Mua ärsyttää nyt pari asiaa.
1. Työ"kaveri" nöyryyttää kesätyöntekijöitä ilokseen, varsinkin sellaista erästä ujompaa just ja just 18-vuotiasta tyttöä, jota tämän jampan olisi tarkoitus opastaa. Mulkku yrittää pönkittää omaa itsetuntoaan takomalla nuorempien itsetuntoa pohjamutiin. Ja luonnollisesti tämä mulkero oli itse se pahin sählä silloin aikoinaan, kun hän aloitti täällä. Onneksi tämä on ainoastaan kesätyöpaikka joten pääsen tästä mulkusta eroon, tosin tähän asti mä olen ollut tässä samassa paikassa töissä joka kesä 18-kesäisestä asti ja niin on tämä kaverikin joten luultavasti ensi kesänä nähdään taas. (tämä nyt oli oikeastaan jo vitutusketju-kamaa, mutta menkööt)
2. Iltavuoro-viikoilla joudun perkele vie kuuntelemaan Novaa Peltoreista kahdeksan jälkeen. Syy: ainoat kanavat mitkä kuuluu ovat YleX ja Nova, ja jostain vitun syystä YleX alkaa särisemään ihan perkeleesti siinä kuuden-seitsemän kratinoissa (mikä helvetti siinäkin on), joten Nova it is. Jees vittu, "Seuraavaksi kuunnellaan Tommi Läntisen uusi kappale Äidin vitunsoma silkohapsi ja sen jälkeen tuleekin 17 minuuttia mainoksia(elikkäs kaupallisia tiedotteita, kuten se 80-luvulla viimeksi hauska ollut kasku kuuluu)." Joo, no sitten kun vitun ärsyttävä perheenisä on saanut ostettua vitun ärsyttävälle mukulalleen turbot ja namigaattorit niin sitten palataan takaisin lähetykseen. SuomiAreena ja Eppu "VILLEPELTONENIIIÄFKOO" Salminen! Tämä maankuulu juontaja-näyttelijä, visailumestari-Reijon poika ja valtakunnan kakkos-kigulin näyttäjä heti Samuli Edelmannin jälkeen. Niin, ja ei varmaan tarvitse edes sanoa että missä kaupungissa nämä SuomiAreenat järjestetään.
Ja kun Eppu on saatu pois eetteristä ja uudet kaupalliset tiedotteetkin on kuunneltu niin soitetaan joko Arttu Wiskarin Tuntematon Potilas tai jostain helvetin "arkistojen kätköistä" joku Vielä on kesää jäljellä.
Noo, kahdeksalta alkaa sitten "Onnen illat", kansa saa toivoa. Ensimmäiseksi soittaa Taina Keravalta. "Ai täällä sai toivoa? Joo no siis mä oon niin onnellinen että Tommi Läntinen tekee taas uutta musaa, voisitsä soittaa sensensen.." Johon juontaja vastaa: "joo, täältä tulee Tommi Läntinen ja Äidin silkohapsi (tai jotain). Tämän jälkeen rapiat kolme minuuttia Tomppaa (ja mainokset päälle) ja seuraava soittaja langoille. Intti-Kerkko soittelee puolijoukkueteltasta että hän ja kaverit haluaa nyt kuulla sen perkeleen Tuntemattoman Potilaan, kun se on niin koskettava biisi ja nönnönnöö ja TJ on sejase. Ja ei muuta kun Wiskarit soimaan. Ja kun Tuntematon Potilas on soitettu, otetaan väliin tekstaritoive. Terttu Kauhavalta pyytää soittamaan Mamban Vielä on kesää jäljellä, kun se biisi on vaan niin ihana!!!
Summa summarum: Pitääkö ne samat saatanan biisit, jotka soi muutenkin kerran tunnissa, toivoa uudestaan silloin kun voisi toivoa oikeasti jotain sellaista mitä harvemmin ratiosta (ainakaan Novalta) kuulee.
3. Tänään ennen töitä kävin hakemassa vähän mansikoita ja herneitä, että saan sitten työvuoron jälkeen herkutella niiden ja oluen parissa kun tyttöystäväkin on poissa. Samaan aikaan kojulle paukkaa eläkeläisbussi täynnä mummoja. Kaksi ehtii ennen minua jonoon, noin kuusi jää taakse. No, kaksi mummoa tuli mun kanssa melko samoihin aikoihin siihen jonoon(tosin minä olin oikeasti edellä), mutta ne perkeleet alkoivat siinä jotain jupisemaan joten päästin rouvat eteeni, kun ajattelin että heillä se kiire on kun kuolo luultavasti korjaa aikaisemmin kun mun työvuoro alkaa. Virhe. Jo tuli mummua ohi oikealta ja vasemmalta. Tai siis yritti. Yhden vielä päästin, mutta lopuille jouduin sanomaan tylysti että rajansa kaikella. Siis eikö nykyajan vanhuksilla ole mitään tapoja, T: närkästynyt veronmaksaja
p.s. Kaljat on loppumaisillaan.