Greta Thunberg

  • 53 612
  • 360

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Arvasin että Stalin ja Hitler mainitaan välittömästi Thunbergin tultua valituksi. Tuntuu jotenkin huvittavalta että teinityttö voi pelottaa monia aikuisia miehiä niin paljon.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Arvasin että Stalin ja Hitler mainitaan välittömästi Thunbergin tultua valituksi. Tuntuu jotenkin huvittavalta että teinityttö voi pelottaa monia aikuisia miehiä niin paljon.
En maininnut mm. Stalinia verratakseni Gretaa häneen muuta kuin siinä mielessä, että kukin valituista on ollut sen vuoden merkittävin henkilö Timen mielestä. Paitsi ehkä USA:n pressat, joista lähes jokainen on valittu ainakin kerran kategorisesti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuntuu jotenkin huvittavalta että teinityttö voi pelottaa monia aikuisia miehiä niin paljon.

Mihin perustat tämän mutun? Miksi mielestäsi aikuiset miehet pelkäävät Gretaa niin paljon? Miksi et maininnut naisista mitään? Naisetkin kuitenkin somessa arvostelevat häntä. Oletkohan nyt ihan itsekin mennyt lankaan näissä sterotypioissa? Ja miksi se on mielestäsi huvittavaa?
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Ja miksi se on mielestäsi huvittavaa?

Onhan se nyt ihan saatanan huvittavaa ja noloa, että aikuiset ihmiset mollaavat jotain pikkutyttöä jonka suurin synti on olla huolissaan maapallon tilasta. Eri mieltä Gretan kanssa saa olla, toki sekin on noloa jos ei ilmastonmuutokseen usko, mutta että lähtee mollauslinjalle niin morjesta vaan mitä luusereita.
 

theZ

Jäsen
Onhan se nyt ihan saatanan huvittavaa ja noloa, että aikuiset ihmiset mollaavat jotain pikkutyttöä jonka suurin synti on olla huolissaan maapallon tilasta. Eri mieltä Gretan kanssa saa olla, toki sekin on noloa jos ei ilmastonmuutokseen usko, mutta että lähtee mollauslinjalle niin morjesta vaan mitä luusereita.
Ei Greta Thunbergin suurin synti ole maapallon tilasta huolissaan oleminen. Vaan tuon ahdistuksen lietsominen ja sitä kautta myös monilta muilta lapsilta "lapsuuden ja unelmien" riistäminen. Kai nyt tämän vuoden "maailman vaikutusvaltaisimman ihmisen" tekemisiä saa arvostellakin ja esim. kutsua tekopyhäksi siinä missä muidenkin jos siltä tuntuu. Surullisempaa on tuo, että vastapuoli piiloutuu aina tuon "pikkutyttö/lapsi"-kortin taakse. If you can't stand the heat, jne.

Greta on varmasti hieno ihminen ja reipas nuori tyttö, mutta näin ulospäin ainakin näyttää olevan pelkkä tietyn porukan pelinappula. Tämän Greta-show'n katsominen on vaan yhtä vaivaannuttavaa kuin silloin aikoinaan Talent Suomen kun sinne tuli joku pikkutyttö laulamaan sitä samaa vanhempien rahoilla tytölle erityisesti uudelleensovitettua "Lintu"-laulua jokaisessa vaiheessa finaaliin asti. Mut ku ei saa sanoa pahasti.
 
Viimeksi muokattu:

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Ei Greta Thunbergin suurin synti ole maapallon tilasta huolissaan oleminen. Vaan tuon ahdistuksen lietsominen ja sitä kautta myös monilta muilta lapsilta "lapsuuden ja unelmien" riistäminen. Kai nyt tämän vuoden "maailman vaikutusvaltaisimman ihmisen" tekemisiä saa arvostellakin ja esim. kutsua tekopyhäksi siinä missä muidenkin jos siltä tuntuu. Surullisempaa on tuo, että vastapuoli piiloutuu aina tuon "pikkutyttö/lapsi"-kortin taakse. If you can't stand the heat, jne.

Kyllä tekopyhäksi saa kutsua jos siltä tuntuu, tosin tyyppi joka matkustelee purjealuksilla eri puolelle maailmaa kyllä elää kuten opettaa. Mun silmiin Greta on ihan liiankin kanssa ottanut harteilleen koko maailman pelastamisen, ja se ei saletisti tee hyvää psyykkeelle. Ahdistuksen lietsominen, no jaa, tyttö puhuu tiedemiesten sanoja maapallon tilasta. Jos se aiheuttaa ahdistusta muissakin ihmisissä niin ehkä se on ihan hyvä juttu. Minä puhuin kuitenkin mollaamisesta, törkeästä vittuilusta ja sellaisesta.

Mut ku ei saa sanoa pahasti.

No miksi pitäisi sanoa pahasti? En pääse tohon ajatusmaailmaan mitenkään kiinni, enkä kyllä sen puoleen haluaisikaan.
 

theZ

Jäsen
Ahdistuksen lietsominen, no jaa, tyttö puhuu tiedemiesten sanoja maapallon tilasta. Jos se aiheuttaa ahdistusta muissakin ihmisissä niin ehkä se on ihan hyvä juttu. Minä puhuin kuitenkin mollaamisesta, törkeästä vittuilusta ja sellaisesta.

No miksi pitäisi sanoa pahasti? En pääse tohon ajatusmaailmaan mitenkään kiinni, enkä kyllä sen puoleen haluaisikaan.
Jos/kun olet katsonut vaikkapa sen Gretan kuuluisimman puheen, niin tehokeinona siinä on ihan muut asiat kuin faktoilla argumentoinnit. Onko kehitellyt puheen ja suunnitellut argumentaation itse vai onko joku laittanut sanoja suuhun? En tiedä.

Joskus mun mielestä on hyvä sanoa asioita suoraan eli lapsen korvaan välillä "pahasti" kun sanoma on negatiivinen. Silloin kun tullaan aikuisten leikkikentälle temmeltämään niin ei siinä ole mitään järkeä, että kritiikki pitää esittää kuten pikkulapselle. Moni tuntuu kuitenkin olevan sitä mieltä ja Gretaa keppihevosenaan käyttävät hyödyntävät tuota surutta.
 

redpecka

Jäsen
Tuntuu jotenkin huvittavalta että teinityttö voi pelottaa monia aikuisia miehiä niin paljon.
Kyllä tollaset pelottaa. Itse lohduttaudun sillä, että 2080-luvulla elellään sannien, boeliuksien ja thunbergien jälkeenjättämässä maailmassa. Tuskin voi olla paskempi kuin tää meidän setiksien nykyinen? Oman kuppasen ääneni annan tulevaisuuden toivoille, hehän täällä joutuvat elää eikä me.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Jos/kun olet katsonut vaikkapa sen Gretan kuuluisimman puheen, niin tehokeinona siinä on ihan muut asiat kuin faktoilla argumentoinnit. Onko kehitellyt puheen ja suunnitellut argumentaation itse vai onko joku laittanut sanoja suuhun? En tiedä.

Minulla on Gretasta, kuten muistakin jollekin tietylle asialle fanaattisista ihmisistä, sellainen kuva että ei todellakaan anna muiden ihmisten ohjailla itseään vaan tekee juuri kuten itse oikeaksi näkee. Ja onhan Gretan kielikuvissa usein mukana tunteisiin vetoavaa settiä, ja puheiden kirjoittamiseen on kai myöntänytkin jonkinlaista jeesiä saaneensa. Mutta mitä sitten?

Joskus mun mielestä on hyvä sanoa asioita suoraan eli lapsen korvaan välillä "pahasti" kun sanoma on negatiivinen. Silloin kun tullaan aikuisten leikkikentälle temmeltämään niin ei siinä ole mitään järkeä, että kritiikki pitää esittää kuten pikkulapselle. Moni tuntuu kuitenkin olevan sitä mieltä ja Gretaa keppihevosenaan käyttävät hyödyntävät tuota surutta.

Maapallo on ihan kaikkien temmellyskenttä, ei pelkästään aikuisten, siitähän tässä kai lopulta on kyse. Mä en vaan edelleenkään näe kritiikille minkäänlaista perustetta tässä tapauksessa, siis totta kai misinformaation saa kumota faktoilla mutta siinä aika pitkälti se. Ilmastonmuutos on isompi kriisi mitä yksikään sota on koskaan ollut, eikä mulle tulisi ensimmäiseksi mieleen mennä vittuilemaan jollekin autistiselle pikkulapselle joka itkee sotien kamaluutta.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mihin perustat tämän mutun? Miksi mielestäsi aikuiset miehet pelkäävät Gretaa niin paljon? Miksi et maininnut naisista mitään? Naisetkin kuitenkin somessa arvostelevat häntä. Oletkohan nyt ihan itsekin mennyt lankaan näissä sterotypioissa? Ja miksi se on mielestäsi huvittavaa?

Nykypäivänä tää suvakkius ym kukkahattuus ja feminismin nousu on merkannu sitä että jos käyt edes kusella puistossa puun juurella niin olet jo pahimman luokan tyranni.

Sitten kun kaikenmailman viherpiipertäjät ja itujen popsijat ovat päässeet pinnalle niin tämä on tulos.

Jos nyt erehdyt arvostelemaan Gretaa mistään niin tämä femakkolauma alkaa ajamaan kyseisen henkilön julkisista lynkkaamista.
 

theZ

Jäsen
Minulla on Gretasta, kuten muistakin jollekin tietylle asialle fanaattisista ihmisistä, sellainen kuva että ei todellakaan anna muiden ihmisten ohjailla itseään vaan tekee juuri kuten itse oikeaksi näkee. Ja onhan Gretan kielikuvissa usein mukana tunteisiin vetoavaa settiä, ja puheiden kirjoittamiseen on kai myöntänytkin jonkinlaista jeesiä saaneensa. Mutta mitä sitten?

Mulla taas on sellainen mielikuva, että juuri nämä fanaattiset ihmiset ovat hyvinkin vietävissä kunhan vaan oikeasta suunnasta ohjataan. Gretan kohdalla täytyy muistaa, että hän on kuitenkin lapsi vielä. Sillekin on omat syynsä miksi 16-vuotiaiden oikeuksia on Suomenkin kaltaisessa sivistysvaltiossa rajoitettu. En kuitenkaan tarkoittanut sitä, että Gretan mielipiteisiin pyrittäisiin vaikuttamaan. En silti näe, että Greta olisi tässä asemassa puhtaasti omin avuin. Hänet on ja häntä selvästi brändätään koko ajan ja hän on suurimmaksi osaksi tuossa asemassa siitä syystä, että häntä käytetään keppihevosena. Autistista lasta on tosiaan paha mennä kritisoimaan, joten Greta ajaa siltäkin osin asiansa hyvin. Tietysti pohjalla on nuo hänen ominaisuudet jotka itsessään ovat ihan kunnioitettavat eli ikäisekseen erittäin rohkea, määrätietoinen ja hyvä esiintymään vaikka kerran pahasti lukkoon menikin. Arvostan asioille omistautuneita ihmisiä vaikka en olisi heidän kanssaan samaa mieltä.

Maapallo on ihan kaikkien temmellyskenttä, ei pelkästään aikuisten, siitähän tässä kai lopulta on kyse. Mä en vaan edelleenkään näe kritiikille minkäänlaista perustetta tässä tapauksessa, siis totta kai misinformaation saa kumota faktoilla mutta siinä aika pitkälti se. Ilmastonmuutos on isompi kriisi mitä yksikään sota on koskaan ollut, eikä mulle tulisi ensimmäiseksi mieleen mennä vittuilemaan jollekin autistiselle pikkulapselle joka itkee sotien kamaluutta.
Maapallo on kaikkien temmellyskenttä ja siksi kiinnittäisin huomiota enemmän siihen miten temmelletään kuin kuka temmeltää. Autistisen lapsen ja kannabista polttelevan 35v aktivistin pitäisi olla kritiikin saamisen osalta samalla viivalla jos toiminta olisi samanlaista. Näin ei kuitenkaan ole. Liittyyhän tuohon Gretan touhuun kaikenlaista tekopyhyyttä. Kuten nuo Atlantin yli purjehtimiset yms. missä matkan järjestelyjen päästöt ovat varmasti moninkertaiset verrattuna siihen, että Greta olisi vaan reittilennolla lentänyt yksin. Tässä linkki uutiseen. Ihan puhtaasti imagokikka ja tuskin Gretan itsensä kehittämä. Kritisointi ja vittuilu ei muutenkaan ole sama asia. Puhdas vittuilu on epäkunnioittavaa ihan ketä tahansa kohtaan. Jostain syystä Gretaan kohdistuva kritiikki halutaan nähdä vittuiluna tavallista herkemmin. Syy taitaa tosin olla yksinkertainen.

Kylmät tosiasiat kylminä tosiasioina. Greta ei olisi tuossa asemassa jos hänellä ei olisi autismidiagnoosia ja hän ei olisi lapsi. Eikä sen ääneen sanominen vie mitään pois hänen oikeilta saavutuksiltaan. Sulla on oikeus olla näkemättä mitään perusteita kritiikille. Monia ihmisiä kuitenkin ärsyttää tuo tapa lietsoa pelkoa ja tietynlainen tekopyhyys. Tarkoitan tuon edellä mainitun matkustuskusetuksen lisäksi sitä, että Gretan lapsuuden pilaantumisen ja ilmastonmuutoksen välinen yhteys on ainoastaan Gretan päässä. Enkä yhtään vähättele niitä tuntemuksia. Ahdistus syystä tai toisesta ei ole leikin asia eikä mun mielestä ole järkevää yrittää muuttaa ilmastoasioita lisäämällä ihmisten ahdistusta. Asioiden vieminen eteenpäin pelkoa ja ahdistusta lietsomalla ärsyttää sanojasta riippumatta. Silti tuotakin kritisoidessa alkaa "setämies"-jutut nanosekunnissa ja ihmetellään miten aikuiset voi pelätä lasta. Greta Madridin puheensa perusteella on itsekin huomannut, että asioita voisi viedä eteenpäin jotenkin muutenkin kuin lietsomalla pelkoa. Saako tuota pelonlietsomista nostaa esiin edes nyt kun Greta itse on sen tehnyt?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Millä tavoin Greta Thunbergin saa pistämään suunsa kiinni, ja miten hänen kuplansa saa puhkaistua? Osoittamalla, että hän valehtelee. Että se tiede, jota hän käskee uskoa, valehtelee.

Jostain syystä kukaan ei ole tehnyt niin.
 

theZ

Jäsen
Millä tavoin Greta Thunbergin saa pistämään suunsa kiinni, ja miten hänen kuplansa saa puhkaistua? Osoittamalla, että hän valehtelee. Että se tiede, jota hän käskee uskoa, valehtelee.

Jostain syystä kukaan ei ole tehnyt niin.
En tiedä moniko tässäkään keskustelussa esim. kiistää ilmastonmuutoksen olemassaoloa? Tuskin moni. Gretan kuplan voisi varmaan puhkaista joillakin tavoilla, mutta miksi se pitäisi puhkaista? Loppujen lopuksi suurin osa meistä haluaa torjua ilmastonmuutosta. Erot tulevat lähinnä priorisoinneista ja keinoista. Gretan kohdalla voisi kyseenalaistaa tuota hänen maailmanlopun pelottelutyyliä ja kuten edellisessä viestissä kirjoitinkin, niin Greta Madridissa puhui siihen malliin että muitakin tapoja vaikuttaa on mietitty. Gretalla fiksuna nuorena naisena on varmasti tehokkaampiakin tapoja muokata maailmaa kuin tuo väsynyt pelottelu.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
.Gretan kuplan voisi varmaan puhkaista joillakin tavoilla, mutta miksi se pitäisi puhkaista?
Vaikka siksi, että hänen tekemisensä, sanomisensa ja olemisensa on todella kova pala nieltäväksi monelle. Moni esimerkiksi pitää hänen puheitaan pelotteluna. Miksi kehotus uskoa tiedettä mielletään pelotteluksi? Niinpä.
 

theZ

Jäsen
Moni esimerkiksi pitää hänen puheitaan pelotteluna. Miksi kehotus uskoa tiedettä mielletään pelotteluksi? Niinpä.
Siinä eniten näkyvyyttä saaneessa puheessa oli paljon muutakin kuin kehotus uskoa tiedettä. Kannattaa katsoa. Ehkä sullekin löytyy vastaus tuohon kysymykseen miksi Gretan tapa puhua asiasta tuntuu joistakin pelottelulta tai maailmanlopun lietsomiselta. Suomessa reilu neljännes yli 15-vuotiaista kärsii jo ilmastoahdistuksesta. Yritetäänkö yhdessä saada luku mahdollisimman ylös? Greta on osansa jo tehnyt.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulla taas on sellainen mielikuva, että juuri nämä fanaattiset ihmiset ovat hyvinkin vietävissä kunhan vaan oikeasta suunnasta ohjataan. Gretan kohdalla täytyy muistaa, että hän on kuitenkin lapsi vielä.
Aivan. Onneksi tällä palstalla tai vaikkapa Halla-ahon seuraajissa ei ole kuvailemasi kaltaisia ihmisiä, vaan ainoastaan kylmän rationaalisia analyytikoita.

Sillekin on omat syynsä miksi 16-vuotiaiden oikeuksia on Suomenkin kaltaisessa sivistysvaltiossa rajoitettu.
Muuttuuko mielipiteesi ratkaisevalla tavalla kahden vuoden kuluttua, kun Gretasta tulee täysi-ikäinen?

En kuitenkaan tarkoittanut sitä, että Gretan mielipiteisiin pyrittäisiin vaikuttamaan. En silti näe, että Greta olisi tässä asemassa puhtaasti omin avuin. Hänet on ja häntä selvästi brändätään koko ajan ja hän on suurimmaksi osaksi tuossa asemassa siitä syystä, että häntä käytetään keppihevosena.
Tämä on mielenkiintoinen näkökulma. Gretahan oli aluksi kököttämässä siellä koulun edessä yksin. Toisin sanoen hän ei noussut julkisuuteen minkään Talent Swedenin tai vanhempiensa meriittien avulla, vaan sen takia, että hänen ehdoton omistautumisensa asialle herätteli muita ihmisiä. Nykyisin hän on luonnollisesti niin paljon valokeilassa, että toiminta on osaksi harkittua ja suunnitelmallista.

Kritiikissä olisi kuitenkin hyvä olla johdonmukainen. Minusta tuo marionetiksi väittäminen on vähän köykäinen argumentti, kun henkilö on noussut julkisuuteen nimenomaan jääräpäisyytensä (en lähde spekuloimaan syitä) takia. Nyt jää sellainen vaikutelma, että ihan sama mitä teet, niin tietty osa kansasta keksii kyllä argumentit ja tarinat lyttäämistä varten.

Liittyyhän tuohon Gretan touhuun kaikenlaista tekopyhyyttä. Kuten nuo Atlantin yli purjehtimiset yms. missä matkan järjestelyjen päästöt ovat varmasti moninkertaiset verrattuna siihen, että Greta olisi vaan reittilennolla lentänyt yksin.
Asia on käsitelty täällä tuoreeltaan, mutta kommentoidaan nyt kuitenkin: mikäli Greta olisi mennyt reittilennolla, samat tyypit olisivat tulleet sanomaan, että siellä se tekopyhä paska saastuttaa ilmastoa täysin tarpeettomasti. Ei ole olemassa sellaista tapaa, jolla voisi matkustaa New Yorkiin suututtamatta tätä porukkaa.

(...)Ahdistus syystä tai toisesta ei ole leikin asia eikä mun mielestä ole järkevää yrittää muuttaa ilmastoasioita lisäämällä ihmisten ahdistusta. Asioiden vieminen eteenpäin pelkoa ja ahdistusta lietsomalla ärsyttää sanojasta riippumatta. Silti tuotakin kritisoidessa alkaa "setämies"-jutut nanosekunnissa ja ihmetellään miten aikuiset voi pelätä lasta. Greta Madridin puheensa perusteella on itsekin huomannut, että asioita voisi viedä eteenpäin jotenkin muutenkin kuin lietsomalla pelkoa. Saako tuota pelonlietsomista nostaa esiin edes nyt kun Greta itse on sen tehnyt?
Olen sinällään samaa mieltä siitä, että kovin raflaavalla kielenkäytöllä ei yleensä saavuteta suurta hyväksyntää. Ilmastonmuutoksen kontekstissa on kuitenkin huomioitava, että ns. rakentavaa dialogia on käyty tuloksetta ainakin koko minun elämäni ajan. Tulokset eivät suuremmin mairittele. Pian ollaan siinä pisteessä, että seuraukset kasaantuvat päälle, vaikka päätöksiä tehtäisiin tällä sekunnilla. Joo, ei varmaan hetkauta länsimaista boomeria. Sen sijaan nuorille, jotka ovat syntyneet keskelle tätä orastavaa kriisiä, tilanne on aika ikävä.

Itse en jaksa tätä nimenomaista Gretaa hirveästi halveksia tai pelätä. Ehkä ennemminkin olen ollut kriittinen sellaisia julkisuudessa esitettyjä mielipiteitä kohtaan, joissa jätetään ymmärtämättä kansallisen politiikan ja globaalin järjestelmän välinen suhde. Monet poliitikot ja asiantuntijat ovat viime vuosina käyneet kilvan huutokauppaa siitä, kuka esittää eniten naiiveja yksinkertaistuksia. Siinä piilee ongelma. Ei Gretassa tai muissa nuorissa, jotka käyvät globaalia kampanjaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
@theZ Minulla on oikein selkeä käsitys siitä, miksi Gretan puheet tuntuvat joistakin pelottelulta tai pelottavilta. Siksi, koska niiden sisältö on epämieluisa, mutta mahdoton kiistää.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Liittyyhän tuohon Gretan touhuun kaikenlaista tekopyhyyttä. Kuten nuo Atlantin yli purjehtimiset yms. missä matkan järjestelyjen päästöt ovat varmasti moninkertaiset verrattuna siihen, että Greta olisi vaan reittilennolla lentänyt yksin. Tässä linkki uutiseen. Ihan puhtaasti imagokikka ja tuskin Gretan itsensä kehittämä.

Miten ne matkan järjestelyn päästöt liittyy asiaan? Gretahan boikotoi lentämistä, en ole kuullut hänen boikotoivan purjehtimista. Eli ei tekopyhyyttä lainkaan vaan päätöksessään pysymistä, Gretalla varmasti on ihan täysi oikeus olla lentämättä jos hän ei halua lentää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minusta tämä voitottelu siitä kun pelotellaan on varsin tyhjää puhetta niin kauan kun ei niin paljoa kuitenkaan ahdista, että globaalisti olisi jotain konkreettisia riittäviä toimia saatu aikaan. Siihen asti bring it on.
 
Greta aloitti ilmastolakkonsa 20.8, neljä päivää myöhemmin äiti julkaisee kirjansa ilmastosta. Samana päivänä (20.8) We don’t have time firman perustaja (Rentzhog) julkaisee instagramissa päivityksen Gretasta kun sattumalta käveli ohi. Samana päivänä myös Aftonbladet julkaisi ison jutun Gretasta. Dagens Nyhetern teki 23.8 jutun Gretan äidin kirjasta missä myös Greta näkyy isoissa kuvissa.
24.8 Rentzhog istuu Gretan mukana lakkoilemassa. On jo todistettu että Rentzhog ja Gretan äiti ovat tavanneet aikaisemmin.
Tuolta löytyy hyvä juttu sille jolle ruotsin kieli taittuu PR-spinnet bakom Greta Thunberg | Rebecca Weidmo Uvell
Varmasti Greta on aidosti huolissaan ilmastosta niin kuin meidän kaikkien pitäisi olla mutta että hän ihan yksin päätti aloittaa lakkoilun on mielestäni paskapuhetta. Gretan takana on aina ollut isompi masina.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
.... Gretan takana on aina ollut isompi masina.
Shokkiuutinen, ilmiöitä synnytetään! Greta on ilmaston puolesta käytävän sodan kasvot! Ja hänen kasvonsa siihen käy hyvin. Nuori, rohkea, innokas ja innostava - on aivan toisarvoista mistä ajatukset hänen päähänsä syötetään tai millainen masiina siinä on taustalla. On myös aivan toisarvoista kuka saa pystejä ja palkintoja. Tärkeintä on että asia huomioidaan ja se ravistaa sekä herättää kansan syviä rivejä. Siinä operaatio Thunberg on onnistunut loistavasti - ja hyvä niin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös