Olen sitä mieltä että ainut tapa saada turkulaiset hallille on saada joukkueen peli kuntoon. Piste.
Olen tästä täysin samaa mieltä.
Ja kyseessä on tietynlainen muna-kana-ongelma. Siis sikäli mikäli tämä piilossa oleva yleisö kävisi otteluissa säännöllisesti, olisi resurssien puolesta taas mahdollista jatkuvasti kamppailla ainakin Suomen kovimpien jengien kanssa pelaajista... Mutta tietysti ja edelleen se porukka on ensin saatava hallille. Kyse ei edes ole kiinnostuksesta, viime kevät näytti, että sitä kyllä on.
Tämä ei toki estä joukkuetta menestymästä jo nyt, mutta pitkällä tähtäimellä paremmat resurssit antavat enemmän pelivaraa, eivätkä virheet ja epäonnistumiset heijastu organisaatioon niin rajusti. Toki vaaraana on, että tuudittaudutaan uudestaan, mutta eiköhän viime vuosista jo kuitenkin jotain olla opittu organisaationa?
Eikä niissä nykyisissä nimissäkään vikaa ole. Sitä en tarkoita. Nyt toivomme tietysti, että nuoret kaverimme ottavat vielä kovemmat ohjat siellä kaukalossa. Uskon silti, että monen mielestä olisi hienoa taas saada joukkuetta vetämään joku Te. Laine, McDonell tahi Tomi Kallio. Tai vaikka pari vastaavaa valmista kaveria.
Tosin ironista sinänsä ja hyvä muistaa, että TPS ei ainakaan kahden ensimmäisen kaverin täällä pelatessa pahemmin menestynyt eli valmennuksellisten asioiden pitää myös olla kunnossa. Tässä ollaan toistaiseksi onnellisessa asemassa. Noh... kaikki varmasti kyllä ymmärtävät mitä tarkoitan - suuremmilla resursseilla on kuitenkin tiettyä merkitystä, vaikka menestystä ei suoranaisesti voi ostaakaan (vrt. Jokerit, Blues jne.).
Itse en oikein jaksa uskoa, että jollakin innovatiivisella hinnoittelustrategialla liiketoiminnan suunta voitaisiin nopeasti kääntää tai tehdä tehdä jokin supertulos. Onko tästä esimerkkejä jo muualta vastaavissa tilanteissa ja puitteissa? Ja jos ei ole, niin miksi ei ole? Olen siis tämän suhteen skeptinen, mutta jos joku oikeasti haluaa asiaa syvemmin avata, niin mikäs siinä. Mm. viime kauden buumin taustavoimissa yhtenä vaikuttajana toiminut Sami Hurme on tästä kirjoitellutkin jo.
Ja loppuun voisi vielä laittaa, että TPS:n toiminta sinällään on paljon muutakin kuin pelkkä edustusjääkiekon pyörittäminen. Melkein väittäisin, että ne suurimmat turkulaiset ilot, surut, kokemukset ja elämykset luodaan siellä junioreiden parissa, vaikka tästä eivät ikävä kyllä kaikki pääse osalliseksi. Ovat junnut sitten jalkapalloilijoita, salibandyn pelaajia tahi jääkiekkoilijoita.