Bottaskin veti lukkojarrutuksen Norriksen perään silloin kun keilaili. Miksi tuosta sitten mahtoi tulla rangaistus?SkySportsilla sössötettiin Verstappenin lukinneen jarrunsa(ajovirhe) jonka takia ei rangottu.
Bottaskin veti lukkojarrutuksen Norriksen perään silloin kun keilaili. Miksi tuosta sitten mahtoi tulla rangaistus?SkySportsilla sössötettiin Verstappenin lukinneen jarrunsa(ajovirhe) jonka takia ei rangottu.
Eikös se Ricciardokin lukinnut viime kisan lähdössä kun kilkkasi Bottasin. Ei näitä kuitenkaan sääntökirjan mukaan jne.Bottaskin veti lukkojarrutuksen Norriksen perään silloin kun keilaili. Miksi tuosta sitten mahtoi tulla rangaistus?
Ajovirhehän ei ole nuissa tilanteissa lieventävä seikka, joten ihmeellistä spekulointia. Lieventävä seikka tilanteessa oli, että kyseessä oli maailmanmestaruudesta taistelevat kuljettajat ja "tuomari ei halunnut ratkaista peliä". Huvittavaa toki tilanteessa se, että nythän Max on siis tosi reilu kuski, koska rangaistuksia vähemmän esim. kuin Bottaksella. Tätä argumenttia saa vapaasti käyttää siis myös jatkossa.SkySportsilla sössötettiin Verstappenin lukinneen jarrunsa(ajovirhe) jonka takia ei rangottu.
17. ruudusta, ja auto taisi olla silloinkin aika ylivoimainen (maaliin asti kestäessään).Ajoihan Kimikin voittoon Suzukassa viimeisestä ruudusta.
Totta, korjataan että sijalta 17. Niinkuin sanoin, kova ajo eilen Hamiltonilta. Myös tuossa nyt oli sprinttikisaa välissä sekä n. 2.5 sek kierroksella hitaampia autoja edellä, ei voi ihan suoraan verrata. Lewis teki sen, mikä piti tehdä. Tämä osoittaa sen, miksi on seitsemän mestaruutta voittanut. Tuntuu vain, että kun Hamilton esim. ottaa kypärän päästään, on tämäkin kuin Jumalan luomistyötä.17. ruudusta, ja auto taisi olla silloinkin aika ylivoimainen (maaliin asti kestäessään).
Kaikki F1-historian viimeiseltä sijalta voittoon nousut on tulleet jonkun erikoistilanteen (sade ja rengaslotto, tallikaverin tahallinen seinäänajo siitä turva-auto, kaikki kärkikuskit keskeyttää, jne), kun nyt kisa oli kuitenkin suht normaali lukuunottamatta kaksipäiväisyyttä, jonka myötä Hamilton nousi voittoon viimeiseltä sijalta +5 sijaa.
British F1 MediaSeuraavaa kisaa odotellessa. Twitterin tagien takaa luettuna, tuntuu joillekin vain olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa myöntää, että radalta löytyy vähintään Hamiltonin tasoinen toinenkin kuski. Sielläkin kaikki on laitettu RB:n nopeimman auton piikkiin ja vain tämä on Maxin auttanut tähän asemaan. Paskalla autolla tuolla ei voita kukaan, ei edes itse Blessed.
Sama homma kuin lätkässä, eli pilli on taskussa loppuminuutit. Ettei vaan tuomarit ota roolia.Ajovirhehän ei ole nuissa tilanteissa lieventävä seikka, joten ihmeellistä spekulointia. Lieventävä seikka tilanteessa oli, että kyseessä oli maailmanmestaruudesta taistelevat kuljettajat ja "tuomari ei halunnut ratkaista peliä". Huvittavaa toki tilanteessa se, että nythän Max on siis tosi reilu kuski, koska rangaistuksia vähemmän esim. kuin Bottaksella. Tätä argumenttia saa vapaasti käyttää siis myös jatkossa.
Ensiksi, koska tässä tehdään viihdettä ja on tärkeämpää, että yleisö elää mukana, kuin joku kliininen sääntöjen mukaan ajelu.
Toiseksi, koska formuloiden sääntötulkinnat on jo pitkään tehty harvinaisen epäloogisesti - tai ainakin tällaisen kuvan ulospäin antaen. Siellä eri tuomarit ja Mika Salo käy antamassa omia musta tuntuu -näkökulmiaan rangaistuksiin ja siltä se todella näyttääkin.
Tim Mayer, Vitantonio Liuzzi, Matteo Perini ja Roberto Pupo Moreno ainakin virallisestiYmmärsinkö oikein että nyt siellä olisi tuomaristossa ollut ainakin Pedro Diniz? siis kuski jonka urasta yli 20v ja silloinkin sai 5 kaudelta kerättyä 10 pistettä. Sitten tämmöisen kuskin joka pitkään jo pois pitäisi antaa kuskin näkökulmasta kommenttia. Tietenkin kuski on aina kuski mutta en ihmettele kyllä että porukka arpookin näitä jos sinne ei saada pysymään läpi kauden samoja nimiä ja varsinkin tuoreempaa näkökulmaa ja henkilöitä jotka lajia läheltä seuraa.
Tim Mayer, Vitantonio Liuzzi, Matteo Perini ja Roberto Pupo Moreno ainakin virallisesti
An Autocar source reports that Audi has bought McLaren in a deal that gives the German manufacturer complete control over the whole group and secures it an entry into Formula 1.
Olisihan tämä huikea uutinen ja tekisi McLarenin tulevaisuudesta yhä valoisamman. Mutta entäs Porsche ja Red Bull? Kuulostaisi kyllä melkoiselta tuhlaukselta, jos samalla konsernilla olisi kaksi merkkiä mukana. Pistäisikö Renault Alpinen myyntiin ja yhdistäisi jälleen voimansa RB:n kanssa, eiköhän vanhat kiistat ole sovittavissa jos RB ei muualta tehdaskoneita saa.Autocar raportoi Porcshen ostaneen McLarenin:
Juusela taas ärsyttää kun Hamiltonin voitto oli "kovin suoritus koskaan ikinä". Näin taitaa Juuselan sanomiset mennä joka kerta kun Hamilton voittaa. On se kova suoritus kun radalla on vain yksi kuljettaja joka pystyy samaan vauhtiin kuin Hamilton. Taas hehkutettiin Bottasta, mutta viiden mutkan jälkeen oli ykköstila sulanut. Alkaa ärsyttämään rakkaus Mercedestä kohtaan melkein kaikkien selostajien/kommentaattoreitten kohdalta.
Ennen kisan alkua studio-osuuksissa spekuloivat sillä, että Bottas kolaroisi Verstappenin kanssa ja siitä että varmaan tallissa ei pahoitettaisi mieltä. Luulen, että tässä vaiheessa kautta tuomaristo voisi suhtautua erittäin ankarasti, jos jotain tapahtuu Bottaksen ja Verstappenin tai Perezin ja Hamiltonin välillä niin, että ensinmainitut olisivat syyllisiä.
Eikös tämä "Mersu hyvä, Reb Bull paha" narratiivi ole jatkunut jo jonkun aikaa Cmoren kopissa?
Ottamatta mitään pois Kinkun suorituksesta, niin jotenkin tästäkin kisasta saatiin semmoinen fiilis, että RB epäonnistui. Ei selkeästi ollut vaan vauhtia eikä etupään pitoa haastamaan tänään. Hamilton speed trap oli 30km/h(!) nopeampi kun Maxin, joten jos tuolla edulla ei olisi voittanut, niin jotain olisi kyllä saanut mennä pieleen. Kyllähän kaikista kisan jälkeisistä haastatteluista huokui se, että kakkostila oli OK tulos RB:lle.
Mutta eniten ihmetyttää se, että nyt menty seitsemän vuotta samoilla moottoreilla, mutta kukaan ei edelleenkään tunnu pääsevän lähellekkään Mersun pyttyä. Ja nytkun kulman takana odottaa moottorikehityksen jäädytys 2026 asti, voipi olla, että mennään samaa tahtia seuraavat 10v lisää.
Aika kiltisti Irvine kisasi Nurburgringilla 1998. Tuossa olisi voinut paljon röyhkeämpi olla.Näitä spekulaatioita tykätään aina heitellä ilmaan, mutta käytännössä nuo kerrat kun henkilökohtaisesta maailmanmestaruudesta ajavan tallin kuskin tallikaveri tuuppaisi pihalle sen toisen mestaruudesta taistelevan kuskin kauden viimeisissä kisoissa ovat käytännössä nollassa. Joku Eddie Hirviö taisi 1998 ennen Suzukaa julistaa törmäävänsä Häkkiseen pyydettäessä, mutta tuokin oli lähinnä psykologista peliä. Ja jos juttua mietitään tarkemmin, niin mitä sellaista esim Toto Wolff voisi Bottakselle luvata että tämä ottaisi hylkiön viitan koko lopun moottoriurheilu-uransa ajaksi, nyt kun Bottas lähtee tallista?
On se kumma kun kehitys nähdään monella taholla negatiivisena. Hornerkin keskittyy itkemiseen oman auton kehittämisen sijasta.Jotain tuohon Mersun koneeseen on nyt tehty. Mikäli luojalla on yhtään oikeutta näemme vielä kauden aikana samanlaisen voimasavun Hamiltonin autosta mikä Kimin Mersusta tuli joka jumalan viikonloppu silloin kun piti ottaa se voitto.
On se kumma kun kehitys nähdään monella taholla negatiivisena. Hornerkin keskittyy itkemiseen oman auton kehittämisen sijasta.