Voihan vitsi. Miten Jokerioottisia kannattajia täällä on viime aikoina kirjoitelleet besserwisser-totuuksiaan palstalle. Kaikki kunnioitus teidän uhriutumisillenne.
Likaista se venäläinen raha on. Aivan varmasti.
Ja sitten tullaankin tähän, miten teidän/minun Jokereita nyt niin raiskataan perseeseen... Mitä se on se Hjalliksen jokerirakkaus? Hifkifani osti uppoavan laivan ja teki siitä ilmiön, missä omaa harrastustaan toteuttavien miesten intohimolla omaan tekemiseensä rakennettiin lopulta dynastia.
Olen sen verran läheltä katsonut tätä lajia pk-seudulla ihan sieltä kaukalonlaidan tasolta, että rohkenen sanoa, että Jokeruus, Hifkiys, Kiekkoespoolaisuus, Evuus, Karhukissuus, jne jne listaa voisi jatkaa ihan miten pitkälle tahansa, on loppujen lopuksi ihan muiden ihmisten mielissä kuin niiden, jotka siellä kaukalossa tai ylipäänsä halleissa sitä toimintaa pyörittävät.
Olette ostaneet idean, johon olette halunneet uskoa. Teille on tärkeää, että Jokerit pysyy pyhänä. Arvostan pyrkimyksiänne.
Samalla, katsokaapa fanikatsomoon pelin aikana, jos niissä käytte nykyään. Siellä on 15-vuotiaita huutamassa. Ovat samalla tavalla ostaneet idean, kuten te, koska heillä on siihen jokin tarve omassa elämässään. Kuinka vähän he teidän mielestä tietävätkään. Loppujen lopuksi olette olleet nykyisen päätöksen tehdessänne yhtä varmoja tästä ideasta kuin hekin. Kun ollaan tosissaan niin sitten ollaan. Hyvä teille kaikille!
Minä katson tätä KHL-saagaa nykyään siitä näkökulmasta, että poimin rusinat pullasta. Näkemykseni mukaan on ollut politiikasta ja bisneksestä yhdistettynä ainakin 90-luvun alkupuolilta lähtien. Kestääkö suomalaisen Hjalliksen johtajana tekemät ratkaisut ja niiden taustasyyt päivänvaloa, on jotain mihin en itse halua edes tietää perusteltua vastausta, koska luultavimmin pettyisin.
Mutta tietenkin oman elämän besserwisserinä minäkin tämän paremmin tietämisen halusin teille kertoa. Vanha suomalainen internet-sananlaskuhan taisi olla, että kaikkien kannattaisi ja pitäisi ajatella niinkuin minäkin.