Viestin lähetti Predator
Noh, sitten eräänä sunnuntain aamuyönä heräsin taas punkassani, oli vielä aivan pimeää, kello näytti jotakin 04.00-05.00 välillä. Päätin mennä katsomaan, onko lehti jo jätetty sinne oveni ulkopuolelle portaikkoon.
Avasin oven ja huomasin, että lehti oli jostakin syystä tällä kertaa vähän kauempana, se oli jätetty melkein keskelle portaita... ilmeisesti joku yön kulkija oli sitä selannut mutta ei onneksi ollut vienyt sitä mukanaan. Hipsin sitten lehden noutamaan ja palasin takaisin eteiseeni. En ollut koko toimenpiteen aikana laittanut kämppääni valoja, koska osasin ulkoa jokaisen nurkan ja pöydän kulman. Heitin sitten Hesarin pöydälle ja päätin mennä vielä takaisin nukkumaan. Joten istuin siinä pimeydessä sitten sängylleni... ja sillä samalla sekunnilla meinasin paskantaa housuihini! Istuin nimittäin jonkin LIIKKUVAN PÄÄLLE ja kämpän täytti kaamea ulina ja ärinä! Poukkasin paniikissa pystyyn ja nappasin valot äkkiä päälle.
Keskellä sänkyäni seisoi pikimusta KISSA turkki pörhöllään ja häntä värisi ärhäkkänä pystyssä! Se näytti todella vittuuntuneelta, kun olin meinannut tietämättäni liiskata sen painavan perseeni alle!
Noh, mikäs siinä muuten, mutta kun minun huushollissani ei ollut kissaa! Ei siis minkäänlaista kattia!
Kun rupesin siinä sitten vähitellen rauhoittumaan ja kissakaan ei enää mourunnut äkäisenä, niin mietin kuumeisesti vaihtoehtoja kissan ilmestymiselle. Eipä siinä muuta vaihtoehtoa ollut, kuin että se oli livahtanut sisään asuntooni sillä hetkellä, kun hiippailin pimeässä sinne portaikkoon noutamaan Hesaria!
Nostetaanpas tämä vanha mutta loistava ketju taas henkiin.
Nimittäin tuo veli Predatorin tarina on hyvin mielenkiintoinen, samantapainen löytyy myös meiltä.
Oli äitini syntymäpäivä n. 5 vuotta sitten, ja hän lähti käymään kaupassa. Eli meni talomme alakertaan, sieltä autotalliin (jossa on lukittu ulko-ovi, mutta sinne pääsee myös sisäkautta), avasi tallin ovet, avasi autonovet, meni sisään autoon, käynnisti auton, ja: *miau*
Siinä pelkääjän penkillä oli iso musta kissa! Siis lukitussa tallissa, lukitussa autossa ja iso kissa. Äitini tottakai riemastui että nyt hän sai kisun synttärilahjaksi, olipa perhe tehnyt kivan yllärin. Perhe kuitenkaan ei ollut tehnyt ylläriä.
Jännäksi jutun tekee se että tunnemme naapuruston kissat tosi hyvin, tätä kyseistä kissaa ei ole koskaan näkynyt ennen sitä, eikä sen jälkeen. Se oli ilmeisesti jossain vaiheessa edellisenä päivänä onnistunut livahtamaan autoon kenenkään huomaamatta ja oli sitten ollut siellä yön. Eikä se ollut tehnyt edes tarpeitaan sinne eikä mitään, siisti kisu.
Sitten omasta elämästäni eräs enneuni.
Näin unta joskus n. 12-vuotiaana, että olin jossain vieraassa paikassa, jonkunlainen leirikeskuksen näköinen rakennus järven tuntumassa. Tulin tähän outoon rakennukseen, kävelin ulos rannan puolelle, ja lähdin kävelemään rantaan päin, kun minua vastaan tuli joku outo tyttö, jonka kanssa vaihdoin muutaman small-talk -tyyppisen sanan. Uni loppuu.
Jostain ihmeen syystä tämä uni kuitenkin pysyi mielessäni todella kauan, vaikka siinä ei käytännössä tapahtunut mitään.
Sitten kolme vuotta myöhemmin menin rippileirille. Vanhempani tiputtivat minut jonnekin keskelle korpea, ja tulisivat sitten hakemaan viikon päästä. Menin rakennukseen, tulin ulos alakerrasta ja lähdin kävelemään rantaan päin. Hetkinen... tämä näyttää tutulta... vastaan kävelee tyttö... se täsmälleen sama tyttö kuin siinä unessa, tunsin hänet kasvoilta vaikka en ollut siis ikinä "livenä" nähnyt ja tiesin että hän puhuu minulle jotain. Kaikki tapahtui täsmälleen kuten siinä muutaman vuoden takaisessa unessa.
Jännää hommassa oli vielä se että tämä tarina ei johtanut mihinkään, ihan täysin siis triviaali tapahtuma, jonka näin 3 vuotta etukäteen. Mitähän tästäkin sitten pitäisi ajatella?