Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 915
  • 6 153

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Traktorit, Pohjanmaalla.
Vtun jyväjemmarit, ajetaan keskellä kaistaa ettei vahingossakaan pääse turvallisesti ohi. Tullaan eteen päätielle ihan surutta pellolta, kolmion takaa, mistä milloinkin. On siellä ihan fiksujakin kuskeja mutta vähemmistönä.
Faktana muuten että Pohjanmaalla on 3 kertaa todennäköisempää joutua traktorin kanssa kolariin kuin muualla.
Traktorit vaaravyöhykkeellä maanteillä
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hampaiden valkaiseminen Photoshopilla.
Maailman etovinta hommaa, mutta minkäs teet, kun juuri tällaisia kuvia on tarkoitus laittaa mahdollisimman isolla eri julkaisuihin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuluisi ehkä sekalaisten kysymysten ketjuun, mutta mistä tämä jalopeno tulee? Sitä kuitenkin käytetään hyvin yleisesti, joten onko siinä taustalla joku kollektiivinen lukihäiriö vai mistä on kyse?
YLEX:n iltapäivän ylirasittavat juontajat. Vittu miksi se on pakko kiljua ja rääkyä joka saatanan lähetyksessä kuin jotkut 12v pissikset/vittumarkot?
Ehkä siksi, että kanava on suunnattu 12-vuotiaille pissiksille ja vittumarkoille?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
YLEX:n iltapäivän ylirasittavat juontajat. Vittu miksi se on pakko kiljua ja rääkyä joka saatanan lähetyksessä kuin jotkut 12v pissikset/vittumarkot? Lisänä vielä tuo noin 20 biisiä käsittävä soittolista rasittaa.
Lempiaiheeni...paskat suomalaiset radiokanavat.

Tänään tein poikkeuksellisesti työmatkaa vaimoni kanssa. Ekaks koitettiin vähän kuunnella Radio Rockia mutta kun se vitun Jenni on niin vitun tyhmä...äänikin on kuin Kiira Korvella. Tämän jälkeen kanava vaihtui 20 sek. välein, ihan kaikki tuli rullattua läpi. Kaikilta niiiin ärsyttävää ohjelmaa ettei mitään järkeä.

Onneksi yksin ajellessa voi antaa MP3-soittimen hoitaa homman. Vaimon kanssa ei vaan tuo musiikkimaku oikein kohtaa...ainakaan siltä osin mitä tuo soitin sisältää. No, ehkä sieltä nyt joku kevyemmän valikoiman Sara//Bad Religion olisi voinut kelvatakin.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Just Lidlissä käyneenä.. ihmiset, jotka haahuilevat kärryineen keskellä kaupan käytävää, parhaimmillaan kärryt poikittain, ettei varmasti kukaan pääse ohi. Mietitään, ostanko yhden vai kaksi tarjouslihapullapussia. Muutenkin kun näillä on tyyli kulkea kuin hidastetuissa "elokuvissa". Mullakaan nyt ei mikään kiire ollut, mutta on vaan tottunut, että kaupasta ottaa sen mitä tarvii ja etukäteen on ajatellut. Mahdollisimman nopeaan haluaa aina ostoksensa saada tehtyä. Muutenkin, kun siellä oli pirusti porukkaa, niin nämä "kärryvandalistit" vielä pahensi tilannetta. Pieni asia, mutta ärsyttävä. ps. en ostanut tarjouslihapullia
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United

Täytyy sanoa, että itseäni ärsyttää just päinvastainen käytös. Eli se kun kaupassa törmäillään niiden kärryjen kanssa ihan kaamalla kiireellä, ja jyrätään kaikkiin väleihin kun itse olisit juuri ollut menossa siihen tiskille ottamaan sen lihapullapussin. Osa ihmisistä vielä ajelee ihan surutta kärryn kylkeen jos satut menemään siihen väliin ja olet aikeesi ennakkoon liikkeilläsi selvästi osoittanut. On siellä pari kertaa tultu akilesjänteille ja nilkoille, en tuntunut kovinkaan hyvältä. Eikä muuten tullut anteeksi pyyntöä vaikka selvästi tajusi osuneensa minuun kärryllänsä. Ymmärrän, että joillakin on kiire, ja osa haluaa kaiken heti ja nyt. Eivätkä kaikki osaa lukea minun ajatuksia, siitä mihin olen menossa, mutta yritän liikkua aina melkolailla suoraan ilman turhia koukkauksia. Mielestäni kaupassa liikkuminen kärryjen kanssa on kuin liikenteessä autolla liikkuminen, muiden huomioon ottaminen auttaa kummasti kaikkien kauppareissua.

Toinen asia mikä alkoi tänään kismittämään oli nuorison (14-15v.) käyttäytyminen paikallisen kauppakeskuksen sisäänkäynnillä. Nuorisojoukossa oli 7 nuorta henkilöä, jotka polttivat tupakkaa. Se ei minua vielä haittaa, polttakoot jos jostain saavat tupakkaa käsiinsä. Mutta se syljen määrä siinä sisäänkäynnin edessä oli melko kuvottavaa. Sylkilammikoiden yli tuli hyppiä kuin armeijan esteradalla. Mikä helvetin pakko on sylkeä koko ajan jos vaikka polttaakin tupakkaa? Tekeekö sylkeminen tupakoinnista paljon coolimpaa? Vai mikä siinä oikein on? Minä en ymmärrä.

Enkä nyt väitä, että kaikki tupakoijat sylkevät koko ajan, tai ollenkaan. Itse poltan, mutta osaan polttaa röökini sylkemättä kertaakaan.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
jalopeno

Tilaatteko pizzoonne myös anonasta, salomia tai tonnikolaa?

Tilaatko sen sanomalla:
- jalapeeno
- jalopeeno
- halopeeno
- halapeeno
- halopenjo
- halapenjo
- salapeno
- salapenio
- salapenjo
- salopeno
- salopeeno

Rastita oikea vaihtoehto.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toinen asia mikä alkoi tänään kismittämään oli nuorison (14-15v.) käyttäytyminen paikallisen kauppakeskuksen sisäänkäynnillä. Nuorisojoukossa oli 7 nuorta henkilöä, jotka polttivat tupakkaa. Se ei minua vielä haittaa, polttakoot jos jostain saavat tupakkaa käsiinsä. Mutta se syljen määrä siinä sisäänkäynnin edessä oli melko kuvottavaa.

Minua ärsyttää myös ihmiset, jotka norkoilevat siinä kaupan oven lähellä. Ovat sitten minkä ikäisiä vaan. Kauppaan mennään ostoksille ja kun ostokset on tehty niin siirrytään sieltä pihalta heti vaikka seuraavaan kauppaan sitten.

Omasta lapsuudestani/nuoruudestani muistan jopa ne ajat kun Hämeenkadulla oli Centrum ja Otra. Siellä käytiin ostoksilla ja tultiin heti pois. ;)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kuuluisi ehkä sekalaisten kysymysten ketjuun, mutta mistä tämä jalopeno tulee? Sitä kuitenkin käytetään hyvin yleisesti, joten onko siinä taustalla joku kollektiivinen lukihäiriö vai mistä on kyse?

Suomessa ei helpolla käytetä mitään joutavia vieraita erikoismerkkejä kirjainten päällä. Eipä minusta kuulu eikä tarvitsekaan, eiväthän ne muissakaan maissa osaa käyttää ä- ja ö-kirjaimia vaan kirjoittavat heille vieraat sanat omalla tavallaan, oman kirjoitusasunsa ja merkistönsä mukaisesti. Joutavat koukerot, suhuässä-symbolit sun muut eivät suomalaisiin sanoihin kuulu, joten ei niitä tarvitse käyttää. Vaikkapa Tšekki on tuossa muodossa turha (oli se kuinka "virallinen" muoto tahansa), koska sen voi paljon kätevämmin korvata suomalaisemmalla kirjoitustavalla Tshekki. Sama pätee vaikkapa shakkiin.

Kyllä, tiedän, että "oikeasti" jalapeño lausutaan tyyliin "haalapenjo" tjsp, mutta sittempähän lausutaan -jossain muualla. Suomessa sanat lausutaan pääsääntöisesti niin kuin ne on kirjoitettu, ja silloin olisi pitänyt jo tuotetta lanseerattaessa miettiä miten se markkinoidaan/myydään, eli "haalapenjo" vain purkin kylkeen. Kun näin ei tehty, niin tuote on jalapeno, siinä missä pizza on todennäköisesti pitsa ja kebap on kebab.

Jalapeño on suomeksi selkeämpi muodossa jalapeno, aivan samoin kuin rapakon takaisessa mediassa seikkailee Suomi-kiekkoilija Selanne, eikä Selänne kuten hänen oikea nimensä on. Kumpikaan muoto ei teknisesti ole oikein, mutta kumpikin muoto on de facto ilmaisumuoto. Me voimme pohtia, että miksi ne eivät osaa ä:tä lausua, ja samalla kenties jossain Meksikossa paheksutaan jollain nettifoorumilla, että miksi ne suomalaiset eivät osaa lausua heidän maustepaprikaansa oikeaoppisesti.

Meksikossa tuskin kuitenkaan pohditaan, miksi he itse lausuvat jotkut ulkomaiset sanat mahdollisesti väärin, siellä ja muissakin maissa lausutaan vierasperäiset termit miten sattuu sen kummemmin asiaa pohtimatta, monessa maissa tehdään jopa ulkomaisista nimistä omia versioitaan, esim. Puolassa näkee Johnny Deppistä muotoa Johnnym Deppie. Sen sijaan Suomessa saadaan aina aikaan ahdistuminen ja alemmuudentunne siitä, että jokainen mökkien ja metsien mies ei Suomessa osaa lausua eksoottisemman mausteen nimeä alkuperäiskielellä. Mitä ne oikein ajattelevat meistä suomalaisista, mitä tapahtuu Suomi-brändin työryhmälle?

Sinä päivänä lupaan lausua aina tarvittaessa oikeaoppisesti lauseen "Jorge Xavier söi jalapeñoa" kun Meksikossa lausutaan oikeaoppisesti "Öllölän iäkäs Åke mässytti lämpimikseen hämäläisessä kirkossa öylättiä kaukolämpöputkenvaihtoprojektin jälkimainingeissa".
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Radiojuontajien tapa pölistä biisien introjen päälle.

Erityisesti tähän sortuu kaikki Novan juontajat, koska on niin hirveän tärkeää kertoa se viimeinen hassu juttu ennen kuin biisi pärähtää soimaan.
Ei, en kuuntele Novaa. Jouduin sivulliseksi uhriksi käydessäni tänään lekurilla.
Josta juontuukin mieleeni toinen ärsytyksen kohde:

Huonojen radio-ohjelmien ja -kanavien soittaminen julkisissa tiloissa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Huonojen radio-ohjelmien ja -kanavien soittaminen julkisissa tiloissa.

Samaa mieltä, mutta mitä parempaa kanavaa siellä soitettaisiin, niin sitä useamman mielestä se olisi huono.
Niin se ikävä kyllä vain menee.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mikä helvetin pakko on sylkeä koko ajan jos vaikka polttaakin tupakkaa? Tekeekö sylkeminen tupakoinnista paljon coolimpaa? Vai mikä siinä oikein on? Minä en ymmärrä.

Mulla ainaki syljen eritys lisääntyy polton aikana ihan järjettömän paljon. Yhden tupakin aikana tulee sellanen määrä sylkeä et voisin periaatteessa n. 10 suurehkoa sylkeä heittää suustani. Päässä on kuitenki sen verran järkeä etten ihan mihin sattuu syljeskele.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla ainaki syljen eritys lisääntyy polton aikana ihan järjettömän paljon. Yhden tupakin aikana tulee sellanen määrä sylkeä et voisin periaatteessa n. 10 suurehkoa sylkeä heittää suustani. Päässä on kuitenki sen verran järkeä etten ihan mihin sattuu syljeskele.

Sanoisin että tuokin on ainakin osittain korvien välistä kiinni. Itsellä oli nuorempana samaa ongelmaa, mutta kun muutti kerrostaloon ja joutui pitämään kuolat suussaan parvekkeella tupakoidessa, katosi mokoma ilmiö hyvin nopeasti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua ärsyttää nämä poptähdet, kuten esim. Rihanna, Miley Cyrus jne., joilla tuntuu olevan oikein joku kisa meneillään kuka esittää härskeimmän lavashow'n. Tuntuu että näille naisille/tytöille musiikkikin on ihan sivuseikka ja pelkkä tekosyy sille että pääsee lavalle yleisön eteen esittämään seksiaktia. Koskahan joku näistä poptähtösistä oikeasti nähdään itse työn touhussa lavalla kun kaikki siihen viittaavat eleet ja asusteet on jo melkein nähty ja aina vaan pitäisi mennä vähän pidemmälle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minua ärsyttää nämä poptähdet, kuten esim. Rihanna, Miley Cyrus jne., joilla tuntuu olevan oikein joku kisa meneillään kuka esittää härskeimmän lavashow'n. Tuntuu että näille naisille/tytöille musiikkikin on ihan sivuseikka ja pelkkä tekosyy sille että pääsee lavalle yleisön eteen esittämään seksiaktia. Koskahan joku näistä poptähtösistä oikeasti nähdään itse työn touhussa lavalla kun kaikki siihen viittaavat eleet ja asusteet on jo melkein nähty ja aina vaan pitäisi mennä vähän pidemmälle.

Minua ei asia ärsytä tippaakaan, pikemminkin päin vastoin. Erityisesti Rihannan sallisin tekevän jotain vielä paljon rajumpaa, sillä jos kerran hän haluaa esiintyä tuolla tavoin, niin mikä minä häntä olen estämään. Onhan sillä sentään varsin hyvä äänikin, erinomaisen kropan lisäksi.
Miley Cyruksen ääni on kaikkea muuta kuin miellyttävää korville, mutta en menisi hältäkään kieltämään nykyisenlaisia esityksiä. Onhan ne kieltämättä vähän rankkoja pikkulapsille, mutta kaltaiseni härski vanha mies (ainakin Mileyyn verrattuna) nauttii niistä muuveista suuresti.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tallinkin mainos, jossa pikkulapsi huutaa "Loaevaaverrara koko perheelle!" Luultavasti tarkoittaen "lomariemuja koko perheelle". Yleensäkin ärsyttää mainokset, joissa puhutaan epäselvesti, myös Cdonin mainos kuuluu tuohon kategoriaan, siinäkin joku läski sopertaa epäselvästi, tiedä sitten onko hänellä CD-levyjä suu täynnä?

Tarkemmin ajateltuna kaikki mainokset ärsyttää.

Tarkemmin ajateltuna tällaisella helteellä ärsyttää kaikki. Sisällä 29 astetta ja kaikki luukut auki. Onneksi kohta helpottaa ja tänään voisi jopa tulla ukkosta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ärsyttää liiallinen kriittisyys omia ja toistenkin tekemiä virheitä kohtaan.

Olisi ymmärrettävä se, ettei kukaan ole täydellinen. Virheitä tekee jokainen. Itseään on mahdollista kehittää. Kehittäminen tapahtuu virheidenkin kautta. Itselleen olisi sallittava mahdollisuus virheisiinkin. Niistä on vaan opittava ja mentävä eteenpäin. Eikä niin, että niitä jäädään liikaa fundeeramaan.

Tyhmä ei ole se, joka tekee virheen. Tyhmä on se, joka tekee saman virheen toistamiseen.

Toinen asia, mikä välillä ärsyttää on liiallinen pikkutarkkuus. Liikaa kiinnitetään huomiota yksityiskohtiin.

Olisi asetettava selkeät tavoitteet. Ne sitten toteutetaan, vaikkei joku asia siellä välissä menisikään suunnitelmien mukaisesti. Oleellisinta, että "päästään maaliin". Ja muutenkin kyllä ärsyttää ihmisten nuriseminen pienistä asioista. Harva asia esimerkiksi töissä on niin ärsyttävää, kuin työkaveri, joka valittaa työstään.

Tuollaiset asiat tällä hetkellä ärsyttävät.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuston leikkaamisen vaikeus.

Miksi palajuustoa ei voi leikata tasaisesti reunoilta vaan pitää kaivaa siihen keskelle kuoppaa? Miksi palajuustoa ei voi pakata tiiviisti siihen muoviin tai laittaa johonkin ilmatiiviiseen rasiaan? Kuivunut emmental on ällöttävintä mitä tiedän. Vituttaa leikata puoli senttiä pois joka kantilta koska edellinen juustonleikkaaja ei ole osannut pakata sitä kunnolla.
Mikä vittu siinä on niin vaikeeta?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vituttaa leikata puoli senttiä pois joka kantilta koska edellinen juustonleikkaaja ei ole osannut pakata sitä kunnolla.
Mikä vittu siinä on niin vaikeeta?

Keskustele asiasta edellisen juustonleikkaajan kanssa. Josko se siitä puhumalla asiat tokenisi. Jos ei, niin vedät turpiin.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Juuston leikkaamisen vaikeus.

Tuo vituttaa, mutta nokitan kevyesti. Ex avokilla oli tapana tehdä itselleen pari leipää ja jättää joka vitun kerta sekä juusto, voi, että mahdollisesti myös muut tykötarpeet siihen pöydälle (flora purkki auki ja juusto ilman edes kääreitä) ja marssia olohuoneeseen TV:n ääreen. "Jos mun tekee sit koht mieli kato lisää" oli vastaus, kun kysyin miten se voi olla niin vitun vaikeaa laittaa niitä kamoja sinne jääkaappiin. Ikinä en nähnyt hänen santsaavan. Jos en huomannut tilannetta tai käynyt sattumoisin keittiössä, niin leffan sen katsoi ihan tuosta vaan kamat siellä pöydällä. Oli aina aika saatanan itkevää Emmentalia sen jälkeen. Flooraa olisi voinut käyttää keltaisena vesivärinä ja kinkun viipaleilla heittää frisbeetä. Ei ole ihme, että on ex. Saatana.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kielioppiasioissa moni virhe / asia ärsyttää. Yksi pahiten sielua kalvavista on tuplateen käyttö kun pitäisi käyttää deetä. Eikä tämä edes ole oikea virhe, vaan ainakin ensimmäisessä sanassa tuo on toinen mahdollinen muoto.

Sitä päivää odotellessa kun google todenteolla estää joittenkin strategisten palveluitten käytön muuten kuin android-puhelimista (tai chromella/GoogleOS:llä tietokoneissa).

Ärsyttää myös se, että jotkin virheet eivät ole virheitä vaikka pitäisi olla.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Sinä-passiivi on alkanut ärsyttää viime aikoina jopa rektiovirheitä enemmän. Aina, kun joku sanoo minulle jotain, jossa on sinä-passiivi, päässä alkaa vähän keittää.

Esimerkiksi jääkiekkokeskustelussa: "Jos sä oot huippujääkiekkoilija, niin totta kai sä hyväksyt tollasen tarjouksen heti." Tekee mieli vastata, että "ei, en ole huippujääkiekkoilija."
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinä-passiivi on alkanut ärsyttää viime aikoina jopa rektiovirheitä enemmän. Aina, kun joku sanoo minulle jotain, jossa on sinä-passiivi, päässä alkaa vähän keittää.

Tämähän tunnetaan myös toiselta nimeltään MikaHäkkis-passiivina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös