Kaljuenkeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Miehitetty
Pakko oli lukea kun joku sen tänne hienosti linkkasi.
Juu, ei siinä mitään, lukeminen kannattaa aina sanois Jörn. Kaikki boikotit päättyvät joskus.
Pakko oli lukea kun joku sen tänne hienosti linkkasi.
Yksi asia mikä ei ainakaan kasvata ikävää Liigaan, on tuo Liigan ainainen TV-lähetyssekoilu. On se varmaan hienoa että tv-oikeuksia kilpailutetaan, mutta kun vähän väliä tulee keltanokka siihen tilalle, niin asakkaiden hiusten harmaus on taattu.
Kuva oli parempaa kuin kertaakaan KHL:stä, hallista riippumatta. Jostain Siperiasta tulee kuvaa edelleen, joka olisi tasoltaan normaalia 1980-luvulla.
itse kuulun siihe harvinaiseen kastiin, että tykkään katella khl-pelejä, oli siellä jokerit pelaamassa tai ei. Änäriä katson myös harva se yö, mutta kotoista liigaa ei tule kyllä katsottua, pelin taso on niin radikaalisti huonompi, ja kun vapaa-aika on kortilla, niin mielummin katsoo huipputason kiekkoa sen mitä katsoa ehtii. KHL on sikäli hyvä sarja, että ottelut ovat hyvä vauhtisia ja pelit tulevat hyvään aikaan Suomessa. paikan päällä oman kylän liigajengin matsissa käyn kannatuksen vuoksi muutaman kerran kaudessa, ja kun itsekin kiekkoa pelailen, niin miksikäs ei
En tiedä miten olet seurannut paria viime kautta, mutta nyt parin kauden ajan on karuimmistakin idän kolkoista saanut hd-kuvaa. Toisin oli tosiaan Jokereiden ensimmäisillä KHL-kausilla, kun kuva oikeasti oli mallia -1983.
Tämän väitteen kuulee usein, mutta itse en oikein usko siihen. Joo, liigaseuroja on liikaa, 12 voisi olla paras, mutta myös 14 menisi vielä kompromissina. Mutta, en oikein usko sinunkaan uskovan, että 3 seuran tiputtaminen ja liigan avaaminen tekisi jotain ihmeitä pelin tasolle(joka on mainettaan parempaa niin minun kuin monen, ammattilaisenkin, mielestä, mutta ei mennä nyt siihen). Suurin syy tason tippumiseen on koventunut kilpailu pelaajista, ja tässä KHL:n nousu on ollut se merkittävin syy. Joskus 15 vuotta sitten Tero Lehterä oli se "suomalaishuippu", joka itäliigan valitsi ennen liigaa, nyt on vähän toisin. Samoin KHL imee oikeastaan lähes kaikki ne ulkomaalaiset huiput, joita vielä vuosituhannen vaihteessa oli mahdollisuus liigaankin saada. Hyvällä scouttauksella liiga voi löytää helmiä, mutta onnistuneet vaihtaa nopeasti maisemaa.En vaan jaksaisi kesken elämän kiireisimpien vuosien innostua siitä kehnosta ja heikkolaatuisesta sähläyksestä, jota liigakiekko tällä erää on. Liigaseurat ovat ahneuspäissään ajautuneet tuohon olotilaan.
Tämän väitteen kuulee usein, mutta itse en oikein usko siihen. Joo, liigaseuroja on liikaa, 12 voisi olla paras, mutta myös 14 menisi vielä kompromissina. Mutta, en oikein usko sinunkaan uskovan, että 3 seuran tiputtaminen ja liigan avaaminen tekisi jotain ihmeitä pelin tasolle(joka on mainettaan parempaa niin minun kuin monen, ammattilaisenkin, mielestä, mutta ei mennä nyt siihen).
No mä en usko, miten esimerkiksi Kärppien tai HIFK:n taso nousisi, jos noiden heikoimpien rostereiden pelaajat ripoteltaisiin muihin joukkueisiin. Itse en pysty näkemään kyllä mitään parannusta. Toki, kyllähän se jotain vaikuttaisi, mutta en usko, että peli "näyttäisi" yhtään erilaiselta. Liigan ongelma on enemmän noiden huippujen pelaaminen nykyään laajemmin muissa sarjoissa, perustaso on edelleen hyvä.Nyt en ehkä tajunnut mutta eikös kolmen joukkueen tiputtaminen olisi nopein keino nostaa tasoa. Parhaat näistä kolmen jengin pelaajista löytäisi työpaikan muista Liiga joukkueista ja loput pelaisi Mestistä, nuorissa tms... Tämä nostaisi aivan varmasti tasoa.
Itse kun seuraan enää satunnaisesti Liigaa niin paljon pelaajia joiden nimet eivät sano yhtään mitään, nämä ovat pääsääntöisesti nuoria jotka aikaisemmin tuolla taitotasolla kypsyivät Mestiksessä tai pelasivat vielä nuorissa...
Nyt kun ilmeisesti muu kiekkoileva Suomi on valinnut sen linjan, että mieluummin ajetaan Jokerit alas kuin nähdään Liiga-KHL -yhteistyö uhkan sijaan mahdollisuutena, niin ollaan aika voimattomia tämän edessä.
Tämä hämmentää joka kerta yhtä paljon, edelleen. Miksi Liigan pitäisi tehdä yhteistyötä Suomen kamaralla kilpailevan liigan kanssa? Ja ei kai "muu kiekkoileva Suomi" ole ajamassa Jokereita alas? Tuo menee jo aika vahvasti uhriutumisen puolelle.
Liigan linja kieltää liigaseuroja pelaamasta harjoitusotteluita Jokereita vastaan ja kielto ottaa Jokereista pelaajia kauden aikana se vasta uhriutumista onkin. Tuo kielto näet koskee vain Jokereita, ei muita KHL-joukkueita.
Tästä olen eri mieltä. Mielestäni täysin normaalia liiketoimintaa. Eihän nuo muut KHL-seurat toimi Suomen alueella.
Ja suomalaisen jääkiekon edistämisestä. Katsoin Jokerien ekan matsin tällä kaudella. Yhdeksän suomalaista pelaajaa, kaksitoista ulkomaista. En usko että tämä Liigan kanta juurikaan Suomen lätkän kehitystä hidastaa. On hyvin erikoista ajatella että Liigan pitäisi kantaa huolta Jokerien hyvinvoinnista.
Liigan pitäisi kantaa huolta liigan hyvinvoinnista ja nykyiset toimet ovat enemmän haitaksi isossa kuvassa.
Liittyykö tämä vielä Liigan ja Jokerien väleihin, vaiko jo johonkin muuhun? Koska ei tämä Jokerien kanssa veljeilyn puute Liigaa haittaa.
Liiga saisi kovempitasoisia pelaajia, jos Jokereista voisi siirtyä liigajoukkueisiin pelaajia kauden aikana. Liigaseurat saisi hieman enemmän tuloja, jos pelaisivat Jokereita vastaan otteluita ennen kautta tai jopa sen aikana - uskoisin niiden pelien myyvän aika monen hallin täyteen. Kerro jokin konkreettinen syy, miten liigaa haittaisi, jos tämä olisi sallittua? Itse en pysty keksimään mitään järkevää syytä.
Ei sieltä kovin montaa ole edes ollut tulossa. Vuokramiehiä enemmän, mutta noita ei kaivata. Yksinkertaisesti se on niin, että mitä vähemmän Jokerit ja KHL Suomessa näkyy, niin sen parempi liigalle. Nuo keskinäiset siirrot ja varsinkin ottelut nostaisivat liigan kannalta Jokereita turhan paljon esiin. Varsinkin, jos liigaseuroja kylvetettäisiin, joskaan harjoituskaudella tuo ei mitenkään odotettavaa olisi. Minusta kannattaisi ihan oikeasti lopettaa uhriutuminen ja mennä eteenpäin valitulla tiellä, tai sitten ottaa järki käteen ja palata kotimaan sarjoihin. Liigalle haitat yhteistyöstä olisivat hyötyihin nähden suuremmat, näin se vaan on.Liiga saisi kovempitasoisia pelaajia, jos Jokereista voisi siirtyä liigajoukkueisiin pelaajia kauden aikana. Liigaseurat saisi hieman enemmän tuloja, jos pelaisivat Jokereita vastaan otteluita ennen kautta tai jopa sen aikana - uskoisin niiden pelien myyvän aika monen hallin täyteen. Kerro jokin konkreettinen syy, miten liigaa haittaisi, jos tämä olisi sallittua? Itse en pysty keksimään mitään järkevää syytä.
Liiga saisi kovempitasoisia pelaajia, jos Jokereista voisi siirtyä liigajoukkueisiin pelaajia kauden aikana. Liigaseurat saisi hieman enemmän tuloja, jos pelaisivat Jokereita vastaan otteluita ennen kautta tai jopa sen aikana - uskoisin niiden pelien myyvän aika monen hallin täyteen. Kerro jokin konkreettinen syy, miten liigaa haittaisi, jos tämä olisi sallittua? Itse en pysty keksimään mitään järkevää syytä.
KHL ehdottomasti.
Näin tänään 30 min Liigakiekkoa
Itsellänikin aika rajattua eli mieluummin sitä katsoo mahdollisimman kovatasoista jääkiekkoa jossa vieläpä oma suosikkijoukkue pelaa.
Tuli katsottua saunaa lämmittäessä noin 30 min eilistä tv5:sen tarjoamaa Liigapeliä. Tuon jälkeen olen entistä vakuuttuneempi että Jokerit pelaa tällä hetkellä aivan oikeassa sarjassa.
Tuosta pelin tasosta kun olen puhunut niin on tuossa hirveä ero. Eilen tuntui että aikaa ja tilaa oli todella paljon, sitten henkilökohtaisella tasolla näytti että perusasioissa oli puutteita.
- lättysyötön antaminen oli monelle ylivoimaista. Tuli kaaliperhosta johon One-timer todella vaikeaa
- vastustajan siniviivan yli kun oli vauhdilla tultu ja ilman häirintää jarrutettiin niin vähintään kerran kolmesta tasapaino petti ja / tai kiekko karkasi
- taklauksien vastaanotto vajavaista, useamman kerran katsoin että vaarallisesti lennetään laitaan
Esim nuo sellaisia asioita joita KHL kiekkoa viime vuodet nähneenä pitää päivänselvinä.
Edelleen haluan muistuttaa että mitenkään vahingoniloinen en tästä ole vaan rehellisesti sanottuna surullinen. Kiitollinen toki siitä, että ne Liigan suuruudenpäivät joskus 90 luvulla tuli todistettua intensiivisesti paikanpäältä.
Kerro jokin konkreettinen syy, miten liigaa haittaisi, jos tämä olisi sallittua? Itse en pysty keksimään mitään järkevää syytä.
ja toimii jokerit ponnahduslautanakin tuleville staroille ihan toisella tapaa, kuin vaikka, noh, kookoo. Pelaa huimaa peliä khl-tasolla junnuna, scoutit heräävät ihan toisella tapaa, jos/kun pelaat huimaa peliä liigatasolla
Tasan yksi suomalainen on onnistunut ponnistamaan Jokereiden KHL-aikakaudella Jokereista NHL:ään, Tolvasesta kyse siis. Samassa ajassa Liigasta on ponnistanut useampi nuori NHL:ään ihan sinne kärkikastiin. Ja kyllä se huima pelaaminen Liigassa myös herättää näiden scouttien mielenkiinnon vaikka ei olisi enää mikään alle parikymppinen pelaaja kyseessä, Suomela hyvänä esimerkkinä ja ilmeisesti viimeisimpien kommenttien mukaan on vakuuttanut San Josen leirillä. Riikola puolestaan sitten Pensissä kokeilemassa siipiään :)