Hassuja ja omituisia tapahtumia tosielämässä

  • 302 489
  • 759

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Olisi tosiaankin mielenkiintoista kuulla lisää tuosta tapauksesta. Mitä kaikkea muistat hahmosta? Kuinka liikkui? Minkälainen rysähdys? Mitä koira teki, kun menitte sitten lähemäksi.... kaikki fakta kehiin vaan kiitos.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tänään aamupäivällä kävi hassusti.

Menin nukkumaan normaalin lomarytmin tapaan joskus klo 4-5, olen muutamana yönä jättänyt radion päälle viereen, en oikein tiedä miksi mutta onpahan vaan jäänyt. Eli radio siis soi koko nukkumisen ajan.

Näin sitten ehkä about ½-1h heräämistä unta jossa esiintyi itse Ilkka Kanerva. Muistaakseni unessa oltiin rautatieasemalla ja annoin tarjottimeni (päällä oli lautanen, jossa oli tomaattikeiton jämät (koskaan ole syönyt), lusikka ja servetti.

Noh, asiaan. Herätessäni Radio Suomelta (aivan, loistava kanava) tuli juttua Suomen ulkopolitiikasta ja jutun aikana puhuttiin Ilkka Kanervasta.

Eli ilmeisesti olen ollut sen verran "kevyessä" unessa, että olen kuullut Kanervasta juttua ja siitä sitten Kanerva pomppasi uneen.

Huomisaamuna voisi olla juttua melkeinpä ihan tahansa muusta kuin Kanervasta.

Kommentoikaa te, jotka olette uniin perehtyneet enemmän.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Menin nukkumaan normaalin lomarytmin tapaan joskus klo 4-5.

Minä perkele olen herännyt jo kahtena aamuna kello 05.10. Enkä ole sen jälkeen saanut nukuttua, vaikka lomalla olenkin. Ei ole ollut kusihätää, kuuma, melua tai mitään herätyskelloja. Vittu jos vielä herään samaan aikaan, niin sitten kyseessä on jo outo tapahtumaketju!
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaikka kaupunki olikin väärä, niin tuli kyllä tuokin mieleen ja mietin todella tunsivatko ne tyypit minua. Ne kaverit joiden kanssa olen joskus Moonstonea pelannut tunnen vieläkin eli ovat poissa laskuista. Omituista oli sekin, että en edes koskaan oikein ollut miettinyt mitään suosikkipelejä, saati niistä jollekin maininnut.

Toisaalta Moonstone on niin loistava peli, että sama kun sanoisi että "Sää tykkäät varmasti uhkeista tisseistä?".
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Herätessäni Radio Suomelta (aivan, loistava kanava) tuli juttua Suomen ulkopolitiikasta ja jutun aikana puhuttiin Ilkka Kanervasta.

Eli ilmeisesti olen ollut sen verran "kevyessä" unessa, että olen kuullut Kanervasta juttua ja siitä sitten Kanerva pomppasi uneen.
Samoin on käynyt itsellänikin, eli kuulee nukkumisen aikana puhuttavan jostakin aiheesta ja uni siirtyy siihen. Ilmeisesti ihan luonnollista tällainen.

Viikko sitten (kesä)töissä ollessani työpaikalla kävi tyttö, joka puhui aivan kuin olisi lukenut suoraan jotain Shakespearin näytelmän repliikkejä. Sanoi mm. "Ketään muita ei sillä hetkellä heidän lähettyvillään ollut..." tms, kun asiakkaita oli vähemmänpuoleisesti. Olisiko sitten joku kehitysvamma kyseessä, mutta vähän aikaa meni ihmetellässä sitä kerrontamaista jutustelua.

Tuo Cactuksen juttu on kyllä jännä. Joku järkevä selitys sille on oltava. Miten yksityiskohtaisesti näit hahmon? Olisiko se voinut ottaa spurtin jonnekin muualle? lähditkö hämmennyksissäsi kävelemään varmasti oikeaan paikkaan?
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Olikohan se rauhaton sielu?????

Noniin. Täällä onkin jo paljon perään kyselty ja nyt olen itsekin tosiaan saanut vähän hahmottaa asiaa pari pvää.

Elikkä. Kyseinen hahmo oli vaaleahkon tummanpuhuva ihmisenmuotoinen mutta jollakin tapaa kuitenkin outo, ensinnäkään mä en kuullut sen tuloa joka on metsässä vähän outoa. Ja tosiaan koira ärisi kokoajan tilanteelle (8kk ikäinen sakunarttu) ja mua tilanne kummastutti aluksi. Jälkeenpäin puistatti. En pysty vastaamaan että kävelikö se vai mitä, mutta älyttömän korkea se ei kyllä ollut, ja ääntä ei tosiaan kuulunut. Lähdin varmasti oikeaan suuntaan katsomaan rysäystä (semmoinen ku mies kaatuis keskelle suota) se tosiaan kuului mutta askeleita ei ainakaan mun korviin. Koira ei ollut todellakaan riemuissaan kun huomasi että lähdettiin perään, yritti hangata vähän vastaan. Ja tuossa ajassa ei aukealta suo-alueelta kyllä katoa kuin teräsmies ilmaan.

Ja tiedoksi kaikille, tämä tarina on tosi oli tiistai-ilta (03.07.07) aamulla olin töihin menossa joten humalaa ei todellakaan ollut. Halluja en ole koskaan kokenut, eikä varmasti oltaisi nähty niitä koiran kanssa yhtäaikaa. Vähän on välillä öiseen aikaan kylmännyt kun olen ajatellut tuota tapausta.

Mietin tässä että pitäisikö sitä tänä tai huomisiltana käydä koiran kanssa uudestaan lenkillä siellä suoalueella. En usko tuon toistuvan, mutta haluan nähdä koiran reaktion kun palataan tuonne "yliluonnolliselle" alueelle.

Kertokaa kannattaisko sinne mennä uudestaan ja antakaa jotain luonnollisia selityksiä tolle tapahtumalle.


-Cactus-


Edit: Lisätään vielä että sen "hahmon" raajoja mä en nähnyt. Vain semmoinen ihmismäinen hahmo.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Ehdottomasti takaisin tuonne paikalle. Perhana kun olisin Suomessa, lähtisin messiin tutkimaan tuota. Mene sinne ja anna lisäraporttia.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Ehdottomasti takaisin tuonne paikalle. Perhana kun olisin Suomessa, lähtisin messiin tutkimaan tuota. Mene sinne ja anna lisäraporttia.


Tänään menossa puolenyön kieppeillä, informoin tänne heti että mikä oli homman nimi ja varsinkin koiran reaktion.

Pistä laredo se vastausviesti tännekin palstalle minkä sait siltä paranormaalin ja yliluonnollisten asioiden tutkijalta..


-Cactus-
 

Rocco

Jäsen
Omituinen, vaikkei hassu tilanne työelämässä on, kun esimies sanoo että "mikään ei tule muuttumaan", mutta seuraavan päivän palaverissa sanotaan että "jatkossa homma on näin". Ja kun tämä vielä tapahtuu monen viikon aikana peräkkäin parina päivänä viikossa.

Outoa...
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
"Cactuksen kokemus oli oikein hyvä ulkotiloissa koettu kummitusjuttu. Tyypillisiä piirteitä: hahmon yksinkertainen käytös ja liike, koiran voimakas reaktio, hahmon yhtäkkinen katoaminen, paikan väkivaltainen menneisyys.
Tänä päivänä ulkotiloissa yleisimpiä kummitustapauksia ovat teillä ilmestyvät hahmot. Autoilijat luulevat ajaneensa ihmisen yli, mutta mennessään katsomaan eivät löydäkään mitään. Ovat onnettomuuksissa kuolleiden sieluja, jotka ovat jääneet kiinni tapahtumapaikkaan...

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51"
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Juuri äsken lähikaupassani sattui varsin hassu ja huvittava tilanne.

Menin lähikauppaan ostoksille ja yht'äkkiä tuli vain mieleen, että salmiakkitäytesuklaa -levy (kai uutuus) on pakko ostaa. Kävelin normaalivauhtia karkkiosastolle ja silmä pisti juuri tuohon uutuuteen ja nappasin sen. Samaan aikaan pitkään pähkäillyt mies totesi: "Voihan perkele!" Tämä henkilö oli kait etsinyt tuota salmiakkitäytesuklaa -tuotetta. Ja sen kyllä näki naamasta ja ko. tyyppi katsoi varsin pitkään minua, niinkuin olisin tehnyt jonkun rikoksen. No, ei siinä mitään, mutta se levy, minkä nappasin, oli viimeinen. Ja juuri samaan aikaan radiosta kuuluu: Pyyhi kyyneleet -niminen biisi. Menin siitä sitten kassalle ja oli kyllä vaikea pidättää naurua. Kaveri joutui sitten tyytymään johonkin pirkkasuklaalevyyn. :)
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään menossa puolenyön kieppeillä, informoin tänne heti että mikä oli homman nimi ja varsinkin koiran reaktion.

Toivotaan, että Cactus palaa vielä palstalle kertomaan paikasta/tapauksesta, eikä esim. mystisesti katoa tänä iltana.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Toivotaan, että Cactus palaa vielä palstalle kertomaan paikasta/tapauksesta, eikä esim. mystisesti katoa tänä iltana.


Älä jumakauta maalaile piruja tai kummituksia seinälle!! Muuteskin puistattaa tehä tuo reissu takaisin hämärän rajamaille. Tosin mullla on vähän semmoset odotukset siitä että mä en huomaa mitään erityistä, koira tietysti saattaa olla levoton.


-Cactus-
 

Kapo

Jäsen
Nonni, nyt Cactus teet semmoisen tempun ettet enää kirjoita riviäkään Jatkoaikaan tuolla nimimerkillä.. :)

Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään kun sanon että repesin ihan kympillä tuolle "Inkoo UFO center":lle.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Nonni, nyt Cactus teet semmoisen tempun ettet enää kirjoita riviäkään Jatkoaikaan tuolla nimimerkillä.. :)

Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään kun sanon että repesin ihan kympillä tuolle "Inkoo UFO center":lle.

Kuulehan, eikai se Cactucsen vika ole, kun muut tekevät omia päätelmiään hänen kertomuksestaan?

Toisekseen, eipä tuossa minun mielestäni mitään naurettavaa ole, vaikken olekaan ns. ufouskovainen. Ihan mielenkiintoinen tulkinta muitten joukossa. Kiva kun on jaksettu vaivautua.
 

Kapo

Jäsen
Kuulehan, eikai se Cactucsen vika ole, kun muut tekevät omia päätelmiään hänen kertomuksestaan?

?? Minä tein ihan oman, huumorilla höystetyn päätelmän tuosta että hän menee katsomaan paikkaa uudestaan tänä yönä. Oikeasti en näe mitään syytä sille että oletettu haamu olisi millään tavalla vaarallinen. Minun on vaikea uskoa että väkivaltaisesti tapetun ihmisen haamusta tulisi automaattisesti vaarallinen.

Toisekseen, eipä tuossa minun mielestäni mitään naurettavaa ole, vaikken olekaan ns. ufouskovainen. Ihan mielenkiintoinen tulkinta muitten joukossa. Kiva kun on jaksettu vaivautua.

Lähinnä hauskaa on se, että UFOilla ei minun käsitykseni mukaan ole mitään tekemistä henkimaailman juttujen kanssa ja se, että sieltä on asiaa kommentoitu antaa vaikutelman oikeasta kunnon hörhökommuunista.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Kapo, ei mitään hätää. Hörähdin ääneen tasan samalle jutulle kuin sinä.

Asiaan....

Olin noin 2kk sitten matkalla Helsingistä Lontooseen Blue1 yhtiön koneella. Olin sattunut lukemaan muutaman kerran jatkoajassa euroviisut2007 ketjua ja nimimerkki Kaivanto oli aika hyvin esillä kyseisessä ketjussa.

Nooh, lennolla luen Blue1:n asiakaslehteä ja siinä on "euroviisufanin" (mainittu ärsyttävin sanonta ketjussa.) **** Kaivannon haastattelu.

Luulisi olevan sama fani.

Ps. Oudoimmat kokemukset ylivoimaisesti TOSIELÄMÄSSÄ ovat tapahtuneet monen päivän ryyppyputken jälkeen. Nimeäni on kuiskailtu korvaan sekä olen nähnyt mitä oudoimpia näkyjä.
 
Viimeksi muokattu:

Hack

Jäsen
Toivotaan, että Cactus palaa vielä palstalle kertomaan paikasta/tapauksesta, eikä esim. mystisesti katoa tänä iltana.

Niin, Cactus lupasi tulla heti raportoimaan, kun kotiansa ehtii. Joko hän siis tekee pitkää lenkkiä, on kadonnut mystisesti tai sitten ei ollut kerännyt tarpeeksi rohkeutta lähteäkseen.

EDIT: Jos tähän sitten kirjoittaisi jotain, ettei ihan offtopiciksi mene. Yksi ilta olin kotona ja kaverin kanssa pelattiin PESiä. Käytiin sitten keittiössä vähän syömässä ja kun palasimme koneelle, äänet eivät toimineet. Siinä sitten kokeiltiin kaikkea mahdollista, kunnes katsoin ääniasetukset. Siellä sitten wave-äänet olivat menneet nollille. Ihmetys oli suuri, kun meidän lisäksi talossa ei ketään ollut. Haamut ovat vissiin käyneet tietokonekurssit, kun osaavat tehdä näinkin hyviä jäyniä? Loppuilta tuli katseltua selän taakse, sitä on tapana tulla vainoharhaisiksi, että joku muukin olisi kotona.
 
Viimeksi muokattu:

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Viikonloppuna tuli törmättyä erääseen lätkäpelaajaan baarissa, tämä ei ole vielä outoa.

Samaan aikaan tämä pelaaja oli ollut erään tutun unessa ja puhellut tälle samoja juttuja, mitä pelaaja mulle baarissa, outoa..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Samaan aikaan tämä pelaaja oli ollut erään tutun unessa ja puhellut tälle samoja juttuja, mitä pelaaja mulle baarissa, outoa..

Lätkäpelaajilla on siis selvästikin kyky tunkeutua viattomien ihmisten uniin. Joskus viitisentoista vuotta sitten nähtiin kaverin kanssa samana yönä unta, jossa menimme tapaamaan Timo Nummelinia Turkuun. Eikä Nummelin ollut juuri silloin edes mitenkään erityisen ajankohtainen, vaikka vissiin jokunen kuukausi sitten olimmekin häneltä nimmaroidut kuvat käyneet pelin yhteydessä pyytämässä. Tuo yhteensattuma jaksaa kyllä naurattaa edelleen.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lätkäpelaajilla on siis selvästikin kyky tunkeutua viattomien ihmisten uniin. Joskus viitisentoista vuotta sitten nähtiin kaverin kanssa samana yönä unta, jossa menimme tapaamaan Timo Nummelinia Turkuun. Eikä Nummelin ollut juuri silloin edes mitenkään erityisen ajankohtainen, vaikka vissiin jokunen kuukausi sitten olimmekin häneltä nimmaroidut kuvat käyneet pelin yhteydessä pyytämässä. Tuo yhteensattuma jaksaa kyllä naurattaa edelleen.

Vai onko kyseessä vain sopivasti siihen kohti sattunut de ja vu? Olet kertonut kaverillesi unestasi ja hän on juuri silloin kokenut de ja vun ja hänestä on tuntunut, että minäkin muuten näin tuon unen.

De ja vu on käsittääkseni ihan vaan joku aivohäiriö jossa informaatio tulee hieman myöhässä käsittelyyn ja tulee fiilis että ihan salettiin olen kokenut tämän saman jutun joskus.
 
Vai onko kyseessä vain sopivasti siihen kohti sattunut de ja vu? Olet kertonut kaverillesi unestasi ja hän on juuri silloin kokenut de ja vun ja hänestä on tuntunut, että minäkin muuten näin tuon unen.

De ja vu on käsittääkseni ihan vaan joku aivohäiriö jossa informaatio tulee hieman myöhässä käsittelyyn ja tulee fiilis että ihan salettiin olen kokenut tämän saman jutun joskus.
Mutta päteekö tuo selitys ennalta "nähtyihin" uniin? Muistan muutamankin kerran nähneeni ihan random unia ja herätessäni ollut ihan ulalla, että mitä ihmettä se oli. Sitten joskus jonkin ajan päästä tajuan kesken jonkin tilanteen, että tästähän näin unta silloin joskus.

Eivät siis ole mitään suuria näkyjä, vaan jotain ihan normaaleja tilanteita. Esim. elävästi muistan unen, jossa olin pimeässä saunassa, nojasin eteenpäin ja juttelin oikealla puolella olevalle oudolle ihmiselle. Herättyäni tosiaan ihmettelin, että kukahan se oli, kun en ollenkaan tunnistanut. En muista kauanko tuosta meni, ehkä muutama kuukausi, kun intin jälkeen matkasin inttikaverin mökille pohjoiseen, jossa menimme saunomaan savusaunaan. Mukana oli inttikaverini veli, jonka tapasin silloin ensimmäistä kertaa. Ja saunassa ollessamme tajusin kun katsoin eteenpäin nojatessani ja oikealle, että johan on perkule.

Meikä on vissiin joku oraakkeli. Tai muu kuukkeli.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vai onko kyseessä vain sopivasti siihen kohti sattunut de ja vu? Olet kertonut kaverillesi unestasi ja hän on juuri silloin kokenut de ja vun ja hänestä on tuntunut, että minäkin muuten näin tuon unen.

Kyllä tuota silloin pohdittiin. Uskoisin, että deja vu ei päde tähän tapaukseen, sillä molemmat muistivat unensa aika yksityiskohtaisestikin. Unet olivat kuitenkin ihan erilaisia: vain perusidea, eli Numpan luokse meno oli sama. Mun unessa oltiin menossa kylään Nummelinin luokse, kun taas kaverin unessa treffattiin se jäähallilla.

Itse olen keksinyt tuolle vain kaksi selitystä. Joko se, että toinen meistä keksi koko jutun. Tosin kaveri taisi aloittaa seuraavana päivän kertomaan, enkä itsekään satuilua tunnusta. Toinen ja todennäköisin vaihtoehto on sitten se, että olemme edellisiltana puhuneet Nummelinista tai nähneet jonkun unen aiheuttaneen ärsykkeen, mutta emme vain muistaneet sitä. Tai sitten se oli vaan ihan käsittämätön sattuma.

Muistelisin, että olen joskus aiemminkin samaisesta sattumuksesta tänne kirjoittanut.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Raporttia eilisyöstä.

Noniin. En eilen enään jaksanut alkaa kirjoittelemaan kun piti aamulla aikaisin herätä töihin.

Eilen hieman enne puoltayötä käytiin uudestaan tapahtumapaikalla koiran kanssa. Ihan samalta se paikka näytti mun silmille. Koiran alkureaktio oli vähän ei-innostunut menemään samaan paikkaan mutta käskyllä seurasi kyllä perässä. Eikä ollut mitään murinaa tällä kertaa.

Itse yritin kiinnittää huomiota siihen että mihin tämä hahmo olisi voinut siellä suoalueella kadota, mutta en vieläkään pysty käsittämään katoamista, ellei nyt sitten ole taivaalle kadonnut..?? Painoin myös mieleeni että mullla kyllä jäi askeleenjäljet sinne suonpintaan, mitä se hahmo ei kyllä jättänyt reilu viikko sitten.

Mitähän tähän sitten pitäisi sanoa.. Ehkä näimme koiran kanssa näkyjä sitten yhtäaikaa ja tosiasiassa siellä ei sitten ollutkaan mitään..vai oliko sittenkin??

Edit: Ja ne ketkä täällä nauravat koko jutulle voivatkin sitten varmaan kertoa että mikä oli kyseessä silloin viikko sitten?? Sienestäjä tummassa kaavussa keskiyöllä heinäkuun alussa?? Mua kiinnostaa tietää kun te kerta selvästi tiedätte.


-Cactus-
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Cactuksen kokemus oli aika mielenkiintoinen. Olen itse kohtalainen skeptikko ja siksi mun on vähän vaikea ottaa näitä juttuja ihan vakavasti. En sinänsä kiistä hänen näkemäänsä ja kokemaansa, mutta pari asiaa tuli mieleen.

Ensiksi tapahtuma-ajankohta oli illalla myöhään, jolloin ainakin viileinä öinä maasta nousee utua/sumua. Olisivatko sumukiehkurat voineet yhdessä katuvalaistuksen tai rakennuksista tulevan valon kanssa saada aikaan tämän hahmon, joka olisi näyttänyt liikkuvan, kun Cactus itse liikkui? Vesipisarat ja valo saavat aikaan joskus aika erikoisia ilmiöitä.

Räsähdys suolla ja hahmon katoaminen sekä jälkien puuttuminen. Olisiko räsähdyksen saanut aikaan iso lintu, esim. pöllö? Sehän on yöeläin ja lentää todella äänettömästi. Olisi vaan napannut myyrän suolta ja saanut räsähdyksen aikaan. Jalanjälkiäkään ei olisi jäänyt.

Koirilla on tunnetusti huono näkö ja oma mäyrisvainaanikin jähmettyi silloin tällöin pimeässä niille sijoilleen ja murisi jollekin, jota en nähnyt. Eläin? Kivi, jota luuli eläimeksi jne? Tai ehkä koira murisi jollekin eläimelle, jota Cactus ei itse nähnyt.

Ja varmuudeksi vielä: tarkoitukseni ei ole vähätellä kokemusta, vaan etsiä luonnollista selitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös