Hattrick

  • 1 260 944
  • 10 210

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itseltäkin tuo ohjelma löytyy, mutta en tajua siitä tuon taivaallista. Voisitteko neuvoa, miten esimerkiksi juuri pelaajien kehitystä voi tarkemmin tämän ohjelman avulla seurata? Tai miten voi arvioida seuraavaa ottelua tai muuta sellaista?

Tiedosto->Lataa. Tuo kannattee tehdä esim. viikon välein jolloin voit sit myöhemmin katella et miten paljon pelaajat on kehittyny esim. viikon tai kuukauden takaisesta tilanteesta. Sitten on training experience->ennuste. Joka ainakin mulla on melko tarkkaan näyttäny missä vaiheessa treenattavilla on seuraava tason nousu.

Ite en oikeastaan muuta käytä tuosta ohjelmasta. Silloin tällöin kikkailen kokoonpanojen kanssa, mutta en nyt ihan sokeasti luota siihen numeroarvioon minkä tuo ohjelma antaa kullekin pelaajalle tietyltä pelipaikalta.
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Kun täällä jotkut ihmettelevät näitä loukkaantumisia, täytyy itsekkin avata sisäistä sana-arkkua.

Itselläni pamahti kaksi (2) maalivahtia sairastuvalle peräkkäisissä peleissä, ja nyt olen jurruttanut kolmosmolkella etiäpäin. Eikä tässä vielä kaikki, sain kaupanpäällisiksi vielä erikoistilanne miehenkin sairastuvalle. Eikä myöskään sovi unohtaa kärkimiestä.

Ihanaa leijonat ihanaa, ihanaa leijonat ihanaa, vaikka tekee kipeää niin ei haittaa...
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Hattrickissa joku siirtoja koskeva bugi? Menee näköjään parin- kolmenkymmenen tonnin junnu kolmella kiloeurolla kun tarjouksia ei ole mahdollista tehdä.

Edit. Puhuu vaan sovellusvirheestä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ohhoh, melko yllättävän voiton sain tililleni(ID=211657862). Meinasin lähteä peliin PICcailemalla, mutta onneksi jätin tuon tekemättä pelin päätyttyä 2-4 Team Urhon hyväksi. Kaveri pesi meikäläisen pelin kaikilla muilla osa-alueilla paitsi keskushyökkäys vs. keskuspuolustus-osiossa, mutta se ilmeisesti riitti.

Urho joutuu siis edelleen selviämään parilla varapelaajalla, mutta ei voi mitään. Kokonanaisuudessaan kunnot alkavat kuitenkin nousta jo kohti normaalitasoa, joten eiköhän se tästä.

Mainostenkaatajat näytti hävinneen, joten toisen JA-joukkueet jatkavat näköjään tasapisteissä ;)
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Junnulotto pyörii taas itsestään. 15 viikkoon olen saanut yhden pelaajan, joka on ollut myynnin tai harjoittelun arvoinen. Se siitä.

Asia, jota minun piti kysyä(parempi vaihtoehto olisi varmaan hatun oma foorumi) mutta kun minulla on tällä hetkellä 10apuvalmentajaa 1maalivahtivalmentaja = 11valmentajaa, ja täällä mainittiin, että jos joukkueella on yli 10valmentajaa se kääntyy haitaksi harjoittelulle.
Itse olen saanut montavuotta sitten käsityksen, että 10apuvalmentajaa antaa harjoittelulle hyvän tehokkuuden, jonka lisäksi maalivahdin kuntoa pitämällä ylhäällä on kannattanut olla ainakin 1maalivahtivalmentaja. Kysymys kuuluukin: Onko valmentajieni määrä haitaksi?
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Junnulotto pyörii taas itsestään. 15 viikkoon olen saanut yhden pelaajan, joka on ollut myynnin tai harjoittelun arvoinen. Se siitä.

Asia, jota minun piti kysyä(parempi vaihtoehto olisi varmaan hatun oma foorumi) mutta kun minulla on tällä hetkellä 10apuvalmentajaa 1maalivahtivalmentaja = 11valmentajaa, ja täällä mainittiin, että jos joukkueella on yli 10valmentajaa se kääntyy haitaksi harjoittelulle.
Itse olen saanut montavuotta sitten käsityksen, että 10apuvalmentajaa antaa harjoittelulle hyvän tehokkuuden, jonka lisäksi maalivahdin kuntoa pitämällä ylhäällä on kannattanut olla ainakin 1maalivahtivalmentaja. Kysymys kuuluukin: Onko valmentajieni määrä haitaksi?

Jos apuvalmentajien ja mv-valmentajien yhteislukumäärä on yli kymmenen, treenin menetys on mahdollista. Siitä tulee kyllä ilmoitus, jos niin käy. Ihme, ettei ole sinulle tullut.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Niin sitä vaan et tuntuu enimmäkseen et on ihan sama miten noita kokoonpanoja asettelee kun maalipaikat ja maalit tulee ihan randomilla.

Tällä kertaa hyökättiin vastustajan heikkoa oikeaa puolustusta vastaan ja vein sen laidan selvästi: kelvollinen (korkea) - heikko (korkea). Raportissa mainitaan mulle neljä maalipaikkaa joista kaikista iskin maalin: kaksi tilannetta tuli keskeltä ja kahdessa muussa ei erikseen mainita paikkaa. Yhdessä tosin mainitaan että vastustajan toppari ei pysynyt perässä joten oletettavasti ainakin kolme maalia tuli keskeltä. Niin ja keskushyökkäykseni oli selvästi huonompi kuin vastustajan keskuspuolustus: heikko (erittäin korkea) - kelvollinen (erittäin matala).

Pitää seuraavaan matsiin kokeilla huvikseen hyökätä tasaisesti kaikilta sivuilta ja katsoa miten sitten käy. Tai sitten vastustajan vahvinta osa-aluetta vastaan, niin saan varmaan kuitenkin mistä sattuu nuita maaleja aikaiseksi.
 
Voisiko joku ystävällisesti laittaa tänne linkin mistä voi ladata ton Hattrick Organizorin tai jonkun muun vastaavan, en nimittäin löydä sitä mistään. Kiitos jo etukäteen.
 

Timppa73

Jäsen
Itellä ei ainakaan nuo sivut oo toiminu pitkään aikaan, mutta kannattee kokeilla sitä Googlen tarjoamaa kolmatta linkkiä.

Tuohan on se virallinen lataus paikkakin. Ovat jättäneet domain maksun maksamatta kun työstävät versiota 2.0 -> saa nähdä näkeekö tuo koskaan päivänvaloa, toivotaan parasta. Itse v1.424 (uusin ja vanhemmat tietokannat päälle) itsellä kolmatta vuotta käytössä, aika tarkkaan kertoo jo milloin tietyillä pelaajilla nousee taidot ja kokemus.
 

Rex Manning

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Arsenal
Kysymys harjoittelusta hattrick tietäjille, kuinka korkealla tulee treenattavan kestävyyden olla jotta pelaaja saisi harjoittelusta täyden "tehon"?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kestävyydellä ei ole mitään merkitystä treenin suhteen. Ainoat ratkaisevat asiat ovat valmentajan taso, apuvalmentajien määrä, treenattavan ikä, taidon taso sekä harjoittelun intensiteetti.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
En tiedä kiinnostaako nämä ketään, mutta olisi oikeasti melko hyvän kehityskäyrän omaava junnu myynnissä. Rob Bessels joukkueesta Team Urho ei mahdu enää reenikööriin kun aputaidottomana aika turhake syöttötreenissä. Kyseessä siis unohtumaton hyökkääjä, ikää 20-v ja 8 päivää. Eli muinainen aika korkeana erinomaisena ostettu 17-v(3pv) kaveri ;)
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
kk-päivitystä

New Delhi Bulls:lla on tällä hetkellä 6 keskikenttämiestä kierrossa.

Juss Kesä
pr: uskomaton (16/20)
ikä: 28

Jobeson Brito Reis
pr: yliluonnollinen
Ikä: 28

Arnau Turbau
pr: häikäisevä
ikä: 21

Knut Garamella
ikä 20
pr: häikäisevä

Ömer Faruk Çiner
häikäisevä
ikä 21

Albert Vahey
ikä 21
pr: mahtava


Tarkoitus olisi jossain vaiheessa nousta 5. divariin (tällä hetkellä VI.317 kolmas) ja kysyisinkin millä tasolla pitäisi keskikenttämiesten olla? Missä vaiheessa kannattaisi myydä nuo kaksi ns vanhusta?

- Tinke-80
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Junnut harkkamatsia vailla...

Eli junnujengi tarvitsisi ensi viikolle harkkamatsin. Junnuilla on sarjamatsi sunnuntaina joten tiistaista eteenpäin ilmeisesti onnistuisi. Eikun haasteita tulemaan!

FCV Akatemia (853020)
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eli junnujengi tarvitsisi ensi viikolle harkkamatsin. Junnuilla on sarjamatsi sunnuntaina joten tiistaista eteenpäin ilmeisesti onnistuisi. Eikun haasteita tulemaan!

FCV Akatemia (853020)
Fc Kamikazen tulevaisuuden tähdet eli Dragon Hearts heittää haasteen kehiin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Fc Kamikazen tulevaisuuden tähdet eli Dragon Hearts heittää haasteen kehiin.

Tämä otettu!

Ilmeisesti tätä kautta tipahti pari muutakin haastetta joten yritetään "rannalle" jääneille haastajille kompensoida joskus matsin muodossa kun tarvetta ilmenee! Muutenkin junnumatseja näyttää olevan kohtuu helppoa järkätä tämän topicin kautta.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Tarkoitus olisi jossain vaiheessa nousta 5. divariin (tällä hetkellä VI.317 kolmas) ja kysyisinkin millä tasolla pitäisi keskikenttämiesten olla? Missä vaiheessa kannattaisi myydä nuo kaksi ns vanhusta?

- Tinke-80

Noin 3 x Unohtumattomalla kk-miehellä V-divarissa pärjännee, olettaen että muu joukkue on myös vähintään suht kilpailukykyinen. Vähänkään kovemmasta lohkosta tosin ainakin nousua haaveilevien pitää pelata kovemmalla kk-osastolla.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kestolotosta tuli aputaidollinen hyvä keskari vaikka odotin välttis-kelpoa 5,5 tähden suoritusten perusteella. Omituista, edellinen hyvänä nostettu oli tähden parin verran parempi. En välttämättä olisi tuota nostanut ellen olisi tarvinnut tilaa uudelle pojalle ja valmentaja olisi kertonut tuon olevan jo miesten pelien tarpeessa.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Olen lähdössä hyökkääjäkaupoille, joten kysyn täältä ensin ennen kuin laitan rahani johonkin turhaan taitoon.

Pelaan siis seiskadivarissa (joukkue on Whitecaps FC), tavoitteena olisi nousta tämän kauden jälkeen takaisin kutoseen ja rahaa on tilillä noin kolme miljoonaa. Se on minulle selvää, että hyökkääjältä vaaditaan maalintekotaidon lisäksi syöttötaitoa, mutta kysymykseni kuuluu, vaaditaanko myös laituri- tai puolustustaitoa (jos peluutan hyökkääjää pääosin normaalina hyökkääjänä) ja kuinka paljon (verrattuna esimerkiksi syöttötaitoon).

Olen lukenut jostain, että laituritaitoa vaadittaisiin ehkä jopa enemmän kuin syöttöä, mutta päteekö tuo myös minunlaiselle joukkueelle, joka peluuttaa kärkeä pääosin normaalilla asetuksella ja pelaa ottelunsa 5-4-1 tai 4-4-2 -taktiikoilla? Pelinrakennustaitoa ei taideta tarvita ainakaan muuten, kuin jos hyökkääjä olisi erikoisuudeltaan tekninen ja peluuttaisin häntä puolustavana kärkenä (korjatkaa jos olen tässä väärässä).

Millaista kärkeä te lähtisitte minun tilanteessa hakemaan? Toinen kärkeni riittää juuri ja juuri seiskaan (erinomainen maalinteko, heikko syöttö, hyvä kokemus), joten tuon uuden hankinnan olisi syytä olla ehkä loistava maalintekotaidoiltaan. Minulla oli kutosessa häikäisevä kärki hyvällä kokemuksella, mutta hänen palkka oli noin 8000 viikossa (seiskadivariin mielestäni liikaa), joten tuota palkkapuoltakin olisi syytä miettiä.

Nostin tänään muuten akatemiasta 18-vuotiaan puolustajan kelvollisella pr-taidolla ja tekninen-ominaisuudella. Pelaajan tsi oli 1800, ja Psico ilmoittaa puolustuksen olevan lähellä tasonnousua. Pitkä harjoittelu kannatti kerrankin, kun tarkoitus oli tehdä hänestä omaan joukkueeseen pelaaja. Onkohan tuosta tekninen-ominaisuudesta lisähyötyä, jos peluutan häntä hyökkäävänä keskuspakkina?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olen lähdössä hyökkääjäkaupoille, joten kysyn täältä ensin ennen kuin laitan rahani johonkin turhaan taitoon.

Hyökkääjä käyttää taitoja seuraavasti: maalinteko 100%, wing 30%, syöttö 25-35%. Tuon mukaanhan laituri on yhtä tärkeää kuin syöttö, mutta itse suosisin ennemmin syöttöä ihan jo sen takia että se on mutulla halvempaa.

Edit: Teknisten pelaajien pelinrakennus paranee aurinkoisessa säässä, joten sinänsä ihan kätevä hyökkäävällä topparilla. Miinuksia siitä ei oikein tule puolustukseen.

Edit2: pitäisi vissiin lukea nuo viestit mihin vastaa kunnolla läpi...

Hyökkääjä-puolustava; maalinteko 80% pm 35-50% wing 20% syöttö 35-50%

Eli kyllähän puolustava kärki käyttää pr:ää ilman teknistä ominaisuuttakin. Teknisen ominaisuuden juju on siinä, että se teknisen ominaisuuden pelaaja korvaa menetettyä hyökkäystehoa syötöllä. Niin saadaan kova apu keskikentälle ilman että hyökkäysarvosanat kärsivät. Joku kelvollinen/hyvä maalinteko, loistava+ pr ja yliluonnollinen+ syöttö teknisellä on jo todella kova. Tuollaiset pelaajat tietysti maksavat paljon, koska treenaaminen on niin hidasta.
 
Viimeksi muokattu:

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Kiitokset Footless:ille asian selvityksestä! Kyllä minäkin syöttöä taidan kuitenkin suosia enemmän, vaikka laituritaidostakin hyötyä olisi. Vähän erikoista, kun asia tuli minulle uutena vaikka olen Hattua pelannut jo pari vuotta. Olen ajatellut aina, että hyökkääjälle laituritaito ei merkitse muuten kuin jos hyökkääjää peluuttaa laitaa tukevana.

Huomaa kyllä tästäkin, että olen ollut pakki- ja maalivahtitreenaaja...
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hieman nyppii tuo joukkueen itseluottamuksen määrittyminen.

Joukkueellani oli 12 voitetun kilpaottelun putki. Viime viikolla kutosdivarin joukkueeni kaatoi sensaatiomaisesti Mestaruussarjan jumbojoukkueen cupissa 4-2. Itseluottamus oli "täysin liioiteltu".

No, tänään tuli cupissa vastaan huomattavasti kovempi Mestaruussarjan jengi ja turpaan tuli odotetuin numeroin 0-7. Itseluottamus putosi vaatimattomat kuusi pykälää "kehnoon" asti.

Joukkueelle, jonka kahden parhaan pelaajan TSI on reilusti kovempi kuin mun koko joukkueen yhteenlaskettu, häviäminen ei pitäisi kovin paljon itseluottamusta huojuttaa. Ei ainakaan kuutta pykälää. Tana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös