Kertokaa nyt te arvon palstaveljet ja siskot että mitä minä näin, vai näinkö mitään ja olen kuvitellut kaiken?? Vähän on selkäpiitä karmiva fiilis tällä hetkellä.
Olen mahtanut jo kirjoittaa tähän samaan ketjuun vastaavanlaisesta ilmiöstä, jonka näin Kemin Ajoksessa.
Ajeltiin kaverin kanssa joyrideä joskus syksyisenä arki-iltana. Alkoi olla jo melko hämärää ja näin kun joku puolitoistametrinen jamppa ylitti hiekkatien ja paineli pusikkoon. Olimme parin sekunnin päästä siinä kohdassa, jossa tyyppi käveli tien yli ja kun olimme kohdalla, en nähnyt hahmoa missään.
Kaveri ei nähnyt hahmoa vaan väitti, että kaupungin valot ne vain olivat. Itse olin ihan varma, että joku ihminen ylitti tien, mutta ihmettelin, mitä hän sinne pusikkoon paineli. Noh, tämä asia unohtui saman tien, kunnes:
Pari viikkoa tämän jälkeen olimme samalla suunnalla ajelemassa ja mukana oli nyt kolmas kaveri, joka istui vänkärin paikalla. Yhtäkkiä hän suurin piirtein huusi, että "varo perkele, ettei tuo jää alle".
Kaveri jarrutti, mutta me kaksi muuta emme nähneet ketään tai mitään sillä kohdalla tietä. Vänkärin paikalla istunut sanoi, että ihan varmasti joku valkoisiin pukeutunut ihminen oli lähdössä ylittämään tietä. Silloin alkoi itselläkin selkäpiitä karmia.
Lähistöllä on Murhaniemi-niminen paikka, ja neuvostosotilaiden hautamuistomerkki.
Mutta sitten luonnollisiin asioihin.
Multia on kaunis paikka Keski-Suomessa. Keskustassa vain on hauskoja liikkeiden nimiä. Keskellä raittia on vaateliike, jossa on isoilla neonvalokirjaimilla kaupan nimi "ASU". Vähän matkaa siitä Jyväskylään päin on kukkakauppa, jossa lukee yhtä isoilla neonvalokirjaimilla "KUKKA". Kas kun ei pankin seinässä seisonut että "RAHA" ja ruokakaupan seinässä "RUOKA".