Kaikkein eniten minua on tässä viime päivinä ihmetyttänyt pääministerin käytös. Alkuun Sipilä vaikutti hyvin lupaavalta tyypiltä joka tuo yritysmaailmasta uutta toimintatapaa mutta hänhän onkin mitä perinteisin kepulainen "tahtopoliitikko". Puolueen agenda edellä, viis siitä onko se järkevää maan asioiden hoidon kannalta. Tämä on nyt lyhyen ajan sisällä jo ties kuinka mones kerta kun Sipilä ajaa asiat tilanteeseen josta ei ole ulospääsyä ilman että joku osapuoli menettää kasvonsa. Ihmettelen myös hänen motiivejaan koska näkee taatusti että tämä hallituspohja on kuitenkin se jolla päätöksiä on parhaiten saatavissa.
Sinuhe Wallinheimo muuten twiittasi eilen että kun Sipilä oli Kokoomuksen eduskuntaryhmässä oli häneltä tivattu yhdenkin sellaisen sosiaali- ja terveysalan asiantuntijan nimeä joka pitäisi 18 alueen mallia hyvänä. Ei ollut vastannut.
Itse olen pitkälti samaa mieltä kuin
@Fordél : viime kädessä tähän tilanteeseen ovat syypäitä ne jotka päättivät valita Rinteen ja Stubbin puolueidensa puheenjohtajiksi. Silloin oli kesken liian suuria asioita - tämä sote mukaanlukien - eikä noiden valintojen jälkeen ollut kunnolla edes yritystä saada aikaan yhteistä näkemystä vaan henkilöt keskittyivät vain nostamaan omaa ja puolueensa profiilia.
Edit: Sellainen vielä että jos kompromissiksi sovitaan joku 15 aluetta on se huonompi kuin kummankaan puolueen ajama malli koska se on pelkkä politikointia eikä perustu mihinkään.