Jännänä yksityiskohtana Lawrence Stroll on suunnitellut Vettelin korvaamista Alonsolla, mutta Alonso ei ole ollut kiinnostunut (Auto, motor und Sportin mukaan): Alfa Romeo oder Williams?: Wo kommt Alex Albon unter?
Jännänä yksityiskohtana Lawrence Stroll on suunnitellut Vettelin korvaamista Alonsolla, mutta Alonso ei ole ollut kiinnostunut (Auto, motor und Sportin mukaan): Alfa Romeo oder Williams?: Wo kommt Alex Albon unter?
Ymmärtääkseni tuota tiedustelua oli tehty ennen Alonson jatkosopimustaNiin no ihmekkös, kun eikös Alonso juuri tehnyt jatkopahvin Alpinelle?
Bottaksen nopein kierros lopussa oli kova. Tuli heti mieleen, että Lewis kun tulee sisään, niin entä jos käy kuin Monacossa ja vanteen mutteri sileäksi. Siinä olisi mennyt yhden pisteen takia kakkospaikka ohi. Varmaan Toto olisi tuolloin sanonut että "Valtterin vika kun Hamilton keskeytti".
Zandvoortin rata on mielenkiintoinen ajettava ja poikkeaa muista radoista mukavasti, mutta viihdyttävyyden puolesta ei voi hyväksi kehua. Kallistuksia saisi kyllä olla radoilla enemmänkin, se on totta. Austinin rata on koko sarjan parhaimmistoa.Rata näytti minusta ihan hyvältä ja hienoa kun oli erilaisia ajolinjoja kallistusten takia. Siinäpä olisikin hyvä parannus monelle radalle, eli joistain mutkista voisi tehdä todella leveitä tai kallistettuja, jotta olisi erilaisia linjoja ajaa ja pystyisi ajamaan ilman edellä olevan turbulenssia. Austinissa on näin parissa kohtaa ja ohituskisailut siellä ihan näyttäviä.
No sepä se. Vanha seniili setämies siellä kiukuttelee. Asiat kun ei enää mene kuten sillon joskus ennen. Spekulaatiot oli sen verran vahvoja ja jatkuvasti esillä, että Kimi otti homman hienosti haltuun ja ilmoitti asian omalle tyylille uskollisena.Bernie Ecclestone tyrmää Kimi Räikkösen ratkaisun
Bernie Ecclestone ottaa Blick-lehdessä kärkevästi kantaa Kimi Räikkösen F1-uran lopettamiseen.www.is.fi
Mikähän tässä noin pahasti vanhaa setää kiristää - eiköhän Kimin ilmoituksen ajankohta liittynyt enemmänkin siihen, että sen avulla Alfa voi julkistaa lähitulevaisuudessa Bottaksen sopimuksen jne. Ja vaikka ei julkistaisikaan, niin mitä väliä. Ihan turhista asioista tehdään taas haloota.
Bernie Ecclestone tyrmää Kimi Räikkösen ratkaisun
Bernie Ecclestone ottaa Blick-lehdessä kärkevästi kantaa Kimi Räikkösen F1-uran lopettamiseen.www.is.fi
Mikähän tässä noin pahasti vanhaa setää kiristää - eiköhän Kimin ilmoituksen ajankohta liittynyt enemmänkin siihen, että sen avulla Alfa voi julkistaa lähitulevaisuudessa Bottaksen sopimuksen jne. Ja vaikka ei julkistaisikaan, niin mitä väliä. Ihan turhista asioista tehdään taas haloota.
Tälle idealle naureskeltiin täällä kesän alussa…Itse veikkaan, että Kimi lopettaa ja Valtteri siirtyy Alfalle. Voihan se olla, että mikäli Valtteri esittää Alfan ratissa vielä jotain poikkeuksellista, niin miksei portit voisi vielä kerran aueta huipputalliin vaikka Ferrarille?
En ainakaan täällä huomannut mitään naureskelua. Kyllähän Bottaksen Alfa-siirtoa on pidetty ihan realistisena siitä lähtien kun sitä on alettu väläyttelemään.Tälle idealle naureskeltiin täällä kesän alussa…
Ensimmäisestä sprintistä jäi vähän kaksijakoinen fiilis, joten hyvä että tulee hieman erilainen rata tälle formaatille. Näkyykö mistään missä loppukauden kisoista tämä tulee vielä käyttöön? Muistaakseni sprinttiviikonloppu oli tarkoitus kisata useammin kuin kahdesti.En muistanut yhtään, että Monzassa ajellaan jälleen perjantaina aika-ajot ja lauantaina sprinttikisa. Ei se edellinen sprinttikokeilu mitään kovin ihmeellistä tuonut mukanaan, mutta ei myöskään ollut kauhea floppi, joten ihan kiva kokeilla uudelleen. Monza voi oll ratana ihan mielenkiintoinen tähän.
Se on ihan vahvistettu.Eikös huhuissa ollut että Brasiliassa olisi tuo kolmas?
Eipä siihen autoon taidettu kuitenkaan vaihtaa mitään aiempaa parempia osia, vaan lähinnä ehjiä osia. Jos vauhti osien vaihdon myötä paranee, niin se tarkoittaa vain sitä, että vanhoissa osissa oli jotain vikaa, joka hidasti vauhtia. Osien vaihtaminen uusiin ei lähtökohtaisesti tarkoita, että autosta tulisi nopeampi, vaan yleensä kyse on rikikinäisten tai hajoamispisteessä olevien osien vaihtamisesta.Niin se Valtterin vauhdin salaisuushan löytyi siitä faktasta että autoon oli vaihdettu suurinpiirtein kaikki mikä irti lähtee?
Eipä siihen autoon taidettu kuitenkaan vaihtaa mitään aiempaa parempia osia, vaan lähinnä ehjiä osia. Jos vauhti osien vaihdon myötä paranee, niin se tarkoittaa vain sitä, että vanhoissa osissa oli jotain vikaa, joka hidasti vauhtia. Osien vaihtaminen uusiin ei lähtökohtaisesti tarkoita, että autosta tulisi nopeampi, vaan yleensä kyse on rikikinäisten tai hajoamispisteessä olevien osien vaihtamisesta.
Aika-ajoissa nyt revitään muutenkin autosta kaikki irti, koska se yksittäinen kierros ei aiheuta hirvittävää rasitusta autolle, vaikka otettaisikin ihan kaikki irti. Kehitystyötä toki normaalisti tehdään, mutta Mersu taisi aiemmin tällä kaudella julistaa, että auton kehitystyö on tältä kaudelta lopetettu.Missään ei ole tainnut lukea muuten tätä, mutta jotenkin olettaisin jotain kehitystyötä olevan näissäkin. Kyllä mun mielestä silläkin on merkitystä että ne osat on yksinkertaisesti käyttämättömiä ja voidaan repiä irti enemmän.
Toto sanoikin osuvasti jossain haastattelussa motorsport.com?) että neljänsien osien tuominen mukaan boostaa vähän kaikkea kun tarvittaessa niitä komponentteja voidaan jatkossa vaihdella keskenään neljästä eri laatikosta kolmen sijaan. Veikkaan että sama efekti nähdään kun Max tai Lew tekee rankut niin aika-ajoissa varsinkin muut jää katselemaan pakokaasuja.
Ja sää uskot tähän julistukseen koska?Kehitystyötä toki normaalisti tehdään, mutta Mersu taisi aiemmin tällä kaudella julistaa, että auton kehitystyö on tältä kaudelta lopetettu.
Joo, mulla on jäänyt jonkinlainen lapsuuden trauma kaudelta 1997 kun Häkkinen yleensä keskeytti suht hyvältä sijoitukselta moottoririkkoon kauden aikana. Katsoin tuloksia niin moottoririkkoja Häkkiselle tosiaan tuli paljon, mutta en sen tarkemmin katsonut mikä se sijoitus oli. Silti ikuisesti on jäänyt johonkin alitajuntaan se kun Häkkinen jossain kisassa oli kärkipaikalla, sitten Matti Kyllönen toteaa "tähän väliin pieni mainoskatko!" ja sitten kun tullaan takaisin mainoksilta niin Häkkisen McLaren on radan varressa ja Kyllönen huutaa "VOI SURKEUS, VOI SURKEUDEN SURKEUS!" ja taas keskeytys.Sitä en tiedä onko tuo enää nykyaikana edes mahdollista sillä näyttäviä konerikkoja ei vain enää tapahdu kuten vielä Häkkinen/Räikkönen/McLaren-Mercedes aikana tapahtui noin joka toinen viikonloppu.