Todennäköisesti mukana ovat lomarahavapaat, ne tilastoidaan yleensä lomapäiviksi ja selittävät tuon.
Lomarahavapaat ei varsinaiseesti ole lomapäiviä, vaan silloin on luovuttu rahoista, ja otettu nämä vapaana.
Todennäköisesti mukana ovat lomarahavapaat, ne tilastoidaan yleensä lomapäiviksi ja selittävät tuon.
Edes lomittaja ei käynyt ikinä tilalla? Käsittämätön ihminen, nostan hattua.Samainen setäni oli itsekseen maatilayrittäjä eli hänen kohdallaan linkittämäsi blogin tiedot menevät aika kohdilleen, hän vain teki sen kaiken itse.
Todennäköisesti. Kuitenkin aloittava työntekijä saa 28 lomapäivää, joka vuosien karttuessa nousee maksimiin eli 38(15v). Jotain hämärää on, mutta en tiedä mikä.Olisiko kyseessä ns. tarkoitushakuinen tutkimus? Varmaa on kuitenkin se, että julkisella puolella ei normaali vuosilomia Suomessa ole yli 38 päivää. Mikäli olet jättänyt lomia säästöön, tai/ja vaihdat lomarahat lomiksi, niin asia on eri, silloin voit olla lomalla yhtenä vuonna vaikka huru kauan.
No heh, kyllähän lomittajaakin tarvittiin. Mutta hänellä ei ollut puolisoa jakamassa taakkaa. Noin 30-40 elukkaa, 80 ha metsää ja muistaakseni noin 20 ha peltoa.Edes lomittaja ei käynyt ikinä tilalla? Käsittämätön ihminen, nostan hattua.
Todennäköisesti. Kuitenkin aloittava työntekijä saa 28 lomapäivää, joka vuosien karttuessa nousee maksimiin eli 38(15v). Jotain hämärää on, mutta en tiedä mikä.
Kunnalla ja valtiolla eri säännöt, vaikka julkista puolta kumpikin.Meillä se taitaa nykyään mennä niin, että aloittelevalla on 30 päivää, ja viidentoista vuoden jälkeen nousee 38 päivään. Aikaisemmin oli aloittelevilla 30+6 ja viidentoista vuoden jälkeen 36+9.
Eikös tuossa ole ikään kuin kaksi eri "firmaa": maatalousyritys ja metsätalousyritys? Kyllähän kellä tahansa työtunnit lisääntyy jos tekee töitä kahdelle eri firmalle.Noin 30-40 elukkaa, 80 ha metsää ja muistaakseni noin 20 ha peltoa.
Käsitykseni mukaan poliisit eivät ole koskaan olleet lakossa. Joskus -70 -luvulla, vai oisiko jopa -80 -luvulla ehkä joku lakon tapainen toimenpide on ollut, mikä kuitenkin meni täydellisesti vihkoon, mutta varsinaisesti lakossa ei tämä luuseri -ammattikunta ole ollut koskaan, vaikka kuinka porattaisiin kakkoseen. Samoin kävi palomiehillekin -90 -luvulla.
Lakkoilu on melko vaikeaa, jos ei ole lakko-oikeutta.
Edelleen nostan hattua, yleensä lienee kuitenkin pariskunta kyseessä tai ainakin vanhempi tai nuorempi sukupolvi auttamassa.No heh, kyllähän lomittajaakin tarvittiin. Mutta hänellä ei ollut puolisoa jakamassa taakkaa. Noin 30-40 elukkaa, 80 ha metsää ja muistaakseni noin 20 ha peltoa.
Lomia oli pari krt vuodessa, yleensä viikko. Jos sairastui pahemmin, tuli tietty lomittaja. Mutta ei todellakaan "joka toinen vko".
Sama juttu itselläkin ja valtiolla töissä. Onhan noi 38 päivän lomat ihan käsittämättömät. Omat 30 päivän lomatkin (6 viikkoa) ovat pitkät. Nekin voisi leikata yksityisen tasolle (5 viikkoa).Meillä se taitaa nykyään mennä niin, että aloittelevalla on 30 päivää, ja viidentoista vuoden jälkeen nousee 38 päivään. Aikaisemmin oli aloittelevilla 30+6 ja viidentoista vuoden jälkeen 36+9.
Valtiollahan on palkat lähteneet käsistä verrattuna kuntapuoleen, joten samaa mieltä. Kuntapuolella edelleen palkat huonot ja pidemmät lomat ovat kompensaatio huonoista palkoista.Sama juttu itselläkin ja valtiolla töissä. Onhan noi 38 päivän lomat ihan käsittämättömät. Omat 30 päivän lomatkin (6 viikkoa) ovat pitkät. Nekin voisi leikata yksityisen tasolle (5 viikkoa).
No ei hän metsässä muuten heilunut, teetätti isommat hakkuut ulkopuolisella mutta polttopuita teki.Eikös tuossa ole ikään kuin kaksi eri "firmaa": maatalousyritys ja metsätalousyritys? Kyllähän kellä tahansa työtunnit lisääntyy jos tekee töitä kahdelle eri firmalle.
No, mä olin "siellä jossakin" 3/75 ja tuolloin ainakin oli poliisien lakko. Sitä en muista menikö vihkoon vai ei.
Sama juttu itselläkin ja valtiolla töissä. Onhan noi 38 päivän lomat ihan käsittämättömät. Omat 30 päivän lomatkin (6 viikkoa) ovat pitkät. Nekin voisi leikata yksityisen tasolle (5 viikkoa).
Lomarahavapaat ei varsinaiseesti ole lomapäiviä, vaan silloin on luovuttu rahoista, ja otettu nämä vapaana.
Olen kuullut "juttuja" tuosta episodista. Osa porukasta kuulemma oli lakossa, mutta keikat kuitenkin hoidetiin. Joten oliko kukaan kuitenkaan lakossa?
Toivottavasti tuo ulosmarssi jää mitättömäksi. Itse aion haistattaa vitut jokaiselle opettajalle, joka ei opeta minua perjantaina varhaiskasvatuksen alalle. Luulen kuitenkin, että opettajat eivät tuohon lähde. Kannustan jokaista tekemään töitä ja mieluiten ylitöitäkin perjantaina. Tai jos on tehnyt jo viikon tunnit, niin tarjoamaan ilmaista työtä. Tai tekemään ihan mitä tahansa, jota voisi työksi kutsua. Pääasia, että Ay-liikkeelle näytetään kansan puolella persettä ja mahdollisimman karvaista.
Virkasuhteessa olevilta opettajilta on poliittinen lakkoilu kielletty, joten työt hoidetaan. Eikä opettajat nyt ole muutenkaan kovin innokkaita lakkoilijoita olleet, joten eiköhän tunnit pidetä.
Tuosta yhteiskuntasopimuksesta tuli mieleen että hallituksen olisi minusta kannattanut ajaa läpi joku EK:n vastustama uudistus joka ei suoraan nostaisi työvoimakustannuksia. Yksi sellainen olisi työntekijäjärjestöjen vuosia ajama ryhmäkannelaki. Tai olisivat edes sanoneet Häkämiehelle että ottaa vähemmällä hehkuttamisella vastaan tuon hallituksen esityksen. Psykologisesti kehnoa toimintaa.
Olen itse ollut jo pitkään pitkälomalainen, ja se on 38 päivää vuodessa. En pysty mitenkään uskomaan, että jossakin olisi yli 40 päivän vuosilomia. Aloitin työurani jo 25 vuotta sitten, ja tähän mennessä on eläkeikä lisääntynyt 7 vuodella, nyt viedään 8 päivää lomaa ja suntis-korvaukset pienennetään.
Oma vaimo myös julkisen sosiaalialalla päällikkönä mm. tekemässä ja vastaamassa budjeteista. Tiedän nämä saikuttelut paremmin kuin hyvin. Vaimo ymmärtää lomaleikkauksetkin täysin, sillä sijaistukset maksavat tähtitieteellisiä summia. Ja kaikki menee kuten hyvin tiedämme, veronmaksajien piikkiin.
Voisiko raportin vuosilomaan sisältyä lomarahat vaihdettuna vapaisiin? Ainakin nykyään tämä on melko yleistä niin yksityisellä, kuin julkisella sektorillakin. Valtion leivissä on maksimi lomamäärä muistaakseni 10 viikkoa 4 päivää. Tuo on saatu aikaan juuri tuolla lomarahojen vaihtamisella vapaisiin. Kunnan hommissa sama maksimi oli jotain 8 viikon paikkeilla.
Jos tuon HUS:n tilaston mukaan töistä ollaan 100 päivää vuodessa vapaalla (tavalla tai toisella), niin onhan tuo aivan täyttä Kreikkaa. Itse olen aina ihmetellyt sitä leväperäisyyden määrää, mikä Stadin kaupungilla on. Samat tyypit lintsaavat vuodesta toiseen eikä kukaan laita porsastelua kuriin.
Arvostan naisia yli kaiken, mutta poliitikkoina ja johtajina ne ovat pääsääntöisesti käveleviä katastrofeja. Hoitoalalla on nimenomaan paljon naisjohtajia. Ikävä kyllä.
Virkasuhteessa olevilta opettajilta on poliittinen lakkoilu kielletty, joten työt hoidetaan. Eikä opettajat nyt ole muutenkaan kovin innokkaita lakkoilijoita olleet, joten eiköhän tunnit pidetä.