Varmasti jos jokin helppo ratkaisu tuohon varoalueeseen olisi, se olisi jo toteutettu. Turvallisuus noiden päätarkoituksena kuitenkin on.
Itse lähtisin lähestymään asiaa rangaistuksen muuttamisen kautta. Nykymalli, eli pari huomautusta ja sen jälkeen 5 sekunnin rangaistus on ok, mutta haluaisin nähdä tuon 5 sekunnin rangaistuksen toteutettavan esim ampumahiihdosta tutun sakkoringin kautta. Nythän joissain tilanteissa penaltin saanut kuljettaja saattaa haitata useamman kymmenen kierroksen ajan muiden kilpailua mikäli varikkostopit on jo tehtynä tai vastaavasti nopeilla autoilla tuon rangaistuksen voi "kuluttaa pois" kisan aikana ajamalla muilta karkuun. Mutta jos tuo olisikin n. 5 sekunnin mittainen lisärinki joka pitäisi esim kahden kierroksen aikana rangaistuksen saamisesta suorittaa, ei tuota voisi millään strategialla jälkikäteen "poistaa" ja varmasti saisi kuskit noudattamaan ratarajojakin paremmin.
Haasteita tulisi toki varsinkin katuratojen osalta, joissa tilaa tämän tyylisille muutoksille ei pahemmin ole, mutta kilpa-ajon kannalta näkisin tuon parhaana vaihtoehtona, koska rangaistuksella olisi suora vaikutus ratapositioon.