Haluatko miljonääriksi? – visailuklassikon paluu

  • 632 566
  • 3 454

Morgoth

Jäsen
Ehkä jäisi alkuun. Minä ainakin, jos kysyttäisiin tositv:n henkilöistä, kuten se joku, jota on mainostettu paljon, joku laivajuttu, kannen alla tjsp. Pahimpia kidutusmuotoja oikeesti olisi päntätä jotain tuollaista tietoa ohjelmista, joita ei katso ja jotka ovat niin turhia kuin olla ja voi!

Jos haluaa voittaa sen miljoonan niin on pakko mukautua ohjelman kysymyksiin. Sekin on jonkinlainen viisauden ja älykkyyden merkki kilpailijana, vaikka sen tiedon tietäminen ei mitenkään yleissivistystä olisikaan. Hankalaa varmaan opiskella tubettajia ja muita nuorisokulttuurin juttuja, jos ei itsellä ole tai edes lapsien kautta mitään kosketusta siihen. Tyhmiä ovat myös kilpailijat, jotka antavat itsensä olla täysin tietämättömiä esim. taiteesta, koska siihen on mahdollista kuitenkin valmistautua tai kysymykset eivät ihan mahdottomia ole olleet. Onhan tuo kuitenkin eräänlainen arvonta. Kysymyksiä vain 15 kpl maksimissaan niin paljonhan riippuu tuleeko itselleen sopiva kysymyksiä varsinkin kun väärästä vastauksesta putoaa heti.
 
Ilmeisesti nykyään ei luokkien seinillä ole maailman- tai Euroopan karttoja.

Minä en muista, oliko meillä koulussa luokan seinällä karttoja. Mutta sen tiedän, että vaikka mä niitä karttoja silloin olisin tuijotellutkin, ei siitä nykypäivänä enää paljon apua olisi. Mulla ei juurikaan ole käryä siitä, missä päin mikäkin Itä-Euroopan, Aasian, Afrikan ja Etelä-Amerikan valtio sijaitsee. Eikä mulla kyllä ole hirveästi halua ruveta niiden sijaintia opiskelemaankaan, sillä en ole ajatellut sinne päin matkustaa. Läntisen Euroopan valtioiden sijainnista mulla on jonkinlainen hatara käsitys, koska niistä useassa olen joskus käynyt.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Eli lähinnä puhdas jälkiviisas arvaus vai onko joku yleinen päättelysääntö, että etunimestä voi jotenkin johtaa taiteilijanimen? Iso H:n suhteen päättelysääntösi olisi voinut olla jotenkin järkevä.
Jälkiviisaasta ei voi puhua, sillä olen tuon tiennyt jo vuosia vaikken mitenkään voi sanoa fanittavani Elastista. Elastisen muuten puhuu itsestään "Laihona" aika monessa biisissä, josta minä ainakin löysin tämän oikean nimen. Tuostakin olisi saanut hyvän vihjeen, mikäli vain muistaa Rähinä Recordsin biisin sanoja ulkoa. Ja aika useinhan oman nimen ja taiteilijanimen välillä on joku yhteys, kuten mainitsemasi Iso Henrik.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos haluaa voittaa sen miljoonan niin on pakko mukautua ohjelman kysymyksiin. Sekin on jonkinlainen viisauden ja älykkyyden merkki kilpailijana, vaikka sen tiedon tietäminen ei mitenkään yleissivistystä olisikaan. Hankalaa varmaan opiskella tubettajia ja muita nuorisokulttuurin juttuja, jos ei itsellä ole tai edes lapsien kautta mitään kosketusta siihen. Tyhmiä ovat myös kilpailijat, jotka antavat itsensä olla täysin tietämättömiä esim. taiteesta, koska siihen on mahdollista kuitenkin valmistautua tai kysymykset eivät ihan mahdottomia ole olleet. Onhan tuo kuitenkin eräänlainen arvonta. Kysymyksiä vain 15 kpl maksimissaan niin paljonhan riippuu tuleeko itselleen sopiva kysymyksiä varsinkin kun väärästä vastauksesta putoaa heti.

Onhan se näinkin ja kieltämättä, kyllä sitä on pitänyt melkein Harlekin-tasoiset siirappiromaanitkin käydä työssä läpi, vaikka itse yritän vetää rajaa siihen, ettei ihan kioskikirjallisuudeksi yleinen kirjasto menisi. Toki jotain tärppejä on otettava, että lainauslukuja tulee;)

En paheksu kenenkään lukemisia ja sanonkin aina, että kaikki on tarkoitettu lainattavaksi, jos joku jostain syystä alkaa selittelylinjalle, miksi jonkun kirjan ottaa, "vaikka se ei hyvä varmaan olekaan."En ikinä näytä mitä mieltä olen mistäkin kirjasta, mutta osaan kyllä suositella aika hyvin tietynlaisia kirjoja tietyn maun omaaville ihmisille ja tehdä heidät onnellisiksi, vaikken olisi lukenut riviäkään. Täytyy seurata ja kuunnella keskustelua eri tahoilla.

Kukaan ei kaikkea tiedä, kun ei ole tietokone, onneksi. Sekin on varmasti totta, että osa jännittää ja ajatuksenkulku on tyyliä "hauki on kala, hauki on kala", vaikka oikeasti voisi muussa tilanteessa vastauksen tietääkin. Itse en tuonne ole menossa, mutta onhan se kotisohvalta hauska pohtia, kuhan nuo mainoskatkot ja ylipitkät jaarittelut vaan loppuisivat. Onko muuten ihan pakko jokaisen kilpailijan kohdalla kerrata samat säännöt uudestaan? Eiköhän kaikki ole kuulleet ne jo. Voi sitten vaikka kysyä, että onko säännöistä jäänyt jotain epäselväksi, niin juontaja vastaa vaan sellaiseen. Saisi itse kilpailulle lisää aikaa aika paljon.
 

Morgoth

Jäsen
Minä en muista, oliko meillä koulussa luokan seinällä karttoja. Mutta sen tiedän, että vaikka mä niitä karttoja silloin olisin tuijotellutkin, ei siitä nykypäivänä enää paljon apua olisi.

Meillä oli, mutta ei niistä ollut apua ainakaan kysymykseen jossa kysyttiin Kazakstanin rajanaapuria. Boratista tosin opin, että uzbekit ovat kusipäitä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kyllä hämmentää jos aikuinen suomalainen ihminen ei tiedä Monacon sijaintia. Yhtä lailla hämmentää myös se, että nepotismi ei ole tuttu termi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämän ketjun perusteella kaikki jatkislaiset pääsisivät vähintään kymppitonniin ilman oljenkorsia, sen verran fiksua porukkaa täällä tuntuu olevan :D
No itseasiassa jos tätä ketjua lukee, niin enemmänkin täällä kritisoidaan kysymyksiä kuin tiedettäisiin kaikki. Osa on ollut niin helvetin vaikeita, varsinkin sille euromäärälle, ettei mitään rajaa. Ja toisaalta taas osa kilpailijoista on olleet helvetin huonoja jo ihan perustiedossa.
Jälkiviisaasta ei voi puhua, sillä olen tuon tiennyt jo vuosia vaikken mitenkään voi sanoa fanittavani Elastista. Elastisen muuten puhuu itsestään "Laihona" aika monessa biisissä, josta minä ainakin löysin tämän oikean nimen. Tuostakin olisi saanut hyvän vihjeen, mikäli vain muistaa Rähinä Recordsin biisin sanoja ulkoa. Ja aika useinhan oman nimen ja taiteilijanimen välillä on joku yhteys, kuten mainitsemasi Iso Henrik.
Entäs sitten kun tämä epämusiikkisonta ei kiinnosta hevon helvettiä? Eikä kiinnosta mitkään typerät idiootti tubettajat, tai tv-sarjat. Onko silloin sivistymätön moukka? Jos on, niin olen kyllä sellainen ihan mielelläni.
 
Viimeksi muokattu:

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aina ei ole ”liskojen yö”. Välillä voi olla tomppeleiden, löysäpäiden tai muuten vain hermoilevien persoonien ilta. Eli se, mitä haen on tilanteen mukainen toiminta. Mutta kammottavin moka, mitä koko Suomen formaatissa on tapahtunut, on tuo ”Monaco”. Tästä tehdään herkkiä balladeja vielä kolmenkymmenen vuoden kuluttua kaukaisilla leiritulilla.
Jos triviassa on aikaraja, niin pää tekee mielenkiintoisia nopeita poimintoja: Monaco, Gibraltar, Paavo Väyrysen vapun gorilla-asu, Nizza, Andorra, liian paljon valoja, Singapore, kivoja tissejä, Päiväntasaajan Guinea, miten niin se vitun aikaraja umpeutui?

Olen käynyt aika monessa baari-triviassa, jotka on järjestänyt:
http://www.baaripahkina.fi/
Kysyn vielä varmuuden vuoksi Moderaattoreilta, että onko asian toteaminen mainostamista, vai pelkkää toteamista?
Palkintona on ollut muun muassa Liiga-pääsylippuja aika hyville paikoille.
Mistäkös tiedän?
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Enkä sano sitä, etteikö kysymysten ryhmittely "oikein" olisi tärkeää, ehkä se nepotismi kysymys tosiaan tuli liian aikaisin. Kun itse asian tietää, niin jotenkin olettaa että kaikki muutkin tietävät, mutta nyt täälläkin yllättävän moni sanoo ettei ole ikinä kuullutkaan sanaa nepotismi, joten 1000€ kysymykseksi se oli kyllä liian vaikea. Vertailukohtana kannattaa muistaa, että viime vuonna 10 000€ kysymys kuului, kenen suomalaisen räppärin oikea nimi on Kimmo Laiho. Ja olen täysin satavarma, että Suomessa on paljon enemmän ihmisiä jotka tietävät tuon (Elastinen on ollut niin paljon esillä joka paikassa, etenkin viimeisten 2-3 vuoden aikana, ihan muutenkin kuin musiikin takia), kuin niitä jotka tietävät mitä on nepotismi
Mä taas olen melkoisen varma, että Suomessa on enemmän ihmisiä, jotka tietävät mitä tarkoittaa nepotismi kuin niitä, jotka tietävät Elastisen oikean nimen. Nepotismin varmastikin tietää kuitenkin yli 50 % täysi-ikäisistä ihmisistä, kun taas vastaavasti yli 50 % tuskin tietää yhtään suomalaista räppäriä nimeltä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mä taas olen melkoisen varma, että Suomessa on enemmän ihmisiä, jotka tietävät mitä tarkoittaa nepotismi kuin niitä, jotka tietävät Elastisen oikean nimen. Nepotismin varmastikin tietää kuitenkin yli 50 % täysi-ikäisistä ihmisistä, kun taas vastaavasti yli 50 % tuskin tietää yhtään suomalaista räppäriä nimeltä.
Näin ainakin toivon asian olevan. Toinen on aivan normaali suomenkielen sana, minkä pitäisi kuulua tällöin jokaisen sanavarastoon. Toki nykyaikana kun joka toinen sana on niinku, niin voi asia toki olla erilainen. Silti jonkun räppärin tai kenen tahansa muusikon oikea nimi, ei ole millään tavalla sivistyksellinen asia.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Entäs sitten kun tämä epämusiikkisonta ei kiinnosta hevon helvettiä? Eikä kiinnosta mitkään typerät idiootti tubettajat, tai tv-sarjat. Onko silloin sivistymätön moukka? Jos on, niin olen kyllä sellainen ihan mielelläni.
Mielestäni yleissivistykseen kuuluu se, että on kiinnostunut esim. erilaisista musiikki- ja kulttuurisuuntauksista. Toki nuo eivät välttämättä kuulu millään lailla omaan elämään, mutta sivistynyt ihminen on utelias ja pyrkii olemaan jyvällä myös niistä asioista, jotka eivät kuulu omiin kiinnostuksen kohteisiin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan pakko kommentoida, vaikka jaksoa ja tuota kysymystä vaihtoehtoineen en ole nähnytkään. Elastisen nimen olisi ehkä voinut päätellä, ainakin itse olen kuvitellut sen nimen tulevan kaavasta Elastinen -> kimmoisa -> Kimmo. Toki jos siellä vaihtoehdoissa oli muitakin Kimmoja, niin sitten on aika vaikeaa vetää vastaus hatusta.
Muut vaihtoehdot olivat Cheek, Paleface ja Redrama. Jos minulta olisi kysytty, mikä on Elastisen oikea nimi, eikä annettu mitään vaihtoehtoja, olisi kuulunut heinäsirkan ääntelyä. Tuossa tapauksessa pystyin kuitenkin poissulkemalla "tietämään", kun noiden muiden oikeat nimet ovat riittävällä tasolla tiedossa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melko ahdas näkemys yleissivistyksestä.

Nimenomaan.

Yleissivistys on myös sitä, että seuraa mitä nykypäivänä tapahtuu eikä pidä päätään pensaassa (tietenkään klassista tietoutta unohtamatta).

Yleensä en pidä yksittäisiin kysymyksiin tarttumisesta, mutta otan tämän esimerkkinä. Vuonna 2016 suuri osa ihmisistä tietää kuka on Kimmo Laiho, vuonna 2000 tai 2030 todennäköisesti ei niin moni. Vastaavasti "nepotismin" tai muun sivistyssanan tietäminen pysyy vakiona. Suurimmalle osalle se on vieras käsite niin vuonna 2000, 2016 kuin 2080-luvulla.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
No itseasiassa jos tätä ketjua lukee, niin enemmänkin täällä kritisoidaan kysymyksiä kuin tiedettäisiin kaikki. Osa on ollut niin helvetin vaikeita, varsinkin sille euromäärälle, ettei mitään rajaa. Ja toisaalta taas osa kilpailijoista on olleet helvetin huonoja jo ihan perustiedossa.Entäs sitten kun tämä epämusiikkisonta ei kiinnosta hevon helvettiä? Eikä kiinnosta mitkään typerät idiootti tubettajat, tai tv-sarjat. Onko silloin sivistymätön moukka? Jos on, niin olen kyllä sellainen ihan mielelläni.
Ei ole tyhmä moukka, mutta aivan väärä henkilö kyseessä olevaan. Eikä asiasta tarvitse olla laisinkaan kiinnostunut tietääkseen siitä jotain.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mielestäni yleissivistykseen kuuluu se, että on kiinnostunut esim. erilaisista musiikki- ja kulttuurisuuntauksista. Toki nuo eivät välttämättä kuulu millään lailla omaan elämään, mutta sivistynyt ihminen on utelias ja pyrkii olemaan jyvällä myös niistä asioista, jotka eivät kuulu omiin kiinnostuksen kohteisiin.
Meinasin lisätä viestiini, että kyllä minä tiedän, että Elastinen on suomalainen räppäri. Sillä minusta täyttää aivan riittävän hyvin sen kulttuurillisen sivistyksen. Olen varmasti joskus myös kuullut jonkin räppi biisin ja todennut loput kuulematta paskaa kastiin, koska ne eivät ole musiikkia. Se ei ole yleissivistystä, että tietää jonkun yksittäisen bändin laulajan, tai taiteilijanimen takaa löytyvän henkilön. Ellei nämä ole yhteiskunnallisesti, tai taidehistoriallisesti merkitseviä. Toistaiseksi näiden ihmisten anti suomelle on ollut, muutoin kuin veronmaksajina, täysi nolla.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Toistaiseksi näiden ihmisten anti suomelle on ollut, muutoin kuin veronmaksajina, täysi nolla.
Minä sanoisin, että Elastisen ja Iso H:n muodostama Fintelligens on Suomen räppiskenelle erittäinkin merkittävä bändi. Eivät he räppiä/hiphopia Suomeen tuoneet, mutta olivat isona osana mukana tekemässä siitä valtavirtaa. On aika turvallista sanoa, että Kimmo Laiho on ollut mukana maan menestyneimmässä räpyhtyeessä ja minä kyllä lasken sen jo ihan merkittäväksi saavutukseksi, vaikken varsinaisesti genren suurin ystävä olekaan. Eipä tuo soolourakaan ihan paskasti ole mennyt, joten merkittävästä artistista on kyse, tykkäsi siitä tai ei.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä sanoisin, että Elastisen ja Iso H:n muodostama Fintelligens on Suomen räppiskenelle erittäinkin merkittävä bändi. Eivät he räppiä/hiphopia Suomeen tuoneet, mutta olivat isona osana mukana tekemässä siitä valtavirtaa. On aika turvallista sanoa, että Kimmo Laiho on ollut mukana maan menestyneimmässä räpyhtyeessä ja minä kyllä lasken sen jo ihan merkittäväksi saavutukseksi, vaikken varsinaisesti genren suurin ystävä olekaan. Eipä tuo soolourakaan ihan paskasti ole mennyt, joten merkittävästä artistista on kyse, tykkäsi siitä tai ei.
Niin Fintelligens saattoi olla iso, herra Kimmo Laiho ei ollut, tai olisi jos olisi esiintynyt nimellä Kimmo Laiho, ei vaan esiintynyt. Ei ole merkittävä ihminen ja ei, vaikka kuinka tykkäisit, kuulu yleissivistykseen tietää moisia. Et sinäkään varmasti tiedä jokaisen, edes maailman mittakaavalla suuren määrän musiikkia myyneen bändin jokaista jäsentä nimeltä, saati kaikkia ihme rap artisteja tai jonkun genren X, Y tai Z edustajia. Ja nämä on jotkut sentään oikeasti aivan helvetin isosti myyneitä. Minä kyllä myönnän että sivistyksessäni on suuri aukko jos mennään esim. johonkin kantri musiikkin puolelle, koska sieltä löytyy aivan tuhottomasti myyneitä esiintyjiä, joista en ole ikinä kuullutkaan, mutta joku Elastisen nimi, EVVVK.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peesaan tuossa, että mielestäni "musiikkiyleissivistykseen" riittää, kun tietää että Elastinen on räppäri. Jossain siellä 1000-10000 välillä tuo on ihan passeli kysymys, mutta ei silti sellainen, että pitäisi naureskella, että tulipa helppo kymppitonni. Samalla lailla vaikka jotain Alice Cooperin tai Bonon ristimänimeä voisi kysyä noilla kieppeillä, mutta ei nekään nyt sellaisia ole, että kaikkien olisi pakko tietää.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Niin Fintelligens saattoi olla iso, herra Kimmo Laiho ei ollut, tai olisi jos olisi esiintynyt nimellä Kimmo Laiho, ei vaan esiintynyt. Ei ole merkittävä ihminen ja ei, vaikka kuinka tykkäisit, kuulu yleissivistykseen tietää moisia.
Sinäkö täällä määrittelet yleissivistyksen?

Paitsi että Elastinen on merkittävä artisti, hän on ollut vuoden sisällä eri medioissa esillä niin paljon, että alkaa olla tuttu ihan kaikille. Ja koska Halutko Miljonääriksi on viihdeohjelma, niin siinä kysytään- tadaa- viihdekysymyksiä. Kysymyksessä ei ole mikään Suomen Tietoviisas, eikä siitä sellaista tule.

Yhtä validia kuin kysyä Elastisen oikeaa nimeä olisi tiedustella esimerkiksi Hectorin, Frederikin, Daruden tai vaikka Dannyn nimiä. Ainoastaan se kysymyksen arvo pitää fiksata siihen kohden, missä se on kilpailijalle reilu.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peesaan tuossa, että mielestäni "musiikkiyleissivistykseen" riittää, kun tietää että Elastinen on räppäri. Jossain siellä 1000-10000 välillä tuo on ihan passeli kysymys, mutta ei silti sellainen, että pitäisi naureskella, että tulipa helppo kymppitonni. Samalla lailla vaikka jotain Alice Cooperin tai Bonon ristimänimeä voisi kysyä noilla kieppeillä, mutta ei nekään nyt sellaisia ole, että kaikkien olisi pakko tietää.
Minä ajattelen niin että tietokilpailuihin osallistuvien kuuluisi olla keskimääräistä sivistyneempiä ja tuollaiset Elastisen/Bonon oikea nimi tasoiset kysymykset pitäisi kyllä tietää. Jotenkin tässä uudessa Haluatko miljonääriksi vaikuttaa sama ilmiö kuin näissä idolsseissa yms. eli osa kilpailijoista ei edes ymmärrä olevansa täysin väärässä paikassa. Kun vain on kotona pärjännyt Singstarissa tai Trivial Pursuitissa vaikkei oikeasti olekaan lajissa kova.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen @BlackWolf'in kanssa samaa mieltä sikäli, että minun mielestäni yleissivistyksellä ja yleistiedolla on eroa. Yleissivitystä on tietää, mitä on rap-musiikki ja yleistietoa tietää muusikoiden oikeita nimiä. Minusta ihminen, joka tietää sotien ajankohtia mutta ei yhdenkään sodan syytä, ei ole asiansa kanssa sivistynyt vaikka tältä löytyykin yleistietoa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinäkö täällä määrittelet yleissivistyksen?

Paitsi että Elastinen on merkittävä artisti, hän on ollut vuoden sisällä eri medioissa esillä niin paljon, että alkaa olla tuttu ihan kaikille. Ja koska Halutko Miljonääriksi on viihdeohjelma, niin siinä kysytään- tadaa- viihdekysymyksiä. Kysymyksessä ei ole mikään Suomen Tietoviisas, eikä siitä sellaista tule.

Yhtä validia kuin kysyä Elastisen oikeaa nimeä olisi tiedustella esimerkiksi Hectorin, Frederikin, Daruden tai vaikka Dannyn nimiä. Ainoastaan se kysymyksen arvo pitää fiksata siihen kohden, missä se on kilpailijalle reilu.
Niin no näistä mainitsemistasi ei kukaan ole mikään merkittävä yhteiskunnallinen tekijä. Ja ei minä en määritä mikä on yleissivistystä, mutta et kai sinäkään niin tee? Joku yksittäinen muusikko on maan tai jopa maapallon mittakaavassa yks pieru saharassa. Kyseessä on nimen omaan viihde, ei edes taide. Sitten kun jollain taiteilijalla (voi olla myös muusikko) alkaa olemaan sitä yhteiskunnallista merkitsevyyttä, niin voidaan alkaa vaatimaan myös tietoa tämän taustoista. Näitä muusikoita kyllä löytyy, niin löytyy myös arkkitehtejä ja kuvanveistäjiä yms. Sellaisia ihmisiä, jotka ovat oikeasti luoneet jotain mikä koskettaa kaikkia, tai no sanotaan hyvin suurta osaa. Jokin yksittäinen random räppäri ei tälläinen ole, ei vaikka kuinka se kirpaisisi syvältä sielusta. Ei ole myöskään jokin random poppari tai iskelmätähti. Se vaatii "hieman" enemmän.

Sitten jos aletaan puhumaan vaikka musiikin nippelitiedosta, niin voidaan kysellä Darudesta jotain, tai jostain Elastisesta sen nimeä. Se ei silti ole mielestäni yleissivistystä, ei vaikka kuinka jokin kaupallinen paskayhtiö puskisi eetteriin jotain itkun nyyhkyn ohjelmaa jossa tämä on ollut mukana. Kyseessä on puhtaasti kaupallinen tuotos ja sitä on kaupallisesti markkinoitu. Se ei ole koskettanut yhteiskuntaa millään tavalla. Näkemättä paskaa osastoa minulle, jota moinen kaupallinen roska ei kiinnosta. Jos se tekee minusta sivistymättömän, niin mielelläni olen sellainen.

Lisätään nyt vielä, että esim. muusikkojen, urheilijoiden yms. haastattelut ei kiinnosta minua oikeastaan vatulan vertaa. Heidän yleinen tietotasonsa on sitä luokkaa, että niiden kuuntelusta saa lähinnä aivoverenvuodon. Heidän antinsa on ihan muualla ja siksi en jaksa ymmärtää miksi joku haluaa tuollaista roskaa kuunnella. Aivan yhtä validia olisi ottaa kadulta täysin sattumalla yksi vastaantulija ja alkaa häneltä kyselemään miten makaa ja petaa, lopputulos olisi aivan yhtä mielenkiintoinen ja merkitsevä. Ilmeisesti joku tälläistä haluaa, minä en. Minä kuuntelen mieluummin asiapuhetta, millä on jokin pohja. Ei jonkun yksittäisen ihmisen itse kertomat teot ja aikeet, en ymmärrä henkilöpalvontaa, ne syö samaa ruisleipää ja paskoo samalla tavalla vessaan.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Herää kysymys: Miksi näin hieno ihminen katsoo Jaajoa ja haliatko miljonääriksi VIIHDEohjelmaa, kun samaan aikaan voisi lukea vaikka Rikosta ja rangaistusta ja kuunnella Yle puhetta?
Kuten tuolla aiemmin kirjoitinkin, niin en katso(isi), jos tässä ketjussa kirjoittajat kirjoittaisi ne kysymykset tänne mitä kommentoi, ettei tarvitsisi katsoa tuota. Ja kyllä rikos ja rangaistus on luettuna ja löytyy kirjahyllystä, sekä kuuntelen pääasiassa yle puhetta. Mutta en tiedä onko se mikään humble bragin arvoinen asia (no tottakai on, olenhan minä, minä-minä maailmassa osallisena).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös