Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Vihreiden meininki hallituksissa on ollut sellaista, että "hyvät jutut ovat meidän ajamia ja meidän päätöksiä", ja vähemmän kivat asiat johtuvat aina "niistä toisista". Kun yhteiseen hallitukseen lähdetään, niin silloin pitäisi mennä yhdellä ohjelmalla ja yhteisillä päätöksillä. Välillä kun hallitus tulee päätöstensä kanssa ulos, niin jo samana iltapäivänä alkaa pienpuolueiden (joskus isompienkin) edustajien kitinä ja irtopisteiden haku. Säälittävää poliittista kulttuuria. Tuolle olisi saanut Katainen jyrähtää paljon kovemmin, ei voi olla niin että haistatetaan pitkät omille päätöksille.
Noinhan se on. Ja tottahan tuota harrastavat kaikki hallituspuolueet. Ensin yhtenä ryhmänä ollaan tekemässä ja hyväksymässä päätökset, ja sitten kun ne on tehty, niin aletaankin kitisemään että kuinka huono hallitus meillä on ja kuinka huonoja ne muut hallituspuolueet ovatkaan, kun tällaisia päätöksiä tekevät. Siis ne muut tekevät, ei itse, vaikka samassa pöydässä istuvat. Eli tehdään tavallaan samaan aikaan sekä hallituspolitiikkaa että oppositiopolitiikkaa, mikä on aika skitsofreenista. Ja mikä on surkuhupaisinta, niin sitten vielä taas kohta jaksetaan toitottaa, että kuinka me nyt tässä kannetaan vastuuta ja haukutaan joukolla Perussuomalaisia, kuinka ne eivät halunneet kantaa vastuuta. Onko vastuun kantaminen siis sitä, että tehdään päätöksiä, jotka heti kohta itse todetaan huonoiksi ja laitetaan sitten se omien päätöksien teko muiden syyksi? Ihan tosissaan, missä se vastuun kantaminen tuollaisessa näkyy? Silloin kun tehdään päätöksiä, niin sitten seistään niiden päätösten takana, eikä ruveta itkemään. Tai jos ei seisota niiden päätösten takana, niin sitten ei olla tekemässä niitä päätöksiä.
Tai no itse asiassa, KD ei ole tainnut hallituksen päätöksistä kitistä missään, vaan ovat olleet hiljaa tyytyväisiä siihen, että ne vähät heidän kynnyskysymyksensä hallitustyöskentely osalta on pidetty, ja he ovat saaneet näin kannattajat pidettyä tyytyväisinä.