Hattrick

  • 1 263 828
  • 10 221

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt alkaa kauden 31 joukkue olla kasassa. Eli "näillä mennään":


Maalivahti: hyvä (yliluonnollinen et)
Puolustus: hyvä - häikäisevä -hyvä
Keskikenttä: unohtumaton - unohtumaton - loistava
Laidat: erinomainen - erinomainen
Hyökkäys: hyvä - erinomainen


Tällä kokoonpanolla pitäisi sitten säilyttää paikka 6-divarissa. Monitaitoisuutta löytyy oikeastaan joukkueen kaikilta pelaajilta poislukien ykkösinneri. Joukkuetta on rakennettu niin, että se alkaa olla tosi kuosissa vasta kauden puolivälin jälkeen. Tällöin laitahyökkäysarvosanat alkavat olla sellaista kelvollista-hyvää, ja keskikentän dominointi yhdistettynä siihen pitäisi tuottaa tulosta viimeistään silloin.

Valmentajan pelikirjasta (heh) löytyvät lähinnä taktiikat 3-5-2 jolloin mennään laidoilta läpi, tai sitten 4-5-1 variaationa neljällä innerillä niin, että yksi puolustustaitoinen inneri on hyökkäävä keskuspuolustajana.

Haavoittuvin alue joukkueessa on tällä hetkellä ilman muuta keskushyökkäys. Edes yksi kova hyökkääjä toisi lisää taktisia mahdollisuuksia, nyt kun lähinnä mennään tukemaan laitoja.

Heitetään nyt arvaus: tällä joukkueella ollaan sijoilla 4-5 kun kausi päättyy.
 
Viimeksi muokattu:

Mace

Jäsen
eagle kirjoitti:
Niin kyllä minä olen Sirenin linjoilla siinä edelleen että hattrickin taktiset ulottuvuudet on tosi pieniä.

Tämä taktisuus on paljolti kiinni myös siitä, miten kukin sen määrittelee. Omasta mielestäni vaihtoehtojen paljous (lue: liiallisuus) johtaa helposti siihen, että pelin taktisuus vähenee ja "arpominen" lisääntyy, kun ennakkoon ei voi rajata vastustajan vaihtoehtoja oikein mitenkään. Siitä olen samaa mieltä, että muutamia yksityiskohtia ottaisin peliin itsekin ihan mielelläni lisää, mutta ehkäpä niitä tulee tulevaisuudessa. Näinkin on oikein hyvä.

Oma Sirenin kirjoitukseen kohdistunut kritiikkini johtui kuitenkin enemmänkin siitä, ettei kaveri ole selkeästikään ymmärtänyt, mistä pelissä on edes kyse (ks. Sirenin keskikenttää koskenut kommentti), joten hänen kompetenssinsa arvioida pelin taktisuutta on pahasti puutteellinen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mace kirjoitti:
Tämä taktisuus on paljolti kiinni myös siitä, miten kukin sen määrittelee.

Noh minä voin määritellä sen nyt vaikka niin että FM'ssä on aika loistavasti löydetty tasapaino riittävään taktisuuteen fudisfanille. Se on/olisi aivan liian monimutkainen kuitenkin näin laajaan innostavuuteen mitä hattrickilla on. Tämmöinen "kivipaperitsakset" taktiikka on sen takia sopivampi nettimanagerointiin. Tästähän sanoin jo aiemminkin.

Eli ei, minusta hattrickin taktiikka ei ole minulle syvällistä, mutta ei se myöskään haittaa sinällään, koska tosiaan kunnon managerointia voi sitten harrastaa omassa rauhassa FM'llä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Onko peliplaneetan tyypit tehneen aluevaltaukset jatkoaikaan, vai minkä takia hattrickin ketjussa mainostetaan jotain toista futismanageri peliä?
Ihan aikuisten oikeasti olisi voinut avata oman ketjun sille, niin olisi päässyt helpommalla, ja peli olisi saanut positiivisemman vastaanoton.

Mutta sitten itse asiaan.
Millaisia junnuja nousi lauantaina? Mulla tuli pitkästä aikaa myyntikelpoinen juniori näin kauden ekana nostona. 17v, hyvä maalintekijä, kelvollinen laituri ja kurja syöttö. Olisipa tuo laituri arvo tipahtanut syöttöön, niin olisi saanut kivat rahat. Tai sitten kelvollinen kestävyyskin olisi voinut minun puolesta osua syöttämisen kohdalle.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
repe_joke kirjoitti:
Millaisi junnuja nousi lauantaina?
Uusi kausi, vanhat kujeet. Perusnosto, 19v ja tsi huikeaakin huikeampi 190. Päätaitona kelvollinen puolustus. Jätin nyt joukkueeseen huvikseni, pelatkoot kakkosjoukkueen pakkina vaikka. Ehkä taas ens viikolla tulis jotain järkevää. Hyvähän tuo junnutiimi on muutenkin vasta, tän kauden aikana pitäis nousta siihen erinomaiseen, niin ehkä sitten rupeaisi tulemaan jo jotain edes semihyödyllistä.

Huonolta näyttää muutenkin tulevaa kautta ajatellen. Vahvistuttu ei juuri ole ja turpaan tulee varmasti. Turpakäräjät alkaa tiistaina cupissa, seiskasta kutoseen noussut jengi vetää noin tuplat tähtiä muhun verrattuna.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
19 v, hyvä syöttö välttävä pelinrakennus....eli skeidaa nousee, kuten koko viime kausi. Kyllä kohta täytyy jo nousta jotain myyntiin kelpaavaa (ja mielellään sillai et hinta olisi edes yli 10 000)
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
repe_joke kirjoitti:
Millaisia junnuja nousi lauantaina?


Ensimmäinen joka on oikeasti jostain kotoisin. Hyvä maalivahti, 3100 TSI:llä. Nousee heti ykkösmaalivahdiksi.

Entinen kelvollinen ykkösmaalivahti 35 -vuotias hurri saa lähteä eläkkelle. Vai haluaako joku ostaa halvalla? Viime kaudella herra dominoi kasidivaria ja päästi koko kauden aikana 6 maalia.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
repe_joke kirjoitti:
Onko peliplaneetan tyypit tehneen aluevaltaukset jatkoaikaan, vai minkä takia hattrickin ketjussa mainostetaan jotain toista futismanageri peliä?
Ihan aikuisten oikeasti olisi voinut avata oman ketjun sille, niin olisi päässyt helpommalla, ja peli olisi saanut positiivisemman vastaanoton.

En muista tiedä mutta peliplaneetan tyypiksi en lukeudu.

Pahoittelut provosoivasta Ostos-tv:mäisestä viestistä, koitanpa jatkaa aiheena olevasta pelistä, onhan se kaikesta huolimatta vienyt aikaani noin kolme ja puoli vuotta.

Junnuista puheenollen; ensimmäisen viikon kunniaksi nousi taas vakiokakkeli 18-v inad pakki, TSI huikeat 80.

Elämä on.

PS. Koskapa ko.pelistä varsin vilkasta keskustelua käydään olisi mukava kuulla kirjoittajilta pelin aloitusaikoja ja sarjatasoja missä pelaatte, itse olen kaksi kertaa nelosessa käynyt, nykyään vitosessa vaikuttava 2003 aloittanut taidoiltaan välttävä(korkeintaan).
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jii kirjoitti:
[/color]

Ensimmäinen joka on oikeasti jostain kotoisin. Hyvä maalivahti, 3100 TSI:llä. Nousee heti ykkösmaalivahdiksi.

Entinen kelvollinen ykkösmaalivahti 35 -vuotias hurri saa lähteä eläkkelle. Vai haluaako joku ostaa halvalla? Viime kaudella herra dominoi kasidivaria ja päästi koko kauden aikana 6 maalia.

Jos juniorisi on 17v ja et itse treenaa maalivahteja, niin älä ihmeessä homehduta kaveria omassa joukkueessasi. Myy kaveri, osta parempi&kokeneempi mokke ja sinulle jää vielä fyffendaalia kouraan.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Jii kirjoitti:
[/color]

Ensimmäinen joka on oikeasti jostain kotoisin. Hyvä maalivahti, 3100 TSI:llä. Nousee heti ykkösmaalivahdiksi.

Entinen kelvollinen ykkösmaalivahti 35 -vuotias hurri saa lähteä eläkkelle. Vai haluaako joku ostaa halvalla? Viime kaudella herra dominoi kasidivaria ja päästi koko kauden aikana 6 maalia.

Tosiaan ehdottomasti myyntiin, jos et treenaa veskoja, varsinkin jos on 17-18v. 17 vuotiaasta tulis ihan hyvät rahat.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
bluefox kirjoitti:
Jos juniorisi on 17v ja et itse treenaa maalivahteja, niin älä ihmeessä homehduta kaveria omassa joukkueessasi. Myy kaveri, osta parempi&kokeneempi mokke ja sinulle jää vielä fyffendaalia kouraan.

Kaveri on 20 v, joten saa pysyä. Joka tapauksessa olisi ollut paremman maalivahdin hankinta edessä.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt olisi todellinen pelimies myynnissä hintaan 1390k€...


Frank Olendahl (75609615)
22-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on miellyttävä heppu, joka on levollinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on kehno, ja hän on kurja johtaja.

Erikoisuus: Voimakas

Kansallisuus: Sverige
Total Skill Index (TSI): 30 460
Palkka: 18 192 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: Suomen Kuntopalloilijat
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: mahtava Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: unohtumaton Syöttäminen: kehno
Laituri: heikko Puolustus: välttävä
Maalinteko: kehno Erikoistilanteet: kurja

Maaleja uralla: 8
Hattutemppuja uralla: 0
Maalit sarjapeleissä tällä kaudella: 0
Maalit cupissa tällä kaudella: 0

Jopa 7 tähteä parhaassa pelissään saanut kaveri!
 

masaala

Jäsen
On se kumma, kun laittaa pelaajan myyntiin, niin hinnat laskee heti muutamalla sadalla tonnilla ja pelaaja ei meinaakkaan mennä kaupaksi. Hrmh...

Siirtovertailusta katsoin, että viimeiset kymmenen kauppaa oli kaikki yli 1M €, sitten oma mies listalle 1M hinnalla ja kappas, hinnat laskevat niin että nyt kun kauppa on sulkeutumassa keskihinta ~900k. Kyseessä on häikäisevä maalintekijä kelvollisella syötöllä. (Sama kaveri tahkosi mahtavana ollessaan 5,5 tähteä. Tämä johtui ilmeisesti siitä, että kaverin erikoisuus on teknisyys.)
 

N^Miksu

Jäsen
Itsellä on sponsoritulot laskeneet viime viikosta, vaikka käsitykseni mukaan sponsoritulojen piti nousta tälle kaudelle. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
N^Miksu kirjoitti:
Itsellä on sponsoritulot laskeneet viime viikosta, vaikka käsitykseni mukaan sponsoritulojen piti nousta tälle kaudelle. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Piti vai? Itse katselin, että sponssitulot laskivat sen verran kuin normistikin kun mielialat nollataan, mutta pitikö niitä siis nostaa tälle kaudelle?
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Itsellä on sponsoritulot laskeneet viime viikosta, vaikka käsitykseni mukaan sponsoritulojen piti nousta tälle kaudelle. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

On, kaikilla. Kun kausi vaihtuu, sponsoritulot "nollaantuvat". Lähtevät siitä kyllä nousuun. Tämä on siis jokakautinen tapahtuma.

Avatarelle: 4% luki pääkirjoituksessa taannoin.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Dan-Ene Dragomirescu (22484318)
27 years, välttävä form, terve
A suosittu kaveri who is tulisieluinen and oikeudentuntoinen.
Has hyvä experience and välttävä leadership abilities.

Erikoisuus: Tekninen

Nationality: România
Total Skill Index (TSI): 54 040
Palkka: 42 408 €/viikko including 20% Bonus
Omistaja: RookieTeam
Varoitukset: 0
Injuries: Healthy


Kestävyys: mahtava Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: yliluonnollinen Syöttäminen: kurja
Laituri: kehno Puolustus: heikko
Maalinteko: välttävä Erikoistilanteet: heikko

Tällainen keskikenttämies etsii uutta kotia, koitan nuorentaa pikkuhiljaa joukkuetta.

Kyllä tuo varmaan pari-kolme kautta potkii ja tarjoilu lähtee 0 eurosta.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Riemua riitti ja surua vähän!

Ihanaa!!! Yllättäen otin 1-0 voiton kotikentällä kutos divarin tiimistä. Piccasin vieläpä, kun itse olen seiskassa ja luulin olevani vailla mahdollisuuksia. Voittomaali tuli rankkarista kuudennella minuutilla.

Mutta se surupuoli. Laituri otti kaks keltasta ja ulos. Perskele. Eli siis huilaako ukko lauantain pelin, vai ens viikon cup matsin?
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
HerraHermanni kirjoitti:
Mutta se surupuoli. Laituri otti kaks keltasta ja ulos. Perskele. Eli siis huilaako ukko lauantain pelin, vai ens viikon cup matsin?

Sarjamatsin huilaa.

Itselläni peli vielä kesken. 0-6 tilanne itselleni ja pallonhallinta 94% (pelaan itse kutosessa). Se mikä vituttaa että rahatilanne on hiukka huono, ja katsojia ottelussa vain reilu 2000, joten kassaan kilahtaa 6.000€+. No, onneksi eka sarjapeli on kotona...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hienosti meni, ja ihan odotusten mukaan. 2-5 turpaan kotona, mutta olihan vastustaja etukäteen ihan selkeästi vahvempi. Alussa menin 2-0 johtoon jo, mutta varsinkin toisella puoliajalla hävisin pallonhallinnan selkeästi. No, ainakin katsojia piisasi ja sain ihan mukavasti kassan täytettä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mr.Moon kirjoitti:
Sarjamatsin huilaa.

Kiitän. Itselläni oli katsojia reipas 9600 ja lauantainakin on kotiottelu. Raha on siis tännekin tervetullut ilmiö!
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
7-1 voitto rennolla pelillä. Keskikentän jätkät vetivät silti 4,5 tähteä eli hyvältä näyttää. Kaikki panostus on tänäkin vuonna cupissa, sarja saa mennä vaikka kuinka pieleen. Nyt toivottavasti arpaonnea, että voi kerätä joukkuehenkeä myöhemmille kierroksille.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuvernööri kirjoitti:
7-1 voitto rennolla pelillä. Keskikentän jätkät vetivät silti 4,5 tähteä eli hyvältä näyttää.
Rento peli ei vaikuta tähtimääriin, jos sitä tarkoitit.

Itselleni 9-0 voitto luonnollisesti rennolla pelillä. Tavoitteesta jäätiin yksi maali, mutta positiivisena seikkana tulevaa kautta silmällä pitäen luottokärki iski viidesti.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Mietsuslav kirjoitti:
Rento peli ei vaikuta tähtimääriin, jos sitä tarkoitit.


Eikö? Luulisi, että vaikuttaa, mutta jos ei niin sitten ei.

Itse olen ihan tyytyväinen matsiin. Hävisin cupin ottelun 0-4 himassa PIC:llä. EI paha kun kyse oli tiimistä, millä oli kentällä kuitenkin yli 50k TSI yhteensä ja itsellä alle 10k. Sain hyvät lisäykset itseluottamukseen ja varsinkin pahimman vastustajan sarjassa tilanne on se, että he jatkavat vielä yhden kiekan ja tippuvat sitten. Hyvä niin. Ehdin pelaamaan ekan sarjamatsin normilla ja PIC:aamaan seuraavankin niin on hyvä lähtökohdat jatkoon.

Pakkonousu tälle kaudelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös