Hassuja ja omituisia tapahtumia tosielämässä

  • 302 478
  • 759

rinkeli22

Jäsen
tutzba kirjoitti:
Sama! luin jostain että johtuu siitä että kaikki lihakset rentoutuu samaan aikaan. Tai jotain.

Täällä myös! Putoan korkealta ja herään tosi vahvasti säpsähtäen siihen. Vaimo aina naureskelee, että mitäs sätkit siinä..

Yleisemmin tuo tapahtuu siinä vaiheessa, kun on vasta vaipumassa uneen, eli oon ihan muutamia minuutteja vasta hillunut siinä unen ja valveen välimaastossa..
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
rinkeli22 kirjoitti:
Yleisemmin tuo tapahtuu siinä vaiheessa, kun on vasta vaipumassa uneen, eli oon ihan muutamia minuutteja vasta hillunut siinä unen ja valveen välimaastossa..

Ihan sama mulla. Just oon saamassa silmiä kiinni ja *säps*. Taas saa yrittää uudestaan unen saamista. :)
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Niksuli_ kirjoitti:
Mulla tulee aina välillä kesken kaiken, nukkuessani, sellainen tunne että tipun jostain hemmetin korkealta. Sitten aina herään ja sydän lyö helvetin kovaa. Outoa.
Samanlaisia unia tulee nähtyä itsekin, ja paikka johon tipun on oikein helvetin syvä kaivo. Herääminen varustettuna suurella säpsähdyksellä tapahtuu sitten aina juuri ennen kuin lyön pääni sinne kaivon pohjaan. Ja hiki on suuri, joka silloin herätessä on päällä. Näitä vastaavia on tullut nähtyä tässä vuosien aikana lukemattoman monta kertaa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Niksuli_ kirjoitti:
Mulla tulee aina välillä kesken kaiken, nukkuessani, sellainen tunne että tipun jostain hemmetin korkealta.
tutzba kirjoitti:
rinkeli22 kirjoitti:
Täällä myös!
Aeroman kirjoitti:
Samanlaisia unia tulee nähtyä itsekin
Eikös tämä ole jo tämän otannan perusteella melko normaali tapahtuma tosielämässä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muutamassa edellisessä viestissä kuvailtu ilmiö taitaa olla aika yleinen juttu, minä ilmoittaudun samaan joukkoon. Juuri uneen vaipumisen rajamailla mulle tulee tunne, että kaadun taaksepäin, ja samassa säpsähdän hereille.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Liittyy nukkumiseen tämä tapahtuma.

Olin tuossa lauantaina mökille maalivahtina kun järven jäällä lämittiin niin samana iltana sitten kun kävin nukkumaan niin siinä juuri kun oli saamassa unta niin tuli kauhea tarve tehdä hirveä refleksi patja torjunta, tämä sama reaktio toistoi vielä pari kertaa ja sitten sain unta. Huvitti vain kun luuli ihan tosissaan olevansa maalilla. Muutenkin kun yrittää saada UNTA niin tapahtuu juuri ylempänä mainittuja säpsähdyksiä, putoamisia, kaatumisia yms..
 
Viimeksi muokattu:

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vintsukka kirjoitti:
Eikös tämä ole jo tämän otannan perusteella melko normaali tapahtuma tosielämässä?

Tuntuu olevan aika normaalia. Omista säpsähdyksistäni sanottakoon, että ne eivät läheskään aina liity mihinkään omaan putoamiseen ja kaatumiseen tai vastaavaan vaikka joskus kyllä nihinkin. Nuo säpsähdykset liittyvät itselläni aina johonkin nopeaa reagointia vaativaan tapahtumaan. Listalta löytyy ylänurkasta torjuttuja kuteja, lukkojarrutuksia viime hetken väistämisellä auton ratissa, raa'an kananmunan pelastamista ennen kuin se putoaa lattiaan jne.

Tää nyt ei ollut mitenkään omituinen tapahtuma tosielämässä. Ehkä noille uneenvaipumisjutuille voisi perustaa oman ketjun.

Old TJ
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Sarjassa outoja tapahtumia tosielämästä. Tapahtui noin puolitoista tuntia sitten, kun olin tulossa punttisalilta:

Kävelin joen rantaa kävelytietä kohti kotia. Normaalisti tuo on kohtuullisen vilkas rantatie: paljon lenkkeilijöitä, koiran ulkoiluttajia ja pariskuntia kävelylenkillä. Nyt, kun kello oli täkäläistä aikaa (asun siis Itävallassa) jo melkein 10 ja sää täysin perseestä, ei tuolla rantatiellä paljon jengiä kulkenut. Vastaani käveli oudosti käyttäytynyt, noin viisissäkymmenissä oleva nainen: hän piteli rintaansa, käveli vaivalloisesti ja tuskaisen näköisesti ja otti välillä tukea puusta. Kysyin, onko kaikki ok. Hän ei puhunut yhtään saksaa eikä englantia - vaan jotakin slaavilaista kieltä minun käsittääkseni. Hän selitti ilmeisesti mikä häntä vaivaa. Otin puhelimen esiin soittakseni ambulanssin (ajattelin sydänkohtausta tms), jolloin hän "kielsi" minua soittamasta. Hän oli selvästi täysin järjissään, ei jurrissa eikä huumeissa. Lisäksi hän ei näyttänyt ollenkaan laitapuolen kulkijalta, vaan oli normaalin siististi pukeutunut. Katselin vähän aikaa tilannetta, hän selvitti jotakin, jota en ymmärtänyt. Sitten lähdin kävelemään poispäin ikäänkuin kokeillakseni miten hän reagoi. Hän teki lentosuukkoeleen, mikä slaavilaisissa kulttuureissa on kohtuullisen yleistä kiittäessä. Jatkoin matkaa. Noin joka 20 metrin välein olin pysähtymässä ja menossa takaisin katsomaan mikä on tilanne ja noin joka 20 metrin välein kaivoin puhelinta taskusta soittaakseni ambulanssin. Epäröin, vaikka ambulanssia soittaessa ei pitäisi epäröidä. Kävelin noin 200-300 metriä kadulle ja siellä liikennevaloissa näin ambulanssin: menin koputtamaan ikkunaan kertoakseni asian, mutta ambulanssiäijät vain katsoivat tyhmän näköisenä ja valojen vaihtuessa vihreäksi ajoivat pois. Voi vittu sentään, noin ei kai ambulanssimiesten kuulu toimia. Varmaan luulivat narkkariksi tai joksikin vastaavaksi, kun kävelin yksinäni sateessa. Ei riitä silti selitykseksi.

Huono fiilikseni tilanteesta jatkui jatkumistaan ja olin edelleen jatkuvasti kaivamassa puhelinta taskusta ja soittamassa ambulanssia. En edelleenkään sitä tehnyt, kun ajattelin, että tämä henkilö tiesi, mikä häntä vaivasi - kun kerran ei halunnut minun soittavan apua. Kävelin noin 500-600 metriä rauhalliselle asuinalueelle, jossa itse asun. Meidän talon edessä seisoi toinen ambulanssi keskellä tietä: he eivät olleet hälytyksessä ja kumpikin ensihoitaja (tai mitä lienevät) istuivat autossa. Ajattelin, että "jumalauta, tän on jo pakko olla joku merkki". Menin sanomaan asiani heille ja he lähtivät tarkistamaan tilannetta.

Ei voi käsittää: lähestulkoon kaatosateessa näen naisen, jolla selvästi oli joku fyysinen ongelma. Hän ei puhu saksaa. Kuitenkin sain selvää, että hän ei halua minun soittavan ambulanssia. Sitten näin alle kilometrin matkalla suunnilleen kolme autoa, joista kaksi oli ambulansseja. Normaalisti ambulansseja nyt ei ihan noin usein näe, varsinkin sateen takia ylirauhallisena arki-iltana.

Siksi, että näin kotikadullani, jolla en normaalisti näe yhtään autoa, taloni edessä keskellä tietä ambulanssin parkissa, tipahti sydämeltäni aika iso kivi. En tiedä, oliko tuolla naisella joku isommin hätänä, mutta enää minun ei ainakaan tarvitse asiasta murehtia.
 
Viimeksi muokattu:

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Mulla tulee aina välillä kesken kaiken, nukkuessani, sellainen tunne että tipun jostain hemmetin korkealta. Sitten aina herään ja sydän lyö helvetin kovaa. Outoa.

EDIT. Oiskohan kuulunut johonkin uniketjuun? No olkoot täällä.

Kuten täälläkin.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
En tiedä sopisiko paremmin johonkin toiseen ketjuun, mutta menköön tänne.

Ulkona alkaa olla jo vaarallista liikkua. Muutamana viime viikkona, kun on tullut koiran kanssa ulkoiltua, on vaihtelevasti varis ja välillä lokki pyörinyt yläpuolella ja rääkynyt jatkuvasti. Välillä kyseinen otus sitten tekee surmansyöksyjään ihan pään vierestä korvalehteä hipoen. Sen jälkeen se jää ylös viereiselle puhelinlangalle tuijottamaan kuin Hitchcockin linnuissa konsanaan.

Ei jumalauta, tässähän ei kohta uskalla enää ulos astua. Ja tämä on nyt toistunut useampaan kertaan. Joutuu ihan kyyryyn menemään välillä kun hyökkäystä satelee. Tulee ihan mieleen Venetsian kamikazepulut, mutta nämä ovat sentään isompia ja selvästi vihaisia.

Pienet poikasethan niillä tähän aikaan vuodesta ilmeisesti on ja niistä ovat huolissaan, mutta kyllä sieppaa tällainen. Ei muistu aiemmilta vuosilta mieleen vastaavaa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä pari päivää sitten tapahtui ihan kotosalla, köh, hieman hassu sattumus:

Kerroin vaimolleni meneväni nettiin tsekkaamaan hieman kotimme rahatilannetta. No tämä olikin ensin vakaa aikomukseni, mutta päädyin kuitenkin vahingossa katselemaan aikuisviihdesivustoja. Tovin kauniita naisen kuvia netistä vahdattuani, huomasin vaimoni katselevan olkani yli mitä olen touhuamassa.

Ennen kuin kerkesin kissaa sanoa, vaimoni tokaisi: "Näyttää olevan raha-asiat täysin perseestä!" Kuinka ollakaan, juuri silloin ruudussa komeili hanuri pystyssä oleva blondi.

Kuulostaa jo aivan Viiviltä ja Wagnerilta.. pitäisiköhän huolestua..? Heh..
 

scholl

Jäsen
Hain tänään auton pesusta niin, että kun menin paikanpäälle niin pesijä vielä kuivasi vanteita jne. säämiskällä. Sitten kun starttasin auton ja lähdin siitä niin radiossa soi sattumalta Matti Eskon Trasselijussin salsa -biisi.
 

nikarena

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa!, Suomi, Lappeenrantalset joukkueet
Joskus muutama vuosi sitten olimme veljeni ja yhden tutun kanssa sisällä tekemässä jotain (en yhtään muista mitä). Telkkari oli päällä, ja siellä pyöri tietokilpailu Greed. Tuli superkysymys (tai jokin vastaava), jossa juontaja kysyi kysymyksen ja kilpailija vastasi. Ennen kysymystä tuttu sanoi, että vastaus on varmasti Mercedes-Benz. Veljeni sanoi, että vastaus on vihreä ja minä sanoin, että Tarja Halonen.

Sitten kuului kysymys: "Kuka on Pentti Arajärven puoliso?"

Kesti "mitä vittua"-tunne aika kauan.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Tällä viikolla tullut fillarilla käytyä duunissa kun niin loistavat säät. Yrjönkadun toimistolta poljin Manskua pitkin himaanpäin pyörätietä keskiviikkona, niin eteeni täysin hajamielisenä kävelee vanhahko mies, äkkijarrutus ja väistö, etten aja päälle. Tuijotan miestä ja Bubi Walleniushan se siinä hymyilee ja pahoittelee, että käveli eteen. Hetken se hymyilytti ja tapahtuuhan näitä. No viisi tuntia myöhemmin olenkin menossa Suomi-Belgia -peliin jälleen fillarilla, tällä kertaa Mäkelänkatua polkien. Ihan rauhassa taas saanut ilman häslinkiä polkea, kun liikennevaloissa odottaessani toinen pyöräilijä horjahtaakin yllättäen melkein mun päälle. Niin, Bubi Wallenius. Kukapa muukaan.

Scary...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kaadoin äsken bissen tietokonepöydälle. Ryntäsin hakemaan vessasta paperia kuivatakseni sen ja jotenkin vessasta tullessani onnistuin osumaan ja takertumaan vauhdilla ovenkahvaan ja ovi hyppäsi saranoiltaan ja tippui selkäni kautta lattialle. Helmee :)

Terveisiä vaan painoindeksille.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tulikin jostain mieleeni...muutamia vuosia sitten kun asuimme Pajamäessä (Helsingissä) kävikin niin että joku varasti kellarivarastosta kaikki jääkiekkokamani + kaukalopallokamat. Kaikki meni, ihan kaikki, jopa ikivanha puhkihikoiltu alusasu ja reikäiset, homeiset verkkarit. Jotain kuitenkin jäi, ei kelvannut edes varkaalle.


Varustekassissa ollut Rauman Lukon pipo. Silloin ei naurattanut mutta myöhemmin on huvittanut suuresti.
 

tutzba

Jäsen
Mietin tässä että pitäisi varmaan pistää Maj Karman Rukous -biisi soimaan. No, heitin kuitenkin kansioista että soittaa kaikki biisit epäjärjestyksessä ja ekanahan sieltä lähti juuri Maj Karma soimaan. Melkoisen hassua, tai sitten ei.
 

scholl

Jäsen
Otin aamulla kun lähdin hammaslääkäriin mukaani eilisen ja tänäisen Kauppalehdet, kun en ollut niitä aiemmin ehtinyt lukemaan. Siellä sitten ajattelin, että onpa hyvä, kun lehti tulee minulle nyt aamujakelussa niin ei näy nimeä ja osoitetta siinä kannessa, kun tapanani on useimmiten lukea lehti kahvilassa, lääkärin odotusaulassa, kuntosalilla, taksissa, lentokoneessa tms. ja jättää lehti seuraavalle lukijalle. Joskus harmittanut, että nimeni väijyttävät siellä jossain sitten. Nyt olin siis tyytyväinen kun jätin lehtiä, missä ei ole nimeäni.

Sitten siihen omituiseen tapahtumaan niin kun kerran aikaa antibiottien oton ja hampaan poiston välissä oli runsaasti niin katsoin että jotain pitää vielä selata ja siinä odotussohvalla olikin sitten Aku Ankka, jonka lukaisin nopeasti ja hämmästys oli suuri, kun takakannen osoitetiedoista paljastui, että lehti oli yhden frendin entisen avovaimon/tyttöystävän.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Liittyy nukkumiseen tämä tapahtuma.

Olin tuossa lauantaina mökille maalivahtina kun järven jäällä lämittiin niin samana iltana sitten kun kävin nukkumaan niin siinä juuri kun oli saamassa unta niin tuli kauhea tarve tehdä hirveä refleksi patja torjunta, tämä sama reaktio toistoi vielä pari kertaa ja sitten sain unta. Huvitti vain kun luuli ihan tosissaan olevansa maalilla. Muutenkin kun yrittää saada UNTA niin tapahtuu juuri ylempänä mainittuja säpsähdyksiä, putoamisia, kaatumisia yms..
Ihan sama juttu täällä. Jos olen pelannut vaikka sählyä päivällä ja mietin pelitilanteita kun käyn nukkumaan, niin saattaa käydä juuri noin, että käyn tekemään jotakin äkkiliikettä ja säpsähdän hereille.
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Päivä: Sunnuntai

Tapahtuma: Makoilin olkkarin sohvalla rauhassa ja kävi niin että nukahdin siinä 19:30. Herättyäni luulin, että on aamu ja että broidi pyysi tupakalle parvekkeelle, jonne sitten vain astelin. Seisoin yksikseni n. 10 minuuttia parvekkeella, kunnes avasin suuni vain sanoakseni seinälle: "Jätäksää ne jämät jo?". Katsoin alas parvekkeeltakin, että heittikö broidi ne sinne, mutta eipä tuollakaan näkynyt. Sisälle mennessäni huomasin että pikkuveli on koneella, ja menin sanomaan normisti Huomenet. Vastaus kuului, että ei nyt ole aamu. Ihmeteltyäni pikkuisen sanon vain: "No päivää sitten". "Eipä nyt ole päiväkään. Nyt on PRKL ilta!" Siinä vaiheessa alkoi mietityttämään, että mitäs kettua mä tuolla parvekkeella teinkää? Siitä sitten katsastamaan kello ja sehän näytti 22:35.

Outoa oli :S
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Otin aamulla kun lähdin hammaslääkäriin mukaani eilisen ja tänäisen Kauppalehdet, kun en ollut niitä aiemmin ehtinyt lukemaan. Siellä sitten ajattelin, että onpa hyvä, kun lehti tulee minulle nyt aamujakelussa niin ei näy nimeä ja osoitetta siinä kannessa, kun tapanani on useimmiten lukea lehti kahvilassa, lääkärin odotusaulassa, kuntosalilla, taksissa, lentokoneessa tms. ja jättää lehti seuraavalle lukijalle.

Mä ihmettelin aamulla herätessäni, etten ollut kuullut Husiksen jakajan käyntiä. No lomalla sillä punkasta nousemisella ei ole niin kiire. Parin tunnin päästä havahduin postiluukun käyntiin.

Päivän postin myötä oli tullut myös Husis - varustettuna tarralla, jossa oli nimi ja osoitetiedot suomeksi. Laskun kyllä lähettävät på svenska.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Kävelin torstaina alkuillasta Prahan vanhassa kaupungissa ja vastaan tuli keski-ikäinen mies, joka kysyi suomeksi, missä joku hotelli on. Vastasin ihan spontaanisti, etten valitettavasti tiedä tjsp. Vajaat puoli minuuttia siitä, niin alkoi tosissaan ihmetyttää: Mistä hitosta se keksi mulle suomea puhua? Olin juuri siinä tilanteessa yksin eikä edes päällä mitään paitaa tms, jossa olisi jotain lukenut suomeksi.

Prahassahan turisteja riittää toki, mutta suomalaiset kuitenkin aika marginaalia lopulta. Kolmen päivän reissun aikana en tyttöystäväni puheen lisäksi kuullut kuin kerran suomen kieltä eli noin suureen kaupunkiin kyllä jostain pikkumaasta kotoisin olevat matkailijat "häviävät" aika hyvin. Saatan ehkä itse olla hyvinkin tyypillisen suomalaisen näköinen, mutta erikoista kykyä silti vaatinee tuosta ihmisvilinästä maanmiehet bongata; huvikseen koetettiin arvioida, niin kyllä varmaan joka kymmenes tyyppi Prahassakin näyttää siltä, että voisi olla vaikka suomalainen. Ja tuosta kun lähtisi vastaantulijoille juttua suomeksi heittämään, niin osumaprosentti lienisi aika onneton kuitenkin..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Veikkaan, että tuon toisen suomalaisen ihmetys on ollut vielä suurempi, ellei hän jostain kumman syystä tunnistanut sinua suomalaiseksi. Onhan se voinut (pikkupöhnässä) ajatella, että hotellin nimen tunnistaminen saa paikallisen viittomaan hänet perille, mutta että vastaus ihan suomeksi.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Jännä juttu tuo kansallisuuden tunnistaminen. Tuttavaperheeni kertoi, että Latvian pääkaupungissa nousivat bussiin ja kysyivät englanniksi bussin kulusta sekä näyttivät kartasta hotelliaan. Kartta oli latvian kielellä ja tuttavieni englannin kieli ei ole mitään T.Mäkisen rallienglantia, vaan aika sujuvaa. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä: tämä ei mene, linja 24 menee sinne.

Jäivät pikkuisen suu auki, mutta älysivät sentään suht. ripeään laskeutua alas, että se bussi pääsi jatkamaan matkaa. Eivät olleet puhuneet sanaakaan suomea eikä missään vaatteissa lukenut suomeksi mitään. Bussikuski oli harjaantunut vaan ajan myötä tuntemaan eri kansojen ominaispiirteet.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kävelin torstaina alkuillasta Prahan vanhassa kaupungissa ja vastaan tuli keski-ikäinen mies, joka kysyi suomeksi, missä joku hotelli on. Vastasin ihan spontaanisti, etten valitettavasti tiedä tjsp. Vajaat puoli minuuttia siitä, niin alkoi tosissaan ihmetyttää: Mistä hitosta se keksi mulle suomea puhua? Olin juuri siinä tilanteessa yksin eikä edes päällä mitään paitaa tms, jossa olisi jotain lukenut suomeksi.

Prahassahan turisteja riittää toki, mutta suomalaiset kuitenkin aika marginaalia lopulta. Kolmen päivän reissun aikana en tyttöystäväni puheen lisäksi kuullut kuin kerran suomen kieltä eli noin suureen kaupunkiin kyllä jostain pikkumaasta kotoisin olevat matkailijat "häviävät" aika hyvin. Saatan ehkä itse olla hyvinkin tyypillisen suomalaisen näköinen, mutta erikoista kykyä silti vaatinee tuosta ihmisvilinästä maanmiehet bongata; huvikseen koetettiin arvioida, niin kyllä varmaan joka kymmenes tyyppi Prahassakin näyttää siltä, että voisi olla vaikka suomalainen. Ja tuosta kun lähtisi vastaantulijoille juttua suomeksi heittämään, niin osumaprosentti lienisi aika onneton kuitenkin..

Todennäköisesti setä ei muita kieliä osannut, ja olit ehkäpä viidessadas ihminen jolta hän asiaa tiedusteli. Eikös se joku urheilusankarikin ennen arvokisoja ollut sillä mielellä, että kisareissulla hän puhuu vain suomea ja sillä on pärjättävä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös