Hallitus 2015–? Kolme ässää, sinivalkoinen hätätilahallitus?

  • 1 137 177
  • 10 753

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin? Jos persujen kannatus sulaa, niin samalla sulaa hallituksen kannatus.
Niin? Missä olen sanonut, että hallituksen kannatus ei sula? Kirjoitin, että hallituksen kannatus ei sula paljon yhtään, ja aika vähäiseltä toi sulaminen näyttääkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Veikkaisin että jos SS-siipi on lähteäkseen PS:stä niin nämä alkukuukaudet ovat se paras aika - myöhemmässä vaiheessa tehdyt irtiotot eivät yleensä näy kovin uskottavina äänestäjille.
Tietyllä tavalla totta, joskaan en tämän porukan pelisilmään tai rationaalisuuteen luota juurikaan. Olin hallitustaipaleen alussa vakuuttunut että ero on tulossa mutta Immonen on jäänyt julkisuudesta niin yksin että ehkä kyseessä on vain henkilökohtainen typerys eikä suuren suunnitelman kärkijoukko.

Toinen juttu on kiristynyt pakolaistilanne. Näkisin että tässä tilanteessa oppositioon luikkiminen nähtäisiin poikkeuksellisena housuunpaskomisena kannattajien joukossa ja lähtijöitä olisi helppo uhkailla juuri tehtyjen kiristen vesittämisellä. Tähän discaimeriksi, etten ole esitykseen tutustunut edes vähää alusta enkä tiedä miten siihen suhtaudutaan "tiedostavissa" piireissä.

Ps. Jos SS lähtee SSS:tä niin mitä jää jäljelle. Siinäpä vasta pähkinä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tuosta yhteiskuntasopimuksesta tuli mieleen että hallituksen olisi minusta kannattanut ajaa läpi joku EK:n vastustama uudistus joka ei suoraan nostaisi työvoimakustannuksia. Yksi sellainen olisi työntekijäjärjestöjen vuosia ajama ryhmäkannelaki. Tai olisivat edes sanoneet Häkämiehelle että ottaa vähemmällä hehkuttamisella vastaan tuon hallituksen esityksen. Psykologisesti kehnoa toimintaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Onko poliiseille edes oikeutta mennä lakkoon? Jotenkin olen ymmärtänyt että heillä ei sellaista oikeutta ole lain mukaan.

Minä olin tuolloin ammoisen poliisien lakon aikana ruotuväessä, olin ns. kakkoshälyssä, eli istuttiin gazin lavalla tesetti päällä ja kovat piipussa odottaen käskyä, mikäli jokin apua vaativa kahina olisi syntynyt. Meillä oli kohdekaupunki Tampere. Kerkesi muutaman kerran miettiä siinä, että miten helvetissä oikeasti ammattitaidottomana selviää, jos tosipaikkaan joutuu. Onneksi ei jouduttu, kun siellä oli joukossa niitäkin urpoja, joille "rynkyn laulu" oli parasta musiikkia ja ajattelu pelkkää ajanhukkaa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Ainakin SDP:llä on upean vinksahtanut huumorintaju, kun SDP:n pj Antti Rinne ehdotti tänään hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen "selvitysmieheksi" puoluetoveriaan, SAK:n pitkäaikaista keulakuvaa Lauri Ihalaista. Kas kun ei taatusti yhtä puolueetonta Tarja Halosta. Hallitus sanoo tarjoukselle vähemmän yllättävästi "ei".

Rinne tarjoaa Ihalaista pattitilanteen ratkaisemiseksi | Yle Uutiset | yle.fi
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Nimimerkki "torsti" postitti KL:n palstalla:
Hallituksen esitys yhteiskuntasopimuksen korvaajaksi | Kauppalehti.fi


Valitettavasti HUS organisaatio ei ole vuoden 2011 jälkeen julkaissut täsmällisiä poissaololukuja .
( Mistäköhän syystä ? )

http://www.hus.fi/hus-tietoa/materi...omukset/Documents/Henkilöstökertomus 2011.pdf

Vuoden 20011 henkilöstöraportti sivu 32 kertoo meidän julkisen sektorin ongelman ja totuuden sari sairaanhoitajan tarinasta.

Vuosiloma 40,1 pv + sairasloma 15,1 pv + muu lakisääteine 35,8 + muu poissaolo 12,7 = 103,7 pv keskimäärin.
Tämä on noin puolet työajasta .

Jos joku kuvittelee, että meillä on mahdollisuus ylläpitää julkista terveydenhuoltoa suurten ikäluokkien sairastuessa sellaisella julkisella järjestelmällä, jossa työskennellään vain puolet ajasta, hän erehtyy.
Tämä rakenne ei tule toimimaan, sen voin vakuuttaa.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Minä olin tuolloin ammoisen poliisien lakon aikana ruotuväessä, olin ns. kakkoshälyssä, eli istuttiin gazin lavalla tesetti päällä ja kovat piipussa odottaen käskyä, mikäli jokin apua vaativa kahina olisi syntynyt. Meillä oli kohdekaupunki Tampere. Kerkesi muutaman kerran miettiä siinä, että miten helvetissä oikeasti ammattitaidottomana selviää, jos tosipaikkaan joutuu. Onneksi ei jouduttu, kun siellä oli joukossa niitäkin urpoja, joille "rynkyn laulu" oli parasta musiikkia ja ajattelu pelkkää ajanhukkaa.

Käsitykseni mukaan poliisit eivät ole koskaan olleet lakossa. Joskus -70 -luvulla, vai oisiko jopa -80 -luvulla ehkä joku lakon tapainen toimenpide on ollut, mikä kuitenkin meni täydellisesti vihkoon, mutta varsinaisesti lakossa ei tämä luuseri -ammattikunta ole ollut koskaan, vaikka kuinka porattaisiin kakkoseen. Samoin kävi palomiehillekin -90 -luvulla.

Lakkoilu on melko vaikeaa, jos ei ole lakko-oikeutta.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Nimimerkki "torsti" postitti KL:n palstalla:
Hallituksen esitys yhteiskuntasopimuksen korvaajaksi | Kauppalehti.fi


Valitettavasti HUS organisaatio ei ole vuoden 2011 jälkeen julkaissut täsmällisiä poissaololukuja .
( Mistäköhän syystä ? )

http://www.hus.fi/hus-tietoa/materiaalipankki/henkilostokertomukset/Documents/Henkilöstökertomus 2011.pdf

Vuoden 20011 henkilöstöraportti sivu 32 kertoo meidän julkisen sektorin ongelman ja totuuden sari sairaanhoitajan tarinasta.

Vuosiloma 40,1 pv + sairasloma 15,1 pv + muu lakisääteine 35,8 + muu poissaolo 12,7 = 103,7 pv keskimäärin.
Tämä on noin puolet työajasta .

Jos joku kuvittelee, että meillä on mahdollisuus ylläpitää julkista terveydenhuoltoa suurten ikäluokkien sairastuessa sellaisella julkisella järjestelmällä, jossa työskennellään vain puolet ajasta, hän erehtyy.
Tämä rakenne ei tule toimimaan, sen voin vakuuttaa.

Vuosiloma 40,1 päivää? Nyt en taida oikein uskoa...
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
En tiedä. Mutta näitä raportteja ei "mystisesti" olla enää julkaistu vuoden 2011 jälkeen.

Suomen julkisen sektorin porsastelu on saavuttanut täysin uskomattomat sfäärit jo kauan sitten. Itse en yllättyisi mistään, varsinkin kun oma vaimoni on Stadin kaupungilla hoitoalalla esimiestehtävissä - ja kuulen päivittäin työntekijöiden aivan poskettomasta lintsaamisesta. 3 päivää omalla lomalla (omalla ilmoituksella) ja pitkä viikonloppu korkataan usein jo Keskiviikkona. Touhu on täyttä Kreikkaa ja naisvaltaisia aloja vaivaa yleensä aina johtajuuden puute.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
En tiedä. Mutta näitä raportteja ei "mystisesti" olla enää julkaistu vuoden 2011 jälkeen.

Suomen julkisen sektorin porsastelu on saavuttanut täysin uskomattomat sfäärit jo kauan sitten. Itse en yllättyisi mistään, varsinkin kun oma vaimoni on Stadin kaupungilla hoitoalalla esimiestehtävissä - ja kuulen päivittäin työntekijöiden aivan poskettomasta lintsaamisesta. 3 päivää omalla lomalla (omalla ilmoituksella) ja pitkä viikonloppu korkataan usein jo Keskiviikkona. Touhu on täyttä Kreikkaa ja naisvaltaisia aloja vaivaa yleensä aina johtajuuden puute.

Olen itse ollut jo pitkään pitkälomalainen, ja se on 38 päivää vuodessa. En pysty mitenkään uskomaan, että jossakin olisi yli 40 päivän vuosilomia. Aloitin työurani jo 25 vuotta sitten, ja tähän mennessä on eläkeikä lisääntynyt 7 vuodella, nyt viedään 8 päivää lomaa ja suntis-korvaukset pienennetään.

Mitä minun vielä pitäisi tehdä, ja paljonko leikkaukset osuvat teikäläiseen?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Mulla on kolmatta vuotta yli 40 päivää vuosilomaa, kun olen vaihtanut lomarahat vapaiksi.

Minulla on säästössä 25 lomapäivää, eli voisin ensi vuonna pitää nykyisen kaavan mukaan 63 lomapäivää, mutta tämä ei taida olla kuitenkaan ihan normisuoritus, vai?

Tästähän saisi muuten hienon otsikon: Julkisella sektorilla 63 lomapäivää vuodessa.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Tuskin mitään virhettä on. Kaikkia ansaittuja lomia ei ole pakko pitää yhtenä vuotena, säästöön voi laittaa pidettäväksi myöhemmin.

Miksi raportissa ei sitten ole mainittu sitä vuotta, jolloin tuo myöhempi loma on laitettu säästöön?
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Tämän mukaan noin 35 tuntia. Mikä on sinun lähteesi?
Linkki vie Mitä olisi tutkittava blogiin.
Samainen setäni oli itsekseen maatilayrittäjä eli hänen kohdallaan linkittämäsi blogin tiedot menevät aika kohdilleen, hän vain teki sen kaiken itse.
 

Vatso

Jäsen
Millä tavalla tuo mitenkään vaikuttaisi tähän tilastoon? Henkilöt ovat pitääneet lomia, lomarahavapaita ja säästövapaita keskimäärin yli 40 päivää/työntekijä vuonna 2011, riippumatta siitä, minä vuonna nuo vapaat ovat ansaittu. Säästövapaiden osuus tuosta on yleensä luokkaan 0-1 päivää, joten käytännössä niiden merkitys on olematon. Lisäksi näiden osalta vaikutus vuodesta toiseen ei juurikaaan vaihtele, eli kun toinen pitää säästöstä vapaita niin vastaavasti joku toinen taas säästää niitä, vaikutus tilastoon on oikeasti aika lähellä nollaa.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Paha mennä sanomaan, pitäisi kysyä tutkimuksen tekijöiltä.

Olisiko kyseessä ns. tarkoitushakuinen tutkimus? Varmaa on kuitenkin se, että julkisella puolella ei normaali vuosilomia Suomessa ole yli 38 päivää. Mikäli olet jättänyt lomia säästöön, tai/ja vaihdat lomarahat lomiksi, niin asia on eri, silloin voit olla lomalla yhtenä vuonna vaikka huru kauan.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Millä tavalla tuo mitenkään vaikuttaisi tähän tilastoon? Henkilöt ovat pitääneet lomia, lomarahavapaita ja säästövapaita keskimäärin yli 40 päivää/työntekijä vuonna 2011, riippumatta siitä, minä vuonna nuo vapaat ovat ansaittu. Säästövapaiden osuus tuosta on yleensä luokkaan 0-1 päivää, joten käytännössä niiden merkitys on olematon. Lisäksi näiden osalta vaikutus vuodesta toiseen ei juurikaaan vaihtele, eli kun toinen pitää säästöstä vapaita niin vastaavasti joku toinen taas säästää niitä, vaikutus tilastoon on oikeasti aika lähellä nollaa.

Yli 38 lomapäivää ei ole mahdollista saada/vuosi. Jos jostakin laitetaan säästöön, niin jonakin vuonna voit pitää useamman lomapäivän, mutta keskiarvo ei voi nousta yli 38 päivän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös