Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 325
  • 6 153

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt ärsyttää se kun bussin turvavyö ei tule tarpeeksi ulos että ylettyisi ympärilleni. Vaihdoin kerran jo paikkaakin mutta aina sama homma. Olenko liian läski turvavöille vai turvavyöt liian lyhyitä?

Teit virheen. Oikea toimintatapa: otat kuvan vyöstä ja lähetät kuvan iltapäivälehteen sellaisin kommentein, että bussiyhtiö X syrjii isoja ihmisiä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Eläimet syömässä jotakin mikä ei ole syötävää, kuten hetki sitten Hesburgerin hampurilaisen käärepaperia nokkinut naakka torilla. Hätistin linnun pois jottei hotkisi enempää paperia kupuunsa.
Juurisyy: ihmiset.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toki, suurikokoiset(kin) roskat pitäisi laittaa kierrätysasiaan eikä jättää maahan lintujen ja muiden eläväisten popsittavaksi. Vaatii aitoa välinpitämättömyyttä roskata ilman tunnontuskia. Sekin ärsyttää.
Linnut ja muut eläimet ovat kyllä oppineet keräämään roskia roskikset, että ihmisten ei tarvitse käyttäytyä välinpitämättömästi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Naapurin uusi koira räkyttää. Perheellä oli aiemmin kolme koiraa, kaksi lammaskoiraa ja yksi sekarotuinen (sakemannia ainakin oli). Kaikki oli hyvin koulutettuja ja yleensä hiljaisia. Seropi (setäni lanseerama termi eli sekarotuinen piski) kuoli joten perhe hankki uuden koiran. Tämä nyt on alkanut räkyttää tai räksyttää jatkuvasti. Vissiin on nuori innokas koira ja koulutus kesken ja koirathan on haukkuvia olentoja... mutta välillä harmittaa kun olisi kiva olla pihalla mutta pihalla kuuluu jatkuva koiran räksytys...
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Naapurin uusi koira räkyttää. Perheellä oli aiemmin kolme koiraa, kaksi lammaskoiraa ja yksi sekarotuinen (sakemannia ainakin oli). Kaikki oli hyvin koulutettuja ja yleensä hiljaisia. Seropi (setäni lanseerama sekarotuinen piski) kuoli joten perhe hankki uuden koiran. Tämä nyt on alkanut räkyttää tai räksyttää jatkuvasti. Vissiin on nuori innokas koira ja koulutus kesken ja koirathan on haukkuvia olentoja... mutta välillä harmittaa kun olisi kiva olla pihalla mutta pihalla kuuluu jatkuva koiran räksytys...
Ilmoita lähimmälle moderaattorille häiritsevästä käytöksestä ja laita naapurille yv.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mäkkärin mainokset nyt ovat ylipäätään hieman ärsyttäviä, mutta tuossa nelikenttähässäkässä häiritsee suhteettoman paljon kun ranskanperunoista käyttävät termi "rane". Siis "rane", eli niin kuin tyypillisesti Raunon lempinimi. Ranskalaisten lyhempi lempinimi päättyy u:hun, eli kaveri vohni "ranuja". Repliikki menee että "et sä voi lainata raneja". No et voikaan, ainakaan ilman Raunon lupaa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Termihifistelijät ärsyttää. Jos jossakin uutisoidaan rekan palaneen, niin heti ratsastaa joku paikalle kertomaan ettei ollut rekka vaan täysperävaunullinen ajoneuvoyhdistelmä (tjms). Autosta ei irronnut rengas, vaan pyörä. Eikä saa edes rauhassa tehdä halkopinoa tai syödä puolukkahilloa, kun ne tulee kertomaan, että klapeja ja -survos. Niin.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Termihifistelijät ärsyttää. Jos jossakin uutisoidaan rekan palaneen, niin heti ratsastaa joku paikalle kertomaan ettei ollut rekka vaan täysperävaunullinen ajoneuvoyhdistelmä (tjms). Autosta ei irronnut rengas, vaan pyörä. Eikä saa edes rauhassa tehdä halkopinoa tai syödä puolukkahilloa, kun ne tulee kertomaan, että klapeja ja -survos. Niin.

Minä kyllä syön maksalaatikkoa rusinoilla ja puolukkahillolla, ja sitä ei mikään fucking hipsteri muuta ikinä miksikään muuksi. Mites se muuten oli, panssarivaunussahan ei ole piippua vaan putki?
 

Glove

Jäsen
Minä kyllä syön maksalaatikkoa rusinoilla ja puolukkahillolla, ja sitä ei mikään fucking hipsteri muuta ikinä miksikään muuksi. Mites se muuten oli, panssarivaunussahan ei ole piippua vaan putki?
Alle 20 mm on piippu, yli 20 mm putki. Esim 122 H 63:ssa on 122 mm putki.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Alle 20 mm on piippu, yli 20 mm putki. Esim 122 H 63:ssa on 122 mm putki.
Onko tuo virallinen määritelmä? Eli esimerkiksi 30 millisen konetykin bisnespääty on putki vaikka kyseessä olisi konekivääri?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vittu että vituttaa tämä nykyaika. Katselin BBC:ltä futista VPN:n välityksellä ja jälkimmäinen jäi päälle. Sitten aloin soitella Spotifyta ja ihmettelin, miten tietokone ei löydä kännykkää. VPN pois, niin sitten toimii. Nuoremmille nämä lienevät itsestään selviä, mutta tällainen nelikymppinen alkaa olla jo vähän heikoilla hangilla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Näin se meille intissä kerrottiin. 20 mm on vielä piippu, sitä isommat putkia. Wikipedia on myös samaa mieltä

Niinpä tuo näyttäisi kertovan. Mietin olisiko distinktio sitten ruotsin vai venäjän peruja kun englanninkielessä (mikä on toki monin muinkin tavoin hyvin köyhä) puhutaan ainoastaan barrelista. Mikä on toki sekin erikoinen termi, ehkä ne wanhain aikain morttaarit ovat tynnyriä muistuttaneet, mutta kaukaa saa hakea jo yhtäläisyyttä nykyisempiin rööreihin.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä loman jälkeen kun availee työsähköposteja, niin ärsyttää suunnattomasti tämän tyyppiset avaukset:
- Tervetuloa takaisin töihin!
- Hei, toivottavasti lomasi on ollut oikein rentouttava
jne

Tuollaisista lauseista kun riisuu vittuilun pois, niin eipä niihin mitään enää jääkään jäljelle.
 

A Siente

Jäsen
Kaupan kassat joissa kuitti tulostuu suoraan asiakkaalle maksupäätteen viereen. En mä sitä kuittia halua, joten jätän siihen. Normaalisti sanoisin kassalle "ei kuittia" ja se on hyvä poistuminen maksamisen jälkeen ostoksia pakkaamaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kun kirjoittaa puhelimella "mean" Autocorrect tarjoaa koko ajan "meän". En sitten tiedä miksi tuota tarjotaan kun en meän kielestä ole kirjoitellut.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Kaupan kassat joissa kuitti tulostuu suoraan asiakkaalle maksupäätteen viereen. En mä sitä kuittia halua, joten jätän siihen. Normaalisti sanoisin kassalle "ei kuittia" ja se on hyvä poistuminen maksamisen jälkeen ostoksia pakkaamaan.
Onhan se ihan kamalan vaivalloista heittää se kuitti lähimpään roskikseen.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
On. Olen asiakkaana kaupassa eikä minun tehtäviin kuulu huolehtia asiasta. Sen takia en sitä kuittia koskaan halua.
Niin, no onhan se kai vaikea ajatella näin 2020-luvulla omaa napaansa pidemmälle. Siis että esimerkiksi tämä käytäntö josta olet pahoittanut mielesi, johtuu täysin koronaviruksesta ja ylimääräisen fyysisen kontaktin ehkäisemisestä. Tai että myyjätkin on vain ihmisiä, joiden mielestä on varmasti tosi kiva siivota asiakkaiden jättämiä sotkuja.

Mä otin kerran Alepassa sellaisen about 3-4 kuitin pituisen "rullan" irti siitä koneesta ja heitin sen vieressä olevaan roskiin. Myyjä muisti kyllä heti kiitoksella. On periaatteita ja sitten on piittaamattomuutta. Sitten on tietysti mielipiteitäkin, jollainen myös tämä on joten älä ota itseesi.

Mua itseä vaan ainaki vituttaa enemmän ne lattiaa kohti kurkottavat kuittimadot kuin kuitin ottaminen ja poisheittäminen, joten mielelläni autan myyjää jos tällainen jono kuittikoneeseen roikkumaan jätettyjä kuitteja sattuu osumaan omalle kohdalle. Toimin myös pikakassalla täysin samalla tavalla.
 

A Siente

Jäsen
Niin, no onhan se kai vaikea ajatella näin 2020-luvulla omaa napaansa pidemmälle. Siis että esimerkiksi tämä käytäntö josta olet pahoittanut mielesi, johtuu täysin koronaviruksesta ja ylimääräisen fyysisen kontaktin ehkäisemisestä. Tai että myyjätkin on vain ihmisiä, joiden mielestä on varmasti tosi kiva siivota asiakkaiden jättämiä sotkuja.

Mä otin kerran Alepassa sellaisen about 3-4 kuitin pituisen "rullan" irti siitä koneesta ja heitin sen vieressä olevaan roskiin. Myyjä muisti kyllä heti kiitoksella. On periaatteita ja sitten on piittaamattomuutta. Sitten on tietysti mielipiteitäkin, jollainen myös tämä on joten älä ota itseesi.

Mua itseä vaan ainaki vituttaa enemmän ne lattiaa kohti kurkottavat kuittimadot kuin kuitin ottaminen ja poisheittäminen, joten mielelläni autan myyjää jos tällainen jono kuittikoneeseen roikkumaan jätettyjä kuitteja sattuu osumaan omalle kohdalle. Toimin myös pikakassalla täysin samalla tavalla.

En pahoittanut mieltäni missään vaiheessa. Olen tottunut siihen, että kassahenkilö kysyy haluatko kuitin johon vastaan etten halua. Se on luontainen tapa poistua kassalta. Ärsyttää vähän, kun se kuitti tulostuu suoraan siihen itselle, jolloin luontaista tapaa poistua kassalta ei ole, ainakaan samalla tavalla. En tiedä mistä sä revit nämä omat juttusi.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
En pahoittanut mieltäni missään vaiheessa. Olen tottunut siihen, että kassahenkilö kysyy haluatko kuitin johon vastaan etten halua. Se on luontainen tapa poistua kassalta. Ärsyttää vähän, kun se kuitti tulostuu suoraan siihen itselle, jolloin luontaista tapaa poistua kassalta ei ole, ainakaan samalla tavalla. En tiedä mistä sä revit nämä omat juttusi.
Ei taida moni muukaan asia olla täysin "luontaista" tänä poikkeusaikana, kaupassa tai missään muuallakaan. Mä en vain ymmärrä miten se on toisille mukamas niin ongelmallista odottaa kuitin tulostumista ja heittää se sitten (yleensä kassan päässä olevaan) lähimpään roskikseen, ikään kuin se olisi jotenkin vaativa toimenpide.
 

A Siente

Jäsen
Ei taida moni muukaan asia olla täysin "luontaista" tänä poikkeusaikana, kaupassa tai missään muuallakaan. Mä en vain ymmärrä miten se on toisille mukamas niin ongelmallista odottaa kuitin tulostumista ja heittää se sitten (yleensä kassan päässä olevaan) lähimpään roskikseen, ikään kuin se olisi jotenkin vaativa toimenpide.

Kassalta poistuminen on se isoin ongelma, mistä oma alkuperäinen viesti on peräisin. Ei ole luontaista tapaa poistua kassalta, jos se kuitti tulee siihen viereen. Siitä seuraa kiusallinen poistuminen, kun ei voi sanoa "ei tarvi". En tiedä miten kädestä pitäen sua pitää taluttaa tämän jutun läpi. En tiedä mistä sä tähänkin jotkut poikkeusajat osasit ottaa mukaan. Oma alkuperäinen viesti oli pieni ärsyttävä aihe, josta oli pakko tulla väkisin vääntämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös