Minusta Sipilä on alusta asti ollut kepulainen niljake. Fiilis vaan vahvistui eilen häntä kuunnellessa. Äijällä on tyypilliset kepulaiselkeet, jotka on opittu Kekkoselta. "Minä olen päättänyt, minä sitä ja minä tätä..." Hallituksessa on kaksi muuta puoluetta, joiden kanssa olisi parempi löytää konsensus. Sanelupolitiikan luulisi jääneen jo 70-luvulle.
Missataan se olennaisin johtopäätös jatkuvasti. Demokratian "kriisistä" tässä on taas kyse.
Ps-edustaja haukkuu hallituskumppanit: "Kiitos tästä hyväksikäytöstä" - Demokraatti.fi
Niikko antaa oman kommenttinsa tähän käytävään hallitussoppaan. Omaan tyylinsä sopivasti PS:n galluplasku on tietysti muiden syytä. Mielenkiintoinen ulostulo, koska Soini on ilmoittanut puolueelleen sopivan mikä tahansa SOTE-malli, eli PS pysyisi hallituksessa edelleen mukana. Perussuomalaiset kärsisivät uusista vaaleista – Soini IS:lle: "Tilanne on tiukka" | Aamulehti
Jos netissä kulkevat huhut siitä, että tulee 18 aluetta ja laajat yksityistämishankkeet, niin siinähän sitä on varsinainen kulumylly, joka nielee koko ajan enemmän ja enemmän palveluiden samalla heikentyessä.
Minusta Sipilä on alusta asti ollut kepulainen niljake. Fiilis vaan vahvistui eilen häntä kuunnellessa. Äijällä on tyypilliset kepulaiselkeet, jotka on opittu Kekkoselta. "Minä olen päättänyt, minä sitä ja minä tätä..." Hallituksessa on kaksi muuta puoluetta, joiden kanssa olisi parempi löytää konsensus. Sanelupolitiikan luulisi jääneen jo 70-luvulle.
Kannattaa muistaa missä sitä politiikkaa tehdään, siellä on taustalla nämä harmaat eminenssit Aho, Vanhanen, Pekkarinen etc. jotka tuota kuvatusta ohjailevat.
Sipilästä pitää sanoa, että hän on juuri sellainen joustamaton pelolla johtava johtaja kuin mitä tässä maassa on totuttu pitämään hyvänä (kuten Jorma Ollila, Paavo Lipponen). Mutta mikä on ajassa nyt "vikana", kun hänen tahtoonsa taipuminen ottaa noin koville?
Sipilästä pitää sanoa, että hän on juuri sellainen joustamaton johtaja kuin mitä tässä maassa on totuttu pitämään hyvänä (kuten Jorma Ollila, Paavo Lipponen). Mutta mikä on ajassa nyt "vikana", kun hänen tahtoonsa taipuminen ottaa noin koville?
Mutta kieltämättä minua varmasti kutkuttaa mahdollisuus potkaista kokoomus oppositioon
Juuri taidettiin saada tutkimus siitä että Ollilan "kova johtaminen" oli se syy Nokian romahdukseen. Ehkä suomessa aletaan hiljalleen oppia että Inttimäinen johtamismalli ei enää sovi suuryritysten tai maan johtamiseen.
Korjasin vähän.
Juuri taidettiin saada tutkimus siitä että Ollilan "kova johtaminen" oli se syy Nokian romahdukseen. Ehkä suomessa aletaan hiljalleen oppia että Inttimäinen johtamismalli ei enää sovi suuryritysten tai maan johtamiseen.
Nyt on mielenkiintoista nähdä onko meillä vielä tunnin päästä toimivaa hallitusta, vai mennääkö uusiin vaaleihin.
Tämä oli vaalien alla yksi suurimmista huolenaiheistani Sipilän suhteen, mutta täytyy myöntää että en ole narujen päässä tanssimista Sipilän liikkeissä havainnut. Pidän hänen jämäkästä, jopa epäpoliittisesta johtotyylistään, vaikka tästä tällä hetkellä tapetilla olevasta sotkusta eri mieltä Keskustan kanssa olenkin.
Yliopistoissa pitäisi korostaa, että RUK ei tee kenestäkään hyvää yritysjohtajaa. Jormaolliloiden aika on ohi.
Jorma Ollila oli myös se, joka teki Nokiasta niin suuren kuin se aikoinaan oli.
Kuinka iso osa yritysjohtajista muuten tulee yliopistotaustoista? Jotenkin on jäänyt sellainen kuva, ettei akateemisista mussuttajista ole mihinkään noin tärkeään hommaan kuin isojen yritysten johtamiseen, mutta toisaalta oma kokemukseni onkin humanistien ja yhteiskuntatieteilijöiden parista. Kauppatieteiden saralla saattaa ollakin ihan eri meininki.
Kustannustehoton saadaan mistä ratkaisusta tahansa - sitä ei sanele sote-alueiden määrä. Koko säästömäärän ja -potentiaalin kruunaa jatkotoimet muiden hallintoportaiden yhdistämisestä maakuntahallinnon tasolle. Tästä pitäisi(?) tulla selvitys joulukuussa tai tammikuussa, se on nyt valmistelussa asiantuntijoilla. Saapa nähdä miellyttääkö se asiantuntijalausunto tällä kertaa jompaa kumpaa osapuolta...mutta tästä sote-kärhämästä voi jo päätellä, onko se enemmän Stubbin vai Sipilän porukoiden mieleen. Eli kumman suunnitelmat halutaan sotkea. Sote on koko päätöksen kulmakivi ja kenkälusikka päätöksille suuntaan tai toiseen.No, on kuitenkin muistettava, että juuri tässä kysymyksessä hän ajaa kustannustehottomampaa vaihtoehtoa, mikä samalla maksimoisi Keskustan paikallisvallan. Notta vaikka miljoonat polttelee taskussa niin kyllä sentään muistaa ajaa puolueensa etua. Jopa ennen sitä maan vastaavaa...
Viimeistään tämä sote-soppa on näyttänyt että Sipilä on pelkkä puhuva pää. Jos hän oikeasti tavoittelisi kustannustehokkuutta terveyspalvelujen tuottamisessa ei tuota 18 alueen mallia olisi edes esitetty. Se miten Sipilä esiintyy ei ole mitään tekemistä sen kanssa missä politiikkaa tehdään. Tämä aluehallintouudistuksen kytkeminen sote-ratkaisuun on jatkoa kepulaisten suhmuroinneille.
Jos hän oikeasti tavoittelisi kustannustehokkuutta terveyspalvelujen tuottamisessa ei tuota 18 alueen mallia olisi edes esitetty.