Ihan itse väitän näin. Ei ole kuin ajan kysymys, että aiheuttaa vakavia tilanteita myös muille. Eikä kuljettajan tarvitse olla erityisesti vaaraksi muille, että superlisenssi voidaan viedä pois. Riittää että ajaa riittävän huonosti. Mazepinin kohdalla virheitä tapahtuu niin usein, että jos kerrankin virheet johtavat vakavaan vaaratilanteeseen muiden kannalta, niin se saattaa olla liikaa.Mistä tällainen väite on peräisin että olisi lähellä? Mikään ei viittaa siihen että superlisenssi olisi lähdössä pois, eikä nyt muutenkaan ole aiheuttanut radalla mitään kummoisia vaaratilanteita, kuin itselleen. Spinnaamista tuskin on säännöissä kielletty tai mitään ylärajaa sille asetettu.
Ehkä asia olisi eri jos törmäilisi muihin joka kisassa, mutta nyt törmäillyt lähinnä itsekseen.
Kyllä sen silti saa setupin avulla pysymään helposti radalla, jos kuljettaja ajaa järkevästi. Tallin toinen kuski on kuitenkin ajanut merkittävästi nopeammin ja varmemmin jokaisessa kisassa.Ei tuo autokaan taida maailman paras olla ajettavuudeltaan
Tämä on ihan totta, että Mazepinin taloudellinen turva on suurta luokkaa. Toki vaikea sanoa, että millaiset sopimukset siellä taustalla oikeasti on, eli voisiko isäukko vetää tukensa pois Haasilta, jos Mazepiniltä lähtisi lisenssi.Mazepiniltä ei tulla viemään mitään superlisenssejä pois, täyttä höpöhöpöä. Ei siellä yksikään tuon järjestelmän isokenkäinen ota sitä riskiä, että Haas kaatuisi vain sen takia, että Mazepin ei pääsisi pyörähtelemään radalla. Tilanne tällä hetkellä Haasilla on mikä on, niin pandemian takia kuin muutenkin. Jos Mazepinin spinnailut takaa sen, että gridillä on 20 autoa, niin silloin FIA ja muut antaa Mazepinin spinnailla ihan rauhassa niin kauan, kun ei aiheuta muille mitään vaaraa.
Vähän tulee Stroll mieleen, aluksi naureskeltiin, mutta kyllä siitäkin vain kuski tuli. Itse en tuomitse vielä
Stroll tosiaan ainoastaan vuoden vanhempi kuin Mazepin ja voitti lähes näytöstyyliin F3-sarjan mestaruuden jo viisi vuotta sitten. Silti tähän päivään asti osa ihmisistä jaksaa vinkua, että Stroll on pelkästään isin rahojen takia tuolla. Tottakai se raha mahdollisti hänenkin uran, mutta puhdasta talenttia rahakaan ei tuo.Stroll sentään oli menestyksekäs kuski junnusarjoissa, Mazepin on vitsi.
Näköjään Mazepin perseillyt Kiminkin edellä Norrisin edellä perseilyn lisäksi.
Nyt tämä on palannut täysiin normaaliin F1 asetelmaan. Kaksi tallia taistelee mestaruudesta. Keskikasti on todella tiivis ja tarjoaa todella hyvää kilvanajoa käytännössä jokaisessa kilpailussa.Loppuispa tämä jo. Sarja on ollut täysin rikki 2014 vuodesta lähtien.
Tulipas törmättyä hienoon videoon kaudesta 1998.
Muutenkin otin tarkasteluun tuon Häkkisen ja Shcumin välisen tasaväkisimmän ajanjakson, eli kaudet 1998, 1999 ja 2000 jolloin kalusto oli suht tasavahvaa. Paalupaikat ja voitot vaihteli usein.
Lisäksi poistin Häkkiseltä ne Irvineä vastaan 1999 ajetut kisat (kun Schumi oli 6 kisaa loukissa), eli mukaan on laskettu vain ne kisat, jotka ajoivat toisiaan vastaan vuosina 1998+1999+2000.
Schumacher, 43 kisaa, 17 voittoa, 238 pistettä.
Häkkinen, 43 kisaa, 16 voittoa, 243 pistettä.
Lisäksi kun siinä -99 Malesian kisassa Schumi antoi voiton Irvinelle, niin tästä voisi laskea 4 lisäpistettä Schumille, koska itse mestaruudesta taistellessaan olisi tuon voiton ottanut.
Lopulta päädytäänkin tältä 3-vuotiselta ajanjaksolta 1 pisteen eroon: Häkkinen 243, Schumacher 242.
Oi niitä aikoja.
Alkukaudesta 1998 McLaren oli nopeampi, mutta aika nopeasti Ferrari tuon eron kiinni otti. Häkkinen oli kauden lopussa henkisesti paljon vahvempi kuin Schumacher tästä osoituksena kaksi viimeistä osakilpailua. Nürburgringillä Häkkiseltä aivan jäätävä suoritus ja Suzukassa myös täysin virheetön ajo paalulta voittoon. Schumacher sen sijaan stumppasi autonsa ruutuun tunnetuin seurauksin.Sen verran pakko tarttua, että en itse sanoisi, että kalusto oli kovinkaan tasaväkistä. McLaren oli selkeästi nopein auto ja Schumilta oli huikea suoritus, että venytti mestaruustaiston viimeiseen kilpailuun (1997 suoritus oli vielä kovempi).
Coulthardkin oli usein esim. kaudella 1998 selvästi Schumia edellä aika-ajoissa ja se mielestäni kertoo paljon.
Häkkinen oli parhaimmillaan todella kova kuski ja varsinkin yhdellä kierroksella, mutta kokonaisvaltaisesti Schumi oli selkeästi parempi.
Stroll tosiaan ainoastaan vuoden vanhempi kuin Mazepin ja voitti lähes näytöstyyliin F3-sarjan mestaruuden jo viisi vuotta sitten. Silti tähän päivään asti osa ihmisistä jaksaa vinkua, että Stroll on pelkästään isin rahojen takia tuolla. Tottakai se raha mahdollisti hänenkin uran, mutta puhdasta talenttia rahakaan ei tuo.
Stroll on ihan ok, mutta se taso on saavutettu täysin eri resursseilla kuin mitä kilpailijoilla on koskaan ollut, ja yksin se tekee ihan helvetillisen eron kun rata-aikaa ja testipäiviä on rajattomasti. Siinä pelissä lahjakkuus on todella pienessä roolissa.
Kyllä näin on.Onko täksi kaudeksi luovuttu tuosta kisan kymmentä yli alkamisesta ja palattu jälleen tasaan? Ilmeisesti.
Onko täksi kaudeksi luovuttu tuosta kisan kymmentä yli alkamisesta ja palattu jälleen tasaan? Ilmeisesti.
Jep jep.Nyt on sellanen ennakkofiilis että Waltteri ajaa tänään hyvin ja yllättää.
Nyt tämä on palannut täysiin normaaliin F1 asetelmaan. Kaksi tallia taistelee mestaruudesta. Keskikasti on todella tiivis ja tarjoaa todella hyvää kilvanajoa käytännössä jokaisessa kilpailussa.