On aivan sama kuka Jokereita valmentaa - vaikka Summanen apureinaan Ika ja Sihvonen, jos Eroset ja Pikkaraiset palaavat puolustuksessa.
Ei ole. Huippuvalmentaja kuten vaikkapa Aravirta, Summanen tai Jalonen (kumpi vaan) pystyisi peluuttamaan Jokereita kokonaisuudessaan paljon organisoidummin kuin Hanlon. Tästä ei kahta sanaa ja tämän kieltäminen on typerintä mitä voit tehdä. Siitä taas että siellä pelaa erosia ja pikkaraisia saadaan kiittää Virmasta aivan kuten viime kaudella samantasoisista "vahvistuksista."
Turha on tuossa taas hatusta vedellä uhkakuvia, jospa nyt vaikka pysyttäisiin ihan tosiasioiden keskuudessa.
- Jokerit ovat puolustaneet alkukaudella erinomaisesti
- Jokereilla on todella paljon loukkaantumisia ja paikkaajat eivät ole parasta a-ryhmää
- Tarvitaan idioottivarma puolustussysteemi, joka on toiminut hyvin
- Ei ole mitään näyttöä, että tuo yhtäkkiä tulee romahtamaan
Jokerien puolustamisen erinomaisuutta oman maalin osalta tuskin kukaan on kieltänyt. Itse olen ainostaan todennut noin 100 kertaa, että tuo puolustamistapa ei tue hyökkäämistä millään tavalla ja on siksi jo rakenteellisesti perseestä.
Loukkaantumisten taakse piiloutuminen on sitten sitä itseään. Blues jauhoi itsensä finaaliin hienolla pelillä, vaikka joukkueesta puuttui välillä kahdesta ekasta kentästä yli puolet. Kärpät pelasi Jalosen aikana ilman muistaakseni kahdeksaa runkopelaajaa, mutta ei se menoa paljon haitannut.
Ydinkysymys on parantaa hyökkäyspeliä, ei itkeä puolustusmuodosta.
Hanlon ei pysty parantamaan hyökkäyspeliä. Mistä vitusta hän se oppisi kun ei ole osannut tähänkään asti - vai meinaatko että Ika opettaa? Muuten olen aivan samaa mieltä. Ydinkysymys on rakentaa hyökkääminen edes jotenkin organisoidummaksi kuin nyt. Ongelma vain on se, että päärakentaja ei sitä pysty tekemään. Tämän kieltäminen on älyllistä huoraamista.