Hassuja ja omituisia tapahtumia tosielämässä

  • 302 615
  • 759

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Sistis
Juuri, kun kirjoitin viestiä tuohon Kettutyttö-ketjuun, havaitsin, että joku outo liikkuu jalkaani pitkin.

No perkele! Se oli leppäkerttu, kaksipisteinen sellainen! Mitä vittua! Huomenna tulee joulukuu ja leppäkerttujen pitäisi olla talviunilla tai kuolleita tai jossain muualla, mutta EI täysissä sielun ja ruumiin Suomessa, ja vieläpä meikäläisen lahkeessa (ulkopuolella onneksi)...

Sen verran lämmintä on nyt, että luonto huomaa sen. Muistiin viriää talvi -72 kun jouluaaton aattona keräsin syreenien kukkia sisälle maljakkoon. Joulupäivänä sitten satoi lunta. Järvenpäässä.

Edit sen verran että saattoi olla -73.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
"En usko ennen kuin näen"

Viestin lähetti Kidd
Yliluonnollista?

Oulun hautausmaalla on eräs hauta, jossa on tietysti hautakivi. Kivessä on luonnolisesti kuolleen nimi sekä syntymä -ja kuolinpäivät. Ei mitään erikoista siis, ellei ota huomioon kivessä olevaa pentagrammia. Tai sitä, että hautakivi on tehty sata vuotta sitten ja kivessä oleva henkilö on kuollut vuonna 1995.
Hautakiven tekijä on siis tehnyt hautakiven, jossa on henkilön nimi, syntymä - ja kuolinpäivämäärä, sata vuotta ennen kuin ko. henkilö on edes syntynyt.

Siis oikeasti? Missä päin hautausmaata ko. hauta mahtaa sijaita?
Kun kerran asun lähellä hautausmaata, niin vois joskus yrittää löytää moisen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti fiftyeight
Sen verran lämmintä on nyt, että luonto huomaa sen. Muistiin viriää talvi -72 kun jouluaaton aattona keräsin syreenien kukkia sisälle maljakkoon. Joulupäivänä sitten satoi lunta. Järvenpäässä.

Edit sen verran että saattoi olla -73.

Tämä kyseinen tapahtuma on ainakin Matti Mäkelän erään esseen mukaan jonkin sortin Suomen ennätys sään, tai paremminkin lämpötilan, nopean vaihtumisen suhteen. Itseäni ei toki vielä tuolloin ollut. Vasta seuraavana vuonna.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tämä menne kategoriaan hassu tapahtuma.

Perjantaina katselin ykköseltä Hiipivä tiikeri..., niin siinä about 23.05, Chow Yun Fatin hahmo kosketti Zhang Ziyin hahmoa etu- ja keskisormilla (ikäänkuin pyssyasennossa) silmien välistä taistelukohtauksen päätteeksi. Juuri kosketushetkellä soi samassa (kerros)talossa jossain toisessa asunnossa alakello. Repesin totaalisesti. :)
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ironiaa...

Tämä ei mitään sinänsä yliluonnollista ole, mutta jossain määrin ironista ja ehkä hymyilyttävääkin.

Pelasimme Aura Cupia, eli tätä uutta TPS:n ja muutaman yhteistyöseuran järjestämää futisturnausta. Kahden ottelun välillä meillä oli sitten varsin lyhyt tauko. Vielä kun olimme yhdessä, valmentaja pohti ääneen, mihin aikaan järjestetään miitti ennen seuraavaa peliä (se kun ei voinut tavalliseenkaan aikaan olla, kun piti kuulemma päästä kahville). Sanoin siihen jotain "joskus puolen tunnin päästä, kun on tästä pelistä lämmöt päällä". En muista tarkkaan mitä sanoin, mutta se ei ole relevanttia. Pointti oli kuitenkin että hieman tavallista myöhemmin. Takaisin tuli kuittia "hyvä Salminen, sä oot sitten meiän uus fysioterapeutti". No, samassa turnauksessa (en muista oliko samana päivänä) oma eturistiside sitten hajosi, sillä seurauksella että tarvitsen tällä hetkellä itse fysioterapeuttia... :)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mieleen muistuu hassu/mukava tapahtuma:
Joskus n. kymmenisen vuotta sitten kun Marko Jantunen pelasi
vielä TPS:ssä, oli Turun Stockmannilla/Wiklundilla herra jonain
arpajaistuomarina vetämässä lipukkeita esiin. Paikalla ei ollut
yhtään ketään herran lisäksi ja itsekin ihmettelin mikä kyseessä
oli.

No siinä sitten täytin arvontalapun ja laiton boksiin. Marko heti
sen jälkeen sanoikin että eiköhän tää ole tässä ja alkoi veteleen
yksinään lappuja ulos. Ekana tuli heti meikäläisen lappu ja Marko
kysyikin että onko lappu mun. Siihen heti että joo,on. Ja Marko
sanoi että kun olet paikalla niin saatpa itse valita voittosi.
(voittoina kaikennäköistä pientä sm-liiga tuotetta) No lila SM-liiga
lippishän sieltä jäi mukaan.
Lopuksi piti vielä äidille todistella että tarkoitus ei ole varastaa
lippistä vaan voitin sen toisen kerroksen arvonnasta.

Aina Jantusen nimen nähdessäni tulee kyseinen tapaus mieleen.
Ja toistaiseksi parhaimpina Markon vuosina olin todella pettynyt
kun Ara hyllytti miehen viime hetkillä MM-joukkueesta.
No nythän Markolla luistin kulkee Jokereissa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kummityttöni (1,5v) soitti minulle vahingossa tässä taannoin leikkiessään isänsä kännykällä. Vastasin puhelimeen ja rahinan ja kolinan jälkeen kummiflikka alkoi huudella haloota luuriin. Soitin hänen äidilleen, että ottakaapa lapselta puhelin pois kun hän soittelee vielä ties minne. No ei siinä vielä mitään, mutta tässä jouluviikolla veljeni huomasi, että hänen puhelimessaan on yksi nauhoitettu puhelu. Kummityttö oli samantien nauhoittanut sen elämänsä ensimmäisen puhelun kokonaisuudessaan ja se on nyt meillä tallessa. Veljeni ei itse edes osaa nauhoittaa puheluita kännykällään, mutta 1,5 vuotias pirpana osaa. Kyllä nuo nykyajan lapset on luonnostaan hyviä nuiden kännyköiden kanssa :)

Tietääkö kukaan miten nokialaisella nauhoitetun puhelun saisi talteen vaikka koneen kovalevylle? Datakaapelilla? Pitääkö olla joku erikoinen softa?
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Tämä tapahtui noin 8 vuotta sitten.

Olin isäni kanssa käymässä vaarini haudalla. Kun sitten pääsimme haudalle, alkoi yhtäkkiä sataa. Minä olin haudan vasemmalla ja isäni haudan oikealla puolella. Sade meni suoraan keskeltämme poikki: Minun puolellani ei satanut tippaakaan kun taas isäni puolella satoi. Ja seisoimme noin puoli metriä toisistamme!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tämä tapaus on pakko laittaa tähän ketjuun, vaikkei kyseessä olekaan henkilökohtainen kokemus tai edes kenellekään tutulle tapahtunut asia. Nimittäin sille 97-vuotiaalle mummolle, joka selvisi Bamin maanjäristyksen jälkeen kahdeksan päivää hengissä raunioissa, pitää antaa kunniamaininta. Siinä on yksi hyvä määritelmä teräsmummolle.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti V-man
Tietääkö kukaan miten nokialaisella nauhoitetun puhelun saisi talteen vaikka koneen kovalevylle? Datakaapelilla? Pitääkö olla joku erikoinen softa?

Omassa puhelimessani on Bluetooth -toiminto, ja ostettuani tietokoneeseeni vastaavan sirun, saan datan kuin datan siirtymään molempiin suuntiin käden käänteessä. En tiedä minkälainen puhelin sinulla on, mutta kai se periaatteessa pitäisi datakaapelillakin onnistua.
 

Europoli

Jäsen
Oltiin lähes koko suvun voimin tuossa viime syksynä äitini luona talkoissa. Illalla saunottiin ja pari ukkoa rakensi pihalle rakovalkean, jonka ympärillä sitten saunan jälkeen istuskeltiin viettämässä iltaa.

Ilta kääntyi yöksi ja porukka harveni, kunnes meitä oli tulen äärellä vain minä, tätini, ja toisen tätini mies. Sivusilmällä näin kuinka vieressäni vasemmalla puolella joku nousi, laittoi takin päälleen ja käveli pois. Sitten tajusin että molemmat muut istuivat oikealla puolellani ja ettei vasemmalla puolellani ollut varmaan tuntiin istunut ketään.

Koska tiedän tätini harrastavan "huuhaata", uskaltauduin mainitsemaan asiasta ääneen. Nämä kaksi muuta tunnustivat jo aiemmin illalla nähneensä jonkun ylimääräisen henkilön nuotiolla. Outoa, mutta ei lainkaan pelottavaa. Itse olen kylläkin aina ollut melko epäilevä tällaisten ilmiöiden suhteen.

Vähän myöhemmin lähdin käymään vessassa. En nähnyt tai kuullut mitään, mutta tunsin kuinka Joku käveli vierelläni valkealta talon rappusille. Kun lähdin rappuja ylös, se joku jäi pihamaalle eikä ollut enää palatessani siinä. Äitini muutti taloon viime kesänä, ja siinä oli aiemmin asunut mies joka oli rakentanut talon itse joskus 50-luvulla, asunut ja kuollutkin siellä. Liekö rakentaja tullut "saunatonttuna" (tjsp) varjelemaan maallista aikaansaannostaan?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Perjantaina tapahtui jotain omituista, ihmismielen omituisuuksia vai mitä sitten onkin?

Ennen Tappara-HIFK peliä palautin V75 kupongit, kuten tämän vuoden aikana on ollut tapana. Ennen en ollut lainkaan kiinnostunut hevosista, mutta nykyään pieni V75 systeemi tulee täytettyä viikottain. No, menin siis Veikkauspisteeseen ja annoin myyjätädille kaksi kuponkia, joista toinen oli siskoni tekemä. Myyjä antoi takaisin normaalisti kaksi tositetta ja täyttämäni kupongit. Veikkauspisteestä menin takaisin autoon ja laitoin autossa alkuperäiset kupongit pelitaskuun ja taitoin V75-tositteet kahtia, jonka jälkeen laitoin ne rahapussiin, kuten aina ennenkin. Rahapussi on luonnollinen säilytyspaikka veikkaustositteille, pidän niitä aina siellä. Mitäs siinä, rahapussi pysyi povarissa lätkäpelin ajan ja kuponkien palauttamisen jälkeen en käynyt kuin yhdessä liikkeessä asioimassa. Peli päättyi, koitti yö ja lauantai. Nähdessäni siskoni mieleen tuli V75-tositteet ja ajattelin palauttaa ne hänelle.

Mutta missä olivat tositteet? Ei missään. Ja varmasti laitoin ne rahapussiin, eivätkä ne ole tippuneet mihinkään. Autosta ei löytynyt mitään, koska luonnolisesti tositteet olivat rahapussissa. Ainoastaan alkuperäiset kupongit olivat pelitaskussa - siinä paikassa johon ne olin autoon jättänyt. En voi uskoa, että tositteet voivat tippua rahapussista mihinkään, varsinkin kun ne ovat siellä hyvin syvällä taitettuina ja en ole koskenut kyseiseen lokeroon ollenkaan ennen lauantaita. Jossain on jokin katkos. Olen aivan varma, että olen laittanut tositteet rahapussiin. Mutta jos näin ei olekaan käynyt? Muistan vain väärin. En varmasti. Siitä olen varma, että mihinkään ne eivät ole voineet pudota. No onneksi kummassakaan kupongissa ei ollut kuin korkeintaan neljä oikein, joten enempää asiaa ei tarvitse pohtia. Ihmettelen vaan.

Toinen hieman pelottavampi outo tapaus, tai sattuma, tapahtui armeijassa. Olin alikersantti ja lennonjohtotornissa tekemässä parini kanssa normaalia iltavuoroa päivystyksessä. Kesä oli kuumimmillaan ja olo mahdollisimman tukala. Huoneessa, jossa päivystimme oli seitsemän tietokonetta ja erilaisia säähavaintomittareita, kuten tuulimittari. Illan edetessä taivaalle nousi synkkiä pilviä ja kehittyi normaaleita lämpimän ilman ukkosia. Noin kuuden aikaan jytyytti oikein kunnolla ja sähköt alkoivat pätkiä. Katselimme rajuilmaa ja puhuimme paskaa, kunnes pamahti. Samassa menivät sähköt, mutta tuulimittarin astetaulukko (näyttää tuulen suunnan asteina) välkkyi ja taulussa oli lukema 666. Katsoimme kummatkin toisiamme silmiin ja molempien naamalle tuli väkinäinen hymy. Lukema oli taululla noin 5 sekuntia, kunnes sähköt palasivat. Asia oli sillä käsitelty. Emme puhuneet asiasta enää myöhemmin toisillemme tai yleensäkin kenellekään. Jäi vain hieman asia vaivaamaan ja hyvin muistiin. En usko pahemmin yliluonnollisiin, mutta en voi kieltääkään mitään. Kaikki oli kuitenkin todennäköisimmin sattumaa.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tulipa tässä erätä kirjoitusta katsellessa mieleen juttu tuosta yhdenaikaisuudesta. Kaverin kanssa oltiin kesätöissä tehtaalla ja seisoskelimme toimettomina hallissa emmekä sanoneet toisillemme sanaakaan.Sitten yhtäkkiä molemmat tokaisimme täsmälleen samaan aikaan TÄH ja katsoimme toisiamme. Tästä noin 5 sekuntia ja potkaisin jalallani öljytynnyriä ja kas kummaa kaverini teki täsmälleen samoin täsmälleen samaan aikaan. Metka juttu sinänsä ainakin omasta mielestä.. Ja kävipä muuten onnenpyörän aikaan niin että tiesin vastuksen ennen kuin selvisi edes asian aihe. Vastaus oli Marilyn Monroe. En kyllä ymmärrä mistä moinen edes mieleeni tuli..
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
On-nen-pyö-rä!

Viestin lähetti uljas
Ja kävipä muuten onnenpyörän aikaan niin että tiesin vastuksen ennen kuin selvisi edes asian aihe. Vastaus oli Marilyn Monroe. En kyllä ymmärrä mistä moinen edes mieleeni tuli..
Siskoni tiesi ennen yhtään kirjainta n. millisekunnin miettimisellä että 'Jääkiekon SM-Liiga alkaa ensi torstaina' Onnenpyörän palkintotehtävässä. Jep, eipä yhtään olla jääkiekkohullu perhe...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: On-nen-pyö-rä!

Viestin lähetti Twite
Siskoni tiesi ennen yhtään kirjainta n. millisekunnin miettimisellä että 'Jääkiekon SM-Liiga alkaa ensi torstaina' Onnenpyörän palkintotehtävässä. Jep, eipä yhtään olla jääkiekkohullu perhe...
Näitä riittää vähän jokaisella. Teoria on se, että nämä vastaukset on nähnyt niissä mainospätkissä, jotka pyörii mainoskatkojen lopussa (vaikkei suoraan, niin silmäkulmasta tms.)

Sitten ne vaan pompahtaa mieleen kun asiat kolahtaa kohdilleen. Broidille kävi samanlaisesti ja tähän päätelmään päädyttiin.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: On-nen-pyö-rä!

Viestin lähetti Ruutiveijari
Näitä riittää vähän jokaisella. Teoria on se, että nämä vastaukset on nähnyt niissä mainospätkissä, jotka pyörii mainoskatkojen lopussa (vaikkei suoraan, niin silmäkulmasta tms.)

Sitten ne vaan pompahtaa mieleen kun asiat kolahtaa kohdilleen. Broidille kävi samanlaisesti ja tähän päätelmään päädyttiin.
Kyllähän tuon voi ihan hyvin keksiäkin ilman mitään aiempaa vilahdusta. _ _-_ _ _ _ _ on tietysti SM-Liiga sellaiselle joka on kuukausi kaupalla odottanut että nyt se tällä viikolla sitten alkaa.
 
Auton korjaamista

Tämä tapahtuma ei ole minulle tapahtunut, vaan luki jossain Amerikkalaisessa lehdessä ja on tositarina ja Aika hauska sellainen. Aviopari ajoi Kauppakeskuksen pihaan ja nainen lähti keskukseen ostamaan tarvittavia ruokatavaroita, miehen jäädessä odottamaan autoon. No nainen palasi kaupasta takaisin ja näki auton ympärillä paljon väkeä ja auton alta näkyi aviomiehen jalat. Nainen katsoi tarkemmin ja huomasi järkytyksekseen, että miehellä on jalassa shortsit ja shortsien alta loisti jotain. Munaskut siellä loisti kaiken kansan nähtävillä. Mitään suojaa ei ollut esteenä tälle näylle ja väkeä auton ympärille oli kokoontunut jo ihan mukavasti. No nainenpa ei aikaillut vaan juoksi paikalle ja työnsi kädet shortsin lahkeesta sisään ja pisti perhekalleudet ns. piiloon. Nainen huokaisi ja nousi ylös ja katsoi väkijoukkoon päin. Järkytyksekseen hän huomasi aviomiehensä väkijoukossa katselemassa silmät pallollaan mitä helvettiä oikein tapahtui. Auton alla olleen mekaanikon päähän laitettiin kolme tikkiä.

Jutussa ei selvinnyt mikä autossa oli ollut vikana.
 

pp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, HCRaPo
Aavistuksia

Itselläni on joku ihmeellinen juttu sen asian kanssa, jos kohta puoliin on tapahtumassa jotain ikäviä asioita niin tulee sellainen ahdistunut ja painostava olo. Muutamia esimerkkejä tästä:

Taidettiin elää vuotta -96 kun puhelin, sellainen vanhanmallinen veivattava pärähti soimaan olin jo vastaamassa siihen, kun minut valtasi olo, että jätä vastaamatta - siellä on vaan ikäviä uutisia. Joten en vastannut, no hetken päästä se soi uudestaan - vastasin. Siellä oli silloinen mimmikaveri ja hän halusi tavata minut mahdollisimman pikaisesti, joten ei kai siinä mitään ajattelin, sovittiin tapaaminen illaksi. Matkalla sinne tuli jälleen ahdistava olo ja tiesin välittömästi et se oli suhde oli sit siinä. Ja näinhän siinä sitten tapahtuikin, pystyi jopa hiukan avittamaan mimmiä asian hoitamisessa, kun oli aavistanut mitä tuleman pitää.

Toinen tapaus on vuodelta -01. Olin bussissa matkalla duuniin kun jälleen tuli ahdistava olo, mietin et pitäisköhän hakea saikkua, kun jälleen taitaa olla jotakin ikävää edessä. No menin kumminkin duuniin, jossain vaiheessa tuli olo et tää on vikapäivä täällä. Muutaman tunnin kuluttua tästä Herra Johtaja asteli paikalle ja pyysi et mentäis kahville. Ja sitten kun oli se kahvikuppi saatu siihen eteen niin tuli myös irtisanomis paperit allekirjoitettaviksi. Ja se siitä, jälleen aavistin oikein.

Tää vikakin tapaus on vuodelta -01. Olin kaikessa rauhassa duunissa, kun tuli kauheen tyhjä olo hetkeksi. Ei siinä mitään, en jaksanut miettiä mistä olo johtui. Mutta muutaman tunnin kuluttua sain siskoltani tekstiviestin, että eräs sukulainen on kuollut pari tuntia sitten. Ilmeisesti jälleen aavistus jostain ikävästä.

Muita tollasia olotiloja ei noiden kolmen asian lisäksi ole käynyt. Tai en ainakaan ole huomannut/pistänyt muistiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
pp:

Tiedän tunteen. Ei mikään miellyttävä "lahja". Minulle siihen liittyy vielä se, että ahdistava tunne loppuu sillä sekunnilla, kun kuulee ne ikävät uutiset. Ei tuo onneksi vaivaa kovin usein, mutta riittävästi kuitenkin, että asiaan kiinnittää huomiota. Sitä en kyllä muista, milloin ensimmäistä kertaa hoksasin tuon tunteen ja tulevien uutisten yhteyden.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Mun kitaravahvistimesta alkoi kuulumaan tänään jokin radiokanava vaimeasti. Voisiko joku selittää mihin tämä perustuu? Kenties ilmassa olevista radioaalloista?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Ossi
pp:

Tiedän tunteen. Ei mikään miellyttävä "lahja". Minulle siihen liittyy vielä se, että ahdistava tunne loppuu sillä sekunnilla, kun kuulee ne ikävät uutiset.

"Tunne loppuu sillä sekunnilla, kun kuulee ne ikävät uutiset". Vai niin. Et sinä sitten ole kovin ikäviä ennakkofiilareita tullutkaan tuntemaan vielä.
Et siis ole ennakolta "tuntenut" isäsi, äitisi tai puolisosi kuolemaa?
Minäpä olen. Satuin olemaan opiskeluaikana töissä (kolmivuorotyö) Helsingissä Marian sairaalassa. Ollessani sitten kerran helteisenä heinäkuun yönä yövuorossa minulle tapahtui sellaista, jota en pysty selittämään. Minulla oli tuon 16-tuntisen duunirupeaman aikana mahdollisuus välillä halutessani torkahtaa 1-2 tuntia sairaalan järkkäämässä lepohuoneessa. No minä torkahdin ja näin unta. Unessa isäni yrittää soittaa minulle puhelimella ja tunnen jotenkin omituisesti, että hänellä on jokin aivan sanoinkuvaamatomman hirveä hätä. En jostakin syystä pääse siihen puhelimeen unessani vastaamaan, liikuin kuin tahmeassa tervassa siinä unessani... ennenkuin muuan Marian hoitaja tulee minua herättelemään. Hän kertoo koruttomasti, että minulle on puhelu.

Äitini sitten puhelimessa minulle keskellä yötä kertoo, että isä on kuollut tunti sitten...

PS: Jos joku uudempi palstalainen haluaa luettavaa, niin olen tuosta tapauksesta löyhästi ideoiden luonut jonkinasteisen jännitysnovellin nimeltä "Oksasenkadun tappaja"... tarina löytyy tuolla otsikkonimellä tämän palstan search-toiminnon avulla.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti -Kantor-
Mun kitaravahvistimesta alkoi kuulumaan tänään jokin radiokanava vaimeasti. Voisiko joku selittää mihin tämä perustuu? Kenties ilmassa olevista radioaalloista?

Täällä kaakossa VR:n walkie-talkiet ja venäläiset radioasemat värittivät treenejämme useastikin. En määkään kyllä tiedä mistä se nuo aallot nappaa, mutta kovin vahvoja niiden ei ilmeisestikään edes tartte olla. Spinal Tappia ilman langattomia yhteyksiä :-)
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti -Kantor-
Mun kitaravahvistimesta alkoi kuulumaan tänään jokin radiokanava vaimeasti. Voisiko joku selittää mihin tämä perustuu? Kenties ilmassa olevista radioaalloista?

Kitaran kielet toimivat antenneina. Jep, ja ilmassa olevista radioaalloistahan ne.

Että silleen...
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Eukon kanssa johonkin lähtiessä tapahtuu aina jos jotakin... Tämä tapahtui uimareissulla 2002. Olimme emännän kanssa uimareissulla eräällä lutakolla jonne oli matkaa nelisenkymmentä kilomeetteriä. Paluumatkalla näimme kyltin jossa oli jokin nähtävyysvuori/retkimaja. Sinne olisi matkaa muutama hassu kilometri ja ei perskeles eikös me nyt sitten siellä käydä. Paikka löytyykin hiekkatien päässä lähes tyystin muuten asumattomalla paikalla. Muutamia hökkeleitä on mutta ne ovat kesäasuntoja eikä niissä missään ole ketään lomailemassa silloin. Saapuessamme kyseiselle nähtävyyskalliolle/erämajalle ohitamme avoinna olevan rautapuomin. Nousemme autosta ulos pällistelemme aluetta. Erämajassa ei ole ristin sielua ja ovet ovat säpissä. Muutenkin paikka näyttää niin tylsältä että lähdemme jotakuinkin samantien takaisin viivyttyämme noin 5-8 minuuttia alueella. Mutta sitten ajaessamme takaisin huomaamme todellisen yllätyksen.. puomi onkin kiinni ja lukossa! Se mihin auton parkkeerasimme oli noin 400 metrin päässä puomista ja emme kuulleet yhtään mitään ääntä/melua. Kyllähän se nyt siinä hiljaisuudessa olisi kuulunut kun joku puomin kiinni laittaisi. Ja jos joku sen on käynyt kiinni pistämässä niin hänen on täytynyt liikkua vähintään mopolla, sillä lähimpään asutukseen oli sentään jonkin verran matkaa ja pörinä olisi varmasti kuulunut puomin kolinasta puhumattakaan. Mutta siinä sitä oltiin äimän käkenä emännän kanssa.. 5-8 minuuttia oltiin ja yhtäkkiä puomi on kiinni. Kaiken lisäksi alkoi tulla pimeäkin. Siinä sitten mietittiin miten sieltä pois päästäisiin. Noin tunnin kiertelyn jälkeen illan ollessa jo sysimusta löysimme kinttupolun josta pääsimme juuri ja juuri matalalla japsiautollani jollekkin hiekkatielle joka vei kuin veikin onnellisesti perille. Mutta siis vieläkin mietityttää että miten tuo on mahdollista noin lyhyessä ajassa? Onko joku ollut kyttäämässä ja läväyttänyt kiinni? Joku friikki väittäisi tuota metsätonttujen työksi.. Retkimaja/vuorella ei taatusti käy paljon "turisteja" sillä se ei ole mikään kovin tunnettu "nähtävyys" että sikäli on ihme että tuo puomin sulkeutuminen sattui JUURI sinä kyseisenä hetkenä kun kävimme siellä kääntymässä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tämä tapahtui n. seitsemän vuotta sitten. Katselimme kavereiden kanssa elokuvaa jossa eräs hahmo painaa tv:n kaukosäätimestä sitä punaista off-nappulaa suoraan kameraa kohti. Silloinhan se tietenkin näyttää tv:stä katsottuna että tämä hahmo näyttää sitä suoraan katsojille. Kuinka ollakkaan televisio sammuu. Ensin kaikilla suu loksahti auki ja sen jälkeen koko porukka repesi. Myöhemmin selvisi että eräs pienempi ihminen oli painellut kaukosäätimestä telkkarin ajastimesta itsestään sulkeutumisen tapahtuvan 45 minuutin päästä. Olipahan nappulalla hyvä ajoitus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös