Alkoi kiinnostamaan tuo Ferrarin huonous, joten katselin tilastoja. Maxilla on tällä kaudella enemmän voittoja (8) kuin Ferrarikuskeilla koko uransa aikana (Carlos 1 ja Leclerc 5). Max on nyt voittanut edellisistä kymmenestä kisasta seitsemän, mikä sekin enemmän kuin Ferrarikuskien yhteenlasketut voitot näiden urallaan. Se, että Max on ollut paalulla vain 3 kertaa tällä kaudella kyllä kertoo myös aika paljon Ferrarien onnistumisesta kisoista. Kaiken lisäksi Lewikselläkin on nyt enemmän podiumeja tällä kaudella (6) kuin Leclercillä (5). Aivan järkyttävää suorittamista, kun auto näytti eilenkin radan parhaalta. Toki Ferrarikuskit ovat itsekin tehneet paljon ajovirheitä, mutta onhan tuo aika karua katsottavaa. Maxin suorittaminen edelliset 3 kautta on ollut aika järkyttävän kovaa ja Charles ajaa ensimmäistä kertaa mestaruudesta (tai ainakin lähtökohtaisesti olisi pitänyt ajaa), mutta ei tuolta tiimistä paljoa apuja kyllä tule.
Eikös Schumi aikoinaan tuonut väkisin oman tiiminsä mukanaan talliin? Sen jälkeenhän tuo touhu on ollut aivan järkyttävää vuodesta toiseen ja ainakin Sebin aikakaudella tuo taktiikkaosasto oli jo jatkuvan pilkan kohde. Eikä jotenkin muualla tunnu menevän paremmin. Paras ehkä 2018, jolloin autoon tuotiin uudistuksia, jotka tekivät siitä merkittävästi hitaamman kuin aiempi versio. Luulisi, että tuollaisessa tallissa jotain yritettäisiin uudistaa, kun kaikki yhtään lajia seuraavat ovat ihmetelleet toimintaa jo vuosia. Vissiin joku pakkomielle palkata vain italialaisia ja vika aina ulkomaalaisissa, joten ne on potkittu pois?
E: Lisätään lisähuomiona, että Maxin ja Lewiksen eilinen 1-2 tarkoittaa, että jakavat nyt ennätyksen yhteisten 1-2 -tulosten määrässä Lewiksen ja Nicon kanssa. 31 kappaletta on paljon, kun eivät ole edes tallikavereita.