Epäilet väärin. Megabus on tarjonnut jo pitkään erilaisia polkuhintaisia lippuja, ensin Briteissä ja nykyään vähän laajemminkin. Sama hemmo muuten perusti Megabussin kuin omistaa Onnibussin nykyään. Vaikea kuvitella, miksi Suomessa pettäisi maailmalla jo hyväksi havaittu konsepti.Epäilen, ettei muuallakaan maailmassa suhteessa palkkatasoon ole polkuhintaisia bussilippuja.
Mitä sillä on väliä onko joku firma suomalainen vai ulkomaalainen? Ihmetyttää vaan noi jotkut viestit edellisillä sivuilla. Jotain hiton verojuttujako joku miettii...
Suomalainen henkilö tukee suomalaista työtä (suomalaista yritystä), jolloin rahat jäävät Suomeen ja näillä rahoilla kehitetään Suomen taloutta (verot). Syntyy tarvetta palvelulle, joka lisää työpaikkoja - köyhyys vähenee ja taloudellinen varmuus sekä onnellisuus yksittäisten henkilöiden talouksissa lisääntyy ja useissa tapauksissa rikollisuus pienenee. Palkkatyössä oleva ihminen taas käyttää palkkatulonsa hyödykkeisiin, jolloin taas syntyy (lisää) hyvinvointia suuremmalle osalle.
Niin ne provosoivat mainokset, mutta mä en mene lankaan.Eikös tästä aiheesta ole aina puhetta hevi-tuotteiden yhteydessä.
Mä en ole mikään valtiovarainministeri niin ei noi jutut kiinnosta, ja vaikka olisinkin niin en varmaan silloinkaan suosisi suomalaista, varsinkaan jos se tuote on paska ja hinta hirvittävä.
Ei kiinnosta hyvinvoinnin lisääminen, rikollisuuden vähentäminen tai vaikkapa oman henkilökohtaisen talouden parantaminen?
Joo suomalaisten mielestä suomalainen on paras, ruotsalaisten mielestä ruotsalainen jne. Niin ja jotkuthan vertaa jotain suomalaista vekotinta markan kiinalaiseen, joka myydään täällä kymmenkertaisella hinnalla tms.Oman kokemuksen mukaan suomalainen tuote on yleensä laadukkaampi kuin naapurin, mutta toki poikkeuksiakin löytyy.
Suomessa on viis miljoonaa ihmistä ja mä oon vaan yks niistä.
Paljon suuremman edun mä saan jos valitsen suoraan sen paremman tuotteen.
Joo suomalaisten mielestä suomalainen on paras, ruotsalaisten mielestä ruotsalainen jne. Niin ja jotkuthan vertaa jotain suomalaista vekotinta markan kiinalaiseen, joka myydään täällä kymmenkertaisella hinnalla tms.
Joo makkara makkarana ja liha lihana, vai mitä ne suomalaista paskaa suuhunsa tunkevat suomalaiset yrittää puolustella...
Näkemyseroja. Omasta mielestä on lohdullisempaa ajatella, että kaikella on merkitystä, vaikka onkin vain yksi ihminen miljoonien muiden seassa. Itse olen valmis maksamaan muutaman euron enemmän, jotta voin ostaa suomalaisen tuotteen, joka on yhtä laadukas kuin ulkomainen. Oma talouteni ei siihen pariin euroon kaadu. Jos sillä parilla eurolla saa vielä jotain kansantaloudellista hyvää siihen päälle niin hienoa, jos ei niin sitten ei. Toki jos ero hinnoissa on aivan posketon, niin rajansa kaikella. Mutta pääasiassa hintaerot ulkomaalaisten ja suomalaisten tuotteiden välillä ovat se verran pienet, että se on minulle ainakin ihan sama, maksanko pari euroa enemmän vai en.
Joo, mutta tässä halpabussikeississähän kysymys on juuri siitä, että hintaero on teikäläistä lainatakseni aivan posketon. Vaikka itsekin kuulun tähän suosi suomalaista -ihmisryhmään, niin onhan siinä nyt eroa, matkustanko Lahdesta Helsinkiin kolmella vaiko 24 eurolla.
Joo, mutta tässä halpabussikeississähän kysymys on juuri siitä, että hintaero on teikäläistä lainatakseni aivan posketon. Vaikka itsekin kuulun tähän suosi suomalaista -ihmisryhmään, niin onhan siinä nyt eroa, matkustanko Lahdesta Helsinkiin kolmella vaiko 24 eurolla.
Joo, mutta tässä halpabussikeississähän kysymys on juuri siitä, että hintaero on teikäläistä lainatakseni aivan posketon. Vaikka itsekin kuulun tähän suosi suomalaista -ihmisryhmään, niin onhan siinä nyt eroa, matkustanko Lahdesta Helsinkiin kolmella vaiko 24 eurolla.
Saa olla kyllä helvetilliset oheispalvelut tai ainakin todella suuret vaikutukset kansantalouteen, jos maksan kahdeksan kertaa enemmän samanlaisista hyödykkeistä vain "avainlipun" takia.
Ei se mikään systeemin vika ole, vaan ihmisluonnon vika, tai oikeammin ominaisuus. Systeemi joka tunnustaa tuon tosiasian on parempi kuin joka perustuu johonkin vaihtoehtoiseen virheelliseen kuvitelmaan.Eikös se ole vähän tämän systeemin perusvika, että kaikki tahtovat suuret palkat ja voitot mutta samalla eivät tahdo maksaa mistään.
Eikös se ole vähän tämän systeemin perusvika, että kaikki tahtovat suuret palkat ja voitot mutta samalla eivät tahdo maksaa mistään.
Se ettei suosi suomalaista tai yksilöllisesti tehtyä, vie työpaikkoja nimenomaan aktiivisilta itsensätyöllistäjiltä, joilla ei ole henkistä osaamista, jolla pärjäisi globaalissa kilpailussa. Jos puusepän käsin tehdyistä ja siksi kalliista tuoteista ei kukaan maksa, niin sitten puuseppä on työtön. Halvallakaan hän ei voi myydä, jos aikoo Suomen hinnoilla selvitä.
Onnibus on alunperin Suomalainen firma, myytiin vain sittemmin ulkomaiselle omistajalle. Samoin kuin Onniexpress on Suomalainen.Jos nyt tässä bussiteemassa pysytään, niin ei ole yhtään mitään tarkastelun kestävää selitystä, että miksi ulkomaalainen firma pystyisi Suomessa palvelua tarjoamaan edullisemmin kuin Suomalainen firma.
Nyt näytti ainakin expressbus myös noita alennettuja matkoja alkaa myymään alkaen 2 eurosta ylöspäin. Ainakin mitä katselin ensiviikonlopun tilannetta niin olivat ainakin Jyväskylä - Helsinki välillä jopa onnibussia halvempia osa lipuista. Nuo tarjousmatkat 20 euron luokkaa. Ihan hyvä että kilpailua markkinoilla ja muutkin alkaa pikkuhiljaa tiputtaa hintoja. Onhan tuo 50 euroa suunta nyt semmoista ryöstöä että hyvä jos nuo lipunhinnat alkaa asettumaan tuonne kohtuulliseen 20-30 euroa suunta. Vaikea sanoa sitten onko miten ollut tarjolla noita halvempia lippuja ja jos listaa menee kauemmaksi niin onko noita halpoja muutaman euron lippuja tarjolla, mutta hintasota tekee hyvää.
Niin kauan kun normaalihinnat on kalliimpia kuin omalla autolla sama matka yksin niin hinnoissa on jotain pielessä.