Karuja on tosiaan olleet yleisömäärät kautta maan, mutta omasta mielestä tärkein on ensi syksy. Tällöin nähdään pidemmällä otannalla ollaanko oltu epävarmuuskuopassa vaiko pysyvämmässä muutoksen maailmassa. Yksi merkittävimmistä tekijöistä tälle kaudelle on kuitenkin vielä epävarmuus. Pelko tartunnoista erikseen, mutta moni miettii myös että mikä tilanne taas huomenna on, kun ennen passin tuloa hyvä kun tiesit huomisesta laitetaanko ovet taas säppiin. Tämä sitten luonnollisesti on varmasti vaikuttanut ostopäätökseen kausikorttien suhteen. On hyvä muistaa, että tästä passisysteemistä ei vielä kausarien myyntikauden aikana ollut varmuutta, jos tietoakaan.
Yksi asia, mikä vaikuttaa myös on markkinointi. Se osasto on hakenut itseään meidän osalta jo pidempään, joskin tälle kaudelle alan uskomaan juuri edellä mainituista syistä, että sen vähyys tällä kaudella on tarkoituksen mukaista. Kun et tiedä, et toimi. Karkeasti, syyskuussa pistät SKA-pelin liput isolla markkinoilla, lippupaketeilla yms ulos vain todetaksesi pelipäivän viikolla, että ovet on säpissä ja rahat on palautettava. Otat takkiin markkinoinnissa, otat takkiin myynnissä, kerrytät vinon pinon ylimääräistä duunia. Joku kysyi jossain vaiheessa mitä mainonnan ja markkinoinnin kannalta ei ole toteutettu. On toki ollut tv-mainosta, kauppakeskusmainosta jne, mutta pointti on enemmänkin siinä, että esim. mun tuntemat ihmiset kysyy multa milloin on peli, mitä maksaa liput, mikä joukkue on vastassa jne. Eli se mitä nyt on ei tavoita potentiaalisia kohderyhmiä tarpeeksi.
Tähän sitten päälle ne muut asiat, joita on pyöritelty ja varmasti tullaantulevaisuudessa pyörittelemään riittämiin. Joka tapauksessa, aika näyttää onko tämä pysyvää vai väliaikaista. Katsoja-ka tulee olemaan floppi, mahdollisesti kaikkien aikojen heikoin (ainakin Arenan aikana varmuudella), mutta jos vuoden, vajaan päästä tilanne on vielä sama, niin se punainen nappi olisi vihoviimeistään hyvä painaa pohjaan.