti narrit armotta ennenaikaiselle kesälomalle.

Varmaan itsekin muistat noi pelit tolta keväältä? Meillähän oli silloin se hopeakausi sen legendaarisen 98 mestaruuden jälkeen.
Kyllä muistan hyvin, ja itse vierailin siellä viimeksi vuonna 2006 kun pelattiin pleijareissa vastakkain, ja kerran
aiemminkin samalla kaudella. Sinne oli jotenkin hyvä ilmapiiri tulla vieraana, leppoisia paikalliskannattajia
ja hassu järkkäri joka tuli fanibussiin ilmoittamaan että " mie en tullut tarkastamaan teidän passeja vaikka
myö nyt ollaan tässä itärajan tuntumassa" .

Olin silloin tupakkamiehiä, ja röökipaikalla oli eräs pukumies joka tarjosi viskiä suoraan pullosta,
epäröin ottaa koska pelkäsin että lennän pihalle, mutta tämä kaveri ilmoitti että et taatusti lennä,
ja kun kysyin että mistä sä tiedät, hän sanoi " no kun mie olen yksi Saipan suurimmista osakkeenomistajista ".
 
Viimeksi muokattu:

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Koettavat siis neuvotella jotain osuutta myynnistä, mutta veikkaan että pelimerkit on kovin vähissä. Jos katsoo narrien tulevan perjantain matsin lipunmyyntiä, niin voi juuri 3000 lippua ehkä myydä. Omalla tavallaan tässä tilanteessa hupaisaa on se, että aikanaan juuri Hjalliksen vedätys ravintolamyynneissä oli yksi iso tekijä, joka
pysäytti HIFK:n siirtymisen Jokereiden mukana Hartwallille.
Ja tämä Saarnihan peräti visioi että ne voisivat hoitaa itse myynnin heidän matseissaan, ja pistää
hommaan jonkun muun ravintola-alan toimijan joita on kuulemma jonoksi asti.

Ei taida oikein onnistua, ja miksi heille antaisi mitään siivuakaan, eipä Palliksen organisaatiokaan
antanut meille mitään siivuja paikallismatsien myynneistä ?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Ja tämä Saarnihan peräti visioi että ne voisivat hoitaa itse myynnin heidän matseissaan, ja pistää
hommaan jonkun muun ravintola-alan toimijan joita on kuulemma jonoksi asti.
No se nyt on aivan harhainen ajatus, ehkä mediapeliä, tai sitten heppu on oikeasti hieman kuutamolla.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
No se nyt on aivan harhainen ajatus, ehkä mediapeliä, tai sitten heppu on oikeasti hieman kuutamolla.
En tiedä mikä mies tämä Saarni on, mutta tuo vaikuttaa tällaiselta high fly-meiningiltä jolla
ei ole päätä eikä häntää, tuollaisia "visionäärejä" on nähty ja koettu ennenkin.

Tai sitten se on tosiaan jonkunlaista uhriutumista, ja mediapeliä joka tuskin tuottaa tulosta,
nämä diilit tehtiin ennen heidän tuloaan Nordikselle, joten pulinat pois. Se joka ei halua
kartuttaa Red Eventsin kassaa pysyy sitten kuivin suin matsin ajan, tai syö rokkimäkkärillä
ennen matsia, ei se sen kummempaa ole.
 

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onhan toi oikeesti tosi huvittavaa, että narrit kokevat ansaitsevansa jotain IFK:n järjestämästä ja maksamasta ravintolatoiminnasta, ilman että siihen kummemmin itse osallistuvat. Ja on kyllä oikeesti kunnon pikkuveli-asenne taas tossa artikkelissa, ollaan niin alistuneita ja syrjittyjä kun ei saada toisten yritystoiminnasta rahaa
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onhan toi oikeesti tosi huvittavaa, että narrit kokevat ansaitsevansa jotain IFK:n järjestämästä ja maksamasta ravintolatoiminnasta, ilman että siihen kummemmin itse osallistuvat. Ja on kyllä oikeesti kunnon pikkuveli-asenne taas tossa artikkelissa, ollaan niin alistuneita ja syrjittyjä kun ei saada toisten yritystoiminnasta rahaa
Hieman venäläinen ajattelutapa Jokereilla, olisiko jäänyt päälle Venäjän reissulta..?
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Onhan toi oikeesti tosi huvittavaa, että narrit kokevat ansaitsevansa jotain IFK:n järjestämästä ja maksamasta ravintolatoiminnasta, ilman että siihen kummemmin itse osallistuvat. Ja on kyllä oikeesti kunnon pikkuveli-asenne taas tossa artikkelissa, ollaan niin alistuneita ja syrjittyjä kun ei saada toisten yritystoiminnasta rahaa
Jos herra Saarni organisaationeen laittaisi omilla rahoillaan pystyyn liiketoiminnan, ja joku tulisi
vaatimaan että heidän pitäisi luovuttaa rahaa jollekulle toiselle, niin millainenkohan vastaus tulisi ?
 

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos herra Saarni organisaationeen laittaisi omilla rahoillaan pystyyn liiketoiminnan, ja joku tulisi
vaatimaan että heidän pitäisi luovuttaa rahaa jollekin toiselle, niin millainenkohan vastaus tulisi ?
Täsmälleen, ja jos heidän mielestään ei ole tarpeeksi kilpailua miks ne ei ite järjestä sellaista? Onhan narrien omistajina aikamoisia syvätaskuja, varmasti jotain toimintaa voisivat itse alkaa järjestämään jos nykyinen järjestely ei kelpaa. Tottakai voin olla tästä väärässä
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Täsmälleen, ja jos heidän mielestään ei ole tarpeeksi kilpailua miks ne ei ite järjestä sellaista? Onhan narrien omistajina aikamoisia syvätaskuja, varmasti jotain toimintaa voisivat itse alkaa järjestämään jos nykyinen järjestely ei kelpaa. Tottakai voin olla tästä väärässä
Siinä on varmaan sellainen diili että siihen ei pääse väliin, Red Eventsillä on todennäköisesti yksinoikeus
Nordiksen ravintolatoimintaan jonkun tietyn ajan, näin voisin ainakin kuvitella.

Ja voi helvetti sentään, kun se diili tehtiin jo ennen heidän tuloaan, niin nyt on vähän myöhäistä
alkaa lokkeilemaan. Narrien osiossahan puhuttiin jo soppatykkien tuomisesta Nordiksen pihalle,
hohhoijaaa mitä uhriutumista.
 

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä on varmaan sellainen diili että siihen ei pääse väliin, Red Eventsillä on todennäköisesti yksinoikeus
Nordiksen ravintolatoimintaan jonkun tietyn ajan, näin voisin ainakin kuvitella.

Ja voi helvetti sentään, kun se diili tehtiin jo ennen heidän tuloaan, niin nyt on vähän myöhäistä
alkaa lokkeilemaan. Narrien osiossahan puhuttiin jo soppatykkien tuomisesta Nordiksen pihalle,
hohhoijaaa mitä uhriutumista.
Vähemmän yllättäen idän toverit kertovat kuinka osa naapurin liiketoiminnasta kuulunkin heille.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Vähemmän yllättäen idän toverit kertovat kuinka osa naapurin liiketoiminnasta kuulunkin heille.
No kyllähän tuo malli on vähän niin kun sieltä kopioitu, se on oikeasti aika perverssi ajatus
yrittää omia toisten rahoja tuolla tavalla. Ja pitää vielä mennä mediaankin uhriutumaan
asiasta, tämähän on kun tämä menneiden aikojen Iso paha IFK-vastaan narrit - asetelma.

Sillä saa varmasti irtopisteitä joiltain kannattajilta, mutta tuskin kaikilta. Halusikohan
IFK osansa Kiekko-Vantaan rahoista kun Tiksissä pelattiin treenipeli, epäilen että ei ?
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ja voi helvetti sentään, kun se diili tehtiin jo ennen heidän tuloaan, niin nyt on vähän myöhäistä
alkaa lokkeilemaan. Narrien osiossahan puhuttiin jo soppatykkien tuomisesta Nordiksen pihalle,
hohhoijaaa mitä uhriutumista.

Joo, tämä on nyt ehkä se suurin syy myös sille, miksi en itse koe tuota tilannetta mitenkään Jokereita syrjivänä. Let’s face it, ilman idän seikkailua ei tarvitsisi tätä keskustelua edes käydä. Mun silmissä ollaan edelleen pakon edessä pelaamassa Nordiksella ja toisekseen, kyllähän yrittäjä kaiken järjen mukaan saa pitää yritykselleen koituneet tuotot?

Tai sitten en vain ymmärrä miten tässä jääkiekko- ja tapahtumamaailmassa asiat menee…

Itse meinaan kyllä edelleen käyttää hallin palveluita, hyviä burgereita ainakin saa.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
oo, tämä on nyt ehkä se suurin syy myös sille, miksi en itse koe tuota tilannetta mitenkään Jokereita syrjivänä. Let’s face it, ilman idän seikkailua ei tarvitsisi tätä keskustelua edes käydä. Mun silmissä ollaan edelleen pakon edessä pelaamassa Nordiksella ja toisekseen, kyllähän yrittäjä kaiken järjen mukaan saa pitää yritykselleen koituneet tuotot?

Tai sitten en vain ymmärrä miten tässä jääkiekko- ja tapahtumamaailmassa asiat menee…

Itse meinaan kyllä edelleen käyttää hallin palveluita, hyviä burgereita ainakin saa.
Ei tuo ole minunkaan mielestä mitään syrjintää, IFK teki diilin tästä toiminnasta ennen kun oli
tietoakaan että Jokeritkin alkaa pelaamaan Nordiksella, ja kyllähän sopimuksia tulee kunnioittaa.

Muutenhan voisi olla riski päätyä käräjille, tai siitäkin eteenpäin joka olisi erittäin paskamaista
kaikille osapuolille, nimimerkillä todistajaksi kerran joutunut.

Oma oletus on että tuo on joku määräajaksi tehty sopimus yksinoikeudesta myyntitoimintaan,
näin voisin ainakin kuvitella. Tuohan on muuten hyvä että siellä on myynnissä pienempien paikallis-
toimijoiden tuotteita, kuten Roslundin lihalla varustettuja burgereita, hatunnosto sille, ja niitä syö
kyllä mielellään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ja tämä Saarnihan peräti visioi että ne voisivat hoitaa itse myynnin heidän matseissaan, ja pistää
hommaan jonkun muun ravintola-alan toimijan joita on kuulemma jonoksi asti.

Ei taida oikein onnistua, ja miksi heille antaisi mitään siivuakaan, eipä Palliksen organisaatiokaan
antanut meille mitään siivuja paikallismatsien myynneistä ?
On kyllä melkoinen helppoheikki kyseessä. Toinen maksaa itsensä kipeäksi niistä laitteistoista, tekee sopparit myynnistä etc. Varmaan Saarni on sitä mieltä että niitä raaka-aineitakin pitäisi saada ottaa ilmaiseksi kylmiöstä heidän peleihin.

Aina voi mennä sinne Herttoniemeen pelaamaan ja myydä siellä nakkeja.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Sillä saa varmasti irtopisteitä joiltain kannattajilta, mutta tuskin kaikilta. Halusikohan
IFK osansa Kiekko-Vantaan rahoista kun Tiksissä pelattiin treenipeli, epäilen että ei ?
Ei halunnut. Tiksissä on yhtälailla ravintola-/kahvio yrittäjä joka on tehnyt kaupungin kanssa sopimuksen tuon toiminnan harjoittamisesta kyseisessä paikassa.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Ei halunnut. Tiksissä on yhtälailla ravintola-/kahvio yrittäjä joka on tehnyt kaupungin kanssa sopimuksen tuon toiminnan harjoittamisesta kyseisessä paikassa.
Sitähän minäkin, ja kommenttini oli ihan puhtaasti retorinen. Mutta treenipeli toi varmaan ihan
kivan liikevaihdon sille yrittäjälle kun katseli niitä jonoja, ja osti itsekin evästä tauolla.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Sitähän minäkin, ja kommenttini oli ihan puhtaasti retorinen. Mutta treenipeli toi varmaan ihan
kivan liikevaihdon sille yrittäjälle kun katseli niitä jonoja, ja osti itsekin evästä tauolla.
Tuolla nuo palvelut ovat mielestäni liian harvoin auki. Toki nykyinen yrittäjä antaa junnujoukkueiden kerätä ala-aulassa viikonloppuisin pikkujunnujen pelien ja treenien aikana fyrkkaa buffan pidon muodossa. Joskus aiemman aikana tuolla ei missään nimessä saanut pitää buffaa vaikka kioskit olivat kiinni.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
. Joskus aiemman aikana tuolla ei missään nimessä saanut pitää buffaa vaikka kioskit olivat kiinni.
Ihan kun aikoinaan Bragulla fudismatseissa, kun se kahvilan yrittäjä järjesti niin että fudispuolen
oma myyntitoiminta kiellettiin häädön uhalla, se oli kuulemma erään ylemmän virkamiehen frendi.

Ja kahvila meni aika monen osalta boikottiin sen jälkeen.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Siinä on varmaan sellainen diili että siihen ei pääse väliin, Red Eventsillä on todennäköisesti yksinoikeus
Nordiksen ravintolatoimintaan jonkun tietyn ajan, näin voisin ainakin kuvitella.

Ja voi helvetti sentään, kun se diili tehtiin jo ennen heidän tuloaan, niin nyt on vähän myöhäistä
alkaa lokkeilemaan. Narrien osiossahan puhuttiin jo soppatykkien tuomisesta Nordiksen pihalle,
hohhoijaaa mitä uhriutumista.
Olihan Restelilläkin pitkään yksinoikeus koko hallissa.
Saattaisiko Keravalla olla vapaa, tuo myyntioikeus. Sinne sitten vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös