Hattrick

  • 1 260 231
  • 10 202

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
korkki kirjoitti:
katsoin tulevaa sarjaani ja siinä ei yhdelläkään joukkueella ollut tuollaisia lukemia.

Mistäs kyseisen asian tarkistit? Jos katsoit http://www.rembrandt.net/hattrick/ sivustosta niin kannattaa muistaa ettei sivustoa ole päivitetty kahden viimeisen kierroksen ajalta ja päivittäjä on lomamatkalla joten sen näyttämät lohkot eivät pidä enää paikkaansa, mutta jos katsoit sen jostain muualta niin kerroppas mistä sen tarkistit.

Oma kausi oli pettymyksiä täynnä ja 6. sija oli todellinen pettymys. Sarjassa sentään säilyin, mutta ei se hirveästi lohduta, kun mahdollisuudet olivat 3 parhaan joukkoon hatseja tutkimalla joissa joukkueeni on yksi lohkon parhaista. Joukkueeni tähtimäärätkin ovat lohkomme parhaimmistoa vaikkeivat ne koko totuutta kerrokkaan.

Ensi kaudella kelpaakin vain ja ainoastaan sijan parannus ja siinäkin vain yhden sijan parannus on pettymys.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni kausi meni aika putkeen. Lohkon voitto ja pääsy karsimaan kolmoseen. Vastustaja on kova, mutta hirvittävällä munkilla nousu ei ole mahdoton. Todennäköisesti kuitenkin tuttu nelosen lohko tulee tutuksi myös ensikaudella.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jykke1978 kirjoitti:
Mistäs kyseisen asian tarkistit? Jos katsoit http://www.rembrandt.net/hattrick/ sivustosta niin kannattaa muistaa ettei sivustoa ole päivitetty kahden viimeisen kierroksen ajalta ja päivittäjä on lomamatkalla joten sen näyttämät lohkot eivät pidä enää paikkaansa, mutta jos katsoit sen jostain muualta niin kerroppas mistä sen tarkistit.
Katos perhana niillä olikin 12 peliä pelattuna eikä 14. No tuolta just katsoin... Kuitenkin aika hyvät tilastot olivat viime pelissä, 5-0 voitto sarjakakkosesta ja 30 minuuttia lopusta vielä kymmenellä miehellä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Mitenkäs tuon ensi kauden sarjansa näkee? Putoamispeikko iski ja olisi kiva katsoa miten alemmassa tulee pärjäämään...

Lisäksi sellainen pohdinta, jota täällä on jo varmaan vatvottukin:

Uuden joukkueen stadion on tuhansia suurempi kuin oma nykyiseni, vaikka sitäkin no jo laajennettu. Onko tosiaan niin, että nämä laajentamattomat stadikat ovat väliinputoajia taloudellisen pärjäämisensä suhteen, koska saisi isomman stadikan kun vaan aloittaisi uudella joukkueella?

Eikö olisi reilumpaa, että stadikan suurentaminen "uuden pelaajan lähtötasolle" olisi ilmaista?
 

Mace

Jäsen
Rodion kirjoitti:
Uuden joukkueen stadion on tuhansia suurempi kuin oma nykyiseni, vaikka sitäkin no jo laajennettu. Onko tosiaan niin, että nämä laajentamattomat stadikat ovat väliinputoajia taloudellisen pärjäämisensä suhteen, koska saisi isomman stadikan kun vaan aloittaisi uudella joukkueella?

Eikö olisi reilumpaa, että stadikan suurentaminen "uuden pelaajan lähtötasolle" olisi ilmaista?

Olen täysin eri mieltä. Itse olen pelannut nyt kaksi kautta ja alkuperäinen 12 000-paikkainen stadion on laajentunut 17 000-paikkaiseksi. Nousen kauden päätteeksi kutosdivariin, joten tuohon kapasiteettiin olisi tarkoitus saada sellaiset 10 000 paikkaa lisää, mikä tietenkin edellyttää yhden treenattavan myyntiä, muuten ei seiskadivarista nousevan joukkueen talous anna periksi laajennukselle.

Sitten itse varsinaiseen asiaan. Ennen minua aloittaneilla joukkueilla on nimenomaan stadionlaajennusten suhteen aivan hävyttömän iso etu puolellaan, he kun ovat saaneet laajentaa stadioninsa käytännössä puoli-ilmaiseksi. Monilla typerästi manageroiduillakin (anteeksi sanamuoto) joukkueilla on stadionkapasiteettia 30 000- 50 000, mikä on täysin naurettavaa. Mutta samapa tuota on aikoinaan ollut laajentaa, kun siihen on kehnommillakin joukkueilla ollut varaa. Nykyhinnoilla noilla joukkueilla ei todellakaan olisi mitään varaa moisiin laajennuksiin, varsinkin kun monilla treenaaminenkin tuntuu olevan aivan lapsenkengissä.

Nyt esimerkiksi minä uutena joukkueena joudun kuitenkin sijoittamaan tulevien kausien aikana miljoonia euroja stadioniini, kun taasen vanhempien joukkueiden ei tarvitse moisesta murehtia. Tuosta taasen seuraa se, että uudelta joukkueelta vie entistä kauemmin saavuttaa vanhempi joukkue, koska nuo joukkueen kipeästi kaipaamat miljoonat uppoavat pelaajahankintojen sijasta stadioniin, ja vanhoilla joukkueilla päinvastoin.

Kaikista noista em. seikoista huolimatta en ole hetkeäkään epäröinyt laajennusten tekemistä, koska ne ovat ainoa järkevä ja pitkäjänteinen tie menestykseen eli ne on vain pakko jossain välissä tehdä. Nyt on tosin seuraavallakin kaudella vielä tingittävä vahvistusten hankkimisesta ja keskityttävä kehittämään nykyisiä treenattavia entistä kovemmiksi pelimiehiksi. Mutta hyväähän kannattaakin odottaa...

Lisätään vielä sen verran, että stadionin paikkahintojen tuplaantuminen oli toki itsellänikin tiedossa jo tuon ensimmäisen kauteni aikana, mutta ei uusi joukkue ehdi parissa kuukaudessa kauheasti haalia rahaa laajennusta varten. Vanhemmat joukkueet taasen saavat jatkuvasti kovia lipputuloja ja ainakin osalla niistä on jo treenaaminen hyvässä vaiheessa, joten niiden oli myös helpompi reagoida tuohon hintojen nousuun ja laajentaa jo ennestään suuria stadionejaan ennen hintojen tuplaantumista. Olen ilman muuta sitä mieltä, että hintojen tuplaaminen oli pelin kehittäjiltä oikea päätös, mutta olen jyrkästi eri mieltä siitä, että uudet joukkueet olisivat jotenkin paremmassa asemassa, koska saavat alussa suuremman stadionin kuin aiemmin aloittaneet. Mielestäni tilanne on juurikin päinvastainen mainitsemistani seikoista johtuen.
 

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Jees, tämä kausi meni joukkueeltani ihan mukavasti. Voitin oman VI-divari lohkoni ja ensi lauantaina olisi karsintapeli noususta V-divariin. Saas nähdä miten menee, vastustaja kyllä omaa kovemman joukkueen ja itseltä loukkaantui peräti 4 avauksen jätkää vikassa sarjapelissä.... :(

Katsotaan viikolla rauhassa tilannetta. Luultavasti tulee hankittua joitain kokeneita suht kovia kavereita paikkaamaan loukkaantuneita, mikäli eivät 10 lääkäriä ehdi tehdä ihmeparantumisia...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mace kirjoitti:
Lisätään vielä sen verran, että stadionin paikkahintojen tuplaantuminen oli toki itsellänikin tiedossa jo tuon ensimmäisen kauteni aikana, mutta ei uusi joukkue ehdi parissa kuukaudessa kauheasti haalia rahaa laajennusta varten. Vanhemmat joukkueet taasen saavat jatkuvasti kovia lipputuloja ja ainakin osalla niistä on jo treenaaminen hyvässä vaiheessa, joten niiden oli myös helpompi reagoida tuohon hintojen nousuun ja laajentaa jo ennestään suuria stadionejaan ennen hintojen tuplaantumista.

Itse kuuluin siihen joukkoon, joka laajenti stadionia juuri ennen hintojen nousua. Minulla on nyt 61350 paikkaa stadikalla, joten ihan heti ei tarvitse laajennuksia tehdä. Joukkuen on siis tällä hetkellä V divarissa, ja parhaillaan katsojia on ollut vähän yli 50 000, mutta normaalisti on jotain reilut 30 000.
Sitä en tiedä oliko se epäreilua, että uudet joukkueet jäivät väliinputoajiksi tämän jutun, koska hehän ovat vain aloittaneet pelaamisen myöhemmin. Ei siitäkään pidä palkita.

Ja sitten viime kauteen. Kausi oli odotuksiin nähden huikea pettymys. Tosin jo parin ekan pelin jälkeen oli selvää, että tavoitteista jäädään, niin sitten panostettiinkin cupin peleihin, ja tienattiin vähän enemmän pääsylipputuloilla.
Kauden viimeinen sarjapeli päättyi minun 4-0 voittoon. Kausi jatkuu vielä karsintapelillä, joka minun pitäisi kaiken järjen mukaan voittaa.
Ensi kaudella onkin sitten tavoitteena sijat 2-4. Lohkovoittoa en tavoittele sen takia, että puolustajatreeni on niin alussa.

jalkapallon ihme maa (252245)
 

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Sitä en tiedä oliko se epäreilua, että uudet joukkueet jäivät väliinputoajiksi tämän jutun, koska hehän ovat vain aloittaneet pelaamisen myöhemmin. Ei siitäkään pidä palkita.

Ei se mitenkään epäreilua ole. Se nyt oli vain muutos, joka pelin kehittäjätiimin oli mielestäni aivan pakko tehdä, aiemmat stadionhinnat kun olivat aivan naurettavan halvat. Toki tuo muutos levensi entisestään kuilua uusien ja kokeneempien joukkueiden välillä, mutta ajan myötä nuo erot tasaantuvat, joten turhapa sitä on sen enempää murehtia. Halusin vain ottaa aiemmassa kirjoituksessani nuo olosuhteet esille, ettei kenellekään jää sellaista virheellistä käsitystä, että uudet joukkueet olisivat muka stadiontilanteessa jotenkin etulyöntiasemassa. Eivät ole, päinvastoin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mace kirjoitti:
Ei se mitenkään epäreilua ole. Se nyt oli vain muutos, joka pelin kehittäjätiimin oli mielestäni aivan pakko tehdä, aiemmat stadionhinnat kun olivat aivan naurettavan halvat. Toki tuo muutos levensi entisestään kuilua uusien ja kokeneempien joukkueiden välillä, mutta ajan myötä nuo erot tasaantuvat, joten turhapa sitä on sen enempää murehtia. Halusin vain ottaa aiemmassa kirjoituksessani nuo olosuhteet esille, ettei kenellekään jää sellaista virheellistä käsitystä, että uudet joukkueet olisivat muka stadiontilanteessa jotenkin etulyöntiasemassa. Eivät ole, päinvastoin.

Oonko muuten väärässä, vai tuplaantuko myös stadionin hoitokulut?
Hattrick on siitä hassupeli, että siinä tulee joka kaudelle jotain muutoksia. Ja kun tulee muutoksia, niin ainahan niistä hyötyy vanhat seurat jotka pelaavat korkeimmilla tasoilla.
Kaikesta huolimatta hattrick on minun kohdallani ollut erittäin addiktoiva peli. Perjantai päivät alkaa sillä, kun kahvikupin ääressä katsoo millaisia treenipäivityksiä on kohdalle sattunut, lauantaina aamulla nostetaan junnu ja kirotaan, kun ikinä ei tule mitään hyvää, illalla onkin sitten peli, jota seurataa tv-viihteen mainoskatkoilla.
Minä olen repe_joke, ja minä olen hattrick holisti.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Rodion kirjoitti:
Mitenkäs tuon ensi kauden sarjansa näkee? Putoamispeikko iski ja olisi kiva katsoa miten alemmassa tulee pärjäämään...

http://www.rembrandt.net/hattrick/ tuosta linkistähän sen näkee normaalisti, mutta tällä kertaa vain on niin, että sivuston päivittäjä on lomamatkalla eikä siksi ole päivittämässä sivuja.

Sivun vasemmassa laidassa on kohta "league tables" niin siitä painamalla tulee esiin Ruotsin Allsvenskan niin sieltä oikealta valitaan pudotusvalikosta Suomi ja sitten laitetaan sen alapuolelle oma lohko eli minun kohdallani VI.694 sitten "searchia" painamalla ilmestyy oma lohko siihen ja nykyisen sarjataulukon alapuolelle ilmestyy seuraavan kauden joukkueet ja jos on sarjan voittaja niin pääsee nousemaan/karsimaan niin klikkaa sen joukkueen kohdalla olevaa lohkoa joka on siinä missä sinä olit ennen ja jos esim. sijoitut lohkossa sijalle 7. niin klikkaat seuraavan kauden sarjataulussa sen joukkueen lohkoa joka on merkattu sijalle 7. niin näet mikä tulee olemaan uusi lohkosi ja näet uudet kilpakumppanisi.
 

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Oonko muuten väärässä, vai tuplaantuko myös stadionin hoitokulut?

Enpä uskalla sanoa tuohon mitään varmaa.


repe_joke kirjoitti:
Hattrick on siitä hassupeli, että siinä tulee joka kaudelle jotain muutoksia. Ja kun tulee muutoksia, niin ainahan niistä hyötyy vanhat seurat jotka pelaavat korkeimmilla tasoilla.

Osittain totta, mutta ei kuitenkaan välttämättä noin. Mielestäni kuitenkin kaikenlainen "kateus"/katkeruus vanhempia joukkueita kohtaan on täysin turhaa, itse ajattelen asian ainakin hyvin haasteellisena: uudella joukkueella on vain voitettavaa ja mikäs sen motivoivampaa kuin huomata, että viikko viikon perään yhä useampi vanhempi joukkue tulee selkä edellä vastaan. Ja kuten sanottua, ajan myötä nuo erot tasaantuvat entisestään, kun palkat alkavat näytellä yhä merkittävämpää roolia joukkueen kasaamisessa.

repe_joke kirjoitti:
Kaikesta huolimatta hattrick on minun kohdallani ollut erittäin addiktoiva peli. Perjantai päivät alkaa sillä, kun kahvikupin ääressä katsoo millaisia treenipäivityksiä on kohdalle sattunut, lauantaina aamulla nostetaan junnu ja kirotaan, kun ikinä ei tule mitään hyvää, illalla onkin sitten peli, jota seurataa tv-viihteen mainoskatkoilla.
Minä olen repe_joke, ja minä olen hattrick holisti.

Tuon addiktiivisuuden allekirjoitan täysin. Ehdottomasti. Junnuista en ole vielä tähän päivään mennessä saanut oikein mitään kunnollista, mutta eipä se ihme ole, todennäköisyydet huippunostoille kun ovat niin pienet. Ja ajattelen asian niin, että epäonni junnunostojen suhteen vain lisää osaltani pelin haasteellisuutta, kukapa moisia onnenkantamoisia edes kaipaisi... ;)
.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
aHab kirjoitti:
Kausi sarjatasoa alempana on alkanut kuten toivoinkin. Viisi peliä, viisi voittoa. Maaliero 23-3. Tavoitteena on ponnahdus suoraan takaisin vitoseen, joten sikäli näyttää toistaiseksi aurinkoiselta. Pelaajat ovat säilyneet ehjinä ja kehitystä tapahtuu koko ajan. Katsomot täynnä ja kassa täyttyy. Mikään ei voi mennä enää vikaan.... eihän? Varmat mestarit...

Itse itseäni lainaten...

Eihän siellä mikään sitten vikaan mennyt. Pisteen päähän jäin suoran nousijan paikasta, ja nyt on sitten yritettävä karsinnan kautta. Talous koheni melkoisesti, mutta treenaukset ja hankinnat eivät menneet kyllä ihan putkeen. Mikäli nousen takaisin vitoseen keskikentälle on ehdottomasti hankittava yksi selvästi nykyisiä kovempi pelimies, mutta tällä hetkellä ei oikein löydy kavereita joita voisi myydä isolla rahalla.

Karsintoja haittaa kieltämättä se tosiasia, että keskikentän nykyinen ykkösmies loukkaantui kolmeksi viikoksi viimeisessä sarjapelissä. Mutta jospa vaikka tuurilla...
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kestävyys harjoittelu

Kun nyt sarjatauolla on otollinen suvantohetki harjoitella kestävyyttä, niin kysyisinkin tietäjiltä, että miten apuvalmentajien ja maalivahtivalmentajien määrä vaikuttavat treenin saamiseen?

Sen tiedän, ettei pelaamattomuus estä kyseisen treenin saamista, mutta irtoaako paremmat harjoitteet valmentajien määrän perusteella?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Blue F kirjoitti:
Kun nyt sarjatauolla on otollinen suvantohetki harjoitella kestävyyttä, niin kysyisinkin tietäjiltä, että miten apuvalmentajien ja maalivahtivalmentajien määrä vaikuttavat treenin saamiseen?

Sen tiedän, ettei pelaamattomuus estä kyseisen treenin saamista, mutta irtoaako paremmat harjoitteet valmentajien määrän perusteella?

"Maalivahtivalmentajat - Parantavat maalivahtisi kuntoa, ja (hitaasti) maalivahdin taitoja.
Apuvalmentajat - Sama vaikutus kuin sillä, että sinulla olisi taitavampi valmentaja, tarkoittaen, että pelaajasi kunto paranee ja he saavat enemmän irti harjoituksista. Valmentajilla ei ole vaikutusta johtajuuteen." - Suora lainaus HT-Suomesta.

Eli pelaajat saavat paremman harjoittelun apuvalmentajien avulla. Kannattaa muistaa, että apuvalmentajia ja maalivahtivalmentajia saa olla yhteensä 10 kappaletta.
 

Akseli

Jäsen
FC Tamminiitun kausi oli yhtä katastrofia ja onneksi se on nyt ohi.

En lähtisi itse kovin paljon arvostelemaan toisten managerien tapaa pelata tätä peliä. Vaikka selvästikin tällä hetkellä helpoin tie onneen on maksimoida treeni ja sitä kautta saada suhteessa enemmän rahaa kuin ilman maksimointia, niin mielestäni tämän pelin hienoimpia ominaisuuksia on juuri se, että jokainen manageri voi tehdä sellaisia päätöksiä kuin itse haluaa ja pelata juuri niinkuin hyvälle tuntuu. Pitkällä juoksulla parhaat managerit sitten pelailevat siellä ylemmissä sarjoissa ja loput hieman alempana.
Tunnen muutamia managereja joiden suurimpana tavoitteena ei olekaan sarjassa nouseminen vaan mukavan pelin pelaaminen. Kenties jopa ystävyysottelusarjassa pärjääminen...

Kaikille mainiota kautta 27!
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Nousu tapahtui eikä säilyminen VI-divarissa ole kirkossa kuulutettu. Mitä miehistöjä katselin, kahden muun joukkueen kanssa voisin tapella putoamispeikkoa vastaan. Muilta tulee varmaan kovaa kyytiä, tuurilla voisi jonkin tasapelipisteen nipistää. Eipä se pahemmin harmita vaikka VII-divari kauden jälkeen taas kutsuisi, hupiahan tämä on.

Mitenkäs muilla nousijoilla, tuliko pahoja lohkoja?
 

Mace

Jäsen
faaip de oiad kirjoitti:
Mitenkäs muilla nousijoilla, tuliko pahoja lohkoja?

Oikein miellyttävän näköinen kutosdivarin lohko tuli, ei varmasti ole mitään vaikeuksia säilyä. Uskon itse asiassa taistelevani lohkon kärkipaikoista.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Itse tuossa pelasin "sopupeliltä" haiskahtavan karsintapelin vitoseen noususta, reservit ottivat tukkaan 6-0. Eipä silti, turpiin olisi varmaan tullut vaikka parhaat olisivat pelanneetkin. Näin turhaksi nousun, sillä ykköshyökkääjä myytin jo ja kakkoshyökkääjä myydään ensi kauden alkupuolella. Mieluummin katsomot täynnä kutosessa kuin murhanhimoiset kannattajat vitosessa.
 
Vihdoinkin nousu vitosdivariin! Lohko näyttää kohtuulliselta ja menestyminen tuon tasoisessa lohkossa ei tule olemaan kovin vaikeaa. Ensi kaudella sijat 2-4 ovat jopa täysin mahdollisia, mutta eiköhän parin-kolmen kauden päästä taistella sarjan voitosta ihan tosissaan.

Yksi vahvistus vielä ennen tulevaa kautta ja paketti on ready.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Akseli kirjoitti:
Vaikka selvästikin tällä hetkellä helpoin tie onneen on maksimoida treeni ja sitä kautta saada suhteessa enemmän rahaa kuin ilman maksimointia

Tuosta pitikin vähän udella näkemyksiä. Pitääkö suurin osa jengistä harjoittelun intensiteettiä koko ajan 100%:ssa vai suositaanko myös pienempiä vaihtoehtoja? Itse pidin viime kauden (joka oli ensimmäiseni) koko ajan treenin täysillä, koska nousumahdollisuuksia ei ollut ja panostin jo ikään kuin tulevaan. Loppukaudesta tuntui kuitenkin menevän keskimäärin yksi ukko sairastuvalle joka matsissa ja tuumin nyt, että pitäisikö tuosta etsiä jotain kultaista keskitietä vaan antaa vaan olla entisellään, eli täysillä?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Oma tuleva kutosen lohko näyttää erittäin tasaiselta, mistä en pidä yhtään. Olisi helpompi lähteä tahkoamaan, jos voisi tässä vaiheessa luottaa, että siellä on muutama "heittopussi", jotka jäävät sinne perää pitämään. Nyt taas tilanne on käytännössä se, että kaikkien joukkueiden peruskeskikenttä menee kehnon alatasoihin, näyttää aika kimurantilta. Ristiinpelaamista tulee varmasti, eikä vielä 15 pistettäkään varmista sarjapaikkaa. Toisaalta lohkon voittaja ei uskoakseni missään nimessä tule saamaan suoraa nousua, ellei sitten joku mene ja tee keskikentästään selkeästi kovempaa kuin edelliskauden lopulla.

Ei tässä nyt kuitenkaan sellainen tilanne ole, että oman joukkueen säilymiseen ei uskota. Ei sen pitäisi vaikeaa olla, jos saisi muutaman hyvän voiton alkuun. Täytyy vain luottaa siihen, että pelin saa kulkemaan. Erittäin mielenkiintoinen kausi on siis edessä.

ACDelirium VI.357
 

Bandana

Jäsen
FC Vaihtopenkin sarjataso säilyi nelosdivarina, kun karsintaottelussa tuli helppo 5-0 voitto. Tietyllä tapaa kuitenkin harmittaa. Ensinnäkin, vielä puoli tuntia ennen viimeisen liigakierroksen päättymistä näytti siltä, että Vaihtopenkki sijoittuisi lohkossa neljänneksi, jopa kolmanneksi, mutta lopulta jouduttiin karsimaan. Karsinnasta tuli siis voitto, mutta nyt on edessä taas erittäin vaikea kausi nelosessa. Tavallaan olisi ollut parempi pudota vitoseen, kun siellä voisi tosissaan taistella mestaruudesta, ja nyt joutuu jälleen taistelemaan putoamista vastaan.

Katselin lohkon kaikki joukkueet läpi, ja kyllä keskikenttäni on paperilla selvästi heikoin. Ei se kuitenkaan menestymästä estä, sillä kaikki olivat veikanneet viime kaudellakin joukkueeni suoraksi putoajaksi, mutta niin vaan pääsin taistelemaan keskikastiin, ja suora putoaminen jäi yli kymmenen pisteen päähän.

Pari viime kautta pelaajamateriaali ei hirveästi ole muuttunut, mutta nyt tulee offseasonilla muutoksia. Iäkäs kakkosmaalivahti, keskikentän luottopelaaja sekä pari muuta reserviläistä lähti ilmaiseksi myyntilistalle, ja tarkoituksena on ostaa uusi huippumaalivahti sekä kaksi nuorta lupaavaa keskikenttäpelaajaa. Huomenna myös päävalmentaja vaihtuu kun kolme kautta joukkuetta luotsannut ruotsalaisvalmentaja Frank Alexandersson siirtyy seuran hallitukseen, ja tilalle on tulossa Vaihtopenkin espanjalaiskapteeni Frederico Caeiro.
 

Kyle

Jäsen
Erkka kirjoitti:
Tuosta pitikin vähän udella näkemyksiä. Pitääkö suurin osa jengistä harjoittelun intensiteettiä koko ajan 100%:ssa vai suositaanko myös pienempiä vaihtoehtoja? Itse pidin viime kauden (joka oli ensimmäiseni) koko ajan treenin täysillä, koska nousumahdollisuuksia ei ollut ja panostin jo ikään kuin tulevaan. Loppukaudesta tuntui kuitenkin menevän keskimäärin yksi ukko sairastuvalle joka matsissa ja tuumin nyt, että pitäisikö tuosta etsiä jotain kultaista keskitietä vaan antaa vaan olla entisellään, eli täysillä?

Kuinka montaa fysioterapeuttia pidit?

Itse olen välillä jopa ihmetellyt joidenkin joukkueitten loukkaantumisherkkyyttä. Itse pelasin koko kauden 100% intensiteetillä ja myöskin joka viikko ystävyysottelun, käytin viittä fysiota ja tuloksena oli koko kauden aikana vain yksi viikon pituinen loukkaantuminen ja muistaakseni yksi laastari.

Tuleva lohkoni on sopivan haasteellinen, keskikentältä häviän yhdelle-kahdelle joukkueelle ja 2-3 joukkueen kanssa olen suunninpiirtein tasoissa. Hyökkäykseni on lohkon selvästi kovin ja puolustus puolestaan taas keskitasoa. Tavoite olisi heti alkukaudesta hankkia keskikentälle vahvistus, kuin myös uusi laituri.
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
Erkka kirjoitti:
Tuosta pitikin vähän udella näkemyksiä. Pitääkö suurin osa jengistä harjoittelun intensiteettiä koko ajan 100%:ssa vai suositaanko myös pienempiä vaihtoehtoja? Itse pidin viime kauden (joka oli ensimmäiseni) koko ajan treenin täysillä, koska nousumahdollisuuksia ei ollut ja panostin jo ikään kuin tulevaan. Loppukaudesta tuntui kuitenkin menevän keskimäärin yksi ukko sairastuvalle joka matsissa ja tuumin nyt, että pitäisikö tuosta etsiä jotain kultaista keskitietä vaan antaa vaan olla entisellään, eli täysillä?

Kova intensiteetti harjoittelussa parantaa tuloksia ja myös pelaajien kunnot pitäisi olla hieman paremmat. Miinuksena on tosiaan suurempi loukkaantumisherkkyys, johon taas auttaa fysioterapeutit. Jos niihin ei ole varaa ja tuntuu siltä, että loukkaantumisia tulee liikaa, niin intensiteettiä voi tiputtaa hieman. Ei kuitenkaan alle 95 prosentin.

Oma kauteni päätyi karsintamatsin häviämiseen, vitosdivari saa siis vielä odottaa. Odotuksiin nähden kausi meni silti erinomaisesti, sillä kausi oli vasta ensimmäiseni kutosdivarissa. Raha-asiat ovat kunnossa, joten joukkueen kehittyminen tulee jatkossakin olemaan nopeaa.

VI.732
Fc Tutsari (559761)
 

Mace

Jäsen
Erkka kirjoitti:
Tuosta pitikin vähän udella näkemyksiä. Pitääkö suurin osa jengistä harjoittelun intensiteettiä koko ajan 100%:ssa vai suositaanko myös pienempiä vaihtoehtoja? Itse pidin viime kauden (joka oli ensimmäiseni) koko ajan treenin täysillä, koska nousumahdollisuuksia ei ollut ja panostin jo ikään kuin tulevaan. Loppukaudesta tuntui kuitenkin menevän keskimäärin yksi ukko sairastuvalle joka matsissa ja tuumin nyt, että pitäisikö tuosta etsiä jotain kultaista keskitietä vaan antaa vaan olla entisellään, eli täysillä?

Suosittelen ehdottomasti 100 %:n intensiteettiä, loukkaantumiset kun ovat kuitenkin niin sattumanvaraisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös