Lippupalvelun "palvelusta" on meikäläiselläkin huonoja kokemuksia. Tilasin puolivälieräpeliin HIFK-HPK liput e-lippuina, joista niistäkin ensinnäkin ryöstetään sikamaiset toimitusmaksut. Toisekseen, kuinka ollakaan, lippuja ei kuulunut seuraavien neljän päivän aikana sähköpostiini lainkaan.
Alkoi ihmetyttää, joten soitin älyttömän kalliiseen palvelunumeroon, jossa sain odotella varttitunnin pimpelipompelia kuunnellen. Kun viimein vastattiin, luurin toisessa päässä oli joku teinityttö, joka ei ollut koskaan kuullutkaan asiakaspalvelusta. Kun kysyin, mistäköhän verkkosivujen vika johtuu, vastaus kuului: "Vaikea sanoa". Kun kysyin, aikooko Lippupalvelu tehdä asialle jotain, ettei muille asiakkaille koidu samaa harmia ja lisäkustannuksia, vastaus kuului suunnilleen: "Mmmh." Teini sai sentään laitettua liput tulemaan osoitteeseeni, mutta mistään pahoittelusta ei ollut tietoakaan.
Samalla tavalla kävi seuraavana päivänä työkaverilleni, joka tilasi 2 e-lippua samaan matsiin. Ei kuulunut lippuja, ja sama pitkä jonotus puhelimeen, josta lähetettiin kyllä kaksi lippua, mutta molemmat samalle paikalle. Taas uusi puhelu jonotuksineen kaikkineen.
Että näin tekee Lippupalvelu voittoa. Kuluttajan kannalta huonompi homma näissä on sekin, että lippufirmalla on käytännössä aina tapahtumakohtainen monopoli. Jos mikä tahansa muu firma palvelisi yhtä huonosti, äänestäisin jaloillani ja painelisin toiseen kauppaan, mutta tässä tapauksessa se ei valitettavasti ole mahdollista.
Surkeaa Lippupalvelu, ei näin.