harva:
Mielestäni kyseisessä tilastossa taasen esitetään tilastot siinä valossa että siinä ei näy ensikertalaisia ollenkaan.
Number of previous convictions of prisoners serving a sentence according to age category on 1 May 2000
Elikä tilaston 15-17 vuotiailla ,nyt istuvilla, on kummallakin 1 rikostuomio takanaan.
Sitä ei kyseinen tilasto todellakaan kerro moniko vaikkapa 15-17 vuotiaista uusii rikoksensa. Mutta sen se kertoo että nyt istuvista 15-17 vuotiaista kummallakin on jo toinen kerta menossa.
Tarkasteltuani tilastoja uudelleen niin se on oikeastaan ainoa jota tuossa voidaankin tarkastella. En tosin löytänyt muitakaan tilastoja joten ongelmia on edessä.
heki: Laskuni perustuivat tuohon 53% joka oli edellä esillä mutta sitä ei nyt voida käyttää. Alamme sitten laskemaan yleisesti kyseisen henkilön mahdollista vaikutusta yhteiskunnalle, 12 vuotta vankilaa on huomattavan kallis kuluerä. Todennäköisesti väh. yksi pojista jää vankilakierteeseen(4 poikaa ja kuitenkin varsin suuri uusimisprosentti ). Tämäkin aiheuttaa kulueriä.
Kokonaisuutena Heinot eivät enää aiheuta yhteiskunnalla ongelmia ja käsittääkseni juuri verojen maksun kanssa heillä oli ollut "ongelmia".
Mace:
Jos kysymme myymälävarkaalta heti kiinnijäämisen jälkeen haluaisiko hän päästä vastuusta, kärsimyksestä ja kivusta niin vastaus olisi varmaankin kyllä. Jos taas kysyisimme häneltä haluaisitko kuolla, vastaus olisi tod.näk. ei koska ihmiset kuitenkin hahmottavat kuoleman erilaiseksi.
Automaattisestihan kuolema olisi parempi jos tarkastellaan sitä hetkeä ennen tuomiota. Kuitenkin jatkossa myymälävarkauden aiheuttamat seuraamukset ovat sen verran pienemmät kuin murhan joten paremmuus ei olekaan yksiselitteinen asia.
Kun olet kuollut niin ne potentiaaliset onnenhetket ym. ovat merkityksettömiä. Sen takia täytyykin tarkastella vain sitä hetkeä joka vallitsee ennen kuolemaa.
Jos kysyisimme pojilta tuon saman kysymyksen niin vastaus olisi taaskin kyllä kukapa tosissaan vankilaan haluaisi jne.
Kuollut ihminen on automaattisesti paremmassa asemassa sen takia ettei hänen tarvitse kantaa mitään vastuuta mistään.
Myymälävaras elävänä kuitenkin kannettuaan vastuunsa voi jatkaa elämäänsä, kuitenkin jos hän olisikin valinnut kuoleman niin hänen tilansa olisi parempi kuin sillä hetkellä kun hän tuomiotaan kärsii.
Ja tekeväthän ihmiset tietoisestikin asioita joissa he "kärsivät" enemmän kuin voittavat, miksei siis ihminen voisi myös elää kärsien vaikka kuolema olisikin paras ratkaisu.
Minunkin kannaltani kuolema olisi tällä hetkellä takuulla parempi vaihtoehto koska silloin asettaisin teidät epämukavaan asemaan.
Kuitenkaan lasken sen varaan että on paljon sellaista jota en tiedä ja mitä haluaisin tietää joten en näe järkeväksi tappaa itseäni vielä vaikka pääsisinkin parempaan asemaan.
" Ensin sanot, että vastuunkantaja on aina automaattisesti huonommassa asemassa kuin kuollut ihminen ja nyt väität, ettei vastuun kantamisessa ole mitään vikaa. Eli se saattaa sinut kuolemaakin huonompaan asemaan, muttei siinä silti ole mitään vikaa"
Se että olen huonommassa asemassa ei tarkoita kuitenkaan sitä ettenkö voisi hankkiutua parempaan asemaan muillakin keinoilla kuin kuolemalla. Kuolema on vain yksi vaihtoehto, joskin varma sellainen, elämälläkin voi päästä parempaan asemaan esim. saamalla palkkiota vastuunkantamisesta.
Kuitenkin kuolema on eräänlainen vetokohde jolla varmasti voittaa, ei paljoa mutta voittaa ja tietyissä tilanteissa pienikin voitto voi olla parempi kuin suuret riskit ja suuremmat voitot.
Tämä on ollut myös ongelma jota ette tunnu hahmottavan, kun ihminen kuolee niin myös spekuloiminen tulevaisuudella on turhaa. Sen takia erilaiset vertaukset siihen miten pojat ehkä tekisivät jotain hyvää jne. ovat merkityksettömiä koska kyse on tästä hetkestä jossa Heinot ovat kuolleet ja pojat tuomittuja. Jos pojat eivät olisikaan jääneet kiinni, silloin tilanne olisi taas päinvastainen mutta vankilatuomion vaikutukset ovat järjestään negatiiviset.
Ja mitä elämänarvoon tulee niin jos sinun pitäisi valita kahdesta ihmisestä, joista toinen olet sinä, kumpi kuolee niin valitsisit varmaankin sen toisen tyypin joka kerta. Kuitenkin kokonaisuutta ajatellen te olette molemmat yhtä arvottomia joten keinotekoisesti nostat itsesi tämän toisen henkilön yläpuolelle.
"Minkä helvetin takia jonkin toisen ihmisen elämä on merkityksellinen vain silloin, kun se vaikuttaa minun aamiaiseeni?"
Mistä sinä muuten edes tiedät onko joku kuollut ellei se vaikuta sinuun? Miten kuolleen elämä vaikuttaisi sinuun muuten mitenkään. Hänenkin kuolemaansa surevat vain omaiset ja tuttavat. Sinun kannaltasi kyseinen ihminen on merkitysellinen vasta kun sinäkin havaitset tämän henkilön kuolleen. Sitä ennen hänellä ei ole sinun kannaltasi mitään väliä. Näin siis todellisuudessa, kuitenkin sinäkin varmaan sanot miten tärkeä tämä NN on ja miten kauheaa on että hän kuoli tms.
Keinotekoista suremista vailla todellisuuspohjaa.
"Millä helvetin oikeudella sinä sanot jonkun toisen ihmisen elämää täysin merkityksettömäksi? Eihän se välttämättä ole merkityksellistä suuressa mittakaavassa, mutta se on varmasti merkityksellistä henkilölle itselleen ja hänen läheisilleen"
Niin, mitä väliä oikeasti näilläkään ihmisillä on? Ei mitään.
Kun he kuolevat niin heitäkään ei juurikaan noteerata jne.
Kokonaisuuden kannalta on aivan sama elivätkö he vai eivät.
Ja jos kokonaisuuden kannalta olemassaolon merkitys on kyseenalainen niin onko heidän elämällään ja kuolemalla mitään eroa? Kuitenkin varmaankin arvostat oman elämäsi korkeammalle kuin sen todellinen merkitys on. Tätä tarkoitan kun puhun yliarvostuksesta.
Ja käsitinkö nyt oikein?
Sinua ärsyttää se että joku kehtaa pitää omia mielipiteitään tosina ja esittää niitä julkisesti? Olen jatkuvasti osoittanut mielipiteitteni taustoja mutta mitä totuus oikeasti on?
Monet ovat sanoneet ettei näitä asioita voi määritellä kuten matematiikkaa tai fysiikkaa eikä oikeita vastauksia ole.
Kuitenkin sinä olet vahvasti sitä mieltä että minä olen väärässä?
Eikö se ole aika ristiriitaista ottaen huomioon sen että jokainen perustelusi perustuu aina omiin mielipiteisiisi. Kertaakaan et kuitenkaan itse ole kyennyt perustelemaan omia mielipiteitäsi faktatiedoilla, vain uusilla mielipiteilläni.
Mikä on totuus tällaisessa asiassa jossa ei näemmä ole selkeästi määriteltävää vastausta?
heki:
"Ainakin itse arvostan muiden elämän arvoa siten, että se on hänelle yhtäarvokas kuin omani. Ja koska arvostan oman elämi arvon hyvin korkealle, oletan, että myös muiden elämän arvo on korkea. Tuollaisen Varjon viljelemän ajatusmaailman johdosta (jossa ihmisten elämät ovat vain promillen tuhannesosia tilastoissa) ihmisiä sitten voidaankin listiä mitä ihmeellisimpiin syihin vedoten. "
Käsittääkseni ihmiset ovat tappaneet toisiaan jo ammoisista ajoista lähtien ja on varsin epätodennäköistä että jokainen heistä olisi ollut jollainlailla samantapainen kuin minä.
Churchill aikanaan antoi saksalaisten pommittaa ....hitto mikä sen kaupungin nimi olikaan...vain sen takia etteivät saksalaiset huomaisivat brittien tuntevan saksalaisten salakirjoituksen. Ja käsittääkseni samalla haluttiin salata tutkaverkoston tehoa.
Tekikö C. väärin laskiessaan kuolleitten elämän vähempiarvoiseksi kuin niitten sotilaitten jotka olisivat voineet, huom. voineet, kuolla saksalaisten muuttaessa salakirjoituksensa.
C teki juuri kuten minäkin teen ja laski kylmästi 1+1 ja päätti antaa kaupungin asukkaiden kuolla koska tiesi että heidän kuolemansa on parempi asia kuin sotilaitten mahdolliset tappiot.
Ja mauton on mielestäni se joka rupeaa henkilökohtaisuuksiin. Kukaan täällä ei tunne Heinoja eikä poikia(no okei minulla on tavallaan aika hyvät tiedot heistä...) joten heistä puhuminen on aivan yhtä merkityksellistä kuin jos keskustelisimme täällä Jangtsejoen tulvien uhreista.
Missio16W:
Been there done that, olen mm. käynyt Sachenhausenin keskitysleirissä(Berliinin lähellä) jossa oli näitä formaldehydiin säilöttyjä päitä ym. rekvisiittaa.
En ihannoi kyseisiä menetelmiä tai tiedemiehiä mutta kuitenkin tiedostan sen että tiettyjä asioita on vaikea tutkia jos pitää pitää huolta etiikasta ym. Taisin mainita että parempiakin ehdotuksia saa esittää mutta tosiasiassa kuolemisen tutkiminen siten että juoksenneltaisiin ympäri sairaalaa etsiessä kuolevia ihmisiä(jos nyt eutanasia ei mene läpi) olisi aika turhaa.
Ylempänä jo mainitsin laskemisen hankaluuksista mutta kyseinen ongelma juuri poistuukin siinä kun huomasin ettei oikeasti tulevaisuudella olekaan mitään väliä vaan ainoastaan sillä hetkellä kun Heinot kuolevat ja pojat jäävät kiinni.
Poikien tulevaisuuden spekuloiminen onkin oikeastaan turhaa koska sehän ei vaikuta mitenkään Heinojen tilanteeseen. Kuollessaan ja tietoisuuden loppuessa Heinojen tilanne oli aivan varmasti(en nyt käytä mitään ehkä-operaatioita) parempi kun poikien jotka joutuivat pohtimaan ruumiitteen hävittämistä ym.
Viimeiset nanosekunnit ennen kuolemaansa varmaankin olivat aika epämiellyttäviä mutta tietoisuuden sammumisen jälkeen niilläkään ei enää ole väliä.
Shadowplay:
Miten niin en ymmärrä suomea?
Todista minulle sitten että olemattomuutta on jos sitä ei voi mitata, sitä ei voi kokea ja sitä ei voi laskea. Se että on olemassa sana olemattomuus tuskin vielä todistaa mitään.
Mistä sinä tiedät että on olemassa olemattomuutta?
ja vielä skientismistä:
normaalielämässäni olen sen verran epäluuloinen ja skeptinen ihminen ette luota yhtään mihinkään, viimeiseksi itseeni. Minua ei vain oikeastaan kiinnosta viljellä teksteissä jatkuvasti ehkä-sanoja, vaikka näköjään tältäkin keskustelulta oltaisiin vältelty jos olisin tehnyt niin. Mielestäni se ei kuitenkaan hyödytä ketään että jokainen viestini sisältäisi satoja ehkiä ja josseja, joudun käyttämään niitä aivan tarpeeksi kvanttimekaniikan yhteydessä joten en näe tarvetta käyttää niitä kirjallisessa ilmaisussa vaikka ajattelussani niitä käytänkin.
Nyt kuitenkin kun olen sanonut jotain niin en myöskään myönny ennenkuin joku aukottomasti todistaa minun olevan väärässä...ja sehän on varsin vaikeaa koska kyse on pohjimmiltaan mielipideasioista. Minä kuitenkin olen vakaasti sitä mieltä että oma mielipiteeni on yleisellä tasolla oikea ja sen takia teen korkeintaan pieniä myönnytyksiä suuntaan jos toiseen.
nyt on kuitenkin mentävä
Mielestäni kyseisessä tilastossa taasen esitetään tilastot siinä valossa että siinä ei näy ensikertalaisia ollenkaan.
Number of previous convictions of prisoners serving a sentence according to age category on 1 May 2000
Elikä tilaston 15-17 vuotiailla ,nyt istuvilla, on kummallakin 1 rikostuomio takanaan.
Sitä ei kyseinen tilasto todellakaan kerro moniko vaikkapa 15-17 vuotiaista uusii rikoksensa. Mutta sen se kertoo että nyt istuvista 15-17 vuotiaista kummallakin on jo toinen kerta menossa.
Tarkasteltuani tilastoja uudelleen niin se on oikeastaan ainoa jota tuossa voidaankin tarkastella. En tosin löytänyt muitakaan tilastoja joten ongelmia on edessä.
heki: Laskuni perustuivat tuohon 53% joka oli edellä esillä mutta sitä ei nyt voida käyttää. Alamme sitten laskemaan yleisesti kyseisen henkilön mahdollista vaikutusta yhteiskunnalle, 12 vuotta vankilaa on huomattavan kallis kuluerä. Todennäköisesti väh. yksi pojista jää vankilakierteeseen(4 poikaa ja kuitenkin varsin suuri uusimisprosentti ). Tämäkin aiheuttaa kulueriä.
Kokonaisuutena Heinot eivät enää aiheuta yhteiskunnalla ongelmia ja käsittääkseni juuri verojen maksun kanssa heillä oli ollut "ongelmia".
Mace:
Jos kysymme myymälävarkaalta heti kiinnijäämisen jälkeen haluaisiko hän päästä vastuusta, kärsimyksestä ja kivusta niin vastaus olisi varmaankin kyllä. Jos taas kysyisimme häneltä haluaisitko kuolla, vastaus olisi tod.näk. ei koska ihmiset kuitenkin hahmottavat kuoleman erilaiseksi.
Automaattisestihan kuolema olisi parempi jos tarkastellaan sitä hetkeä ennen tuomiota. Kuitenkin jatkossa myymälävarkauden aiheuttamat seuraamukset ovat sen verran pienemmät kuin murhan joten paremmuus ei olekaan yksiselitteinen asia.
Kun olet kuollut niin ne potentiaaliset onnenhetket ym. ovat merkityksettömiä. Sen takia täytyykin tarkastella vain sitä hetkeä joka vallitsee ennen kuolemaa.
Jos kysyisimme pojilta tuon saman kysymyksen niin vastaus olisi taaskin kyllä kukapa tosissaan vankilaan haluaisi jne.
Kuollut ihminen on automaattisesti paremmassa asemassa sen takia ettei hänen tarvitse kantaa mitään vastuuta mistään.
Myymälävaras elävänä kuitenkin kannettuaan vastuunsa voi jatkaa elämäänsä, kuitenkin jos hän olisikin valinnut kuoleman niin hänen tilansa olisi parempi kuin sillä hetkellä kun hän tuomiotaan kärsii.
Ja tekeväthän ihmiset tietoisestikin asioita joissa he "kärsivät" enemmän kuin voittavat, miksei siis ihminen voisi myös elää kärsien vaikka kuolema olisikin paras ratkaisu.
Minunkin kannaltani kuolema olisi tällä hetkellä takuulla parempi vaihtoehto koska silloin asettaisin teidät epämukavaan asemaan.
Kuitenkaan lasken sen varaan että on paljon sellaista jota en tiedä ja mitä haluaisin tietää joten en näe järkeväksi tappaa itseäni vielä vaikka pääsisinkin parempaan asemaan.
" Ensin sanot, että vastuunkantaja on aina automaattisesti huonommassa asemassa kuin kuollut ihminen ja nyt väität, ettei vastuun kantamisessa ole mitään vikaa. Eli se saattaa sinut kuolemaakin huonompaan asemaan, muttei siinä silti ole mitään vikaa"
Se että olen huonommassa asemassa ei tarkoita kuitenkaan sitä ettenkö voisi hankkiutua parempaan asemaan muillakin keinoilla kuin kuolemalla. Kuolema on vain yksi vaihtoehto, joskin varma sellainen, elämälläkin voi päästä parempaan asemaan esim. saamalla palkkiota vastuunkantamisesta.
Kuitenkin kuolema on eräänlainen vetokohde jolla varmasti voittaa, ei paljoa mutta voittaa ja tietyissä tilanteissa pienikin voitto voi olla parempi kuin suuret riskit ja suuremmat voitot.
Tämä on ollut myös ongelma jota ette tunnu hahmottavan, kun ihminen kuolee niin myös spekuloiminen tulevaisuudella on turhaa. Sen takia erilaiset vertaukset siihen miten pojat ehkä tekisivät jotain hyvää jne. ovat merkityksettömiä koska kyse on tästä hetkestä jossa Heinot ovat kuolleet ja pojat tuomittuja. Jos pojat eivät olisikaan jääneet kiinni, silloin tilanne olisi taas päinvastainen mutta vankilatuomion vaikutukset ovat järjestään negatiiviset.
Ja mitä elämänarvoon tulee niin jos sinun pitäisi valita kahdesta ihmisestä, joista toinen olet sinä, kumpi kuolee niin valitsisit varmaankin sen toisen tyypin joka kerta. Kuitenkin kokonaisuutta ajatellen te olette molemmat yhtä arvottomia joten keinotekoisesti nostat itsesi tämän toisen henkilön yläpuolelle.
"Minkä helvetin takia jonkin toisen ihmisen elämä on merkityksellinen vain silloin, kun se vaikuttaa minun aamiaiseeni?"
Mistä sinä muuten edes tiedät onko joku kuollut ellei se vaikuta sinuun? Miten kuolleen elämä vaikuttaisi sinuun muuten mitenkään. Hänenkin kuolemaansa surevat vain omaiset ja tuttavat. Sinun kannaltasi kyseinen ihminen on merkitysellinen vasta kun sinäkin havaitset tämän henkilön kuolleen. Sitä ennen hänellä ei ole sinun kannaltasi mitään väliä. Näin siis todellisuudessa, kuitenkin sinäkin varmaan sanot miten tärkeä tämä NN on ja miten kauheaa on että hän kuoli tms.
Keinotekoista suremista vailla todellisuuspohjaa.
"Millä helvetin oikeudella sinä sanot jonkun toisen ihmisen elämää täysin merkityksettömäksi? Eihän se välttämättä ole merkityksellistä suuressa mittakaavassa, mutta se on varmasti merkityksellistä henkilölle itselleen ja hänen läheisilleen"
Niin, mitä väliä oikeasti näilläkään ihmisillä on? Ei mitään.
Kun he kuolevat niin heitäkään ei juurikaan noteerata jne.
Kokonaisuuden kannalta on aivan sama elivätkö he vai eivät.
Ja jos kokonaisuuden kannalta olemassaolon merkitys on kyseenalainen niin onko heidän elämällään ja kuolemalla mitään eroa? Kuitenkin varmaankin arvostat oman elämäsi korkeammalle kuin sen todellinen merkitys on. Tätä tarkoitan kun puhun yliarvostuksesta.
Ja käsitinkö nyt oikein?
Sinua ärsyttää se että joku kehtaa pitää omia mielipiteitään tosina ja esittää niitä julkisesti? Olen jatkuvasti osoittanut mielipiteitteni taustoja mutta mitä totuus oikeasti on?
Monet ovat sanoneet ettei näitä asioita voi määritellä kuten matematiikkaa tai fysiikkaa eikä oikeita vastauksia ole.
Kuitenkin sinä olet vahvasti sitä mieltä että minä olen väärässä?
Eikö se ole aika ristiriitaista ottaen huomioon sen että jokainen perustelusi perustuu aina omiin mielipiteisiisi. Kertaakaan et kuitenkaan itse ole kyennyt perustelemaan omia mielipiteitäsi faktatiedoilla, vain uusilla mielipiteilläni.
Mikä on totuus tällaisessa asiassa jossa ei näemmä ole selkeästi määriteltävää vastausta?
heki:
"Ainakin itse arvostan muiden elämän arvoa siten, että se on hänelle yhtäarvokas kuin omani. Ja koska arvostan oman elämi arvon hyvin korkealle, oletan, että myös muiden elämän arvo on korkea. Tuollaisen Varjon viljelemän ajatusmaailman johdosta (jossa ihmisten elämät ovat vain promillen tuhannesosia tilastoissa) ihmisiä sitten voidaankin listiä mitä ihmeellisimpiin syihin vedoten. "
Käsittääkseni ihmiset ovat tappaneet toisiaan jo ammoisista ajoista lähtien ja on varsin epätodennäköistä että jokainen heistä olisi ollut jollainlailla samantapainen kuin minä.
Churchill aikanaan antoi saksalaisten pommittaa ....hitto mikä sen kaupungin nimi olikaan...vain sen takia etteivät saksalaiset huomaisivat brittien tuntevan saksalaisten salakirjoituksen. Ja käsittääkseni samalla haluttiin salata tutkaverkoston tehoa.
Tekikö C. väärin laskiessaan kuolleitten elämän vähempiarvoiseksi kuin niitten sotilaitten jotka olisivat voineet, huom. voineet, kuolla saksalaisten muuttaessa salakirjoituksensa.
C teki juuri kuten minäkin teen ja laski kylmästi 1+1 ja päätti antaa kaupungin asukkaiden kuolla koska tiesi että heidän kuolemansa on parempi asia kuin sotilaitten mahdolliset tappiot.
Ja mauton on mielestäni se joka rupeaa henkilökohtaisuuksiin. Kukaan täällä ei tunne Heinoja eikä poikia(no okei minulla on tavallaan aika hyvät tiedot heistä...) joten heistä puhuminen on aivan yhtä merkityksellistä kuin jos keskustelisimme täällä Jangtsejoen tulvien uhreista.
Missio16W:
Been there done that, olen mm. käynyt Sachenhausenin keskitysleirissä(Berliinin lähellä) jossa oli näitä formaldehydiin säilöttyjä päitä ym. rekvisiittaa.
En ihannoi kyseisiä menetelmiä tai tiedemiehiä mutta kuitenkin tiedostan sen että tiettyjä asioita on vaikea tutkia jos pitää pitää huolta etiikasta ym. Taisin mainita että parempiakin ehdotuksia saa esittää mutta tosiasiassa kuolemisen tutkiminen siten että juoksenneltaisiin ympäri sairaalaa etsiessä kuolevia ihmisiä(jos nyt eutanasia ei mene läpi) olisi aika turhaa.
Ylempänä jo mainitsin laskemisen hankaluuksista mutta kyseinen ongelma juuri poistuukin siinä kun huomasin ettei oikeasti tulevaisuudella olekaan mitään väliä vaan ainoastaan sillä hetkellä kun Heinot kuolevat ja pojat jäävät kiinni.
Poikien tulevaisuuden spekuloiminen onkin oikeastaan turhaa koska sehän ei vaikuta mitenkään Heinojen tilanteeseen. Kuollessaan ja tietoisuuden loppuessa Heinojen tilanne oli aivan varmasti(en nyt käytä mitään ehkä-operaatioita) parempi kun poikien jotka joutuivat pohtimaan ruumiitteen hävittämistä ym.
Viimeiset nanosekunnit ennen kuolemaansa varmaankin olivat aika epämiellyttäviä mutta tietoisuuden sammumisen jälkeen niilläkään ei enää ole väliä.
Shadowplay:
Miten niin en ymmärrä suomea?
Todista minulle sitten että olemattomuutta on jos sitä ei voi mitata, sitä ei voi kokea ja sitä ei voi laskea. Se että on olemassa sana olemattomuus tuskin vielä todistaa mitään.
Mistä sinä tiedät että on olemassa olemattomuutta?
ja vielä skientismistä:
normaalielämässäni olen sen verran epäluuloinen ja skeptinen ihminen ette luota yhtään mihinkään, viimeiseksi itseeni. Minua ei vain oikeastaan kiinnosta viljellä teksteissä jatkuvasti ehkä-sanoja, vaikka näköjään tältäkin keskustelulta oltaisiin vältelty jos olisin tehnyt niin. Mielestäni se ei kuitenkaan hyödytä ketään että jokainen viestini sisältäisi satoja ehkiä ja josseja, joudun käyttämään niitä aivan tarpeeksi kvanttimekaniikan yhteydessä joten en näe tarvetta käyttää niitä kirjallisessa ilmaisussa vaikka ajattelussani niitä käytänkin.
Nyt kuitenkin kun olen sanonut jotain niin en myöskään myönny ennenkuin joku aukottomasti todistaa minun olevan väärässä...ja sehän on varsin vaikeaa koska kyse on pohjimmiltaan mielipideasioista. Minä kuitenkin olen vakaasti sitä mieltä että oma mielipiteeni on yleisellä tasolla oikea ja sen takia teen korkeintaan pieniä myönnytyksiä suuntaan jos toiseen.
nyt on kuitenkin mentävä
Viimeksi muokattu: