Hassuja ja omituisia tapahtumia tosielämässä

• 305 022
  • 759

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Ossi
Kerrankin Sistis sai tipusen kiinni.

Kerrankin Sistis heitti parvekkeelta kämppään vapaaehtoisesti tulleen tipusen... ;)

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Sistis
Kerrankin Sistis heitti parvekkeelta kämppään vapaaehtoisesti tulleen tipusen... ;)

Se mikään tipunen ollut. Se oli siipiveikko.

rafalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TÄYSIN hervottomia sattumia

Tämä ei voi olla mitään muuta, kuin korkeampaa johdatusta...

Faijani oli vuonna '67 armeijassa, jolloin samassa paikassa oli toinen henkilö, jolla oli sekä sama etu- että sukunimi (paljastui, kun posteja meni sekaisin).

Faijani päätyi kuvaajaksi... Apu-lehden sivuilta huomasi sitten, että toinen valokuvaajaksi.

Molemmat saivat tyttären parin vuoden välein... toiselle Kati ja toiselle Katja.

Vuoden välein molemmat saivat pojan ja nyt osuivat nimet kohdalleen. Itselläni on siis samoin isäni tavoin kokonimikaima (tosin toisen gubben toinen nimi on Joonas, kun itselläni Johannes).

Päädyimme asumaan Oulunkylään, he Käpylään, joka on Oulunkylän viereinen kaupunginosa Helsingissä.

Opiskelupaikassani selvisi, että opiskelimme molemmat BBA:ksi (joka ei kovin yleistä ole Suomessa)

Opiskeluni ohella olin töissä SanomaWSOY:llä, hän Sanoma Oy:llä. (Lisäksi molempien siskot olivat myös konsernin sisällä töissä)

Hän meni työpaikkalääkärille valittamaan selkäänsä, lääkäri kysyi miten siellä urheilulääkärillä meni, jonne hän antoi lähetteen. (Olin siis itse ollut kyseisellä lääkärillä 2 viikkoa aiemmin samoin selkävaivojen takia)

Ilmoittauduimme molemmat samana vuonna Tukholman maratonille, emme kumpikaan kuitenkaan osallistuneet.

Aloimme molemmat pelaamaan golfia kesällä 2001. Kaikista Suomen golfseuroista (noin sata?) hän liittyi kuukausi minun jälkeeni siihen samaan.

En ole ikinä tavannut kyseistä henkilöä, mutta kuulemma emme onneksi ole ollenkaan samannäköisiä.

Täytyy vain toivoa, etti kaveri tee jotain typerää tulevaisuudessa, ettei käy niinkuin entiselle tyttöystävälleni Sanna Sillanpäälle :)

Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: TÄYSIN hervottomia sattumia

Viestin lähetti rafalski
En ole ikinä tavannut kyseistä henkilöä, mutta kuulemma emme onneksi ole ollenkaan samannäköisiä.

Ja siitäkin huolimatta tiedät noin paljon hänen elämästään. Olet ottanut asiasta selvää. Oletko SuPon hommissa? ;)

Eipä silti, kaikki voi olla totta. En epäile sitä ollenkaan. Jenkeissähän on ihan samanlainen tapaus. Siellä muistaakseni adoptoitiin identtiset kaksoset heti heidän syntymänsä jälkeen eri perheisiin. Kun miehet nelisenkymmentä vuotta tuon jälkeen tapasivat ensi kertaa, selvisi että heillä on elämässään miltei kaikki lähes samoin. Sama ammatti, vaimoilla samat ammatit, samat harrastukset ja kesänviettopaikka samalla seudulla Floridassa.

rafalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki nuo tiedot on tosiaan saatu muista lähteistä, mutta siihen aikaan kun oltiin samassa konsernissa töissä, niin puhuin kyllä hänen kanssaan puhelimessakin lyhyesti.

Ihan samanlainen tapaus, adoptoitu... ei perkele ei kai mua oo voitu adoptoida... ei kai niille jenkkilän tyypeille sentään kuitenkaan samoja nimiä oltu adoption jälkeen annettu? :)

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tuli tässä mieleen itselleni sattunut "vika" nokialaisessa 3330-mallissa. Puhelin meni käytännön syistä vaihtoon, mutta olisi tietyissä olosuhteissa ollut erittäinkin käytännöllinen.

Ongelmana oli se, että puhelin toimi muuten normaalisti, mutta äidin tai tyttöystävän soittaessa ei antanut minkäänlaista elonmerkkiä. Edes "1 puhelu tullut" -ilmoitusta ei antanut - ei mitään. Vian huomasin todennäköisesti vasta viikko-pari sen alkamisen jälkeen, kun äiti ihmetteli, miksen vastaa hänen soittoihin tai soita edes takaisin paremmalla ajalla.

Mitään muuta yhteistä en näille kahdelle numerolle keksinyt, mutta saman yhtiön verkosta soittivat. Toisella oli kuitenkin pienemmän lainaoperaattorin liittymä. Osa samasta verkosta tulevista puheluista tuli läpi. Muita "soittokelvottomia" numeroita en saanut selville kuin nämä äitini ja tyttöystäväni. Kaverien puhelut tuli normaalisti läpi ilman ongelmia.

En ole vieläkään ymmärtänyt, mikä ihme puhelimelle oikeasti tuli, missä vika siis oli.

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Eilisellä iltalenkillä havaitsin jotain, jota en ole pystynyt käsittelemään, saati järjellä selittämään. Rantakatua taivaltaessani vilkaisin sattumalta erään koulun pihaan ja totesin piha-alueen kuhisevan tummia mokkatakkeja. Toinen silmäys osoitti 50-70 yksilön romaniparven sinkoilevan pitkin koulun pihaa työkalut käsissään! Tämän havainnon shokeeraamana en voinut kuin pysähtyä ja jäädä hetkeksi hämmästelemään tuota Halleyn komeettaakin harvinaisempaa luonnonoikkua.

Totisesti, niin nuoret kuin vanhatkin romanimiehet ja -naiset osallistuivat tähän lumoavaan talkoosouviin, jonka tarkoituksena oli pystyttää piha-alueelle yksi suuri ja muutama makkarakioskin kokoinen teltta. Työkaluina käytettiin muun muassa vasaroita, sahoja ja kirveitä. Olipa joku tarttunut kymmenkiloisen lekan varteenkin.

Harmikseni en jaksanut seurata tätä valloittavaa näytelmää loppuun asti, sillä talkoot edistyivät ko. lajityypille epäominaisen luonteensa vuoksi varsin verkkaisesti. Uskoakseni osuin kuitenkin niin harvinaslaatuisen tapahtumaketjun keskelle, että aion tänään lenkittää itseäni samaisella rantatiellä ja arvioida talkoiden lopputulemaa suurella hartaudella.

Kolnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
Ehkäpä meillä on ihan vaan niin helvetin suuri ego, että edes katulampun ali ei mahdu? :-)

Noita katulamppuja on meikäläinenkin saanut sammuteltua useaan otteeseen, mutta ilmeisesti minun egolleni eivät nekään enää riitä.

Olimme erään kaverin kanssa kävelemässä illanvietosta kotiin ja ohitimme siinä matkan varrella sitten paikkakunnan kirkonkin. Pimeään aikaan kirkko on valaistu ulkoa valonheittimillä ja niin oli nytkin - kunnes me saavuimme sen kohdalle. Yksi valoista sammui juuri kun olimme ohittamassa kirkkoa. Ilmeisesti meille pakanoille ei valaistua kirkkoa esitellä :)

Samassa paikassa sattui eräs toinenkin mielenkiintoinen tapaus. Tällä kertaa toinen kaveri oli juuri avaamassa kirkon porttia, joka poikkeuksellisesti oli kiinni. Samalla hetkellä kun hän oli avaamassa porttia, alkoi jossain kauempana soida varashälytin.

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Eilen sattunutta

Juttelin naiseni kanssa ja hän kerto nähneensä XX:n, joka on hänen entinen heilansa. Mies oli jäänyt ku alko ehdotteleen yhteenmuuttamista. Mies oli samoihin aikoihin alkanu mustasukkaseks naiseni pojasta jne. Ts oli muuttunut hetkessä täysin kusipääksi.
Anyway, oli kuulemma ostanu talon paikasta x nykyisen naisensa kanssa. Yhtäkkiä mulla välähti. Oli pakko kysyä tietääkö naiseni tämän exänsä uuden nimeä, kun kuulin, niin aloin nauramaan. Se on ostanu talon yhessä mun serkun kanssa, joka taas on aikaisemmin seurustellut yhden parhaista kavereistani kanssa, eikä todellakaan kuulu läheisimpiin sukulaisiini. Eipä taida olla ensimmäisiä kyläpaikkoja minne mennään.
Asiaanhan kuuluu se että olin kuullut tästä naiseni exästä häneltä paljonkin ja ihmetellyt äijän toimintaa. Toisaalta olen kertonut naiselleni myös juuri serkkuni ihmeellisistä vaiheista. Tultiin tulokseen et ehkä kaks kusipäätä sopii hyvinkin yhteen.

Evil Kübl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Liiga karsinnat
tylsää, mutta äärimmäisen ihmeellistä

Olin eilen ostamassa ruokaa paikallisesta halpahallista, mietin hetken ostaakko makaroni- vaiko maksalaatikkoa. Päädyin n. 60 snt. edullisempaan eli maksalaatikkoon. Kotona avasin pakkauksen ja siellä oli makaronilaatikkoa (maksalaatikkopaketissa). Että semmosta =) Ihmeitten aika ei ole ohi.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äärimmäisen sensuroitu versio sinänsä hauskasta tapauksesta. Aikoinaan joukkeen x kanssa oltiin risteilyllä. Iloksemme paatilla oli myös lauma SM-liigajoukkue Y:n cheerleadereita. Arvatenkin pokailut kohdistuivat tähän suuntaan. Itse bongasin alkuillasta yhden "helpon", mutta ajattelin että eiköhän tästä vielä parempi löydy. Jos ei, niin palataan myöhemmin asiaan. No ei löytynyt, ja "helppo" tulikin helposti hyttiin. Siellä alkoi ujostelu, ja tyttö vinkui, että "en mä oo kato sellanen tyttö". No vähän puhetta ja onnistuihan se helposti. No sitten vaan jatkamaan dokaamista.

Seuraavana päivänä kun selvittiin porukalla ylös, alkoi illan tapahtumien kertaaminen. Kävi ilmi, että 3 jätkällä oli käynyt flaksi cheerleadereiden suhteen. Yhtä nopeasti kävi ilmi, että meillä kaikilla oli käynyt flaksi tämän SAMAN "en mä harrasta yhen illan juttuja"-tytön kanssa. Voi elämä sitä vittuilun määrää! Alkoi kuumeinen selvitys, kuka meistä pääsi apajille ensimmäisenä ja kenellä oli kohtalona jäädä viimeiseksi. Varmuutta asiaan ei saatu, sen tiedän että olin ensimmäinen tai toinen.

Ollaan kyllä muutamaan otteeseen tsiigailtu mimmin kuvaa joukkue Y:n sivuilta ja naureskeltu. Vittuilua tulee edelleen silloin tällöin.

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näin äkkiseltään tulee pari tapausta mieleen, jotka ainakin itse koin joltiseenkin oudoiksi.

Ensimmäinen tapahtui, kun olin vähän yli kymmenvuotias. Kyseessä on eräänlainen déjà vu-ilmiö. Noita vastaavia ilmiöitä meikäläinen on kokenut useampiakin, mutta tämä yksi on ollut kaikkein todentuntuisin.
Oli siis talvi ja olin kaverini kanssa ulkona touhuamassa kaikenlaista, mitä sen ikäisten juniorien päähän nyt milloinkin sattuu pälkähtämään. Silloin oli kovaa muotia kulkea talvisin toisessa jalassa minisuksi ja sillä sitten potkutella itseään eteenpäin. No meillähän tietysti oli molemmilla suksi jalassa ja siinä kiertelimme asuinalueemme teitä pitkin ja poikin, kun yhtäkkiä minulle iskee tunne, että tämähän on tapahtunut aiemminkin. Tällä kertaa se tosin ei ollut pelkkä tunne eikä sitä tilannetta ollut aiemmin varsinaisesti tapahtunut.
Jutun idea oli se, että tiesin varmasti nähneeni n. pari viikkoa aiemmin täysin samasta tilanteesta unta. Unessani olimme olleet aivan samassa paikassa suksinemme kaikkinemme ja jutelleet täysin samasta aiheesta. Tuota aihetta en enää muista, mutta ei se mitään tärkeää ollutkaan. Jostain kumman syystä tuo uni oli jäänyt joksikin aikaa vahvasti mieleeni pyörimään sen nähtyäni ja siksi muistin sen niin selkeästi. Yleensä kun tuppaan heti herättyäni unohtamaan kaiken, mitä yöllä on tullut nähtyä.
Kai tämän tapauksen voisi varmaan jotenkin alitajunnan piikkiin laittaa, mutta ei se silti lainkaan poista sen tunteen tehoa, minkä koin, kun havaitsin eläväni untani.

Toinen kokemukseni ei ollut mitenkään mieltä järkyttävää, vaan lähinnä se pisti hymyilyttämään.
Tämä tapahtui muutama vuosi sitten, kun pelailin kämpilläni pleikkarilla Tiger Woodsin golfpeliä. Siinähän kuuluu taustalla kaikenlaisia hälyääniä linnunlaulusta lentokoneen jyrinään. No jossain vaiheessa peliä telkkarini alkaa pitämään sitä häiriöääntä, joka tulee, kun lähellä oleva kännykkä alkaa soida. Aloin jo katselemaan, että missäköhän oma luurini onkaan, kun samalla pelin taustaäänissä alkoi kännykkä pirisemään!
Hetken siinä mietin, että mitäs tässä nyt oikein tapahtuikaan ja eikö mulle kukaan soittanutkaan, kunnes repesin nauruun. On televisioni ennenkin tehnyt tuota samaa eli ottanut silloin tällöin häiriötä jostain muusta kuin kännykästä, mutta tällä kertaa ajoitus pelin äänien kanssa osui täydellisesti yhteen. Jälkeenpäin harmitti, kun ei ollut ketään kanssani tuota tilannetta todistamassa.

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Tuleepi mieleen eräs sattuma kaukana ulkomailla. Outo tapahtuma ei ole, mutta aika hauska ja nolo.

Oltiin lomailemassa siis ja kaverin kanssa jonotettiin kaupassa erään vanhan mummon perässä. Siinä kotvanen vierähti ja mummo vaan muuta puuhaa siinä jonossa, silloin sanoin kovaan ääneen selkeällä suomen kielellä kaverille että "Koittas nyt tuo perkeleen mummo mennä eteenpäin!" ja siihen mummo päätti tokasta että kokoajan kokoajan...

Vähäsen meinas hävettää

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Enpä nyt jaksanut koluta sopivampaakaan ketjua tämän asiani esittämiseksi, mutta eihän tällaista nyt ihan joka päivä tapahdu...

Siispä kertomukseen. Olen ollut tänä kesänä tietöissä ja niin olin tänäkin päivänä. Koitti lounaan aika, parkkeerasimme työkaverin kanssa Transitillamme Joensuun Prisman parkkipaikan viereisen metsikön laitaan ja poistuimme Prismaan lounaalle.

Kävi niin hassusti, että työkaverini jätti automme matkustajan puoleisen ikkunan auki lähtiessämme lounastamaan. Olin pistänyt akkuporakoneen matkustajan jalkatilaan sille kuuluvaan laukkuun työpäivän alkaessa. Ja kuinka ollakaan oli lounaalta tullessamme jäljellä enää vain se laukku. Siis Voi P"#***! Hetken aikaa kiroilimme siinä ja ehdin jo soittaa pomollekin kertoakseni tästä varkaudesta.

Sitten rupeaa tapahtumaan.

Viereisten puskien takaa kuuluu:
"Surrrr! Surrrr! Surrr!".
Kuuloni terästäytyy heti, kun tunnistan porakoneeni äänen. Astelen pusikon laitaa pitkin kohti ääntä ja mitä näenkään! Kaksi mustalaista istuu Ladassa syömässä leipää. Samalla he leikkivät porakoneellani ja naureskelevat. Astelen auton viereen ja koputan sen kylkeen. Kysyn tässä vaiheessa jo naurua pidätellen: "Saisko tuon porakoneen jo takaisin?" Kuskin puolella istuva manne heittää nopeasti koneen ulos ikkunasta, rynttää pakin silmään ja kaasuttaa tiehensä. Ammattimaista toimintaa sanon minä.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Räjähti tänään Helsingin keskustassa irkkupubissa juuri pöytään tuotu tuoppi puoliksi ja yläosa palasiksi ilman että siihen kukaan koski sillä hetkellä. Vai oliko kyseessä salamurhaajan luoti? En jaksa siitä murehtia, sain uuden tilalle. Aika mysteeri anyway.

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti goldenawe
Räjähti tänään Helsingin keskustassa irkkupubissa juuri pöytään tuotu tuoppi puoliksi ja yläosa palasiksi ilman että siihen kukaan koski sillä hetkellä. Vai oliko kyseessä salamurhaajan luoti? En jaksa siitä murehtia, sain uuden tilalle. Aika mysteeri anyway.
Helle. Kaupoissa olutpullot poksahtelee itsekseen hyllylle kesäkuumilla. Eli ei se mikään mysteeri ole.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Baarinomistajalle oli ainakin eka kerta eli pitäydyn tässä luotiteoriassani. Ehkä sama mies, joka tavoitteli minun henkeäni, ampui myös Dallasin JR:ää!!!

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Baarinomistajalle oli ainakin eka kerta eli pitäydyn tässä luotiteoriassani. Ehkä sama mies, joka tavoitteli minun henkeäni, ampui myös Dallasin JR:ää!!!

Dallasissa kyllä tapahtui mutta kohde ei ollut JR vaan JFK, Oswaldin haamu kumppaneineen on liikkeellä.

vlad.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ah...Dallasin asiasta on Ali G:n parempikin vitsi olemassa...kun kaveri nolasi entistä FBI:n pomoa...

Tiedän ainakin minulle vihaisia jehovan todistajia...eikö ne koskaan jätä mua rauhaan...

edit: hyvä HN! Tarkkana paikalla!

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedän ainakin minulle vihaisia jehovan todistajia...eikö ne koskaan jätä mua rauhaan...
Menit sitten kuitenkin käyttämään niille sanontaan "vain kuolleen ruumiini yli" ja ne otti sen hieman liian tosissaan?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ahhh...sitäkin. Ollessani kuitenkin kykenemätön tuollaiseen sanailuun, ja yleensäkin varsin hiljaista ja vetäytyvää tyyppiä tein jubailujen sijaan sen perinteisen: Join luvatta juhlien isännän pullon kossua.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Pikku Myy
Helle. Kaupoissa olutpullot poksahtelee itsekseen hyllylle kesäkuumilla. Eli ei se mikään mysteeri ole.

Öhh - eikös tässä siis ollut kyse tuopista ? Se nyt ei ole mikään salaisuus että pullot (limu, kalja tms) snadin halkeaman saatuaan poksahtelee.. lienee jotain paineen kanssa tekemistä. Insinöörit tai vastaavat korjatkoon jos olen väärässä (kuten usein tapahtuu).

Mun kirjoissa menee näihin "hassuihin jne".

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tapahtunut itselleni henkilökohtaisesti, vaan erittäin läheiselle tutulle. Kaverilla on melko yleinen sukunimi, joka hivenen tekee asian ymmärrettävämmäksi, mutta ihan hyvä ja hauska sattuma kuitenkin.
Kaverille oli tullut baarissa sanaharkkaa jonkun täysin tuntemattoman jäppisen kanssa, joka yltyi siihen mittaan että homma meni käsillä puhumiseksi, jonka seurauksena paikalle soitettiin virkavalta. Molemmat vietiin sitten pahnoille, ja aamulla kun käytiin papereita lävitse havaittiin että molemmilla on täsmälleen sama etu- ja sukunimi. Sukunimi on yleinen, mutta kaksi-osainen etunimi ei ole, eli ei varmaan ihan jokapäiväistä leipää että kaksi kokonimikaimaa leipoo turpaan toisiansa.

jokainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Tuopin hajoamiseen: Lasihan käyttäytyy kuin _erittäin_ jähmeä neste ja kerää pintajännitystä. Erityisesti tiskattaessa ja tuoppia / lasia sormella soitettaessa. Yleensä tuopit ja viinilasit, joilla on soiteltu hajoilee tiskikoneessa tai hinkattaessa, mutta ehkäpä kyseinen tuoppi oli vain kerännyt sopivasti jännitystä vaikkapa kuivausvaiheessa eikä enää kestänyt kylmän oluen ja lämpimän ilman yhdistelmää. Laajeni siis eri vauhtia eri kohdista ja jännittynyt pinta murtui.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Loppukevaasta Brysselissa kaudulla (toisella puolella katua) kaveli vastaan afrikkalaista alkuperaa oleva varsin musta heppu. Jalassaan nillkoihin asti lotkottavat vetelat farkut, lippalakki oikealle vinossa, halpametallia kaulassa roikkumassa ja paallaan Jokerien sininen pelipaita. Menin hommasta niin hamilleen, etta tajusin kaantya taaksepain katsomaan vasta niin myohaan, etta en saanut selasta olleesta numerosta ja nimesta selvaa. Aito fanipaita kuitenkin.

Jenkkien TVssa oli myos askettain kaveri Jokeri-paita paallaan.

Ei hassua, mutta omituista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy