Onhan se ihan kamalan vaivalloista heittää se kuitti lähimpään roskikseen.Kaupan kassat joissa kuitti tulostuu suoraan asiakkaalle maksupäätteen viereen. En mä sitä kuittia halua, joten jätän siihen. Normaalisti sanoisin kassalle "ei kuittia" ja se on hyvä poistuminen maksamisen jälkeen ostoksia pakkaamaan.
Onhan se ihan kamalan vaivalloista heittää se kuitti lähimpään roskikseen.
Niin, no onhan se kai vaikea ajatella näin 2020-luvulla omaa napaansa pidemmälle. Siis että esimerkiksi tämä käytäntö josta olet pahoittanut mielesi, johtuu täysin koronaviruksesta ja ylimääräisen fyysisen kontaktin ehkäisemisestä. Tai että myyjätkin on vain ihmisiä, joiden mielestä on varmasti tosi kiva siivota asiakkaiden jättämiä sotkuja.On. Olen asiakkaana kaupassa eikä minun tehtäviin kuulu huolehtia asiasta. Sen takia en sitä kuittia koskaan halua.
Niin, no onhan se kai vaikea ajatella näin 2020-luvulla omaa napaansa pidemmälle. Siis että esimerkiksi tämä käytäntö josta olet pahoittanut mielesi, johtuu täysin koronaviruksesta ja ylimääräisen fyysisen kontaktin ehkäisemisestä. Tai että myyjätkin on vain ihmisiä, joiden mielestä on varmasti tosi kiva siivota asiakkaiden jättämiä sotkuja.
Mä otin kerran Alepassa sellaisen about 3-4 kuitin pituisen "rullan" irti siitä koneesta ja heitin sen vieressä olevaan roskiin. Myyjä muisti kyllä heti kiitoksella. On periaatteita ja sitten on piittaamattomuutta. Sitten on tietysti mielipiteitäkin, jollainen myös tämä on joten älä ota itseesi.
Mua itseä vaan ainaki vituttaa enemmän ne lattiaa kohti kurkottavat kuittimadot kuin kuitin ottaminen ja poisheittäminen, joten mielelläni autan myyjää jos tällainen jono kuittikoneeseen roikkumaan jätettyjä kuitteja sattuu osumaan omalle kohdalle. Toimin myös pikakassalla täysin samalla tavalla.
Ei taida moni muukaan asia olla täysin "luontaista" tänä poikkeusaikana, kaupassa tai missään muuallakaan. Mä en vain ymmärrä miten se on toisille mukamas niin ongelmallista odottaa kuitin tulostumista ja heittää se sitten (yleensä kassan päässä olevaan) lähimpään roskikseen, ikään kuin se olisi jotenkin vaativa toimenpide.En pahoittanut mieltäni missään vaiheessa. Olen tottunut siihen, että kassahenkilö kysyy haluatko kuitin johon vastaan etten halua. Se on luontainen tapa poistua kassalta. Ärsyttää vähän, kun se kuitti tulostuu suoraan siihen itselle, jolloin luontaista tapaa poistua kassalta ei ole, ainakaan samalla tavalla. En tiedä mistä sä revit nämä omat juttusi.
Ei taida moni muukaan asia olla täysin "luontaista" tänä poikkeusaikana, kaupassa tai missään muuallakaan. Mä en vain ymmärrä miten se on toisille mukamas niin ongelmallista odottaa kuitin tulostumista ja heittää se sitten (yleensä kassan päässä olevaan) lähimpään roskikseen, ikään kuin se olisi jotenkin vaativa toimenpide.
No olisiko vaikka siksi, että ilman vallitsevia poikkeusaikoja sinäkin saisit sanoa kassatädille "ei tarvi kuittia kiitos" aivan kuten ennenkin.En tiedä mistä sä tähänkin jotkut poikkeusajat osasit ottaa mukaan.
No olisiko vaikka siksi, että ilman vallitsevia poikkeusaikoja sinäkin saisit sanoa kassatädille "ei tarvi kuittia kiitos" aivan kuten ennenkin.
Mä en vaan jotenkin nyt pääse sun kanssa samalle ajatuksen tasolle, että mikä siinä kuittiin koskemisessa niin kovin ärsyttää, kun ei sitä kukaan kuitenkaan pakota talteen ottamaan. Taidanpa siis luovuttaa tämän keskustelun tässä kohtaa.
Ei herättänyt tunnekuohua, ihmetystä vain.Se ongelma on luontaisesta poistumisesta kassalta, ei fyysisesti kuitissa itsestään. En ole varma trollaatko. En edes tiedä miksi mun alkuperäinen viesti herätti tälläisen tunnekuohun.
And there you go @A SienteItse toimin ainakin niin, että ennen maksamista sanon etten tarvitse kuittia, niin kassa ei turhaan tulosta koko kuittia. Toimii niin S-kuin K-ryhmän kaupoissa.
Kauanko sinulla menee tottua uudenlaiseen käytökseen elämässäsi ylipäänsä? Pienenä olit varmasti tottunut siihen, että kuset ja paskot vaippaasi, mutta oletan sinun tuosta tavasta sittemmin tottuneen pois. Ja aika varmasti on monia muitakin asioita, joissa olet käytösmalliasi onnistunut muuttamaan.Kyllä se silti ärsyttää ihan yhtälailla. En voi käytännössä kuvitella tilannetta jossa jo ennen maksamista kertoisin etten halua kuittia. Olen tottunut tiettyyn kassakäyttäymiseen.
Kauanko sinulla menee tottua uudenlaiseen käytökseen elämässäsi ylipäänsä? Pienenä olit varmasti tottunut siihen, että kuset ja paskot vaippaasi, mutta oletan sinun tuosta tavasta sittemmin tottuneen pois. Ja aika varmasti on monia muitakin asioita, joissa olet käytösmalliasi onnistunut muuttamaan.
Ymmärrän ärsytyksen tuossa asiassa, mutta en taas sitä, että joku sen takia jättää sen kuitin siihen laitteeseen roikkumaan. Se on paskamaista myöhemmin samalle kassalle tuleville asiakkaille. Kuitin tulostaminen kun on myyvälle taholle lakisääteinen velvollisuus, josta edellä kerrotun esimerkin mukaisesti voi näköjään välttyä sillä, että asiakas selvästi itse etukäteen ilmaisee, ettei sitä tarvitse.
Jos asia ärsyttää kovasti, ala asioimaan S-Ryhmän kaupoissa ja siirry käyttämään sähköisiä kuitteja, niin sinulle ei tulostu sitä paperikuittia laisinkaan.
Kuittikeskustelun aloittaneen kommentista.Mistä revit keskusteluun mukaan jo jonkun vaippaiän?! Kyse oli vain kuitin tulostumisesta ja sen ärsyttävyydestä. Ihme tunnekuohuilua!
Olen tottunut tiettyyn kassakäyttäymiseen.