Tätäkin kommentia lukiessani vieläkin ihmettelen miksi ei Jokerit kokeile Tenutea sentterinä uudestaan, kun mies on siihen rooliin ja vielä ykköskenttään hommattu?
En usko, että Tenute pelaa keskellä enää ollenkaan. Toki tulee jatkossakin ottamaan tärkeitä aloituksia, mutta siirtyy sitten pelitilanteissa takaisin laitaan. Tenute on maaliahne hyökkääjä, jolla on erinomainen laukaus. Sentterinä pelatessaan hän menettäisi suoraviivaisuuttaan. Kyse ei ole ihan samanlaisesta ratkaisusta kuin Ville Leinon siirtyessä laitaan, mutta kyllä Tenute aika hyvin pystyy rakentamaan peliä laidasta ja tarjoilemaan kiekkoa hyviin vetopaikkoihin (kuten eilen unelmasyöttö Kauppiselle maalin kulmalle ylivoimassa). Tärkein ominaisuus kuitenkin on, että hän itse pyrkii ratkaisuihin ja on selkeästi joukkueen tärkein yksittäinen hyökkääjä.
Luulen, että Hancock tulee pelaamaan kauden loppuun ykkösen keskellä, sillä 'cock on puolustussuuntaan yllättävän nöyrä, vaikka ehkä onkin ollut tyypiltään enemmän hyökkäävä sentteri. Eli tosiaan Bishain palatessa veikkaan, että Bishai saa alkukauden laiturinsa Janne Lahden vierelleen ja toisessa laidassa sitten Lind. Lahti on erinomainen vahva hyökkääjä, joka tuo kiekon maalille voimalla ja sitä hyvin suojaten. Luulisin, että parhaimmillaan tämä ketju haastaa tosissaan ykkösen. Mäki on pelannut ihan ok ja hieno maali eilen, mutta kyllä Bishai on selkesti parempi vaihtoehto tähän ketjuun. Eri asia sitten onkin tuleeko Bishaista enää valmista vai meneekö loppukausi loukkaantumisen takia pilalle.
Laajuutta hakevat kentät mestaruuteen saakka voisivat olla vaikka näin:
Sinänsä ihan kiva ajatus neljästä tasaisesta ketjusta, mutta olisi kyllä silti ihan kummallinen ratkaisu Hanlonilta pistää koko hyvin toiminut paletti uusiksi. Kun nyt olen kehunut meidän kahta ensimmäistä ketjua, niin kyllä Kerman-Hauhtonen-Louhi on myös toiminut erittäin hyvin. Valmennusjohto on lähinnä valitellut, ettei sopivaa nelosketjua ole löytynyt (siis nelosta, joka voisi pelata yli 10 minuuttia matsissa). Kenties joulutauon jälkeen kun kaikki pelaajat ovat hyvässä lykyssä terveenä, niin kolme ekaa ketjua jatkavat nykyisillään ja nelosena esiintyy Valtonen-Mäki-Varis. Eli hyvin pelannut JP Helenius olisikin se pelaaja, joka siirtyisi takaisin junnuihin. Mäki ei ole sentteri, mutta on tosiaan pelannut ihan ok keskellä ja luulisin, että Hanlon luottaa Mäkeen enemmän kuin JP:hen myös tässä skenaariossa.
Eli kyllä palikat ovat hyökkäyspäässä olemassa ja kenties jopa oikeilla paikoillaan. Enää hyökkäyspelin hiomista pitää vain jatkaa, se on jo nyt ihan hyvällä tasolla ja menee selkeästi huikeasti parempaan suuntaan jos tarkastellaan vaikka kuukausittain eikä yksittäisissä peleissä. Edelleen loistavasti toiminut puolustus huolettaa mua vähäsen, sillä nykyisellä miehistöllä voin sanoa, että kevään ratkaisuotteluissa Kauppinen-Jokela tulee pelaamaan taas 30 minuutta per matsi, ja se tulee ottamaan koville. Eronen ja Pikkarainen stunttaa ihan ok, mutta Virmanen sanoi jo kesällä hankkivansa puolustajan (Kankaanperä) ja tämän jälkeen rosterista on poistunut Kuparinen. Eli Kankaanperän ja Kuparisen tilalle on tullut Pikkarainen ja Eronen. Ei ihan mikään kuningastreidi.