Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 454
  • 6 153
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
En tiedä mistä sä tähänkin jotkut poikkeusajat osasit ottaa mukaan.
No olisiko vaikka siksi, että ilman vallitsevia poikkeusaikoja sinäkin saisit sanoa kassatädille "ei tarvi kuittia kiitos" aivan kuten ennenkin.

Mä en vaan jotenkin nyt pääse sun kanssa samalle ajatuksen tasolle, että mikä siinä kuittiin koskemisessa niin kovin ärsyttää, kun ei sitä kukaan kuitenkaan pakota talteen ottamaan. Taidanpa siis luovuttaa tämän keskustelun tässä kohtaa.
 

A Siente

Jäsen
No olisiko vaikka siksi, että ilman vallitsevia poikkeusaikoja sinäkin saisit sanoa kassatädille "ei tarvi kuittia kiitos" aivan kuten ennenkin.

Mä en vaan jotenkin nyt pääse sun kanssa samalle ajatuksen tasolle, että mikä siinä kuittiin koskemisessa niin kovin ärsyttää, kun ei sitä kukaan kuitenkaan pakota talteen ottamaan. Taidanpa siis luovuttaa tämän keskustelun tässä kohtaa.

Se ongelma on luontaisesta poistumisesta kassalta, ei fyysisesti kuitissa itsestään. En ole varma trollaatko. En edes tiedä miksi mun alkuperäinen viesti herätti tälläisen tunnekuohun.
 
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse toimin ainakin niin, että ennen maksamista sanon etten tarvitse kuittia, niin kassa ei turhaan tulosta koko kuittia. Toimii niin S-kuin K-ryhmän kaupoissa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Se ongelma on luontaisesta poistumisesta kassalta, ei fyysisesti kuitissa itsestään. En ole varma trollaatko. En edes tiedä miksi mun alkuperäinen viesti herätti tälläisen tunnekuohun.
Ei herättänyt tunnekuohua, ihmetystä vain.
Itse toimin ainakin niin, että ennen maksamista sanon etten tarvitse kuittia, niin kassa ei turhaan tulosta koko kuittia. Toimii niin S-kuin K-ryhmän kaupoissa.
And there you go @A Siente
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kyllä se silti ärsyttää ihan yhtälailla. En voi käytännössä kuvitella tilannetta jossa jo ennen maksamista kertoisin etten halua kuittia. Olen tottunut tiettyyn kassakäyttäymiseen.
Kauanko sinulla menee tottua uudenlaiseen käytökseen elämässäsi ylipäänsä? Pienenä olit varmasti tottunut siihen, että kuset ja paskot vaippaasi, mutta oletan sinun tuosta tavasta sittemmin tottuneen pois. Ja aika varmasti on monia muitakin asioita, joissa olet käytösmalliasi onnistunut muuttamaan.

Ymmärrän ärsytyksen tuossa asiassa, mutta en taas sitä, että joku sen takia jättää sen kuitin siihen laitteeseen roikkumaan. Se on paskamaista myöhemmin samalle kassalle tuleville asiakkaille. Kuitin tulostaminen kun on myyvälle taholle lakisääteinen velvollisuus, josta edellä kerrotun esimerkin mukaisesti voi näköjään välttyä sillä, että asiakas selvästi itse etukäteen ilmaisee, ettei sitä tarvitse.

Jos asia ärsyttää kovasti, ala asioimaan S-Ryhmän kaupoissa ja siirry käyttämään sähköisiä kuitteja, niin sinulle ei tulostu sitä paperikuittia laisinkaan.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Kauanko sinulla menee tottua uudenlaiseen käytökseen elämässäsi ylipäänsä? Pienenä olit varmasti tottunut siihen, että kuset ja paskot vaippaasi, mutta oletan sinun tuosta tavasta sittemmin tottuneen pois. Ja aika varmasti on monia muitakin asioita, joissa olet käytösmalliasi onnistunut muuttamaan.

Ymmärrän ärsytyksen tuossa asiassa, mutta en taas sitä, että joku sen takia jättää sen kuitin siihen laitteeseen roikkumaan. Se on paskamaista myöhemmin samalle kassalle tuleville asiakkaille. Kuitin tulostaminen kun on myyvälle taholle lakisääteinen velvollisuus, josta edellä kerrotun esimerkin mukaisesti voi näköjään välttyä sillä, että asiakas selvästi itse etukäteen ilmaisee, ettei sitä tarvitse.

Jos asia ärsyttää kovasti, ala asioimaan S-Ryhmän kaupoissa ja siirry käyttämään sähköisiä kuitteja, niin sinulle ei tulostu sitä paperikuittia laisinkaan.

Mistä revit keskusteluun mukaan jo jonkun vaippaiän?! Kyse oli vain kuitin tulostumisesta ja sen ärsyttävyydestä. Ihme tunnekuohuilua!
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mistä revit keskusteluun mukaan jo jonkun vaippaiän?! Kyse oli vain kuitin tulostumisesta ja sen ärsyttävyydestä. Ihme tunnekuohuilua!
Kuittikeskustelun aloittaneen kommentista.
Olen tottunut tiettyyn kassakäyttäymiseen.

Mielestäni, jos joku perustelee uuden oppimisen hankaluutta sillä, että on tottunut tietynlaiseen toimintamalliin, niin silloin voi vasta-argumenttina käyttää mitä tahansa elämän aikana tapahtunutta toimintamallin muuttumista. Ihminen tottuu moneen asiaan ja uuden tavan oppinen voi olla hankalaa tai ärsyttävää. Mutta mahdollista se useimmille meistä on, vaikka toisinaan se onkin ärsyttävää.

Kuten todettua, ärsyttävää se kuitin tulostuminen ja ajatus siitä, että se itse pitäisi laitteesta poistaa. Yhtä lailla joku voi pitää ärsyttävänä sitä, että edellä menevä asiakas jätti kuittinsa koneeseen ja joutuu sen toisen asiakkaan kuitinkin siitä ottamaan. Onko kummankin ärsyyntyminen oikeutettua ja onko jommankumman ärsyyntyminen oikeampaa ärsyyntymistä?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hyttyset. Ovat pieniä ja hemmetin ärsyttäviä eli siis tämän ketjun kamaa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paskat mainokset ynnä väsynyt markkinointi, ja ennen kaikkea se että se taitaa toimia.

Porukka ostaa ihan mehussain jotain "rotukarjan"lihaa niin kuin olis olemassa jotain sekaroruista tai rodutonta. Koska se on rodusta peräisin sen on oltava parempaa tjms.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ketju on pienet asiat jotka ärsyttävät ja toisen pieneen ärsytykseen vedetään poikkeusajat ja vaippaikä mukaan. Plus tietty päälle ollaan parempia ihmisiä. Ei saatana.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämän ketjun pari viimeistä sivua on niitä pieniä asioita, jotka ärsyttävät.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Se kun ostat kaupasta paprikaa ja kotona sitä leikatessa huomaat olevan sisältä ihan homeessa. Tästä nyt ei voi kauppaa edes syyttää, sillä mistäpä näkisivät sen paprikan sisälle. Sen sijaan vielä enemmän ärsyttää kun ostat vaikkapa kanapaketin tai muuta ja kotona huomaat, että päiväys on mennyt jo ajat sitten. Nimeltä mainitsemattomassa kaupassa näin on käynyt useita kertoja vuoden sisällä, kun en ole hoksannut katsoa päiväystä kaupassa ja kotona huomaan tuotteen olevan pilaantunut.
Toukokuussa tuli kaikkien aikojen pohjanooteeraus kun huomasin hyllyssä korppujauhoja joiden päiväys oli joulukuussa 2019.
Saisiko näistä USA styleen korvauksia kun söisi ja sairastuisi?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Sateenvarjot on ihan perseestä ja pirun ärsyttäviä. Periaatteessa idea on hyvä, kannat varjoa pääsi päällä ja et kastu. Käytännössä sateen aikana yleensä aina tuulee ja tappelet sen varjon kanssa, kun se on lähdössä tuulen mukaan. Välillä sataa kohtisuoraan ja pidät varjoa edessäsi etkä näe eteesi kunnolla ja saat varoa, ettet törmää mihinkään. Välillä varjo kääntyy nurinpäin, joskus yllättävä tuulenpuuska iskee varjolla sinua päähän. Muiden varjon käyttö haittaa myös sinua, koska he eivät näe kunnolla eteensä ja joudut itse väistelemään. Niin paljon mieluummin menen vain vedenkestävässä takissa huppu päässä kuin pelleilen sateenvarjon kanssa. Lauantaina oli hyvin lähellä, etten keskellä katua seonnut ja alkanut hakata varjoa talon seinään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sukkien pukeminen märkään/kosteaan jalkaan tai sitten kumihanskojen vetäminen kosteisiin käsiin käsienpesun jälkeen.

Eihän noista edellä mainituista puuhista tule edes oikein mitään ja sekös ärsyttää.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
En tiedä onks tää pieni asia, mutta tiedättekö ihmistyypin, joka ei muista mitä on sinulle kertonut? Näitä on vielä itse asiassa kaksi alarotua.

A) Hän, joka kertoo sulle ties monettako kertaa samaa asiaa, eikä muista kertoneensa sitä jo aikaisemmin. Yhden unohduksen ymmärrän, mutta samoilta ihmisiltä tulee jatkuvasti toistoa monesta eri jutusta, ja jotkut saattaa kertoa oikeasti viidettä kertaa samaa asiaa.

B) Hän, joka kuvittelee jatkuvasti kertoneensa sulle asioita. Ärsyttävimmät näistä on niitä, jotka pauhaa sulle vaikka suu vaahdossa siitä, kuinka raskasta on, koska hänellä on sairaus x, tai mikään ei ole elämässä muuttunut, vaikka on tehnyt y ja sanonut z ja joku on luvannut w

Eikä itsellä ole mitään hajua mikä on x tai z tai y tai w...

Vai tekeekö nää tän tahallaan?
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Puhelimen käyttöjärjestelmän päivityksen jälkeen ilmoitusledi lopetti toimintansa. Asetukset kunnossa. En jaksa googlettaa onko ongelmaan ratkaisua.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikäköhän tässä on kun tietokoneella Spotifyn käynnistäminen ja käyttäminen on aivan helvetin vaikeaa. Ei meinaa käynnistyä ja kun käynnistyy niin sitten mikään ei lataudu kunnolla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hiton hirvikärpäset... Puolisen tuntia kävelin läheisessä metsässä sieniä katsomassa. Sen jälkeen olen paidan alta ja hiuksista löytänyt kuusi hirvikärpästä joista yksi jurskaisi jo niskasta kun sinne on tullut kipeä patti.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
JOL

Että silleen...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Hiton hirvikärpäset... Puolisen tuntia kävelin läheisessä metsässä sieniä katsomassa. Sen jälkeen olen paidan alta ja hiuksista löytänyt kuusi hirvikärpästä joista yksi jurskaisi jo niskasta kun sinne on tullut kipeä patti.
On tosiaan pieni, mutta todella ärsyttävä asia.

Jurskaisu ihan uusi, mutta hieno, termi minulle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jurskaisu ihan uusi, mutta hieno, termi minulle.
Joo, minulla riittää sanoja... En tiedä johtuuko tämä siitä että äitini on savolainen. Heillä on varsin rikas sanaperinne. Jotkut sanani on varmaan kotoisin isän puolen karjalaisilta isovanhemmilta. Ja jotain on tarttunut täältä Hämeestä jossa olen koko ikäni elänyt. Sellainen sekasikiö olen ja se näkyy minun ilmaisussani. Ja kyllähän se välillä ärsyttää että käyttää sanoja joita muut eivät (muka) ymmärrä vaikka ne on minulle selkeitä kotoa kuultuja juttuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös