Kun nyt minäkin kuulun tuohon vanhempaan kannattajakuntaan, niin sallittaneen minunkin ottaa kantaa pikkasen myös tähän kuumaan perunaan; Liiga vaiko KHL? Minulle Jokerit on Jokerit - forever. Minua ei pennin, eikun sentin vertaa kiinnosta joidenkin Villejen tai punakeltojen itkut. Jos kaveria ei kiinnosta Euroopan paras lätkä, niin so what. Onhan siellä Nordiksella varmaan penkit tyhjillään, kuten oli Areenassakin harvinaisen monissa liigapeleissä, niin sinne vaan katsomaan kahvakiekkoa. Se ei ole meiltä jokerikannattajilta pois, ei lainkaan. Villellekin voisin kertoa, että se neuvostoliitto, mikä niin usein tekstissäsi vilisee, lakkasi olemasta jo silloin, kun olit kai vielä pikkupoika. Mikäs sen hienompaa nauttia, kuin hyvästä pelistä, mukavasta showsta ja UJ-vapaasta katsomosta. Liiga-aikoina niitä katsojia löytyi jollain 8000:n keskiarvolla ja nyt KHL-kausilla n. 10000 ja joku vielä kehtaa valitella katsojakadosta. Minun laskuoppini mukaan tuossa on aikamoinen lisä.
Jos nyt on sekä liigan, että KHL:n ja futiksenkin katsojaluvut laskeneet, on se suurimmalta osiltaan siitä syystä, että eri kanavat suoltavat jo niin korkeatasoista pelimatskua, että ne laiskemmat hallilla kävijät ovat ottaneet kotisohvan käyttöön, eivätkä jaksa liikkua halleille.
On se hienoa, kun saa taas huomenna nauttia tästä hyvästä ja kannustaa omaa, sitä rakasta seuraansa, yli 9000 muun kanssa, HIENOA!