Formula 1 -kausi 2021

  • 382 807
  • 3 287

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Ensimmäisen täyden kierroksen jälkeen se ero oli lähempänä 25 sekuntia. Varikolla menetti sen 22 sekuntia. Olisi tullut noin kolme sekuntia Hamiltonin edelle, ja pystynyt paremmin vastaamaan Mersun vauhtiin. Toki siitä en ole varma, olisiko Verstappenilla enää ollut Hamiltonin tavoin uusia mediumeja käytettävänä. Mikäli ei, niin sitten oli oikea ratkaisu jättää radalle, ja osoitti vain Mercedeksen taktiikkaosaston olevan viikonlopun alusta lähtien olevan Red Bullia askeleen edellä.

Rengaskuluma oli myös Red Bullilla isompi, joten sen puolesta joutuivat myös olemaan enemmän varpaillaan. Noh, anyway kyllä Mersu tästä kaikkien todennäkösyyksien mukaan olisi sen voiton ottanut. Nopein auto voitti, valitettavasti.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt siellä huhuillaan jo Oconia takaisin. Itse veikkaan että ensi kausi mennään vielä Ham-Bot akselilla. Sitten Hamilton lopettaa, Vale siirtyy alpinelle gaslyn kaveriksi ja Russell-Ocon parivaljakko menee mersulle.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Nyt siellä huhuillaan jo Oconia takaisin. Itse veikkaan että ensi kausi mennään vielä Ham-Bot akselilla. Sitten Hamilton lopettaa, Vale siirtyy alpinelle gaslyn kaveriksi ja Russell-Ocon parivaljakko menee mersulle.

Ocon ei ole kuulunut Renault/Alpine-diilinsä jälkeen enää Mersun kuskiohjelmaan, joten tuo olisi vähän outo veto. Varsinkin kun Alpine saa käyttää ensi kauden auton kehitystyöhön Mersua enemmän resursseja, saattaa Ocon hypätä ojasta allikkoon.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelottavinta tuossa alkukaudesta ollut se että Hamiltonin alkukausi ollut ylivoimaisempi kun aikaisemmin vaikka vauhdillisesti toki Red Bull on lähempänä kun aikaisemmin. Alkaa vaatimaan Hamiltonilta pisteetöntä kisaa. Monaco voisi olla yksi iskunpaikka jos Verstappen pääsisi lähtemään kärjestä. Toki varmaan sitten joku Mazepin vetää kaiteseen niin että Hamilton saa ilmaisen stopin ja siirtyy kärkeen.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun on tarpeeksi pitkään lajia seurannut ja nähnyt niitä aidosti tylsimpiä kilpailuja, sekä tietää mitä Barcelonalta voi odottaa, niin tämän päivän kisa oli lopulta ihan kohtalaisen hyvä. Kaikki riippuu siitä mitä odottaa ja mihin vertaa.
Niin kun jotenkin vaikea sanoa että sinänsä olisi ollut tylsä kisa ellei tylsän kisan määritelmä ole että Hamilton voittaa. Koska olihan siellä nyt sentään oikeaa taktiikoilla pelaamista ja ennen stoppeja ihan tiukkaa haastoa. Toki homma oli selvä jo kierroksia ennen maalia lopulta muttei silti alusta asti. Ei tietenkään silti mitenkään parhaasta päästä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nyt siellä huhuillaan jo Oconia takaisin. Itse veikkaan että ensi kausi mennään vielä Ham-Bot akselilla. Sitten Hamilton lopettaa, Vale siirtyy alpinelle gaslyn kaveriksi ja Russell-Ocon parivaljakko menee mersulle.
Hullunmylly alkaa taas medioissa... Ocon on hyvä esimerkki keskikastin kuplasta, joka perustuu muutamaan hyvään suoritukseen. Pidemmän aikavälin näytöillä ei kyllä ykkösheppa ole tuolle paikalle, paljon mielummin jatkaisin Bottaksella josta tiimi kuitenkin tietää mitä saa.

Barcelona ei pettänyt taaskaan. Sanoisin, että on paskin rata kaikista. Monaco sentään on hyvin persoonallinen ja erittäin ankara kuljettajille, Barcelonassa ei pääse ilman merkittävää vauhtietua ohi mitenkään. Virheitäkään ei juuri ollut.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ainakin yksi asia jonka voisi tehdä on että olisi kaksi eri rengasvalmistajaa. Näin saisi edes vähän dynamiikkaa ja vaihtelua, jos joillain radoilla toinen olisi selvästi parempi jne. mutta mielestäni sääntömuutoksia tarvitsee ainakin puolentusinaa että tästä tulee nautinnollista katsottavaa.
Rengassota olisi yksi ongelma lisää, ei ratkaisu. Rengaskilpailu käytännössä tekisi merkityksettömäksi auton suorituskyvyn (koko lajin idea on autokilpailu) sekä sotisi kustannusten alentamista vastaan. Ihan riittävästi on jo nähty Hamiltonin puolen minuutin voittoja, ei oikein nappaa korvata niitä yhtä suurilla eroilla renkaiden takia - vaikka se voisikin tarkoittaa jonkun Strollin yllätysvoittoa.

Ferraria ja/tai McLareniahan tuo huutaisi kärkitaisteluun, koska tallien kuljettajat ovat todistaneet tasonsa ja pystyisivät tekemään mestaruustaistosta huomattavasti jännittävämmän.

2000-luvun alussa tai 90-luvun lopussa ei ollut tylsää katsella kisoja. Näitä vertaamatta.
No jaa. Häkkinen vs Schumacher on toki osa kansan kollektiivitajuntaa ja Häkkinen varmasti Suomen merkittävin F1-kuljettaja tässä suhteessa. Itse kisat olivat kyllä pääsääntöisesti tylsiä, koska erot mitattiin kalenterilla ja TV-ohjaaja onnistui hukkaamaan ne hyvät kahinat. Toki autot menivät paljon enemmän äärirajoille, mikä toi yllättäviä tuloksia ja sai kilpailut tuntumaan paremmilta kuin ne olivatkaan, koska voittaja selvisi vasta ruutulipulla. Tämä elementti puuttuu 2021 formuloista täysin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kiinnostaako se keskikastin "todella hyvä kilvanajo" oikeasti yhtään ketään? Itsellä ei ole hyttysenpierunkaan väliä onko joku 11. vai 7.

Tappavan tylsäähän tämä taas kerran on. Kuinkahan monetta vuotta putkeen? Huoh. No, ehkä sääntömuutokset...
Kyllä se ainakin minua kiinnostaa ja varsinkin nyt kun Kimi ajelee siellä. Jos Kimi on kisassa 7 niin sitä tulee iloittua kun voittoa.
Tietenkin sitä haluaa kärkeen hyvää kamppailua, mutta hyvä että sitä ainakin keskikastissa on ja muutenkin nuo sijoitukset ovat siellä ajaville todella tärkeitä.

En ymmärrä niitä jotka näitä kisoja väittävät tylsiksi verrattuna entisiin aikoihin. Kun DRS tuli käyttöön 2011 niin koheni viihdearvokin huomattavasti. Ainoastaan suuremmat keskeytysmäärät tekivät jostain 2000-luvun alkupuolen kisoista "jännittäviä" .

Eilinen kisa oli Espanjan kisaksi ihan ok. Saisi silti radan pudottaa kalenterista. Joka tapauksessa jos pitää alkukautta tylsänä niin kannattaa miettiä onko tämä sinulle oikea laji.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilinen kisa oli Espanjan kisaksi ihan ok. Saisi silti radan pudottaa kalenterista. Joka tapauksessa jos pitää alkukautta tylsänä niin kannattaa miettiä onko tämä sinulle oikea laji.

Kyllähän tosiaan alkukauden kisoissa on ollut paljon enemmän jännitystä kun voitaja ei ole aivan selvä ollut, yleensä kaava ollut se että Bottas haastaa kaksi ekaa kisaa kaudesta ja sitten Hamilton mennyt menojaan, nyt sentään Verstappeni on pistänyt kampoihin. Hamilton nyt vain tuntuu olevan semmoisessa lennossa että sitä on vaikea lyödä.

Mitä tulee vielä Espanjan GP paikasta kalenterista niin mielestäni tässä on oiva esimerkki kisasta joka voisi olla jollain "klassikkokisa" nimellä ja vuorotella joidenkin ratojen kanssa mukana olemisessa, jos ajettaisiin vaikka joka 4 kausi niin ei niin paljon haittaisi mukana oleminen. Saataisiin enemmän maita ja ratoja mukaan ja enemmän muuttujia kun talleilla ei olisi täydellisiä asetuksia kisaan.
 

Arturo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Seattle Kraken, Chelsea
Kuinkahan kauan tuo Valtteri vielä saa kurvailla tuolla? Ruudukon parhaassa autossa yksi ruudukon huonoimmista kuskeista.

On kyllä aika pahaa Bottaksen aliarvioimista. Imola oli katastrofi, muuta muissa kisoissa ollut kolmas eri tuonut juuri niitä tärkeitä pisteitä tallille. Mercedes ei ole enää niin ylivoimainen ja Red Bull haastaa tällä kaudella ihan tosissaan. Hamilton ja Verstappen ovat sen verran kovia kuskeja, ettei Bottaksella tahdo riittää vauhti koko kisamitassa heitä vastaan, mutta on lähes aina kuitenkin heidän jälkeensä se parhaiten sijoittunut kuski. Ajelee kuitenkin sen verran kovaa, että on usein vaikeuttamassa Verstappenin hommaa kärjessä Hamiltonia vastaan varikkotaktikoinnin myötä. Samaan aikaan muuan Perez harvemmin näiden kolmen kaverin kyydissä roikkuu.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
En ymmärrä niitä jotka näitä kisoja väittävät tylsiksi verrattuna entisiin aikoihin. Kun DRS tuli käyttöön 2011 niin koheni viihdearvokin huomattavasti. Ainoastaan suuremmat keskeytysmäärät tekivät jostain 2000-luvun alkupuolen kisoista "jännittäviä" .
Makueroja, mutta mielestäni tuo DRS on nimenomaan se asia, joka on lopullisesti pilannut formulat. Tietysti Mersun ylivoima ja paska äänimaailma ovat myös keskeisiä latistajia, mutta onhan tuo nyt aivan hanurista, että keinotekoisesti parannetaan toista autoa kesken kilpailun. Ja sitten vaan kruisaillaan suoralla toisen ohi, ja puupäisinkin selostaja on osannut kertoa tämän jo hyvän aikaa aiemmin. Ei mitään tekemistä kilpailun kanssa tällä. Eilenkin Hamilton vain kruisaili Verstappenin ohi suoralla ilman mitään epäselvyyttä siitä, pystyykö Verstappen tekemään asialle yhtään mitään. Tämä on määritelmällisesti todella tylsää.

Huikaisevia suorituksia, joista puhutaan vielä vuosien ja vuosikymmenien päästä, milloin viimeksi? Kimin ohitus Fisichellasta vikalla kierroksella, Häkkisen startti Suzukassa 1999 (ja 2000) sekä Span ohitus ovat näitä muillekin kuin suomalaisille. Sitten on Sennan (oikeastaan jokainen kisa ikinä, mutta eritoten) Doningtonin kierros, Frenzenin, Häkkisen ja Barrichellon skaba Ranskassa, Schumin sade-esitys 1996 Espanjassa(?) jnejnejne.

En tiedä onko kyse jostain ilmastonmuutosasioista vai mistä, mutta tankkaamisen ja polttoainemäärien hallinnan kieltäminen teki kisoista taktisesti vähäisempiä ja poisti yhden arvuuttelumahdollisuuden katsojilta. Samoin nykyiset mutkaominaisuudet tekevät ajon seuraamisesta jotenkin vaikeasti samaistuttavaa: pitoa on niin perkeleesti, että autot kulkevat kuin kiskoilla eikä mitään formuloihin elimellisesti kuuluvia hupsikupsiwooooou-tyyppisiä sladeja nähdä ikinä. Ja sitten on vielä se äänimaailma, virtuaalinen turva-auto joka saakelin pikkuasian takia ja se, että varikolta voidaan kauko-ohjata autojen tehoja.

Ei ole mua varten tällainen "kuninkuusluokka".
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Perezin puolustukseksi voinee sanoa että on kuitenkin uudessa autossa ja tallissa. Kestää varmasti oman aikansa. Bottas taas kurvailee Mersulla monettako vuotta? Tuntuu että suoritukset vaan huononee
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Makueroja, mutta mielestäni tuo DRS on nimenomaan se asia, joka on lopullisesti pilannut formulat. Tietysti Mersun ylivoima ja paska äänimaailma ovat myös keskeisiä latistajia, mutta onhan tuo nyt aivan hanurista, että keinotekoisesti parannetaan toista autoa kesken kilpailun. Ja sitten vaan kruisaillaan suoralla toisen ohi, ja puupäisinkin selostaja on osannut kertoa tämän jo hyvän aikaa aiemmin. Ei mitään tekemistä kilpailun kanssa tällä. Eilenkin Hamilton vain kruisaili Verstappenin ohi suoralla ilman mitään epäselvyyttä siitä, pystyykö Verstappen tekemään asialle yhtään mitään. Tämä on määritelmällisesti todella tylsää.
Mikä se vaihtoehto olisi? Ettei kukaan ohita ketään koskaan? Jonoajelua jokainen kisa alusta loppuun?

Eihän sitä DRS:ää milloin tahansa saa käyttää, vaan täytyy olla oikeasti lähellä edellä menevää autoa. DRS vain antaa nopeammalle kuskille mahdollisuuden ohitukseen. Harvoilla radoilla se ohittaminen on silti täysin varmaa, vaan DRS:n kanssakin tarvitsee taitoa ohittamiseen, ellei sitten ole todella reilusti edellä menevää nopeampi. Eilen Hamilton oli renkaiden ansiosta todella selvästi Verstappenia nopeampi. En tiedä olisiko sekään kovin mielenkiintoista, että toinen on sekuntikaupalla nopeampi, mutta ei pysty ohittamaan edellä menevää siitä huolimatta. Katso vaikka Monacon kisaa, niin näet miten mielenkiintoista se on.

DRS on toki vähän keinotekoinen juttu, mutta niin ovat F1:n ja muidenkin auto-urheilusarjojen säännöt muutenkin. DRS:n käyttö pitää tavallaan radalla ansaita ja ohittaminen ei silti yleensä ole automaattista, joten taitoa edelleen tarvitaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ai hitto että hitsasi kiinni kun Leclerc ohitti Bottaksen kolmosmutkassa. Tai lähinnä se, että cmoren tiimi keskittyi miettimään miksi näin kävi. Kyseessä on aika perinteinen ohitus lähdön jälkeen tuohon mutkaan, koska ulkolinja siihen on nopeampi jos sisäpuolella on autot peräkkäin, missä nopeampi puhtaan ilman ajolinja menee normaalisti. Alonso on aiemmin vetänyt tuossa ohi pariinkin kertaan eri vuosina, pikkuluokissakin sitä näkee. Check the gamenotes bud!!! Ei ollut Bottaksella mikään vaihdemissi, tehokatkos tms. vaan Leclerc sai mentyä kaasulle suoremmalla linjalla, ei ole edessä turbulenssia niin paljon kuin Bottaksella ja kun Leclerc pääsee rinnalle ja lopulta mutkan normaalille ajolinjalle( ja ulostulossa saa edeltä ajavilta vielä imuapua), ei Bottas voi valua ulos paremmalle/normaalille linjalle, joten häviää siinäkin, ja onneksi ei takana lähellä ollut muita koska olisi sitten sinne nelosmutkaan ollut hankala puolustaa paikkaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinkahan kauan tuo Valtteri vielä saa kurvailla tuolla? Ruudukon parhaassa autossa yksi ruudukon huonoimmista kuskeista.
Saa olla aika heikko lajikäsitys, jos pitää Bottasta yhtenä ruudukon huonoimmista kuskeista. Itse laskisin selvästi Bottasta paremmiksi vain Hamiltonin ja Verstappenin, sekä todennäköisesti myös Leclercin. Muiden kohdalla selkeää paremmuutta ei ole mielestäni mahdollista perustella. Alonso, Kimi ja Vettel ovat sitä olleet, mutta nykypäivänä eivät ole enää parhaassa iskussa.

Se nyt on ihan selvää, että Bottas ei olisi näin pitkään Mersulla jatkanut, jos hänen nähtäisi olevan yksi ruudukon huonoimmista kuskeista. Ihan huono kuski ei aika-ajoissa pysty laittamaan Hamiltonia yhtä ahtaalle kuin Bottas.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse kisa oli minusta ihan hyvä taktinen peli. Osoitti jälleen, että takana on vain helpompi pelata ja ottaa riskiä, koska hävitä ei voi mitään. Verstappen on joskus voittanut Hamiltonin ihan samoilla tempuilla. Johtoasemassa ei vaan haluta/kannata luopua ratasijoituksesta koska toisena tuleva tietenkin tekee vastakkaisen strategian. Täten takana voidaan kokeilla kaikenlaista. Red Bull on ennen ollut hyvä näissä agressiivisissa taktiikoissa joissa ei ole mitään hävittävää, nyt kuitenkin pelikirja on vähän hukassa kun on oikeasti panoksia ja virheet realisoituu. Hienosti Hamilton ajoi, ja on tosi varma suorittaja tällaisissa. Hankala on häntä voittaa ilman suurta kalustoetua.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin yksi asia jonka voisi tehdä on että olisi kaksi eri rengasvalmistajaa. Näin saisi edes vähän dynamiikkaa ja vaihtelua, jos joillain radoilla toinen olisi selvästi parempi jne. mutta mielestäni sääntömuutoksia tarvitsee ainakin puolentusinaa että tästä tulee nautinnollista katsottavaa.
Ongelma on siinä, että nykyään Pirellikin on pakotettu tekemään selvästi huonompia renkaita kuin mihin pystyisivät, koska halutessaan voisivat helposti tehdä renkaita, jotka kestävät ja pysyvät nopeina jokaisen kisan alusta loppuun. Tuntuisi todella oudolta, että kaksi eri valmistajaa yrittäisi tehdä tarkkojen säännösten mukaisesti huonompia renkaita kuin mihin kykenevät.

Onhan säännöissä ja lajissa omat ongelmansa, mutta kokonaisuus on silti viihdyttävä, jos F1 kiinnostaa riittävästi. Sarjan nykyiset omistajat ovat myös aika hyvin ymmärtäneet ongelmakohdat, eli muutoksia on lähivuosina luvassa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
DRS:n suurin ongelma ei ole itseasiassa mielestäni DRS itsessään vaan se, että sen olemassaolo antaa kuskeille sellaisen henkisen turvan jonka takia ohituksia ei edes yritetä muualla ("no kohta tulee DRS-alue, sitten kokeilen"). Etenkin huonommat ohittajat, kuten Valtteri Bottas, tekevät käytännössä kaikki ohituksensa vain näissä paikoissa. Ennen DRS:ää kuskien piti olla eri tavalla hereillä koko ajan ja iskeä heti kun paikka tuli koska mitään "no kohta tulee kuitenkin DRS"-ajattelua ei ollut.

Toinen iso miinus kisojen seuraamiseen paikan päällä ovat noi äänet. Telkkarista ne eivät haittaa oikeastaan ollenkaan, mutta kisoissa se on ihan läppä. Ero esim nolkyt-luvun puoliväliin on huima ja toi nykyinen moottorisurina vie tunnelman täysin. Kun V10:en aikaan käveli kohti rata-aluetta, äänen kuuli n. kilometrin päähän. Nykyisin pitää olla sadan metrin sisällä että edes erottaa mitään - ja se ääni itsessään on aivan karmea. Mieluummin kuuntelisin sähköautojen kisaa, koska siinä kuuluisi sitten renkaiden pito yms moottorien ollessa hiljaisia. Se hiljaisuuskin on parempi kuin tuo nykyinen pierupörinä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mikä se vaihtoehto olisi? Ettei kukaan ohita ketään koskaan? Jonoajelua jokainen kisa alusta loppuun
Ajamalla ohi, jos on kerran nopeampi. Niin se ennen tehtiin. Ei siinäkään ole mitään mieltä, että huonommalla autolla / teknisillä olosuhteilla ei ole mitään mahdollisuuksia. Mun mielestäni DRS on vähän sama kuin rajoitettaisiin vaikka pääsuoralla tehoa tai pakotettaisiin jarruttamaan 30 metriä aiemmin tiettyihin mutkiin.

Monaco on muuten ihan oma stoorinsa. Se ei mielestäni käy esimerkiksi tuosta. Joku Unkari ehkä paremmin tai vaikka tuo Barna jossa eilen ajettiin. Monacossa dynamiikka on toinen ja ohitusmahdollisuudet perustuvat aika-ajoon, virheisiin painostamiseen ja varikkostrategiaan. Oliko 2001, kun Coulthard nousi Monacossa vikalta sijalta tyyliin kolmanneksi?

Ja siis en sano, etteikö Hamilton olisi paras kuski nykyisin tarjolla olevista. Varmaan onkin. Mutta on tuossa kyllä isosti mukana sekin puoli, että Hamilton on paras ja muilla on aika vähän mitään sanomista, koska a) Mersun ylivoima ja b) nykyiset säännöt. Schumikin oli paras kuski varmasti joka kaudella 1994-2004 (pl 1998) mutta silti myös Hill, Villeneuve ja Häkkinen voittivat mestaruuksia. Ehkä sitä Nicon mestaruutta pitäisi sitten muistella enemmän.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ajamalla ohi, jos on kerran nopeampi. Niin se ennen tehtiin. Ei siinäkään ole mitään mieltä, että huonommalla autolla / teknisillä olosuhteilla ei ole mitään mahdollisuuksia. Mun mielestäni DRS on vähän sama kuin rajoitettaisiin vaikka pääsuoralla tehoa tai pakotettaisiin jarruttamaan 30 metriä aiemmin tiettyihin mutkiin.
Ongelma on siinä, että kehitys on kehittynyt vuosien varrella, jonka vuoksi ohittaminen on nykyään pirullisen vaikeaa. Juuri sen vuoksi DRS:n mukaan tuominen oli tarpeellista. Ennen ohittaminen oli mahdollista muutenkin, mutta nykyisillä autoilla ei juurikaan ole. Helppoja ratkaisuja tähän ongelmaan ei ole, joten DRS on ratkaisuna parhaimmasta päästä.

Nämä "niin se ennen tehtiin" -argumentit ovat F1:n kohdalla aika turhia, kun asiat ovat muuttuneet autojen kehityksen myötä todella paljon.

Monaco on muuten ihan oma stoorinsa. Se ei mielestäni käy esimerkiksi tuosta. Joku Unkari ehkä paremmin tai vaikka tuo Barna jossa eilen ajettiin. Monacossa dynamiikka on toinen ja ohitusmahdollisuudet perustuvat aika-ajoon, virheisiin painostamiseen ja varikkostrategiaan. Oliko 2001, kun Coulthard nousi Monacossa vikalta sijalta tyyliin kolmanneksi?
Monacon nostin esille vain sen vuoksi, että siellä tuota jonoajelua ja ohittamisen mahdottomuutta nähdään vuodesta toiseen. Oli todella "mielenkiintoista" katsella Ricciardon voittoa Monacossa hajonneella autolla, kun takaa tulevat olivat todella paljon nopeampia, mutta kukaan ei silti päässyt ohi.

Miksi argumentoit Monacon kohdalla aika-ajon, virheisiin painostamisen ja varikkostrategian hienoutta, mutta muilla radoilla samat asiat ovatkin sitten huonoja juttuja? Vai oletko sittenkin sitä mieltä, että otetaan DRS pois ja tehdään radalla ohittamisesta lähes mahdotonta, jolloin jokainen rata olisi pelkkää Monacon kaltaista jonoajelua ja varikkostrategian kautta ohittelua?
 
Viimeksi muokattu:

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Kummallakaan Red Bullilla ei ollut uusia mediumeja, joten ei ollut mitään järkeä pysähtyä.
Ei Hamiltonillakaan enää toisia uusia ollut, vaan ajoi aika-ajoissa käyttämillään. Käsittääkseni Red Bullilla olisi ollut samanlaiset setit vielä käytössä.

Mitä kisaan tulee niin Mersulta iso hauis taktiikkapuolelta. Eikä tietenkään voi väheksyä Hamiltonin ajoa. Bottaksen osalta harmi että alussa jäi pussiin ja Leclerc pääsi paremman linjan turvin ohi, eikä alussa ollut oikein toivoa ohipääsyyn. Olisiko kärkikaksikon mukana pysynyt, niin se toki toinen juttu. Toki Red Bullilla tiedettiin olevan isompi rengaskuluma, joten ihan mahdollistakin että mahdollisuudet kakkossijaan olisi ollut parempana päivänä. Hamiltonin ohi en usko että olisi missään kohdin päässyt.
Bottaksen dissauksesta vielä, on totta että ei Hamiltonin eikä Verstappenin tasoinen kuljettaja ole, mutta kyllä varmasti top 6 kuljettaja on. Vähän rajaa noihin huuteluihin :D
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Miksi argumentoit Monacon kohdalla aika-ajon, virheisiin painostamisen ja varikkostrategian hienoutta, mutta muilla radoilla samat asiat ovatkin sitten huonoja juttuja?
En argumentoinut mitään hienoutta, vaan sanoin että se on oma tarinansa. Se on kokonaan eri maailma kuin kaikki muut radat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös