Itse en siis jaksa sen ihmeemmin stressata viime aikaisista tappioista, koska rosteri tullee keväällä olemaan hieman eri näköinen kuin lauantain ottelussa Turussa.
Kaiketi kukaan tappioista sinänsä stressaa. Itsekin olen monta kertaa todennut ettei kannata tuijottaa ottelun tulokseen vaan siihen, miten siihen päädyttiin. Tälläkään kertaa tappiot eivät aiheuta oikeastaan minkäänlaista värinää. Tuolla rosterilla ja aikataululla niitä tulee helposti. Niistä ei enempää.
Mutta ainoa asia josta ylipäätään kirjoitin ja olen huolissani oli Jokerien pelitapa. Joukkuehan oli todella surkea sekä omissa että vastustajan päässä. Ja kuten kirjoitin, paljon menee sen piikkiin että Äijiä puuttui. Mutta ei kaikkia. Ja erityisesti ei kehnoa syöttötyöskentelyä, avauksia ja hyökkäyspelaamista niinkin kovilta kavereilta kuin Kauppinen, Hulkkonen, Rita, Hancock, Tenute yms.
Jututan asiasta Lehkosta ja joitakin pelaajia, mutta jos nyt ihan oikeasti arvioidaan jääkiekkojoukkueen pelaamista ja pelitapaa, kyllä se 30 ottelun jälkeen pitäisi kasassa olla. Ja ellei ole, vaikea sitä on kasaankaan saada enää saman kauden aikana.
Ikijokeriko se totesi, että onhan tässä hyviäkin pelejä nähty joten ei pidä huolestua. Se on totta että Jokereilta nähtiin yksi hyvä noin kuuden ottelun putki. Silloin pelitapa toimi kokonaisvaltaisesti. Mutta tämä on hyvin tyypillistä kiekossa, että jokunen ottelu pelataan kuin unelma. Esimerkiksi HIFK pelasi juuri ennen sarjan alkua SM-liigan tasolla loistavaa kiekkoa ja meni mikä-se-nyt-olikaan turnauksen välieriin. En vertaa Jokereita ja HIFK:ta sinänsä, mutta jokainen näkee miten vaikea uuden valmentajan on oikeasti saada pelitapansa pelaajien selkäytimeen. Niin HIFK:ssa kuin Jokereissa, joista jälkimmäisessä on onnistuttu kuitenkin huomattavasti paremmin.
Todellisuus on kuitenkin sellainen, että kyllä sen pelitavan pitäisi toimia selkäytimestä jo sarjan puolivälissä. Muuten on vaara että se ei tule toimimaan lainkaan. Ja tämä on muistaakseni juuri Lehkosen näkemys, jonka taitaa allekirjoittaa kaiketi jokainen liigavalmentaja. Fanit tietenkään eivät - ainakaan omaa joukkuettaan koskien.