Olen lähdössä hyökkääjäkaupoille, joten kysyn täältä ensin ennen kuin laitan rahani johonkin turhaan taitoon.
Pelaan siis seiskadivarissa (joukkue on Whitecaps FC), tavoitteena olisi nousta tämän kauden jälkeen takaisin kutoseen ja rahaa on tilillä noin kolme miljoonaa. Se on minulle selvää, että hyökkääjältä vaaditaan maalintekotaidon lisäksi syöttötaitoa, mutta kysymykseni kuuluu, vaaditaanko myös laituri- tai puolustustaitoa (jos peluutan hyökkääjää pääosin normaalina hyökkääjänä) ja kuinka paljon (verrattuna esimerkiksi syöttötaitoon).
Olen lukenut jostain, että laituritaitoa vaadittaisiin ehkä jopa enemmän kuin syöttöä, mutta päteekö tuo myös minunlaiselle joukkueelle, joka peluuttaa kärkeä pääosin normaalilla asetuksella ja pelaa ottelunsa 5-4-1 tai 4-4-2 -taktiikoilla? Pelinrakennustaitoa ei taideta tarvita ainakaan muuten, kuin jos hyökkääjä olisi erikoisuudeltaan tekninen ja peluuttaisin häntä puolustavana kärkenä (korjatkaa jos olen tässä väärässä).
Millaista kärkeä te lähtisitte minun tilanteessa hakemaan? Toinen kärkeni riittää juuri ja juuri seiskaan (erinomainen maalinteko, heikko syöttö, hyvä kokemus), joten tuon uuden hankinnan olisi syytä olla ehkä loistava maalintekotaidoiltaan. Minulla oli kutosessa häikäisevä kärki hyvällä kokemuksella, mutta hänen palkka oli noin 8000 viikossa (seiskadivariin mielestäni liikaa), joten tuota palkkapuoltakin olisi syytä miettiä.
Nostin tänään muuten akatemiasta 18-vuotiaan puolustajan kelvollisella pr-taidolla ja tekninen-ominaisuudella. Pelaajan tsi oli 1800, ja Psico ilmoittaa puolustuksen olevan lähellä tasonnousua. Pitkä harjoittelu kannatti kerrankin, kun tarkoitus oli tehdä hänestä omaan joukkueeseen pelaaja. Onkohan tuosta tekninen-ominaisuudesta lisähyötyä, jos peluutan häntä hyökkäävänä keskuspakkina?