Perreault85
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Leijonat
Meinaa kyllä välillä vähän facepalmia vetää, kun kilvanajo on joidenkin mielestä pelkästään sitä että ajatetaan kaveri ulos radalta. Sehän juurikin vähentää ohituksia ja kilvanajoa. Itse tykkään enemmän siitä, että ohitustilanteet kestää useamman mutkan ajan ja vedetään kovaa mutta reilusti rinnakkain, kuin että kilkataan kaveri pihalle jo siinä ekassa paikassa. Kimi on ehkä paras esimerkki tästä, harmi että ns. old school ajajat on enää harvassa.Yleisesti huudetaan paljon siitä että ohittaminen on liian vaikeaa ja niitä nähdään liian vähän, sitten osa samoista sanoo että tuo radalta ulosajattaminen mutkassa on ok. Onko ihme että ohituksia ei nähdä? Selkeä sääntö ohituksiin, vaikka että jos kaverin etupyörä käy sinun etupyöräsi tasolla (tai vaihtoehtoisesti että ohittavan etupyörä käy ohitettavan takapyörän edessä), niin mutkaan pitää jättää auton leveys tilaa. Jos molemmat jättävät autonleveyden tilaa tuollaisessa tilanteessa, niin herkästi kyseessä racing incident, ellei toinen selvästi käännä päälle ja hae osumaa. Ellei tätä noudata niin stop&go-penaltti. Olisi suhteellisen helppo valvoa ja tuomio olisi kaikille sama. Toki jos useampi auto samassa mutkassa, niin tilanne menee aina vaikeammaksi tulkita.
Tilan jättämisen kanssa sehän menee juurikin niin, että sisäpuolella ollessa pitää olla eturengas vähintään ulkopuolella olevan takarenkaan tasolla ollakseen oikeutettu tilaan ja ulkopuolella pitää olla samassa tasossa sisäpuolen kaverin kanssa. Virallista sääntöähän tuosta ei taida olla vaan sitä tulkitaan milloin mitenkin. Silloin se tavallaan on ok ajattaa toista leveäksi, jos kaveri jää ulkopuolelle roikkumaan, mutta on kuitenkin selkeästi takana.