Hattrick

  • 1 260 399
  • 10 202

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Taloudellisesti on parempi pärjätä hyvin kutosessa kuin rämpiä vitosessa. Tämän takia suosittelen harkitsemaan tarkoin sarjanousua kutosesta vitoseen. Itse nousin aikoinaan suoraan seiskasta kutoseen, kutosesta vitoseen mentiin myös heittämällä ilman pistemenetyksiä. Vitosen lohkoni oli keskitasoinen ja pärjäsin kohtuullisesti. Pisteen erotuksella karsimaan alaspäin ja jatkoajalla takaisin todella kovaan kutosen lohkoon. Nyt johdan sarjaa kolmen pisteen erolla, mutta en ajatellut nousta vaan kehitän joukkuetta ainakin yhden kauden vielä kutosessa lähes täysillä katsomoilla.
 

Mace

Jäsen
Knower kirjoitti:
Taloudellisesti on parempi pärjätä hyvin kutosessa kuin rämpiä vitosessa. Tämän takia suosittelen harkitsemaan tarkoin sarjanousua kutosesta vitoseen.

Tuo on ihan totta. Sen vuoksi itse en haluakaan nousta ennen kuin olen aivan varma, että joukkueeni kestää viitosessa, lohkosta riippumatta.

Puutuin alunperin tuohon keskikenttäarvosanaan siksi, koska se on kuitenkin edelleenkin se kaikkein tärkein arvosana. Jos pallonhallinta mättää, mahdollisuudet menestyä heikkenevät oleellisesti, ja hyökkääjätreenarille riittävä pallonhallinta on ehdoton elinehto. Joskin se on yleisestikin ottaen erittäin tärkeää treenityypistä riippumatta.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Itsekin opettelen manageroinnin alkeita nykyään, joukkue ollut hallussa ehkä hiukan reilun kuukauden verran. Tällä hetkellä porukka porskuttaa Viron alimmalla sarjatasolla ja luonnollisesti sarjajumbona, mutta hyviin pelaajakauppoihin ja hillittömään tuuriin nojaten vakaa aikomus on nousta suosta ylös ja nostaa porukka huipulle. Tai no, ainakin pois jumbosijalta...

edit: Toimimattomat linkit hiuksista v*****n. En vain osaa.
 
Viimeksi muokattu:

Samppa #75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Hokki
Montako apuvalmentajaa olisi hyvä olla joukkueessa?, jos treenaa esim. keskikenttää, niin pitääkö olla maalivahdille apukoutsia?
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Samppa #75 kirjoitti:
Montako apuvalmentajaa olisi hyvä olla joukkueessa?, jos treenaa esim. keskikenttää, niin pitääkö olla maalivahdille apukoutsia?

Itselläni on kahdeksan apuvalmentajaa. Hyödyllistä olla monta koska nostavat kuntoa ja nopeuttavat harjoittelua. Tuo maalivahtivalmentajakysymys kiinnostaisi muuten minuakin. Olen silloin tällöin pitänyt kuukauden verran MV-valmentajaa mutten ole ihmeellistä eroa huomannut.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Samppa #75 kirjoitti:
Montako apuvalmentajaa olisi hyvä olla joukkueessa?, jos treenaa esim. keskikenttää, niin pitääkö olla maalivahdille apukoutsia?

10 apuvalmentajaa on maksimi. Tämä 10 sisältää siis myös maalivahtivalmentajat. En oikein tiedä mikä on hyvä luku, mutta itselläni on melkein alusta asti ollut 9 apuvalmentajaa ja 1 maalivahtivalmentaja.
Tänään sitten muutin siten, että on 7 apuvalmentajaa ja 3 maalivahtivalmentajaa. Tämä sen takia, että maalivahtien kunnot on minulla olleet tosi huonot pidemmän aikaa, ja toivon tämän korjaavan tilannetta.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Maalivahtivalmentajat

Kyllä se on tuuripeliä maalivahtivalmentajien tuomien kuntojen kanssa. Formit tippuvat/nousevat samalla tavalla kuin kenttäpelaajien treenissä oli suhde 1/9 tai 9/1...Tällä hetkellä omat maajoukkeveskarit on laskusuhdanteessa vaikka treenit on 100% ja suhde muutettu 8mv/2 apuvalm. Käsittääkseni jos treenaat muuta kuin maalivahteja niin edes yksikin mv valkku pitäisi veskarin formia paremmin ylhäällä. Eli paras suhde taitaa olla 9/1 tai 8/2.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Mites Jatkoaikalaisten kausi on mennyt/miten tavoitteet on täyttynyt?
Itsellä ensimmäinen kausi 7. divarissa menossa, seitsemän pisteen ero lohkon kakkoseen ja tänään on sitten tarkoitus varmistaa nousu 6. divariin. Treenattavat on hyvässä nousussa kohti loistavaa, jolloin lähtevät myyntiin.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
koukou kirjoitti:
Mites Jatkoaikalaisten kausi on mennyt/miten tavoitteet on täyttynyt?

Ihan hyvinhän tuo on mennyt. Itselläni menossa on debyyttikausi, sain joukkueen mielestäni parhaaseen mahdolliseen aikaan, eli kausien välissä. Tänään olisi tarkoitus varmistaa nousu 7. divisioonaan, bonuksena päälle saattaa tulla vielä lohkovoitto ja maalikuninkuus, joten tyytyväinen pitää olla. Nyt sitten ensi kaudella olisi tarkoitus kehittää joukkuetta ja treenata nuoria lupaavia laitureita myyntikuntoon. 6. divisioonaan nousua en todellakaan aio tavoitella vähään aikaan. Syynä on yksinkertaisesti kutosen ja seiskan välinen erittäin suuri tasoero. Parempi menestyä pari-kolme kautta kohtuullisesti seiskassa ja kehittää joukkuetta kuin sahata hissiliikettä kutosen ja seiskan välillä.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
koukou kirjoitti:
Mites Jatkoaikalaisten kausi on mennyt/miten tavoitteet on täyttynyt?

Ihan mukavasti. Tavoite oli tällä kaudella olla selkeästi nousutaistelussa kiinni, ja kohtaankin sarjajohtajan viimeisellä kierroksella ja tuossa ottelussa tullee ratkeamaan kumpi nousee. Suurin pettymys on ollut siinä, että faniclubin koon (1330) ja menestyksen edellyttämää yleisöä en ole uudelle 32000 katsojan stadionilleni saanut. Sääkin on ollut hyvä...

Yhden "virheen" tein tällä kaudella siinä, että vaihdoin treenauksen puolustajista keskikenttään, puolustavalla valmentajallani tein paljon tehokkaampaa jälkeä puolustajilla kuin keskikenttäpelaajilla. Toisaalta, jos olisin vaikka 5-4-1 tai 4-4-2 muodostelmilla jatkanut, en todennäköisesti olisi pärjännyt näin hyvin tällä kaudella.

Sarjahan on VI.986 (http://www45.hattrick.org/Common/leagueDetails.asp?LeagueLevelUnitID=32054)
ja joukkue FC Motari
(http://www45.hattrick.org/Common/teamDetails.asp?teamID=259627)

Toimineekohan nuo linkit...

Haasteita saapi heitellä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Uusi nousu kutoseen edessä, sinne ei vielä varmaan rahkeet tosin riitä.

Iloa toi ensimmäinen järkevä juniori, mikä nousi junnujoukkueesta. Hänellä on laiturikyky hyvä ja puolustus välttävä. Ei mikään huippu, mutta kun vertaa edellisiin, niin nyt on kyllä juhlien paikka.
 

Bandana

Jäsen
koukou kirjoitti:
Mites Jatkoaikalaisten kausi on mennyt/miten tavoitteet on täyttynyt

FC Vaihtopenkin kymmenes kausi (juhlakausi!) on mennyt odotuksiin nähden mukavasti. Nelosdivarissa kolme liigakierrosta ennen loppua sijoitus on viides, mutta taistelu on tiukkaa, sillä seitsemäntenä oleva on vain kolmen pisteen päähän, eikä kolmosnelossijoillekaan ole niin hirveästi matkaa. Veikkaisin, että jollen nyt täysin puppeloi, sijoitus tulee olemaan 5-6. Neljän parhaan joukkoon pääseminen vaatisi täydellistä suoritusta, mikä ei ole kovin todennäköistä, kun vastassa on paljon itseä kovempia jengejä.

Harjoituspuolellakin menee mukavasti. Kolme kautta kestänyt puolustustreeni ruotsalaisen päävalmentajan Frank Alexanderssonin johdolla on edennyt mukavasti, ja vielä odotetaan 1-2 pelaajalta tasonnostoa, jotta voidaan hyvillä mielillä vaihtaa keskikenttätreeniin.

Junnunostot ovat olleet ainoa selkeä pettymys. Koko kauden paras nosto on tähän mennessä ollut 17-vuotias kelvollinen/passable pelinrakentaja - välttävällä/inade kestävyydellä. Muut on heitetty roskiin tai myyty muutamalla tonnilla. Ehkä tässä maksetaan nyt vähän takaisin sitä viime kauden hyvää tuuria, kun akatemiasta tuli kesken puolustajatreenin neljä erittäin lupaavaa ja nuorta pakkia.

Tänään taas luvassa mielenkiintoinen liigakierros. Tsemppiä kaikille jatkislaisille illan otteluihin ja loppukauteen.
 

Mace

Jäsen
koukou kirjoitti:
Mites Jatkoaikalaisten kausi on mennyt/miten tavoitteet on täyttynyt?
Itsellä ensimmäinen kausi 7. divarissa menossa, seitsemän pisteen ero lohkon kakkoseen ja tänään on sitten tarkoitus varmistaa nousu 6. divariin. Treenattavat on hyvässä nousussa kohti loistavaa, jolloin lähtevät myyntiin.

Oikein mukavasti on kausi mennyt, 11 voittoa kasassa tältä kaudelta ja kolmea vielä tavoitellaan. Viime kauden päätteeksi nousin kasista seiskaan ja tämän kauden jälkeen kuutoseen. Menossa on siis toinen kauteni, sain joukkueeni juuri ennen viime kauden alkua.

Treeni on sujunut suunnitelmien mukaan, kauden toiseksi viimeisellä viikolla odottelen ensimmäistä nousua loistavaan ja seuraavalla viikolla pitäisi toisenkin innerini saavuttaa sama taso. Lähitulevaisuudessa on suunnitteilla mittava stadionlaajennus sekä uuden valmentajan tekeminen (heti kun pelaajani nostaa kokemuksensa hyväksi). Ensi kaudella myös nuoren, mahtavan laiturin hankkiminen siintää silmissäni, mutta voi olla, etten vielä halua luopua kenestäkään treenattavastani, jolloin talous ei kyllä kestä moista hankintaa. Joukkueeni on kyllä ilman muuta valmis kuutosen haasteisiin, mutta viitoseen nousua en vielä lähde tavoittelemaan, vaikka se mahdollista olisikin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ihan suunnitelmien mukaan. Omassa lohkossani kutosessa sijalla kolme. Tähtiennätys hilattu 38:aan ei_kovin_kaksisilla kunnoilla ja kauden päätyttyä joukkueessa on yksi häikäisevä, 2xloistava ja 2x mahtavaa inneriä.

Vitoseen noususta on turha haaveilla, vaikka siellä luultavasti jo pärjäisinkin keskikastiin asti. Kutosen lohkoni on erittäin epäkiitollinen ja siellä on mm. yksi n. 50 tähden tiimi ja toinenkin joka jää hänestä ainoastaan muutaman tähden.
Vielä joutuu siis kutosessa luultavasti pari kautta rämpimään, mutta eteenpäin mennään koko ajan.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samassa tutussa vitosen lohko 177:ssä tällä hetkellä toisena pisteen sarjajohtajaa perässä ja viimeinen ottelu on juuri kyseistä joukkuetta vastaan. Jos nousun paikka tulee niin varmana noustaan eikä aleta nössöttämään koska ei muka pärjätä nelosessa.

Itse olen suunnitellut että en vaihda pois pakkitreenistä ollenkaan sillä tuolla saa selvästi parhaimman tuoton treenistä. Ja treenattavista saaduilla rahoilla pystyy mukavasti vahvistamaan muuta joukkuetta..
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Kausi on mennyt alkuhässäkän jälkeen ihan mukavasti. Vitosesta tulin karsintamatsin jatkoaikatappion jälkeen alas, ensimmäisestä matsista kovassa kutosen lohkossa tasuri, toisesta turpaan, mutta sen jälkeen pelkkiä voittoja. Sarjakakkonen on nyt kolmen pisteen päässä. En tiedä kyllä onko haluja nousta. Kauden taitteessa lähtee varmaan pari häikäisevää hyökkääjää myyntiin ja seuraava on vasta mahtava joten ei taida taso riittää.

Uusi paljon kovempi junnusukupolvi on kuitenkin tulossa...
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Kaikki vaan nyhvyilevät ja pohtivat kannattaako nousta. Mitä sitä turhaan säästelemään, vaan nousee silloin kun on mahdollisuus. Ehkä ensi kaudella kova sarjanousija tai tippuja ylemmistä sarjoista ei anna tähän mahdollisuutta. Aloitin seiskasta, nousin kutoseen ja viime kauden päätteeksi vitoseen. Uskomattoman kovassa vitosen lohkossa olen kerännyt peräti yhden pisteen ja tie vie takaisin kutoseen. Taloudellisesti tilanne on aivan samanlainen kuin noustessa, joten minkäänlaista taloudellista romahdusta ei surkea menestys vitosessa ole aiheuttanut. Huippujunnut ovat jääneet nostamatta, joten joudun operoimaan melkoisella Mikki Hiiri-budjetilla......
 

Mace

Jäsen
Skeletor kirjoitti:
Kaikki vaan nyhvyilevät ja pohtivat kannattaako nousta. Mitä sitä turhaan säästelemään, vaan nousee silloin kun on mahdollisuus. Ehkä ensi kaudella kova sarjanousija tai tippuja ylemmistä sarjoista ei anna tähän mahdollisuutta. Aloitin seiskasta, nousin kutoseen ja viime kauden päätteeksi vitoseen. Uskomattoman kovassa vitosen lohkossa olen kerännyt peräti yhden pisteen ja tie vie takaisin kutoseen. Taloudellisesti tilanne on aivan samanlainen kuin noustessa, joten minkäänlaista taloudellista romahdusta ei surkea menestys vitosessa ole aiheuttanut. Huippujunnut ovat jääneet nostamatta, joten joudun operoimaan melkoisella Mikki Hiiri-budjetilla......

Eivät kaikki toki nyhvyile, monet yrittävät surutta nousua vaikkei joukkue olekaan vielä valmis uudelle sarjatasolle. Itse olet siitä yksi esimerkki. Tuollaisen ajattelumallin heikkous vaan on juurikin tuossa, mikä sinunkin tekstistäsi tulee ilmi: talous kärsii. Jos olet pelannut yhden kokonaisen kauden sarjaporrasta ylempänä, pitäisi taloutesi olla melkoisen merkittävästi parempi kuin kuutosdivarikaudellasi. Näin ei kertomasi mukaan kuitenkaan ole. Jokainen voi siis itse miettiä, kannattaako lähteä pahasti vajaavaisella joukkueella räpiköimään ainakin paria tasoluokkaa parempien seuraan...
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Mace kirjoitti:
Jos olet pelannut yhden kokonaisen kauden sarjaporrasta ylempänä, pitäisi taloutesi olla melkoisen merkittävästi parempi kuin kuutosdivarikaudellasi. Näin ei kertomasi mukaan kuitenkaan ole. Jokainen voi siis itse miettiä, kannattaako lähteä pahasti vajaavaisella joukkueella räpiköimään ainakin paria tasoluokkaa parempien seuraan...

Niin, mikä sitten lopulta on Hattrickissa eniten talouteen vaikuttava tekijä? Taitaa olla nämä huippujunnut, joiden nosto on täyttä lottoa, eli sellaisen voi saada millä tasolla tahansa. Yleisötulot ovat tietenkin merkittävä tekijä, mutta allekirjoittaneelle tilanne on aivan sama pelaako vitosessa vai kutosessa. Yleisötulot ovat suurinpiirtein samat johtuen pienestä stadionista. Mistä rahaa suureen stadioniin vitosen mahtavia yleisömassoja varten? Sen kun tietäisi....
 

Mace

Jäsen
Skeletor kirjoitti:
Niin, mikä sitten lopulta on Hattrickissa eniten talouteen vaikuttava tekijä? Taitaa olla nämä huippujunnut, joiden nosto on täyttä lottoa, eli sellaisen voi saada millä tasolla tahansa. Yleisötulot ovat tietenkin merkittävä tekijä, mutta allekirjoittaneelle tilanne on aivan sama pelaako vitosessa vai kutosessa. Yleisötulot ovat suurinpiirtein samat johtuen pienestä stadionista. Mistä rahaa suureen stadioniin vitosen mahtavia yleisömassoja varten? Sen kun tietäisi....

Kyllähän ylivoimaisesti suurin yksittäinen talouteen vaikuttava tekijä on fiksu treeniohjelma. Eli kunnollinen valmentaja (vähintään kelvollinen valmennustaidoltaan, tai toki hyvä valmentaja, jos rahatilanne vain antaa periksi), jokin päätaitotreeni käyntiin ja nuoria junnuja treenipaikoille. Ilman kunnollista treeniohjelmaa on aivan turha haaveilla noususta kovin korkealle. Nuo valtavaa tuuria vaativat huippujunnunostot ovat vain pisara meressä, eivät siis pidemmän päälle mikään kovin merkittävä asia Hattrickissä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Sen verran noususta oli hyötyä, että nousurahoilla sai hyvän valmentajan ja tämän avulla keskikentän arvosanat ovat nousseet merkittävästi. Se ei kuitenkaan paljoa lohkossani paina. Treeniohjelma on tosiaan tärkeä, mutta melkoista lottoahan nämä lohkoarvonnatkin ovat. Kutosesta löytyy lohkoja, joissa allekirjoittaneelle säilyminenkin tekisi tiukkaa, kun taas puolestaan vitosessa olisi joissain lohkoissa mahdollisuuksia neljän joukkoon.

Aina kannattaa yrittää nousta ja toivoa lohkolotossa parasta....
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Kausi on mennyt vaihtelevissa merkeissä. Cupin neljäs kierros toki kelpaa kutosdivariporukalle hyvinkin ja kun tähtimäärät hipovat jo neljääkymmentä, niin ihan hyvältä vaikuttaa. Treeniohjelma pyörii ja treenin vaihtokin edessä kauden vaihteessa. Saaduilla miljoonilla (4-6) pitäisi saada joukkue täysin uuteen ruotuun ja tavoitella vitosdivarissa sijaa kärkinelikossa. Ainoa ongelma vaan piilee tämän hetken sarjasijoituksessa. Toisena majaillaan kahden tunaroidun tasapelin myötä. Eihän se huonosti ole, mutta kun sarjan muut joukkueet ovat sellaista tasoa, että parin maalinkin voitto on pieni pettymys, niin eihän sitä tyytyväinen voi olla. No onneksi kaikki on kuitenkin vielä omissa käsissä ja vitosdivariin päästäneen ainakin karsimaan.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Skeletor kirjoitti:
Sen verran noususta oli hyötyä, että nousurahoilla sai hyvän valmentajan ja tämän avulla keskikentän arvosanat ovat nousseet merkittävästi. Se ei kuitenkaan paljoa lohkossani paina. Treeniohjelma on tosiaan tärkeä, mutta melkoista lottoahan nämä lohkoarvonnatkin ovat. Kutosesta löytyy lohkoja, joissa allekirjoittaneelle säilyminenkin tekisi tiukkaa, kun taas puolestaan vitosessa olisi joissain lohkoissa mahdollisuuksia neljän joukkoon.

Aina kannattaa yrittää nousta ja toivoa lohkolotossa parasta....

Itse ole huomannut saman homman. Frendejä on useampia mukana ja heidän kutosen lohkot ovat sellaisia, joista osasta menisin luullakseni heittämällä vitoseen, mutta oma lohkoni on neljän kärjen (tosin itsekin ko.kärkeen lukeudun) osalta niin kova (38-50 tähteä), että nousuun - etenkin suoraan - vaadittaisiin ristiinpelaamisten ym. jälkeen ihme. Kaikki neljä pärjäisivät vitosessa, mutta nousu on todella kovan työn takana itse kullekin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mike kirjoitti:
Itse ole huomannut saman homman. Frendejä on useampia mukana ja heidän kutosen lohkot ovat sellaisia, joista osasta menisin luullakseni heittämällä vitoseen, mutta oma lohkoni on neljän kärjen (tosin itsekin ko.kärkeen lukeudun) osalta niin kova (38-50 tähteä), että nousuun - etenkin suoraan - vaadittaisiin ristiinpelaamisten ym. jälkeen ihme. Kaikki neljä pärjäisivät vitosessa, mutta nousu on todella kovan työn takana itse kullekin.

Tuossa kovassa lohkossa on se hyvä puoli, että kun nousee ylöspäin, niin hyvällä tuurilla voi nousta sitten jälleen kauden päästä ylöspäin. Siis kilpailu lisää kilpailua. Nelossa kuitenkin pärjää sopivassa lohkossa jo 50 tähden joukkueella.

Itselläni on kausi mennyt alle odotusten. Nousukamppailuun oli tarkoitus päästä, mutta viime kauden päätteeksi sarjaan tippui erittäin kova joukkue nelosta, joten realistinen se tavoite ei ikinä ollut.
Sitten tuli kauden alussa muutama outo tappio, joten sen jälkeen katseet suunnattiin cuppiin. Siellä mentiinkin neljännelle kierrokselle, jonka jälkeen katseet suunnattiin jälleen sarjaan. Tällä hetkellä olen karsijan paikalla, ja luulen nousevani siitä pois.
Ensi kaudeksi tavoitteena sijat 2-4, ja onnistunut treeniohjelma.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tätä ketjua lueskellessani olen huomannut, että älyttömasti tuijotetaan joukkueen saamiin tähtimääriin. Itse olen kärjessä seiskadivarissa omassa lohkossani ja tähtimäärät olen katsellut vain ohimennen ja usein vastustaja on saanut minua enemmän tähtiä, määristä ei ole hajuakaan.

Olen täysin varma siitä, että muut kuin tähtien määrät ratkaisevat ottelut. Olisiko esim. taktiikalla jotain tekemistä asian kanssa?

Nousu kutoseen taitaa olla edessä, enkä sitä viitsi jarrutella, vaikka kutosen joukkueet saavatkin enemmän tähtiä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös