Mainos

Lippupalvelun ahneudella ei ole rajaa

  • 70 535
  • 242

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hämmästyinpä aivan suunnattomasti, kun käväisin hakemassa lipun kauden tärkeimpään tapahtumaan - pronssipeliin. Lippupalvelu kun nykäisee 1,50 € välityspalkkiota lippua kohden. Siis jumaliste melkein kymppi markkoina! Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan, mistä tuo hinta muodostuu. Lipun omakustannehinta Lippupalvelulle ei VOI olla kuin muutaman sentin luokkaa. Eikä nuo heidän puhelinpalvelunsakaan hinnat sieltä huokeimmasta päästä ole. Toinen palvelunumero 1,50 per minuutti + pvm, toinen jopa 5 € per puhelu + pvm.

Minua ei kiinnosta enää jatkossa syytää rahojani tuollaiselle riistolafkalle. Pitäkööt tunkkinsa.
 
Kauden ajan Tapparan kotipeleihin Lipari otti euron/lippu väliä. Ovatko nostaneet näitä "palvelumaksuja" pleijareihin, vai onko yleinen hinnankorotus kyseessä? Älytöntä yhtäkaikki.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
50 senttiä per lippu tuli maksettua loppuottelulipuista palvelumaksua, mikä on ihan kohtuullista. Se taas ei ole kohtuullista että noiden päälle on nykästy jo palvelumaksua, kun liput olen itse tilannut netistä.

1,5 euroa on kieltämättä törkeää riistoa.
 

stadinHPK

Jäsen
Lippupalvelun "palvelusta" on meikäläiselläkin huonoja kokemuksia. Tilasin puolivälieräpeliin HIFK-HPK liput e-lippuina, joista niistäkin ensinnäkin ryöstetään sikamaiset toimitusmaksut. Toisekseen, kuinka ollakaan, lippuja ei kuulunut seuraavien neljän päivän aikana sähköpostiini lainkaan.

Alkoi ihmetyttää, joten soitin älyttömän kalliiseen palvelunumeroon, jossa sain odotella varttitunnin pimpelipompelia kuunnellen. Kun viimein vastattiin, luurin toisessa päässä oli joku teinityttö, joka ei ollut koskaan kuullutkaan asiakaspalvelusta. Kun kysyin, mistäköhän verkkosivujen vika johtuu, vastaus kuului: "Vaikea sanoa". Kun kysyin, aikooko Lippupalvelu tehdä asialle jotain, ettei muille asiakkaille koidu samaa harmia ja lisäkustannuksia, vastaus kuului suunnilleen: "Mmmh." Teini sai sentään laitettua liput tulemaan osoitteeseeni, mutta mistään pahoittelusta ei ollut tietoakaan.

Samalla tavalla kävi seuraavana päivänä työkaverilleni, joka tilasi 2 e-lippua samaan matsiin. Ei kuulunut lippuja, ja sama pitkä jonotus puhelimeen, josta lähetettiin kyllä kaksi lippua, mutta molemmat samalle paikalle. Taas uusi puhelu jonotuksineen kaikkineen.

Että näin tekee Lippupalvelu voittoa. Kuluttajan kannalta huonompi homma näissä on sekin, että lippufirmalla on käytännössä aina tapahtumakohtainen monopoli. Jos mikä tahansa muu firma palvelisi yhtä huonosti, äänestäisin jaloillani ja painelisin toiseen kauppaan, mutta tässä tapauksessa se ei valitettavasti ole mahdollista.

Surkeaa Lippupalvelu, ei näin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
stadinHPK kirjoitti:
Surkeaa Lippupalvelu, ei näin.
Kammottava nimimerkki sulla.

Tunnetusti Lippupalvelun nettisivutkin ovat omaa luokkaansa aina silloin, kun tulee jokin suurempi tapahtuma, jonne olisi helvetisti innokkaita lipunostajia. Tässä kuukausi sittenhän menivät juuri uudistamaan nettisivunsa, eikä muutosta parempaan juuri tapahtunut, tai ainakin alkuvaikeuksia oli aivan järkyttävästi. Kun yritti tehdä lippuvarausta netistä, sivut ilmoittivat varauksen mennen poskelleen. Kuitenkin asiakaspalveluun soitettaessa selvisi, että varaus oli kuin olikin voimassa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Sellon Citymarket ottaa kaksi euroa lippua kohden välityspalkkiota.
No, elämä on.

Neljä lippua (52 euroa) olikin yhtäkkiä 60 euroa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Turengin Finnoililta saa aina lipun peliin kuin peliin eikä tarvitse edes jonottaa. Pieni miinus siitä, että vain käteinen kelpaa ko. toimitusta suoritettaessa. Toisaalta näin huonona oravavuotena on ihan hyvä, että kurret saavat olla vähän enemmän rauhassa koputtelemassa hännällään pöytiä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
HN kirjoitti:
En ole aivan varma, mutta olisiko tässä kyse sellaisesta liiketoiminnasta, jonka tarkoitus on - gulp! - tuottaa yrityksen omistajille voittoa? Muodostuisiko hinta siis perinteisellä kaavalla "kulut + tavoiteltu tuotto"?

Saatanko siis olettaa sinun olevan sitä mieltä, että Lippupalvelun tulisi toimia hyväntekeväisyysperiaatteella ja veloittaa palveluistaan ainoastaan se hinta, joka niiden tuottamiseen kuluu?

Muistan hyvin vielä ajan, kun tuo välityspalkkio oli 50 snt. Jos sinun internet-operaattorisi kolminkertaistaa palvelumaksusi, maksat toki mukisematta, koska operaattorisi tarkoitus on - gulp! - tuottaa voittoa.

Kate on kate, mutta suhteeton hinnannosto monopolin luonteisessa liiketoiminnassa on riistoa.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös lipunmyyntifirmat ota välityspalkkion myydyistä lipuista myös tapahtumilta, joiden lippuja ne myyvät?

Lippupalvelun kilpailijan Lippupisteen printtilippu on parhaita esimerkkejä oikeutetusta palvelumaksusta: Lisämaksua kertyy 1,5 euroa/lippu, vaikka käyttäjä tekee kaiken itse: Varaat itse liput netistä, maksaa ne verkkopankissa, saa liput sähköpostilla ja tulostaa ne itse.

Yleisesti lipunmyynnissä puhelinnumerot ovat maksullisia ja verkkosta ostaessa tulee verkkokauppamaksu. Jotta lipun saa lunastettua, pitää maksaa palvelumaksu tai vaihtoehtoisesti toimitusmaksu. Seuraavaksi lipunmyyntifirmojen kannattaa ottaa käyttöön asiointimaksu, jonka joutuu maksamaan aina jos asioi palvelupisteellä. Vaihtoehtona olisi saada liput kotiin lähetettynä, josta peritään nykyään 6 e toimitusmaksu (sitä olisi varaa nostaa). Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä maksulliseen palveluun.

Tulee vähän samanlainen olo kuin pankkien palvelumaksujen tai halpalentoyhtiöiden touhujen kanssa. Rehellisempää olisi sisällyttää maksut suoraan lippujen hintoihin eikä tehdä mitään Ryanair -tyyppisiä lippujen "hinta" on X rahaa ilman lentokenttäveroja. No saadaksesi lipun se pitää luonnollisesti maksaa, mutta mutta... Jotta voisit maksaa lippusi, sinun pitää maksaa lipun maksamismaksu.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tommy kirjoitti:
Sellon Citymarket ottaa kaksi euroa lippua kohden välityspalkkiota.
No, elämä on.

Neljä lippua (52 euroa) olikin yhtäkkiä 60 euroa.
Joo, olin vähän hämmästynyt kun yleensä haen tuolta Sellosta lippuni, kun on duunimatkan varralle ja hyvä parkkihallikin. Nyt kuitenkin hain liput toiseen finaaliin Savoy-teatterin lippupalvelusta. Luulin, että palvelumaksu on vakio, mutta Savoyssa maksoinkin vain 50 senttiä lipulta. Eipähän tarvitse enää Sellossa käydä.

Lisäksi ilmeisesti olis pitänyt maksaa jokin varausmaksu, kun olin varannut etukäteen netistä, mutta hylkäsin sitten tämän varauksen ja ostin uudet liput.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Tommy kirjoitti:
Sellon Citymarket ottaa kaksi euroa lippua kohden välityspalkkiota.
No, elämä on.

Neljä lippua (52 euroa) olikin yhtäkkiä 60 euroa.

Sama paikka, sama muoto. Varasin pari lippua ensi tiistain finaaliin duunipaikalta, ja sitten töistä tullessa noudin ne Cellon Sittarista. Lipun hinta oli asiallinen 16€, mutta siihen tuli päälle nettivarausmaksu 0,60€ ja tuo mainittu 2€. Eli lipun kokonaishinta oli 18,60€. Onhan se silkkaa vittuilua myydä lippuja tuolla nimellishinnalla, kun siihen lätkäistään vielä reilut 16% päälle. Marketin tiskillä edellä ollut kaveri avautuikin myyjälle tästä ostaessaan ilmeisesti isomman setin lippuja. Myyjä vikisi jotain siitä, että maksaa pitää porukkaa siellä asiakaspalvelupisteellä.

Toki tuollainen myyjälle räyhääminen on turhaa, mutta ymmärrän kyllä tuon vitutuksen, ja sen, että jollekin se pitää purkaa. Myyjä oli siinä kuitenkin lähin asiasta vastaava taho. Ja onhan se nyt saatana kumma homma, että kun menen Hartwall Areenaan katsomaan matsia, niin minun pitää lipussani maksaa myös Lippupalvelun palvelinten käyttämästä sähköstä sekä Sellon Citymarketin asiakaspalvelun palkat ja lipun tulostamiseen kuluva muste! Lippupalvelun touhu on mennyt tosi röyhkeäksi. Miksi niitä saatanan lappuja ei muka voi omalla tulostimellaan nykäistä? 2000-lukua mennään, ja jopa Finnkino on siirtynyt tulostettaviin lippuihin. Ja kännykkäliputkin on keksitty.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Rontti kirjoitti:
Turengin Finnoililta saa aina lipun peliin kuin peliin eikä tarvitse edes jonottaa. Pieni miinus siitä, että vain käteinen kelpaa ko. toimitusta suoritettaessa.
Itselläni on tähän saakka kelvannut kortti, joten tämänkin miinuksen voi unohtaa. Lisävinkkinä sanottakoon, että kotiotteluiden fanibussissa myydään niitä samoja lippuja nollakatteella Rosvolaulun lauleskelun lomassa.

Yhteenvetona totean, että jos ei halua maksaa Lippupalvelun välitysmaksuja, niin voihan niitä lippuja oveltakin ostaa. Kukaan ei pakota Lippupalvelun palveluita käyttämään. Jos haluaa taas varmistaa pääsynsä esim. finaalipeleihin, niin henkilökohtaisesti suosittelen tuon 1,50 euron palvelumaksun maksamista.
 

Tobias

Jäsen
Lippupalvelu tietysti hinnoittelee palvelunsa optimaalisesti. Markkinaa ei ole rajattu, vaan kilpailulle on tilaa.

Lippupalvelu on yritys, ei hyväntekeväisyyslaitos.

Jos Lippupalvelun hinnat ei miellytä, ei kannata käyttää heidän palvelujaan. Yksinkertainen juttu. Ei ole olemassa kallista tai halpaa, on olemassa vain mielipiteitä siitä, minkä arvoinen rahassa mitattuna jokin palvelu jollekulle on.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse tulee aina ostettua Ratakadun ärrältä jolloin ei tarvitse maksaa ylimääräistä.

Tämä ei sitten päde näihin peleihin joihin joutuu varailemaan kun ei jaksa lähteä jonottamaan. Joten nettivarausmaksu 60snt + [size=-2](Lippukaupat perivät omat toimituskulunsa 1-2,44 euroa/lippu noudon yhteydessä.)[/size]

Voisivat kyllä tännekin hankkia sen e-lippusysteemin jolloin tulisi vain euro ylimääräistä.


Lippujahan saa ilmoitettuun hintaan ovelta jos niitä siellä on. Lisäksi usein jostain joukkueen omasta ennakkomyynnistä jos sellainen on. Ymmärrän kyllä lippupalvelun palvelumaksun jos saan jotain lisäarvoa. 2,10e on siinä ja siinä että sen vielä maksaa, jonotuksen ym. välttämisestä. Mutta, kyllä se e-lippu ja euro olis enemmän kuin toivottavaa saada mahdolliseksi.
 
Viimeksi muokattu:

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Lippupalvelun kilpailijalla, Lippupisteellä, on 50 sentin palvelumaksu ja väittäisin, että sama on myös Lippupalvelulla. Sen yläpuolelle menevät ovat sitten jälleenmyyjien omia lisiä, joilla kattavat esim. luottokorttimaksuista syntyviä kuluja.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kampin kauppakeskuksen lippupalvelu ottaa näköjään 2,5 euroa palvelumaksua per lippu + 0,8 euroa asiointimaksua vielä päälle.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kampin kauppakeskuksen lippupalvelu ottaa näköjään 2,5 euroa palvelumaksua per lippu + 0,8 euroa asiointimaksua vielä päälle.
Elämä on! Toi olisi duunipaikkaani lähinnä, mutta eipä tule käytettyä. Lippuja tulee yleensä hommattua 4-8 kappaletta, joten silloin tulee jo tuollaisia pikkusummia ajateltua. Malmitalon lipunmyynti hoitaa saman kaupan 50 sentin maksua vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kampin kauppakeskuksen lippupalvelu ottaa näköjään 2,5 euroa palvelumaksua per lippu + 0,8 euroa asiointimaksua vielä päälle.
Jos nuo kaikki kulut olisivat sisäänleivottuina lipun hinnassa, niin kukaan ei valittaisi mitään. Jälleenmyyjä korjaa tuolla katettaan, joka sinänsä on ihan normaalia. Samanlainen polemiikki nousisi, jos minkä tahansa tavanomaisen volyymituotteen hinnan koostumusta kuvattaisiin asiakkaalle vastaavalla tavalla.

Tuollainen kerroshinnoittelu on kyllä asiakkaan silmin katsottuna naurettavaa pelleilyä. Palvelumaksun ymmärrän, jos jälleenmyyjä joutuu tilittämään sataprosenttisesti lippuun kirjoitetun hinnan eteenpäin. Myyjän provikka pitää tietysti lisätä päälle. En tunne tarkkaan Lippupalvelun rahanjakopolitiikkaa, mutta oletan että emoyhtiö saa jonkin kiinteän korvauksen plus prosenttikomission tapahtumanjärjestäjältä. Jakelupisteet taas saavat ainakin osan voitostaan palvelumaksuista. Touhu menee tuollaiseksi, kun rahaa on jakamassa useampia tahoja.

Asiointimaksun lisääminen palvelumaksun päälle on jo epäasiakaslähtöistä nihkeilyä. Ihme kun puljulla ei ole erillistä sisään- ja ulospääsymaksua.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Kyllä se on edelleen erittäin ihmeellistä, että verkkokaupasta ostettu/varattu lippu sisältää 0,80e lisämaksun. Sehän tuottaa kuitenkin valtavasti yritykselle säästöä verrattuna tilanteeseen, jossa henkilö on paikan päällä myymälässä ja arpoo useita minuutteja, minkä paikan varaa. Kaiken järjen mukaan se pitäisi mennä niin, että netin kautta ostaminen pitäisi olla edullisempaa, ei kalliimpaa.

Ja muutenkin kulut kyllä ovat nousseet. Stockalta haettuna lippu oli pari vuotta sitten 1,00e lippupalvelumaksu + 0,60e nettivarausmaksu. Samat kulut, jos lipun printtasi omalla koneella ulos. Nyt Stockan lippupalvelumaksu 1,80e + 0,80e nettivarausmaksu. Eli tuossa on aika suuri prosentuaalinen nousu. Toki Lippupalvelun sivuilla kerrotaan, että eri noutopisteissä on eri hinnat, mutta kun niitä ei kerrota missään niin asiakas ei pysty tekemään hintavertailuja ja kanavoimaan halutessaan asiointeja mahdollisesti halvempiin paikkoihin, vaan se menee vähän sattuman mukaisesti.

Harvoin nuo lisäkustannukset kenenkään menoa tapahtumaan estää. Toisin sanoen ihminen menee Honka-Santander peliin vaikka Lippupalvelu ottaisi viidenkin euron palkkion, mutta reiluahan se olisi, että hinnat olisi paremmin asiakkaan tiedossa ja verkkokauppalisämaksun voisi poistaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ainoa järkevä vaihtoehto mielestäni olisi se, että palvelumaksut ja provikat olisi paketoitu lipun hintaan palveluntarjoajan ja järjestäjän välillä niin, että kuluttajalle ilmoitetaan yksi hinta jonka lipusta maksaa.
 

scholl

Jäsen
Ainoa järkevä vaihtoehto mielestäni olisi se, että palvelumaksut ja provikat olisi paketoitu lipun hintaan palveluntarjoajan ja järjestäjän välillä niin, että kuluttajalle ilmoitetaan yksi hinta jonka lipusta maksaa.

Se on tavallaan järkevää, mutta kun myyntikanavia on näin vähän eli vain Lippupalvelu ja Lippupiste niin se voisi johtaa siihen, että esim. Lippupalvelu alkaisi rahastaa todella paljon enemmän pienemmiltä tapahtumajärjestäjiltä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
No nyt ei todellakaan ole mitään rajaa Lippupalvelun ahneudella. Tilasin justiin lipun Blues-Lukko-matsiin, toimitus omaan sähköpostiini liitetiedostona. No eipä tullut lippuja, ainoastaan "Liput ovat liitteenä" .txt-tiedosto jolla ei tee vittuakaan. Ja kuten arvata saattaa ei puhelinpalveluun pääse sitten millään. Ilmeisesti jollain muullakin on pieniä ongelmia tuon kanssa.

Mitäs nyt?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös