Varsinkin, kun ottaa huomioon, että aika usein rajojen ulkopuolella käynti vielä maksaa aikaa, eikä siitä saa etua. Nykyautoista ei taida nähdä uloskaan niin hyvin, että on aika vaikea oikeasti nähdä tarpeeksi hyvin, että pysyy millintarkasti rajojen sisällä. On toki helppo sanoa, että eihän se ole kuin pysyy viivojen sisällä, mutta kun noita kypäräkameroita katsoo, niin ei yllätä, että ei ole ihan helppoa tietää täysin missä se vasen tai oikea eturengas millintarkasti on ja kuitenkin vauhdit ihan älyttömiä.Mielestäni nämä kisoissa annettavat aikarangaistukset eivät ole mitenkään oikeansuhteisia toisiinsa nähden. Muutaman kerran käyt hiuksenhienosti ratarajojen ulkopuolella, niin siitä tulee 5 sekunnin rangaistus. Saman rangaistuksen saat kun kilkkaat toisen kuskin ohitustilanteessa hiekalle tai seinään. Seurauksena keskeytys tai vähintäänkin raju tippuminen sijoituksissa ja varikolla käynti.
Mielestäni on kuitenkin tärkeämpää, että kuskit oikeasti puskevat täysiä, eivätkä ala pelkäämään noita valkoisia viivoja mutkissa, joissa niiden ylittäminen on muutenkin haitaksi. Tai aika sama, jos joku joskus saakin jonkun sekunnin tuhannesosan edun. Pitäisi puuttua vain selviin rikkeisiin tai keksiä joku muu keino kuin lätkäistä 5 sekan rangaistuksia, kun olet pahimmillaan menettänyt pari sekuntia niillä ylityksillä jo aikaa. Niistä kun ei oikein kukaan muu kuski kärsi.
Rangaistukset kun noin ylipäätään ovat aika tylsiä kisoille, niin niiden määrää pitäisi saada vähennettyä eikä lisättyä.