Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 325
  • 6 153

Glove

Jäsen
Juutuubi on saanut päähänsä pukata aina väliin ilmoituksen, että kirjaudu sisään. Ei siinä muuta huonoa ole, mutta musiikki loppuu ja pitää käydä painamassa "Ei nyt" nappia. Ei se niille kuulu, mitä minä kuuntelen.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Viaplayn teennäinen mainos jostain helvetin kalastusrealitystä missä ihmiset feikkaa jotain ihan saatanan hauskoja "kalastusilmeitä". Ja sitä kun tulee 10 kertaa matsin aikana.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ehkä turhimpia ärsytyksen aiheita, mutta minkäs teet kun ottaa päähän. Ärsyttää häviäminen höntsäsählyssä. Aloin tämän vuoden alussa käymään uudessa porukassa, joka on ollut itselleni todella sopiva tasoltaan, mutta olen oikeasti ollut ehkä kaksi kertaa voittavassa joukkueessa. Nytkin syyskaudella olen ollut kolmesti pelaamassa ja kolmesti häviävässä joukkueessa.

Ilon ja kuntoilun vuoksi tuolla pelataan, kun ei ole mitään panoksia, mutta olen sen verta kilpailuhenkinen, niin ottaa päähän olla häviävässä joukkueessa kerta toisensa jälkeen. Vielä kun monesti meno on sellaista, että ollaan tappiolla, mutta saadaan hyviä pyörityksiä hyökkäyspäässä ja maalit ovat kovan työn tuloksia. Sitten vastapuoli laukoo kerran päin maalia ja heti uppoaa...

Lisäksi välillä ottaa päähän omat ailahtelevaiset otteet peleissä. Minun hyvän ja huonon pelin ero on kuin yöllä ja päivällä. Viime viikolla hallilta lähtiessä suorastaan vitutti, kuinka huonosti pelasinkaan. En osunut palloon, kun oli tyhjä maali edessä ei kerran vaan kahdesti, harhasyöttöjä ja pallonmenetyksiä enkä saanut vastustajalta riistettyä palloa vaikka mikä oli. Sitä aiemmalla kerralla olin varmaan oman joukkueen paras pelaaja ja kaikki tuntui onnistuvan. Hyvin paljon homma on itseluottamuksesta kiinni, jos saa huonon alun peliin niin menee usko omaan tekemiseen todella äkkiä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minulla on 36 kiinanasteria kasvamassa. Niistä kolme on valkoisia ja kaksi aniliininpunaisia. Loput on tumman tai vaalean liloja. Lila on kyllä kiva väri mutta olisi kiva jos olisi vähän enemmän muitakin värejä... Tulee vähän tylsiä kimppuja kun on lilaa ja sitten lilaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Juutuubi on saanut päähänsä pukata aina väliin ilmoituksen, että kirjaudu sisään. Ei siinä muuta huonoa ole, mutta musiikki loppuu ja pitää käydä painamassa "Ei nyt" nappia. Ei se niille kuulu, mitä minä kuuntelen.
Kun pistää levyn stereoihin, ei lopu musiikki ennen aikojaan. Eikä kukaan kyttää mitä kuuntelen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Alushousujen sauma... Kenen daijun idea oli laittaa sauma taakse keskelle persettä. Sehän kutittaa aina kun liikkuu. Roskiin joutaa nämä. En tiedä pystynkö sietämään saumaa tämän päivän vai joudunko käymään vaihtamassa kalsarit kesken päivän. Hitto että ärsyttää...
 

Glove

Jäsen
Kun pistää levyn stereoihin, ei lopu musiikki ennen aikojaan. Eikä kukaan kyttää mitä kuuntelen.
LP-levyn joutuu kääntäämään noin viiden biisin välein ja noin kymmenen biisin välein joutuu vaihtamaan koko levyn. Tämä sillä oletuksella, ettei halua kuunnella ainoastaan yhden levyn yhtä puolta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
LP-levyn joutuu kääntäämään noin viiden biisin välein ja noin kymmenen biisin välein joutuu vaihtamaan koko levyn. Tämä sillä oletuksella, ettei halua kuunnella ainoastaan yhden levyn yhtä puolta.
Ja kun on (@Evil todennäköisesti omistaa) wanhan kansan soitin, niin kun se puoli loppuu, loppuu musiikkikin. Rahinaa riittää loputtomiin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ruohonleikkurista löystyi taas terä kun vähän pihalla leikkelin nurmea eikä sillä voinut leikata. No voi sen kiristää ja jatkaa hommia mutta ei enää iltasella viitsinyt. Sanoin miehelle että ihan paskan koneen ostit kun vähän väliä saa korjata. Mies heitti takaisin että olisitko osannut paremman ostaa... No tokkopa, olisin varmaan konsultoinut isää tai veljeä mutta sekään välttämättä olisi tuonut enempää onnea. Tuo leikkuri on kuitenkin Husqvarna eikä mikään "ping-pong-kingkong"...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ruohonleikkurista löystyi taas terä kun vähän pihalla leikkelin nurmea eikä sillä voinut leikata. No voi sen kiristää ja jatkaa hommia mutta ei enää iltasella viitsinyt. Sanoin miehelle että ihan paskan koneen ostit kun vähän väliä saa korjata. Mies heitti takaisin että olisitko osannut paremman ostaa... No tokkopa, olisin varmaan konsultoinut isää tai veljeä mutta sekään välttämättä olisi tuonut enempää onnea. Tuo leikkuri on kuitenkin Husqvarna eikä mikään "ping-pong-kingkong"...
Täällä Keski-Uudellamaalla taas on odotettu vähän kuivempaa keliä, jos saisi joskus leikattua polveen saakka ulottuvan nurmikon.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä Keski-Uudellamaalla taas on odotettu vähän kuivempaa keliä, jos saisi joskus leikattua polveen saakka ulottuvan nurmikon.
Kyllä täällä nurmen ajoon pääsi eilen kun oli sateeton päivä. Kyllähän se nurmikko aika kostea oli (yöllisten) sateiden takia ja se saattoikin olla yksi syy miksi terä löystyi... Kun kostea nurmikko tarttui lappoihin. Tänään (nätti päivä kun oli) olisi voinut olla parempi ajaa nurtsia mutta ajettiin eilen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kenkien nauhoittaminen väärin, ts. ulkopuolelta sisäänpäin. Ostin tänään kahdet kengät, joiden molempien nauhoitukset piti purkaa ja pujotella uudelleen oikein. Eihän tossa ulkopuolelta nauhojenpujottelussa ole mitään järkeä, kiristäminen oikealle tasolle on vitun hankalaa tai mahdotonta. Pieni asia kyllä, mutta miks vitussa noinkin yksinkertainen asia pitää tehdä hankalaks? Joku hipsteri-kenkäkauppias on varmaan todennut, että nauhojen ulkopuolelta pujottelu on silleen vähän mageempaa..
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
National Geographic mainosti uusia lentoturmatutkinta-jaksoja. Eihän niissä sinänsä ole mitään uutta kun ne uudet jaksot on Erikoisraportteja joissa on koostettu kolme tapausta samaan ohjelmaan jollain teemalla. Ja kaikki tapaukset taitaa olla jo esitetyistä jaksoista.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
National Geographic mainosti uusia lentoturmatutkinta-jaksoja. Eihän niissä sinänsä ole mitään uutta kun ne uudet jaksot on Erikoisraportteja joissa on koostettu kolme tapausta samaan ohjelmaan jollain teemalla. Ja kaikki tapaukset taitaa olla jo esitetyistä jaksoista.
Et ole ainoa, jota tuo ärsyttää.

Minua puolestaan ärsyttää uuden kahvinkeittimeni automaattinen sammutus. (iki)vanhassa ei moista ollut ja toimi hyvin kun tykkään juoda sen toisen mukillisen noin tunnin ensimmäisen jälkeen. No tämän EU-asetuksen myötä nämä uudet sammuvat itsestään vittu 40min jälkeen (ilmeisesti keittimen käynnistyksestä). Pitäisi kai opetella uudestaan termarin käyttö, mutta kun ei ole moista tarvinnut sen jälkeen kun vanhempien luota muutti pois ajat sitten niin ei perkele jaksaisi vanha koira opetella enää uusvanhoja temppuja.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
toimi hyvin kun tykkään juoda sen toisen mukillisen noin tunnin ensimmäisen jälkeen.
Mikroaaltouunilla saa tuollaisesta semituoreesta kahvista ihan juotavaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suomen poliisi kriisissä- ketjussa puhutaan hipeistä. Eivät ole hippejä lähelläkään nämä mieltänsä ilmaisevat. Ilmastohippi ei myöskään ole validi termi, vaan vitun ärsyttävä ja pois raiteiltaan ohjaava uudistermi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönä turposi taas huulet ja olin kuin jokin silikonipelle aamulla. Pahin tapaus elämäni aikana. Onneksi ei tarvinnut mennä duuniin. Olen nyt alkanut yhdistää nämä tapaukset käyttämääni lääkkeeseen. Sen yksi haittavaikutus on huulien turpoaminen allergisen reaktion takia (siis vissiin itse lääkkeeseen). Mutta mitä jos se lääke voimistaa allergista reaktiota joka tulee jostain muusta aineesta. Minulla on ensi viikolla aika lääkärille (psykiatrille) niin voi siellä sitten kysellä että onko tämä vakavaa. Kun tänään luin lääkkeeni pakkausselosteen (taas kerran) ja siinä sanottiin että jos huulet turpoaa niin pitää ottaa yhteys lääkäriin. Ehkä se riittää että ensi viikolla olen yhteyksissä lääkäriin (jos en sitä ennen tukehdu kun nielukin turpoaa). Tämä oli kolmas kerta kun huulet turposi lääkityksen aikana ja vasta tänään aloin miettiä voisiko jokin aine reagoida lääkkeen kanssa niin että huulet turpoaa. En tiedä ja vähän pelottaa... ja myös ärsyttää kun en tiedä mikä aiheuttaa reaktion. Joka on varsin ärsyttävä, huulia kuumottaa ja polttelee, tuntuu kuin ne työntyisivät ihon lävitse ja ne ihan oikeasti turpoaa ihan huomattavasti.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Viime yönä turposi taas huulet ja olin kuin jokin silikonipelle aamulla. Pahin tapaus elämäni aikana. Onneksi ei tarvinnut mennä duuniin. Olen nyt alkanut yhdistää nämä tapaukset käyttämääni lääkkeeseen. Sen yksi haittavaikutus on huulien turpoaminen allergisen reaktion takia (siis vissiin itse lääkkeeseen). Mutta mitä jos se lääke voimistaa allergista reaktiota joka tulee jostain muusta aineesta. Minulla on ensi viikolla aika lääkärille (psykiatrille) niin voi siellä sitten kysellä että onko tämä vakavaa. Kun tänään luin lääkkeeni pakkausselosteen (taas kerran) ja siinä sanottiin että jos huulet turpoaa niin pitää ottaa yhteys lääkäriin. Ehkä se riittää että ensi viikolla olen yhteyksissä lääkäriin (jos en sitä ennen tukehdu kun nielukin turpoaa). Tämä oli kolmas kerta kun huulet turposi lääkityksen aikana ja vasta tänään aloin miettiä voisiko jokin aine reagoida lääkkeen kanssa niin että huulet turpoaa. En tiedä ja vähän pelottaa... ja myös ärsyttää kun en tiedä mikä aiheuttaa reaktion. Joka on varsin ärsyttävä, huulia kuumottaa ja polttelee, tuntuu kuin ne työntyisivät ihon lävitse ja ne ihan oikeasti turpoaa ihan huomattavasti.
Jos kurkku tai kaulan alue turpoaa yhtään, niin et odota ensi viikkoon vaan olet yhteydessä johonkin lääkäriin heti huomenna. Tai jos otat lääkettä vielä tänään ja saat reaktion (kurkun tai kaulan alueelle), niin soitat heti. Se reaktio voi paheta kerta kerralta ja nielun turpoaminen suattaa vaikeuttaa hengitystä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tai jos otat lääkettä vielä tänään ja saat reaktion (kurkun tai kaulan alueelle), niin soitat heti. Se reaktio voi paheta kerta kerralta ja nielun turpoaminen suattaa vaikeuttaa hengitystä.
Olen käyttänyt tätä lääkettä (masennuslääke) nyt muutaman kuukauden tällä annostuksella enkä usko että itse lääke aiheuttaa minulle ongelmia vaan se vahvistaa reaktiota johonkin toiseen aineeseen. Niin luulen koska minulla ei ole koskaan ennen ollut tällaisia huulten turpoamisia. Olisi vaan kiva tietää mistä on kyse. En haluaisi lopettaa lääkettä kun se on auttanut minua. Ja tämähän on ihan maallikon mutuilua koko juttu että huulet ja lääke liittyisi jotenkin toisiinsa. Seuraan vointiani... jopa liiankin tarkkaan.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Mainokset joissa mainostettava tuote on ulkomaalainen ja mainosääni lausuu sen nimen komealla rallienglannilla.

Finis ja Vänis... Mihin se H unohtui?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Olen käyttänyt tätä lääkettä (masennuslääke) nyt muutaman kuukauden tällä annostuksella enkä usko että itse lääke aiheuttaa minulle ongelmia vaan se vahvistaa reaktiota johonkin toiseen aineeseen. Niin luulen koska minulla ei ole koskaan ennen ollut tällaisia huulten turpoamisia. Olisi vaan kiva tietää mistä on kyse. En haluaisi lopettaa lääkettä kun se on auttanut minua. Ja tämähän on ihan maallikon mutuilua koko juttu että huulet ja lääke liittyisi jotenkin toisiinsa. Seuraan vointiani... jopa liiankin tarkkaan.

Näin olen ymmärtänyt viesteistäsi, että lääkkeestä on ollut sinulle apua. Se on hyvä juttu. Oli se turvotus sitten suoraan lääkkeestä tai lääkkeen vahvistama reaktio jonkun muun aineen aiheuttamaan reaktioon, niin ei se silti saa sinulle hengenvaaraa aiheuttaa. Ja allerginen reaktio, missä nielu turpoaa, alkaa olla jo lähellä hengenvaaraa, koska jos nielu turpoaa tukkoon, niin henki ei kulje. Sen takia eilen napakan ohjeen yritin kirjoittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös